stepien2 Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 Witam! Zamierzam nabyć Stilo 1,6 16v z Włoch ma już zainstalowaną instalacje LPG i w związku z tym mam parę pytań. 1. Czy warto brać taki samochód czy lepiej założyć LPG samemu. 2. Czy są zakłady które sprawdzą jak na dzień dzisiejszy zachowuję się taka instalacja czy wszystko z nią w porządku czy szykują się jakieś ewentualne koszty 3. Czy sprawdzając auto w ASO są w stanie stwierdzić kondycję silnika przy LPG. Bardzo proszę o odpowiedź ponieważ muszę się spieszyć z decyzją. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > Witam! > Zamierzam nabyć Stilo 1,6 16v z Włoch ma już zainstalowaną instalacje > LPG i w związku z tym mam parę pytań. > 1. Czy warto brać taki samochód czy lepiej założyć LPG samemu. po sprawdzeniu peawnie, że warto. > 2. Czy są zakłady które sprawdzą jak na dzień dzisiejszy zachowuję > się taka instalacja czy wszystko z nią w porządku czy szykują > się jakieś ewentualne koszty jak znam życie to auto ma jedną z powszechnie znanych instalek włoskich typu brc, tartarinii, landi... wszystkie są u nas znane i nie powinno być problemu z ich sprawdzeniem. > 3. Czy sprawdzając auto w ASO są w stanie stwierdzić kondycję silnika > przy LPG. oczywiście, ale moim zdaniem co tu sprawdzac poza tym co normalnie sprawdza się przy zakupie atua. > Bardzo proszę o odpowiedź ponieważ muszę się spieszyć z decyzją. > Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 Dowiedz się, czy nie będzie problemu z rejestracją tego samochodu - z wpisem LPG do DR i badaniami technicznymi, wg polskich przepisów trzeba mieć odpowiednie dokumenty (wyciąg ze świadectwa homologacji, faktura lub rachunek za montaż, homologacja butli itd.). Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > po sprawdzeniu peawnie, że warto. > jak znam życie to auto ma jedną z powszechnie znanych instalek > włoskich typu brc, tartarinii, landi... wszystkie są u nas znane > i nie powinno być problemu z ich sprawdzeniem. > oczywiście, ale moim zdaniem co tu sprawdzac poza tym co normalnie > sprawdza się przy zakupie atua. > > Pozdrawiam Tartarini== praktyczne skazanie na regulacje i serwis w ASO (bardzo mało innych firm sie tą instalacja zajmuje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 Witam! Instalacja zamontowana w tym stilo to LadninRenzo możecie napisać jakieś opinie na jej temat?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sikoku Napisano 22 Marca 2010 Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 Landi Renzo to wyższa półka instalacji (mówimy o sekwencji), wtryski Med stosowane przez landi to pierwsza liga. Sprawdzać i kupować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 23 Marca 2010 Udostępnij Napisano 23 Marca 2010 > Tartarini== praktyczne skazanie na regulacje i serwis w ASO (bardzo mało innych firm sie tą > instalacja zajmuje) Nie przesadzaj... Bebechy są takie same, można zamieniać miejscami. Interfejs do kupienia na allegro - i serwisujesz samemu lub dajesz do pobawienia się cieciowi, żeby zobaczył coś nowego. Jak był kumaty, aut nie psuł i wiedział co to mapa mnożników, to i tego nie popsuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 23 Marca 2010 Udostępnij Napisano 23 Marca 2010 > Nie przesadzaj... Bebechy są takie same, można zamieniać miejscami. Interfejs do kupienia na > allegro - i serwisujesz samemu lub dajesz do pobawienia się cieciowi, żeby zobaczył coś > nowego. Jak był kumaty, aut nie psuł i wiedział co to mapa mnożników, to i tego nie popsuje. Ja tylko mówie co było w moim miescie. Tylko ASO. Inni mówili tylko - nie zajmujemy sie, nie mamy interefesu itp - nie chce im sie i tyle A wiadomo, że jak lubisz się bawić to wszystko sobie naprawisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 Czy jest możliwość podania namiarów na gazownika który zna instalacje Ladni Renzo?? Stilo o którym mówiłem jest z 2002 r i miał gaz od nowości i boję się że potem będę musiał dokładać zamiast się cieszyć nowym nabytkiem oczywiście mówiąc dokładać nie mam na myśli wymianę rzeczy eksploatacyjnych. Aha jadąc do ASO chciałem jechać również tym autem na gazie chyba nie będzie problemu z zatankowaniem lpg na stacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 Włochy mają ten sam wlew, co u nas. Landi w Krakowie obsługuje na pewno Fugazi na Lindego (za oś. Widok). