spad Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 Chcę zamontować hak w Lacku i o ile ceny samego haka są fajne, o tyle za każdym razem słyszę, że muszę zakupić jeszcze moduł, który kosztuje ok. 300zł (auto z 2007 roku). Co to jest, do czego służy? Z tego co się orientuję w Lacetti nie ma magistrali CAN, więc myślałem, że moduły ogłupiające CAN nie będą potrzebne. Czy ktoś z Was montował w Lacetti hak? Jak tak, to czy moduł był potrzebny i jaki koszt wyniósł Was na gotowo? Ja najtańszą ofertę jak na razie znalazłem za 770zł (hak, moduł, montaż). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 9 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Nikt z Was nie ma haka w Lacetti? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 > Nikt z Was nie ma haka w Lacetti? ja przy zakupie miałem montowany,cena 1tyś. , liczony jako gratis przy zakupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matul Napisano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 > Nikt z Was nie ma haka w Lacetti? Witam ... Właśnie kilka dni temu zamontowałem hak ... sprawa jest prosta ale trzeba uważać bo są haki z wycięciem zderzaka i bez, na allegro jest też hak bardzo tani ale bez homologacji (podobno można zamontować tylko do samochodu zarejestrowanego w Polsce --> jak rozumiem do obcego kraju z tym hakiem już nie pojedziemy ... więc odpada) Wybrałem hak firmy AUTO HAK Słupsk (bez cięcia zderzaka i z homologacją E20) Hak bardzo ładnie pasuje na swoje miejsce, utrudnieniem w montażu jest to że najpierw trzeba zamontować hak do zderzaka a dopiero później całość założyć (taka konstrukcja samochodu) Z plusów jest jeszcze to że gniazdo jest montowane na sprężynie która umożliwia schowanie go pod zderzak (żeby wszystko łanie pasowało i się chowało potrzeba małej przeróbki - skrócić sprężynkę i dodatkowo dać 2 podkładki, do tego lekkie wygięcie blachy montażowej i wszystko gra jak należy) Koszty: hak z wiązką 423zł + montaż (montowałem sam) Co elektryki ... nie potrzeba żadnego modułu ... wszystko gra jak należy, kierunki zachowują się normalnie (w niektórych samochodach zmiana obciążenia żarówek na większe powoduje stałe świecenie kierunków lub szybsze miganie). Dodatkowo zamontowałem układ (własna konstrukcja) który wyłącza światła przeciw mgielne jak jest podłączona przyczepa (przekaźnik + dioda + kondensator ... koszt około 9zł) ... przydaje się takie rozwiązanie wtedy gdy ciągniemy przyczepę kempingową - nie oślepiamy się ostrymi światłami odbitymi od jasnej przyczepy. sam montaż jest prosty ale trzeba się przygotować na to że komplet śrub dostarczonych w zestawie nie wystarczy ... brakuje niestety śrub mocujących wzmocnienie zderzaka do belki haka i kilku podkładek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 Dodałem da naszych FAQ Jakieś foto masz może? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 14 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 A z którego rocznika masz Lacetti? Bo podobno do 2007 roku moduł nie jest potrzebny, natomiast od 2007 już tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matul Napisano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 > Dodałem da naszych FAQ > Jakieś foto masz może? Niestety nie mam żadnych fotek. Mój jest z 2007 ale rok modelowy 2008 - nie wiem czy ma znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Września 2010 Udostępnij Napisano 20 Września 2010 > Witam ... > Właśnie kilka dni temu zamontowałem hak ... sprawa jest prosta ale trzeba uważać bo są haki z > wycięciem zderzaka i bez, na allegro jest też hak bardzo tani ale bez homologacji (podobno > można zamontować tylko do samochodu zarejestrowanego w Polsce -- > Wybrałem hak firmy AUTO HAK Słupsk (bez cięcia zderzaka i z homologacją E20) Hak bardzo ładnie > pasuje na swoje miejsce, utrudnieniem w montażu jest to że najpierw trzeba zamontować hak do > zderzaka a dopiero później całość założyć (taka konstrukcja samochodu) Z plusów jest jeszcze > to że gniazdo jest montowane na sprężynie która umożliwia schowanie go pod zderzak (żeby > wszystko łanie pasowało i się chowało potrzeba małej przeróbki - skrócić sprężynkę i dodatkowo > dać 2 podkładki, do tego lekkie wygięcie blachy montażowej i wszystko gra jak należy) > Koszty: hak z wiązką 423zł + montaż (montowałem sam) > Co elektryki ... nie potrzeba żadnego modułu ... wszystko gra jak należy, kierunki zachowują się > normalnie (w niektórych samochodach zmiana obciążenia żarówek na większe powoduje stałe > świecenie kierunków lub szybsze miganie). Dodatkowo zamontowałem układ (własna konstrukcja) > który wyłącza światła przeciw mgielne jak jest podłączona przyczepa (przekaźnik + dioda + > kondensator ... koszt około 9zł) ... przydaje się takie rozwiązanie wtedy gdy ciągniemy > przyczepę kempingową - nie oślepiamy się ostrymi światłami odbitymi od jasnej przyczepy. > sam montaż jest prosty ale trzeba się przygotować na to że komplet śrub dostarczonych w zestawie > nie wystarczy ... brakuje niestety śrub mocujących wzmocnienie zderzaka do belki haka i kilku > podkładek. No to i ja się skuszę na ten hak http://www.autohak.com.pl/index.php?id=lista&lang=&marka=6&model=Lacetti Montowałem kiedyś samodzielnie w Astrze, to może i w Lacetti dam radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > Wybrałem hak firmy AUTO HAK Słupsk (bez cięcia zderzaka i z homologacją E20) Hak bardzo ładnie Do czego służy homologacja E20? Może wystarczy zwykła? Co sądzić o takim ciut tańszym haku: http://allegro.pl/chevrolet-lacetti-sedan-bez-ciec-nowy-solidny-hak-i1360564244.html producent: http://www.hakpol.