pecik Napisano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 O co może chodzić guzik do odsuwania rolety odsuwa ją ale guzik do zasuwania też odsuwa?? jak sformatuje to chwile jest ok ale jak gdzieś pójdę i wrócę to znowu nie działa!! czy ktoś może mi pomóc?? I JESZCZE jedno dach też sie nie otwiera wogóle nie reaguję na to pokrętło!! Z góry DZIĘKUJE!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 > O co może chodzić guzik do odsuwania rolety odsuwa ją ale guzik do zasuwania też odsuwa?? jak > sformatuje to chwile jest ok ale jak gdzieś pójdę i wrócę to znowu nie działa!! czy ktoś może > mi pomóc?? I JESZCZE jedno dach też sie nie otwiera wogóle nie reaguję na to pokrętło!! Z góry > DZIĘKUJE!! Słychać pracujący silnik po przekręceniu pokrętła? Jak długo trzymasz pokrętło wciśnięte w celu formatowania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 1. Ustawić pokrętło wybieraka obrotowego w położeniu "0" (wszystko zamknięte) 2. Wcisnac i przytrzymać wybierak obrotowy (przez czas dłuższy niż 2 sekundy) - dach stopniowo zamyka się 3. Odczekać, stale przytrzymując naciśnięty wybierak, po zakończeniu zamykania dachu, aż do momentu, gdy osłona wykona podwójny skok zamknięcia, a następnie powróci do położenia "Soft closing position" 4. Zwolnić wybierak i ponownie go nacisnąć w czasie nie przekraczającym 3 sekund 5. Przytrzymać wciśnięty wybierak aż do momentu, gdy dach (płyty i osłona) zostanie całkowicie otwarty, a następnie ponownie go zamknąć 6. Zwolnić wybierak Proces inicjalizacji nie zostanie prawidłowo zakończony w przypadkach: - wybierak obrotowy nie został ustawiony w położenie "0" - wybierak został zwolniony podczas wykonywania operacji - został wciśnięty przycisk uruchamiający osłonę Jeżeli proces nie został zakończony pozytywnie, należy go powtórzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Jak przekręcę pokrętło to nic sie nie dzieje nie pracuje silniczek!! Jak długo trzymam pokrętło to silnik tak jakby sie kręci przestaje kręci przestaje a w końcu robi to samo tylko szybciej!! i jak zacznie robic szybciej to sie naprawiają guziki od rolety czyli odsuwa i zasuwa ale potem znowu przestają działać i oba odsuwają!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Próbowałem tak jak kolega napisał i nic dach był zasunięty wszystko zamknięte wcisnąłem kółko do otwierania i silnik zaczął sie kręcic przestawać kręcić przestawać potem zaczął szybciej a następnie zamilkł!! ale ani dach ani roleta nie drgnęły!! i o co może chodzić???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Witam! Prawdopodobnie zablokowal sie tobie dach gdzies na prowadnicach lub spadl z silnika. Sprobuj recznie otworzyc dach, potem zasun normalnie silnikiem. Jesli nie bedzie chcial zasunac, to masz gdzies zablokowany. Silnik nie pojedzie jesli bedzie przeciazony. Co do rolety, raz mi sie zapiekl silnik, nic przyjemnego. Trzeba rozebrac podsufitke z tylu, co wiaze sie z tym ze juz nie zlozysz jej tak samo jak byla... Sprawdz recznie kilak razy, moze pusci. Na przyszlosc, sprawdzaj czy niemasz suchej prowadnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Co do rolety to chba nie mógł sie zapiec silnik bo jak zformatuje to się zasuwa!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Co rozumiesz pod sformułowaniem "tak jakby się kręci"? Mamy dwa stany: Albo silnik jest zatrzymany mimo uruchomienia i słychać dźwięk podobny do transformatora. Lub się kręci i słychać metaliczny dźwięk przeskakiwania a mimo to szyby nie odsuwają się. Powody: Zablokowane cięgno, jedno lub dwa Uszkodzona przekładnia w silniku głównym Styki - to wg mnie najmniejsze prawdopodobieństwo ale by wkluczać od najłatwiejszych to możesz sprawdzić. 1. Sprawdź najpierw czy ręcznie chodzi dach. Ściągasz panel od sterowania dachem w dół - jest na zaczepach. W środku jest klucz imbusowy do silnika od mechanizmu szyb -spróbuj ręcznie go otworzyć - z dużym oporem i powoli kręcąc powinien się otworzyć. Jeśli tego nie dasz redy zrobić to już wiemy gdzie przyczynę szukać. 2. Jeśli otworzyłeś dach Ręcznie i go zamknąłeś to sprawdź styki na silniku- tu trochę grzebania będzie bo musisz podsufitkę opuścić. 1)Uszczelki z drzwi przednich z góry i z słupka ściągasz. 2)Słupek od góry - 4 zaczepy ciągnąc od drzwi do szyby czołowej (wewnątrz). Po drugim zaczepie będziesz miał czarną taśmę przykręconą do słupka (jeśli masz kurtyny) nie musisz jej odkręcać. 3)Wykręcasz uchwyty pod sufitem kierowcy i pasażera jak i daszki nad szybą czołową. 