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 A jaką opinię ma ten zakład? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 > A jaką opinię ma ten zakład? U mnie są spaleni bo jak chciałem założyć gaz to powiedzieli że Lanos nie jeździ na sekwencji Kolega zakładał u nich gaz do Explorera 4.0 i zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Marca 2010 Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 Klik1 Klik2 - to już kolejny wątek na podobny temat, chyba zabrali się za instalacje LPG bez dokumentów... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 > Klik1 Klik2 - to już kolejny wątek na podobny temat, chyba zabrali się za instalacje LPG bez > dokumentów... Pozdr. No właśnie, tylko "lewa" instalacja nie powinna być wbita w dowód. Do wbicia druk homologacji jest potrzebny, więc po co on ma być na przeglądie? Ja mam auto sprowadzone z fabrycznym gazem, wszystko bez problemu zarejestrowane (na podstawie wpisu w oryginalnym dowodzie, przeglądu TDT zbiornika i badania technicznego auta), tylko teraz zastanawiam się, skąd miałbym wziąć dodatkowy papier na samą instalację? We Francji homologacja występuje w formie tabliczki znamionowej przynitowanej do nadwozia, ale czy ktoś będzie to chciał respektować to mam wątpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 > No właśnie, tylko "lewa" instalacja nie powinna być wbita w dowód. Do wbicia druk homologacji jest potrzebny, więc po co on ma być na przeglądie? Pewnie chodzi o to, że ktoś postanawia zmienić instalację z I gen na II gen lub z II gen na sekwencję, kupuje nowe lub używane części i robi to samodzielnie, czyli nielegalnie, nie posiadając stosownych uprawnień. Wpis LPG w DR dotyczy poprzedniej instalacji, ale tego nie widać. Ponowna kontrola dokumentów na przeglądzie wykryje takie manewry. Urzędnik WK nie ma takiej możliwości fizycznej i wiedzy, pozwalającej wykryć oszustwo. O kwitnącym procederze samodzielnych przekładek instalacji świadczy choćby wiele wątków na naszym i na innych forach internetowych... PS. W styczniu 2010 robiłem przegląd Corsy z LPG - diagnosta nie żądał żadnych dokumentów... Ciekawe, kiedy weszły w zycie nowe procedury? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Też tak sobie właśnie kombinuje, że jeśli chodzi, to o takie samowolne "mody". Mam nadzieję, że nikt się do tego mojego Necama nie dopieprzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jedrula1952 Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 > Też tak sobie właśnie kombinuje, że jeśli chodzi, to o takie samowolne "mody". > Mam nadzieję, że nikt się do tego mojego Necama nie dopieprzy. Trochę OT, czy w naszym pieknym kraju wszystko musi być tak p....ne. W Anglii kupuje graty do instalki, zakładam sam /może byc nawet stolarz, bez urazy/,jadę do fachowca od gazu który robi mi przegląd i daje papier na instalacje. Koszt przeglądu jest wliczony w koszt gratów do instalacji. Z papierami idę do ichnego WK gdzie daja pieczec i to wsio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Marca 2010 Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 > Pewnie chodzi o to, że ktoś postanawia zmienić instalację z I gen na II gen lub z II gen na sekwencję, kupuje nowe lub używane części i robi to samodzielnie, czyli nielegalnie, nie posiadając stosownych uprawnień. A więc wprowadzając takie prawo dajmy zarobić nielegalnie gazownikom, którzy teraz będą wystawiali homologacje na zamontowane już instalacje, których pewnie sprawdzać nie będą, i niech biorą za to kasę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 29 Marca 2010 Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 > A więc wprowadzając takie prawo dajmy zarobić nielegalnie gazownikom, którzy teraz będą wystawiali > homologacje na zamontowane już instalacje, których pewnie sprawdzać nie będą, i niech biorą za > to kasę Ja jestem bardzo ciekawy, jak to uchodzi, bo przecież w pewnym momencie jest potrzebna (chyba, że nie jest?) faktura na komplet nowych fantów i ich montaż? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Marca 2010 Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 > Ja jestem bardzo ciekawy, jak to uchodzi, bo przecież w pewnym momencie jest potrzebna (chyba, że nie jest?) faktura na komplet nowych fantów i ich montaż? Niektórzy trzymają faktury, inni nie - bo taniej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.