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > producent: > http://www.hakpol.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=13 No i takowy hak mam zamontowany. Pozostały jeszcze formalności - przegląd i wbicie do dowodu rejestracyjnego. A na wiosnę będziem ciągac przyczpkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Tyłeczek Spód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GoLLaB Napisano 31 Maja 2015 Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 Hej, Jestem świadomy już starości tego tematu, ale myślę, że lepiej trzymać wszystko w jednej całości. Moje pytanie dotyczy otworów montażowych. Przyznam, że jest to pierwszy samochód, w którym zamierzam zamontować hak i nigdy w żadnym jeszcze nie posiadałem. Widziałem już haki oryginalne GM jak i różnych producentów. Szukam do HB (zauważyłem, że różnice na pewno dotyczą wersji nadwozia). Jeśli chodzi o kształt widoczny na zdjęciach, to nieco się one różnią kształtem, ale też są dość duże podobieństwa. Jeśli założyć, że te drobne różnice nie dotyczą wersji nadwozia (np. zdjęcie jest poglądowe a należy podać wersję nadwozia), to czy to znaczy, że są jakieś miejsca montażowe dedykowane pod hak? Czy jednak jest tak, że samemu trzeba nawiercać i zabezpieczyć antykorozyjnie potem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 W Lacetti osobiście nie montowałem. Dawno temu montowałem w Astrze i tam trzeba było wiercić w miejscach fabrycznie zaznaczonych w podłodze bagażnika. W podłużnicach otwory już były. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GoLLaB Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 > W Lacetti osobiście montowałem. Czyli w lacettim rozumiem, że są wszystkie otwory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 > Czyli w lacettim rozumiem, że są wszystkie otwory? Sorry za błąd. Powinno być, że osobiście NIE montowałem. Otwory w podłużnicach zapewne są. Ale może być tak, że coś trzeba dowiercić, jak na przykładzie Astry napisałem. W Lacetti sedan trzeba było coś wymontować ze zderzaka i tam przykręcić hak. Dwie części dostałem po zamontowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GoLLaB Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 > Sorry za błąd. Powinno być, że osobiście NIE montowałem. > Otwory w podłużnicach zapewne są. > Ale może być tak, że coś trzeba dowiercić, jak na przykładzie Astry napisałem. > W Lacetti sedan trzeba było coś wymontować ze zderzaka i tam przykręcić hak. Dwie części dostałem > po zamontowaniu Ok, dzięki teraz jasne Interesuje mnie założenie do HB, tzn czy zrobię to sam, czy muszę fatygować mechanika. No i na ile może to zruszyć fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 > Ok, dzięki teraz jasne > Interesuje mnie założenie do HB, tzn czy zrobię to sam, czy muszę fatygować mechanika. No i na ile > może to zruszyć fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne. miałem montowany hak w ASO (hatchback), niby koszt 1000 (ale wytargowałem za free w salonie), żadnych części z montażu nie dostałem, zabezpieczenie antykorozyjne nie puściło do chwili uderzenia w tyłek (czyli 6 lat wytrzymało) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miromat Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 > Hej, > Jestem świadomy już starości tego tematu, ale myślę, że lepiej trzymać wszystko w jednej całości. > Moje pytanie dotyczy otworów montażowych. Przyznam, że jest to pierwszy samochód, w którym > zamierzam zamontować hak i nigdy w żadnym jeszcze nie posiadałem. > Widziałem już haki oryginalne GM jak i różnych producentów. Szukam do HB (zauważyłem, że różnice na > pewno dotyczą wersji nadwozia). Jeśli chodzi o kształt widoczny na zdjęciach, to nieco się one > różnią kształtem, ale też są dość duże podobieństwa. Jeśli założyć, że te drobne różnice nie > dotyczą wersji nadwozia (np. zdjęcie jest poglądowe a należy podać wersję nadwozia), to czy to > znaczy, że są jakieś miejsca montażowe dedykowane pod hak? Czy jednak jest tak, że samemu > trzeba nawiercać i zabezpieczyć antykorozyjnie potem? Mam hak w Lacetti HB dedykowany do tego modelu. Nic nie trzeba było nawiercać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 Montowałem hak w combi, zakupiłem taki, do którego nie trzeba było demontować zderzaka. Musiałem natomiast rozwiertakiem powiększyć otwory w podłużnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.