4)Ściągasz wykończenie podsufitki z szyberdachem 5)Opuszczasz podsufitkę na dół i widzisz obudowany silnik ciemnoszarym plastikiem - jest na trzech śrubach 6)Po odkręceniu masz dostęp do kości silnika (po odpięciu nie działa również roleta) jak i mocowania silnika dodatkowo na 3 śrubach. Sa dwa silniki - od rolet i od szyb! Z jakiego miasta jestes? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Jak wcisne pokrętło to silnik się kręci i słychać metaliczny głos jakby przeskakiwanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Ok ... jeszcze jedną rzecz sprawdź - tak jak pisałem w punkcie 1 - spróbuj otworzyć ręcznie. Jeśli dasz radę ręcznie to znaczy że coś jest ze sterowaniem bo silnik kręci się na zamykanie i przeskakuje zębatka po cięgnie. Jeśli nie dasz rady i też będzie ci przeskakiwać to znaczy że mamy zablokowany mechanizm. Jak to sprawdzisz będziemy dalej pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 No sprawdziłem jak chce ręcznie otworzyć to tak jakby ten klucz przeskakuje!! nie otwiera!! a ja jestem z okolicy Nowego Sącza!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Czyli mechanizm stoi - cięgno lub cięgna są zablokowane. Nie warto męczyć silnika, bo niszczy się koło zębate i cięgno! Mamy 2 sposoby: Tylko wykręcamy szyby na samochodzie i widzimy (powierzchownie mechanizm) Wykręcamy szyby i wyjazd z szyberem z samochodu - rozbiórka i odblokowanie mechanizmu. Obstawiał bym etap wyciągnięcia szyb na początek. Będzie potrzeby śrubokręt płaski, torks (jeden z mniejszych) i trochę siły i dużo cierpliwości. Wahadło porusza się jako pierwsze do połowy swojego działania nie oddziałuje na żadne inne mechanizmy (czyt. do około połowy wysokości uchylenia daszka - pierwszej szyby), później przez aluminiowe cięgno (którego nie widać) przesuwa minimalne prowadnicę tylnią która podnosi ostatnie mocowanie szyby by ta nie wjechała w dach w późniejszym etapie podnoszenia. Co z tego wynika - zablokowane jest pierwszy centymetr działania cięgna. Powodem może być: >zerwanie się mechanizmu cięgna ( on odpowiada za 2 zapadnie) >uszkodzenie pierwszej zapadni (odpowiada za aluminiowe cięgno) >uszkodzenie prowadnicy cięgna (na zdjęciu rurka stalowa koło czarnej plastikowej) > lub to co Ci życzę - zablokowanie przez (patyk, kamyczek itp. rzeczy które mogły wpaść przy otwartym dachu) czyli czyscimy i wszystko działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 W OSOBNYM POŚCIE NAPISZĘ CO WAŻNE - jeśli wyciągniesz tylko pierwsza szybę to jedna osoba otwiera dach RĘCZNIE (z wyczuciem kręcąc) a ty próbujesz pchnąć wahadło. Jeśli chcesz to zrobić z silnikiem elektrycznym to WYCIĄGNIJ TYLNIĄ SZYBĘ bo może być uszkodzone cięgno i nie podniesie jej (narobisz sobie szkód) będzie luka miedzy ostatnim mocowaniem szyby a dachem i uszczelką (daj tam szmatę na wszelki wypadek - nie wpychaj jej do rynny), możesz owinąć ostatnie mocowania szyby. By odkręcić resztę szyb to: pod osłonkami plastikowymi są śruby - osłon nie da się wyciągnąć gdy szyby są zamocowane - odginasz je z każdej strony po 2 śruby na stronę czyli każda szyba ma 4 śruby. Jak będziesz się przymierzał do wyciągania wszystkich to napisz - podpowiem Ci parę rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Ok ale jak sciągnąc tą szybe i jedna czy wiecej to jest z przodu tu jak przednia szyba?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 A jeszcze jedno jak resetuje trzymając kółko to jeśli nawet jest zablokowany dach to roleta chyba powinna się otworzyć i zamknąć czy nie?? a do szyby żeby ją sciągnąć dostane się jak otworze roletę dobrze zrozumiałem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 > Ok ale jak sciągnąc tą szybe i jedna czy wiecej to jest z przodu tu jak przednia szyba?? Pierwsza - czyli z przodu - daszek Lepiej i bezpieczniej to robić w dwie osoby - jedna kreci ręcznie a Ty próbujesz odblokować. Ja bym wciągną wszystkie szyby i pierwsze to zobaczył dokładnie czy coś nie jest złamane i nie siedzi jakiś patyk itp. przedmiot. Przy pomocy lusterka sprawdził prowadnice i oczyścił. Jeśli nić nie znajdziesz to tak jak pisałem śrubokręt i lekko też z czuciem popchać. Możesz śrubokręt zaprzeć o hamulec krańcowy (rys w ramce pomarańczowej - znajdziesz to na foto wcześniej dodanym). Jeśli nie ruszy zrób dokładne zdjęcia i będziemy starć się pomóc bez ściągania dachu. Szyby przy zakładaniu należy docisnąć bo uszczelka je wypycha - z czuciem by nie strzeliła. brak foto bo nie mam zoltego - nadal jest odnawiany