puchaty Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Jako, ze altek jakis czas temu powiedzial papa postanowilem go wymienic. I oto taki widok ukazal sie mym oczom: dokladnie chodzi o gorna srube mocujaca. Jest tam koszmarnie malo miejsca!!! Jezeli sruba jest tak dluga jak dolna to jak to odkrecic?? Wadzacy element to chyba lapa silnika Pomocy (nie posiadam kanalu, wszystko chce robic z poziomu asfaltu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grybski Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Ja zawsze opuszczam silnik, odkręcam łapę i dopiero działam z altkiem szkoda nerwów na jakieś kombinację z wygietymi kluczami itp. poza tym z tego co pamiętam dolna śruba nie wyjdzie przez łape Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snoopi_lubin Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 po pol obrotu i sie wykreci, nic nie musisz luzowac sciagac lap, opuszczac motoru. nic sie nie stresuj, przyjedz w sobote po 1 zmianie to odkreci ci altka, a masz juz nowego czy jeszcze nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Śruba powinna dać się wyjąć. Kiedyś wyjmowałem altek w 1.1, wydawało się z początku że śruba nie wyjdzie, a potem przy wkładaniu że nie wejdzie, ale pare minutek kombinacji/znalezienie odpowiedniego kąta i u mnie wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Mi się bez kanału udało, wyjąc, śruba jakoś tam wyszła i altek też, ale załapać tą górną to 1,5 h spokoju!! PASKUDNA ROBOTA! jak opuszczałeś silnik? skoro łada jest na sztywno do bloku przykręcona i dalej blokuje dojście do śruby po opuszczeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 12 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > po pol obrotu i sie wykreci, nic nie musisz luzowac sciagac lap, > opuszczac motoru. > nic sie nie stresuj, przyjedz w sobote po 1 zmianie to odkreci ci > altka, > a masz juz nowego czy jeszcze nie ? Piotrek, a moze ty bys podjechal bo aku zupelnie rozladowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 12 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > Śruba powinna dać się wyjąć. Kiedyś wyjmowałem altek w 1.1, wydawało > się z początku że śruba nie wyjdzie, a potem przy wkładaniu że > nie wejdzie, ale pare minutek kombinacji/znalezienie > odpowiedniego kąta i u mnie wyszło. panie dzieki za szybka odpowiedz - wylales miod na moje serce bo juz myslalem, ze znowu mnie wizyta w ASO czeka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 12 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > Mi się bez kanału udało, wyjąc, śruba jakoś tam wyszła i altek też, > ale załapać tą górną to 1,5 h spokoju!! PASKUDNA ROBOTA! > jak opuszczałeś silnik? skoro łada jest na sztywno do bloku > przykręcona i dalej blokuje dojście do śruby po opuszczeniu? Zbyszek thx balem sie, ze nieda sie tego zrobic. A silnika pewnie sam bym nie opuszczal bo ja taki slabo ogarniety "mechanicznie jestem" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 12 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > a masz juz nowego czy jeszcze nie ? nie nie mam bede regenerowal ten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snoopi_lubin Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > Piotrek, a moze ty bys podjechal bo aku zupelnie rozladowane jutro po pracy podjechac do ciebie ? Bede gdzies tak ok 14:30 klucze 16,17 masz plasko-oczkowe ? czy wziasc ze soba ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 12 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > jutro po pracy podjechac do ciebie ? Bede gdzies tak ok 14:30 > klucze 16,17 masz plasko-oczkowe ? czy wziasc ze soba ? tez mam 1 zmiane. klucze? a co to? wez ze soba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Oryginalna śruba miala łeb na klucz 16 a w srodku imbus 8. Ta wygląda na inna i wcale nie ma gwarancji że nie jest za długa. Na Twoim miejscu nie bawiłbym się zbytnio, tylko lewarek pod miche, łape off i masz mnóstwo miejsca na wyjscie alternatora. Pozornie więcej roboty, ale o wiele szybciej Ci pójdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Dasz rade ja wszystkie fury jak komus robie to robie bez kanalu i daje rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Jak już wyjmiesz te śruby to skróć je o 2-3 zwoje - ja tak zrobiłem i nie mam najmniejszego problemu teraz, i nie trzeba kanału a jak się uprzesz to i bez podnośnika wykręcisz... I tą górną zmień na imbusa - łatwiej do niej dojść imbusem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 Dzieki waszym rada i zainwestowaniu 27 zl w odpowiedni klucz po 30min walki udalo sie to cholerstwo wyciagnac. Pytanie pierwsze: - z czego ten altek? sporting, 900, punto pytanie drugie: - podczas demontazu wypadly mi jakies tajemnicze podkladki w ilosci szt. 5. Skad i po co sa? Najpierw wylecialy dwie, a przy dolnej srubie kolejne 3. Przy czym sruby jeszcze do konca nie byly wyciagniete. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 19 Marca 2010 Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 > Dzieki waszym rada i zainwestowaniu 27 zl w odpowiedni klucz po 30min > walki udalo sie to cholerstwo wyciagnac. > Pytanie pierwsze: > - z czego ten altek? sporting, 900, punto > pytanie drugie: > - podczas demontazu wypadly mi jakies tajemnicze podkladki w ilosci > szt. 5. Skad i po co sa? Najpierw wylecialy dwie, a przy dolnej > srubie kolejne 3. Przy czym sruby jeszcze do konca nie byly > wyciagniete. Wygląda na sportingowy, a podkładki były zapewne między altkiem a blokiem, bo pewno masz 1.2 a tam trzeba trochę zdystansować alternator żeby był w lini z kołem pasowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 > Wygląda na sportingowy, a podkładki były zapewne między altkiem a > blokiem, bo pewno masz 1.2 a tam trzeba trochę zdystansować > alternator żeby był w lini z kołem pasowym. no dobra to kwestie "tajemniczych" podkladek mam z glowy. To by sie zgadzalo, tylko z tamtad mogly wypasc chyba, ze ktos mi zarcik zrobil i wrzucl je z gory przez komore silnika pytanie 1 nadal otwarte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 19 Marca 2010 Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 > Dzieki waszym rada i zainwestowaniu 27 zl w odpowiedni klucz po 30min > walki udalo sie to cholerstwo wyciagnac. > Pytanie pierwsze: > - z czego ten altek? sporting, 900, punto wczoraj wymieniałem w melon garage swój alternator po wymianie łożysk jest to altek od 1,1 SPI, ten od łożysk 6201 i 6203 jakbyś musiał robić to samo wal jak w dym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 > wczoraj wymieniałem w melon garage swój alternator po wymianie > łożysk > jest to altek od 1,1 SPI, ten od łożysk 6201 i 6203 > jakbyś musiał robić to samo wal jak w dym napewno sie odezwe ja tam elektryk jestem ale duperelami sie nie zajmuje. Jutro mi chlopaki w pracy sprawdza co lezy i dlaczego brak ladowania. Potem bede sie dalej skrobal po lysinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 19 Marca 2010 Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 > napewno sie odezwe > ja tam elektryk jestem ale duperelami sie nie zajmuje. Jutro mi > chlopaki w pracy sprawdza co lezy i dlaczego brak ladowania. > Potem bede sie dalej skrobal po lysinie stawiam na regulator V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 > stawiam na regulator V wlasnie nie mam pojecia. moze szczotki bo na samym poczatku byl brak ladowania jedynie na wyzszych obrotach. Teraz to juz calkiem papa powiedzial. Regulator nap. to drogi jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 19 Marca 2010 Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 > wlasnie nie mam pojecia. moze szczotki szczotki są częścią regulatora > bo na samym poczatku byl brak > ladowania jedynie na wyzszych obrotach. Teraz to juz calkiem > papa powiedzial. > Regulator nap. to drogi jest? jakieś 30 zł płaciłem do 899 swego czasu, myśle że do tego też coś koło tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 > szczotki są częścią regulatora > jakieś 30 zł płaciłem do 899 swego czasu, myśle że do tego też coś > koło tego a to tragedii nie ma wielkiej - i cale szczescie p.s co w ASO trzeba podac wrazie W? z jakiego modelu CC jest wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 23 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2010 rozebralem dziada i tak: - szczotki wporzadku - diody odlutowane i sprawdzone - ok - lozyska jako ze na wierzchu sa to wymienie diagnoza: skrocilo sie uzwojenie - problemu nie widze wiekszego - przewine sobie w przyszlym tygodniu w pracy Ale teraz tak: podejrzewam, ze przez za duze obroty cala ta akcja. Jakie obroty max wytrzymuje seryjny altek? Po drugie: czy wymiana lozysk na takie z wiekszym luzem pomoze? Jak tak to na jakie? 3mm? jakis nr? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.