Skocz do zawartości

demontujemy alternator - potrzebna rada


puchaty

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, ze altek jakis czas temu powiedzial papa postanowilem go wymienic. I oto taki widok ukazal sie mym oczom:

283536823-Zdj%EAcie149.jpg

dokladnie chodzi o gorna srube mocujaca. Jest tam koszmarnie malo miejsca!!! Jezeli sruba jest tak dluga jak dolna to jak to odkrecic?? Wadzacy element to chyba lapa silnika confused.gif

Pomocy (nie posiadam kanalu, wszystko chce robic z poziomu asfaltu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pol obrotu i sie wykreci, nic nie musisz luzowac sciagac lap, opuszczac motoru.

nic sie nie stresuj, przyjedz w sobote po 1 zmianie to odkreci ci altka,

a masz juz nowego czy jeszcze nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba powinna dać się wyjąć. Kiedyś wyjmowałem altek w 1.1, wydawało się z początku że śruba nie wyjdzie, a potem przy wkładaniu że nie wejdzie, ale pare minutek kombinacji/znalezienie odpowiedniego kąta i u mnie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się bez kanału udało, wyjąc, śruba jakoś tam wyszła i altek też, ale załapać tą górną to 1,5 h spokoju!! PASKUDNA ROBOTA!

jak opuszczałeś silnik? skoro łada jest na sztywno do bloku przykręcona i dalej blokuje dojście do śruby po opuszczeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po pol obrotu i sie wykreci, nic nie musisz luzowac sciagac lap,

> opuszczac motoru.

> nic sie nie stresuj, przyjedz w sobote po 1 zmianie to odkreci ci

> altka,

> a masz juz nowego czy jeszcze nie ?

Piotrek, a moze ty bys podjechal bo aku zupelnie rozladowane frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Śruba powinna dać się wyjąć. Kiedyś wyjmowałem altek w 1.1, wydawało

> się z początku że śruba nie wyjdzie, a potem przy wkładaniu że

> nie wejdzie, ale pare minutek kombinacji/znalezienie

> odpowiedniego kąta i u mnie wyszło.

panie dzieki za szybka odpowiedz - wylales miod na moje serce bo juz myslalem, ze znowu mnie wizyta w ASO czeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi się bez kanału udało, wyjąc, śruba jakoś tam wyszła i altek też,

> ale załapać tą górną to 1,5 h spokoju!! PASKUDNA ROBOTA!

> jak opuszczałeś silnik? skoro łada jest na sztywno do bloku

> przykręcona i dalej blokuje dojście do śruby po opuszczeniu?

Zbyszek thx ok.gif

balem sie, ze nieda sie tego zrobic. A silnika pewnie sam bym nie opuszczal bo ja taki slabo ogarniety "mechanicznie jestem" smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piotrek, a moze ty bys podjechal bo aku zupelnie rozladowane

jutro po pracy podjechac do ciebie ? Bede gdzies tak ok 14:30

klucze 16,17 masz plasko-oczkowe ? czy wziasc ze soba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jutro po pracy podjechac do ciebie ? Bede gdzies tak ok 14:30

> klucze 16,17 masz plasko-oczkowe ? czy wziasc ze soba ?

tez mam 1 zmiane. klucze? a co to? wez ze soba ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalna śruba miala łeb na klucz 16 a w srodku imbus 8.

Ta wygląda na inna i wcale nie ma gwarancji że nie jest za długa.

Na Twoim miejscu nie bawiłbym się zbytnio, tylko lewarek pod miche, łape off i masz mnóstwo miejsca na wyjscie alternatora.

Pozornie więcej roboty, ale o wiele szybciej Ci pójdzie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wyjmiesz te śruby to skróć je o 2-3 zwoje - ja tak zrobiłem i nie mam najmniejszego problemu teraz, i nie trzeba kanału a jak się uprzesz to i bez podnośnika wykręcisz... zeby.GIF

I tą górną zmień na imbusa - łatwiej do niej dojść imbusem zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki waszym rada i zainwestowaniu 27 zl w odpowiedni klucz po 30min walki udalo sie to cholerstwo wyciagnac.

