Skocz do zawartości

Hak w Lacetti


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę zamontować hak w Lacku i o ile ceny samego haka są fajne, o tyle za każdym razem słyszę, że muszę zakupić jeszcze moduł, który kosztuje ok. 300zł (auto z 2007 roku). Co to jest, do czego służy? Z tego co się orientuję w Lacetti nie ma magistrali CAN, więc myślałem, że moduły ogłupiające CAN nie będą potrzebne. Czy ktoś z Was montował w Lacetti hak? Jak tak, to czy moduł był potrzebny i jaki koszt wyniósł Was na gotowo? Ja najtańszą ofertę jak na razie znalazłem za 770zł (hak, moduł, montaż).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nikt z Was nie ma haka w Lacetti?

Witam ...

Właśnie kilka dni temu zamontowałem hak ... sprawa jest prosta ale trzeba uważać bo są haki z wycięciem zderzaka i bez, na allegro jest też hak bardzo tani ale bez homologacji (podobno można zamontować tylko do samochodu zarejestrowanego w Polsce --> jak rozumiem do obcego kraju z tym hakiem już nie pojedziemy ... więc odpada)

Wybrałem hak firmy AUTO HAK Słupsk (bez cięcia zderzaka i z homologacją E20) Hak bardzo ładnie pasuje na swoje miejsce, utrudnieniem w montażu jest to że najpierw trzeba zamontować hak do zderzaka a dopiero później całość założyć (taka konstrukcja samochodu) Z plusów jest jeszcze to że gniazdo jest montowane na sprężynie która umożliwia schowanie go pod zderzak (żeby wszystko łanie pasowało i się chowało potrzeba małej przeróbki - skrócić sprężynkę i dodatkowo dać 2 podkładki, do tego lekkie wygięcie blachy montażowej i wszystko gra jak należy)

Koszty: hak z wiązką 423zł + montaż (montowałem sam)

Co elektryki ... nie potrzeba żadnego modułu ... wszystko gra jak należy, kierunki zachowują się normalnie (w niektórych samochodach zmiana obciążenia żarówek na większe powoduje stałe świecenie kierunków lub szybsze miganie). Dodatkowo zamontowałem układ (własna konstrukcja) który wyłącza światła przeciw mgielne jak jest podłączona przyczepa (przekaźnik + dioda + kondensator ... koszt około 9zł) ... przydaje się takie rozwiązanie wtedy gdy ciągniemy przyczepę kempingową - nie oślepiamy się ostrymi światłami odbitymi od jasnej przyczepy.

sam montaż jest prosty ale trzeba się przygotować na to że komplet śrub dostarczonych w zestawie nie wystarczy ... brakuje niestety śrub mocujących wzmocnienie zderzaka do belki haka i kilku podkładek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

> Witam ...

> Właśnie kilka dni temu zamontowałem hak ... sprawa jest prosta ale trzeba uważać bo są haki z

> wycięciem zderzaka i bez, na allegro jest też hak bardzo tani ale bez homologacji (podobno

> można zamontować tylko do samochodu zarejestrowanego w Polsce --

> Wybrałem hak firmy AUTO HAK Słupsk (bez cięcia zderzaka i z homologacją E20) Hak bardzo ładnie

> pasuje na swoje miejsce, utrudnieniem w montażu jest to że najpierw trzeba zamontować hak do

> zderzaka a dopiero później całość założyć (taka konstrukcja samochodu) Z plusów jest jeszcze

> to że gniazdo jest montowane na sprężynie która umożliwia schowanie go pod zderzak (żeby

> wszystko łanie pasowało i się chowało potrzeba małej przeróbki - skrócić sprężynkę i dodatkowo

> dać 2 podkładki, do tego lekkie wygięcie blachy montażowej i wszystko gra jak należy)

> Koszty: hak z wiązką 423zł + montaż (montowałem sam)

> Co elektryki ... nie potrzeba żadnego modułu ... wszystko gra jak należy, kierunki zachowują się

> normalnie (w niektórych samochodach zmiana obciążenia żarówek na większe powoduje stałe

> świecenie kierunków lub szybsze miganie). Dodatkowo zamontowałem układ (własna konstrukcja)

> który wyłącza światła przeciw mgielne jak jest podłączona przyczepa (przekaźnik + dioda +

> kondensator ... koszt około 9zł) ... przydaje się takie rozwiązanie wtedy gdy ciągniemy

> przyczepę kempingową - nie oślepiamy się ostrymi światłami odbitymi od jasnej przyczepy.

> sam montaż jest prosty ale trzeba się przygotować na to że komplet śrub dostarczonych w zestawie

> nie wystarczy ... brakuje niestety śrub mocujących wzmocnienie zderzaka do belki haka i kilku

> podkładek.

No to i ja się skuszę na ten hak smile.gif

http://www.autohak.com.pl/index.php?id=lista&lang=&marka=6&model=Lacetti

Montowałem kiedyś samodzielnie w Astrze, to może i w Lacetti dam radę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Wybrałem hak firmy AUTO HAK Słupsk (bez cięcia zderzaka i z homologacją E20) Hak bardzo ładnie

Do czego służy homologacja E20?

Może wystarczy zwykła?

Co sądzić o takim ciut tańszym haku:

http://allegro.pl/chevrolet-lacetti-sedan-bez-ciec-nowy-solidny-hak-i1360564244.html

producent:

http://www.hakpol.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> producent:

> http://www.hakpol.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=13

No i takowy hak mam zamontowany.

Pozostały jeszcze formalności - przegląd i wbicie do dowodu rejestracyjnego.

A na wiosnę będziem ciągac przyczpkę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 lata później...

Hej,

Jestem świadomy już starości tego tematu, ale myślę, że lepiej trzymać wszystko w jednej całości.

Moje pytanie dotyczy otworów montażowych. Przyznam, że jest to pierwszy samochód, w którym zamierzam zamontować hak i nigdy w żadnym jeszcze nie posiadałem.

Widziałem już haki oryginalne GM jak i różnych producentów. Szukam do HB (zauważyłem, że różnice na pewno dotyczą wersji nadwozia). Jeśli chodzi o kształt widoczny na zdjęciach, to nieco się one różnią kształtem, ale też są dość duże podobieństwa. Jeśli założyć, że te drobne różnice nie dotyczą wersji nadwozia (np. zdjęcie jest poglądowe a należy podać wersję nadwozia), to czy to znaczy, że są jakieś miejsca montażowe dedykowane pod hak? Czy jednak jest tak, że samemu trzeba nawiercać i zabezpieczyć antykorozyjnie potem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lacetti osobiście nie montowałem.

Dawno temu montowałem w Astrze i tam trzeba było wiercić w miejscach fabrycznie zaznaczonych w podłodze bagażnika.

W podłużnicach otwory już były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli w lacettim rozumiem, że są wszystkie otwory?

Sorry za błąd. Powinno być, że osobiście NIE montowałem.

Otwory w podłużnicach zapewne są.

Ale może być tak, że coś trzeba dowiercić, jak na przykładzie Astry napisałem.

W Lacetti sedan trzeba było coś wymontować ze zderzaka i tam przykręcić hak. Dwie części dostałem po zamontowaniu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorry za błąd. Powinno być, że osobiście NIE montowałem.

> Otwory w podłużnicach zapewne są.

> Ale może być tak, że coś trzeba dowiercić, jak na przykładzie Astry napisałem.

> W Lacetti sedan trzeba było coś wymontować ze zderzaka i tam przykręcić hak. Dwie części dostałem

> po zamontowaniu

Ok, dzięki teraz jasne smile.gif

Interesuje mnie założenie do HB, tzn czy zrobię to sam, czy muszę fatygować mechanika. No i na ile może to zruszyć fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, dzięki teraz jasne

> Interesuje mnie założenie do HB, tzn czy zrobię to sam, czy muszę fatygować mechanika. No i na ile

> może to zruszyć fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne.

miałem montowany hak w ASO (hatchback), niby koszt 1000 (ale wytargowałem za free w salonie), żadnych części z montażu nie dostałem, zabezpieczenie antykorozyjne nie puściło do chwili uderzenia w tyłek (czyli 6 lat wytrzymało)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej,

> Jestem świadomy już starości tego tematu, ale myślę, że lepiej trzymać wszystko w jednej całości.

> Moje pytanie dotyczy otworów montażowych. Przyznam, że jest to pierwszy samochód, w którym

> zamierzam zamontować hak i nigdy w żadnym jeszcze nie posiadałem.

> Widziałem już haki oryginalne GM jak i różnych producentów. Szukam do HB (zauważyłem, że różnice na

> pewno dotyczą wersji nadwozia). Jeśli chodzi o kształt widoczny na zdjęciach, to nieco się one

> różnią kształtem, ale też są dość duże podobieństwa. Jeśli założyć, że te drobne różnice nie

> dotyczą wersji nadwozia (np. zdjęcie jest poglądowe a należy podać wersję nadwozia), to czy to

> znaczy, że są jakieś miejsca montażowe dedykowane pod hak? Czy jednak jest tak, że samemu

> trzeba nawiercać i zabezpieczyć antykorozyjnie potem?

Mam hak w Lacetti HB dedykowany do tego modelu. Nic nie trzeba było nawiercać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.