Pytanie pierwsze:

- z czego ten altek? sporting, 900, punto niewiem.gif

283559702-Zdj%EAcie154.jpg

283559702-Zdj%EAcie155.jpg

283559702-Zdj%EAcie156.jpg

pytanie drugie:

- podczas demontazu wypadly mi jakies tajemnicze podkladki w ilosci szt. 5. Skad i po co sa? Najpierw wylecialy dwie, a przy dolnej srubie kolejne 3. Przy czym sruby jeszcze do konca nie byly wyciagniete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki waszym rada i zainwestowaniu 27 zl w odpowiedni klucz po 30min

> walki udalo sie to cholerstwo wyciagnac.

> Pytanie pierwsze:

> - z czego ten altek? sporting, 900, punto

> pytanie drugie:

> - podczas demontazu wypadly mi jakies tajemnicze podkladki w ilosci

> szt. 5. Skad i po co sa? Najpierw wylecialy dwie, a przy dolnej

> srubie kolejne 3. Przy czym sruby jeszcze do konca nie byly

> wyciagniete.

Wygląda na sportingowy, a podkładki były zapewne między altkiem a blokiem, bo pewno masz 1.2 a tam trzeba trochę zdystansować alternator żeby był w lini z kołem pasowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda na sportingowy, a podkładki były zapewne między altkiem a

> blokiem, bo pewno masz 1.2 a tam trzeba trochę zdystansować

> alternator żeby był w lini z kołem pasowym.

no dobra to kwestie "tajemniczych" podkladek mam z glowy. To by sie zgadzalo, tylko z tamtad mogly wypasc blush.gif

chyba, ze ktos mi zarcik zrobil i wrzucl je z gory przez komore silnika rotfl.gif

pytanie 1 nadal otwarte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki waszym rada i zainwestowaniu 27 zl w odpowiedni klucz po 30min

> walki udalo sie to cholerstwo wyciagnac.

> Pytanie pierwsze:

> - z czego ten altek? sporting, 900, punto

wczoraj wymieniałem w melon garage zlosnik.gif swój alternator po wymianie łożysk

jest to altek od 1,1 SPI, ten od łożysk 6201 i 6203

jakbyś musiał robić to samo wal jak w dym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wczoraj wymieniałem w melon garage swój alternator po wymianie

> łożysk

> jest to altek od 1,1 SPI, ten od łożysk 6201 i 6203

> jakbyś musiał robić to samo wal jak w dym

napewno sie odezwe ok.gif

ja tam elektryk jestem ale duperelami sie nie zajmuje. Jutro mi chlopaki w pracy sprawdza co lezy i dlaczego brak ladowania. Potem bede sie dalej skrobal po lysinie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napewno sie odezwe

> ja tam elektryk jestem ale duperelami sie nie zajmuje. Jutro mi

> chlopaki w pracy sprawdza co lezy i dlaczego brak ladowania.

> Potem bede sie dalej skrobal po lysinie

stawiam na regulator V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stawiam na regulator V

wlasnie nie mam pojecia. moze szczotki bo na samym poczatku byl brak ladowania jedynie na wyzszych obrotach. Teraz to juz calkiem papa powiedzial.

Regulator nap. to drogi jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlasnie nie mam pojecia. moze szczotki

szczotki są częścią regulatora

> bo na samym poczatku byl brak

> ladowania jedynie na wyzszych obrotach. Teraz to juz calkiem

> papa powiedzial.

> Regulator nap. to drogi jest?

jakieś 30 zł płaciłem do 899 swego czasu, myśle że do tego też coś koło tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczotki są częścią regulatora

> jakieś 30 zł płaciłem do 899 swego czasu, myśle że do tego też coś

> koło tego

a to tragedii nie ma wielkiej - i cale szczescie

p.s

co w ASO trzeba podac wrazie W? z jakiego modelu CC jest wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozebralem dziada i tak:

- szczotki wporzadku

- diody odlutowane i sprawdzone - ok

- lozyska jako ze na wierzchu sa to wymienie

diagnoza:

skrocilo sie uzwojenie - problemu nie widze wiekszego - przewine sobie w przyszlym tygodniu w pracy smile.gif

Ale teraz tak:

podejrzewam, ze przez za duze obroty cala ta akcja. Jakie obroty max wytrzymuje seryjny altek?

Po drugie:

czy wymiana lozysk na takie z wiekszym luzem pomoze? Jak tak to na jakie? 3mm? jakis nr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.