ale zrobilem rys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 > A jeszcze jedno jak resetuje trzymając kółko to jeśli nawet jest zablokowany dach to roleta chyba > powinna się otworzyć i zamknąć czy nie?? powinna sie otworzyc a do szyby żeby ją sciągnąć dostane się jak otworze > roletę dobrze zrozumiałem?? TAK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Ok może jutro spróbuje z tym to napisze co i jak wygląda!! musze tylko odsunąć jutro tą roletę i zobaczyć czy wiem jak to rozebrać narazie DZIĘKI napisze jutro! pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 16 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Mam pytanie jeszcze jedno!! gdy przekręcam to pokrętło do otwierania dachu to nic sie nie dzieje grobowa cisza! czy jesli byloby zablokowane to nie powinien przeskakiwac silniczek?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 > grobowa cisza! czy jesli byloby zablokowane to nie powinien przeskakiwac silniczek?? Roznie bywa - jesli nie przeskoczy to bedzie słychać jak przy uruchomieniu szarpnie i moze być pozniej cisza - zawsze jest coś słychać jak dostaje napiecie. Jesli nic nie slychac to cos z polaczeniem lub z samym silnikiem ... ale pisałeś, że przeskakiwalo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 16 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Tak przeskakuje ale jesli wcisne pokrętło(tak jak do resetowania)!! a jak je przekręcam na którąkolwiek pozycje otwarcia dachu 1,2,3,4 to nic a nic się nie dzieje!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 do restartowania pracuje roleta - dach może drgnie ale nie otwier sie. Jestes 100% pewien że przeskakuje przedni silnik a nie tylni? A co sie dzieje jak próbujesz z pilota otworzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 16 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Jak próbuje z pilota to otwieraja sie tylko szyby!! a wiem ze sie kręci przedni bo jak resetowałem to sciągłem ten panel i widziałem a zresztą to dosć głośno przy resetowaniu przeskakuje!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 > Jak próbuje z pilota to otwieraja sie tylko szyby!! a wiem ze sie kręci przedni bo jak resetowałem > to sciągłem ten panel i widziałem a zresztą to dosć głośno przy resetowaniu przeskakuje!! OK Wiec zbierzmy wszystko do kupy! Szyby się otwierają - tak? Roleta ma problemy! Jeśli szyby się otwierają z pilota a roleta stoi to strzela wg mnie tylni silnik! podaj mi na priv nr tel zazdwonie i sie dogadamy co i jak - bo juz sie pogubiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 16 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Wszystko po kolei napisze! 1- szyby się otwierają a dach nie!! 2- roleta ma taki problem: odsuwa się ale jednym i drugim guzikiem(tym do odsuwania i tym do zasuwania) jak odsunę to żeby zasunąć muszę sformatować wciskając pokrętło (wtedy zamiast dach i roleta się otworzyć i zamknąć) to ten silnik przeskakuje i jak zaczyna szybciej przeskakiwać to puszczam pokrętło i wtedy guzik do zasuwania rolety działa ale jak minie trochę czasu to znowu świruje!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 A sorki - zapomniałem, że jeszcze mamy szyby boczne . Wiec jeśli przeskakuje to dach zablokowany -mechanizm Sprawny/e: Silnik Połączenie - okablowanie Roleta tylnia (to, że wariuje to przez zablokowany dach) ale sprawne! To rozbieramy szyby (mam na myśli te od dachu ) - najmniej inwazyjnie i szukam przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 16 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Ok bede próbował i jak coś znajde to bede pisał!! narazie dzieki pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 oby sie udało :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 > oby sie udało Jak sprawa z dachem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 snie próbuje z tym dachem jak sciągnąc ta plastikowa osłonke pierwszego panelu zeby go odkrecic bo nie chce jej urwac!! pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2010 Wiec po opisie sytuacji na privie wiemy już, co i jak: Po ściągnięciu pierwszej szyby - daszku widać ramiona i wahadło Podczas próby uruchomienia (ręcznie czy elektrycznie) widać, że prawe wahadło próbuje ruszyć a lewe jest nieruchome. Przyczyną jest uszkodzone zakończenie cięgna - na 99,9% - ten 0,1% to tylko dla tego, że nie widziałem tego na własne oczy -ale tą niepewność rozwiejemy ostatnią próbą. Jak działa system otwierania: Cięgno przez silnik jest pchane do tyłu pchając cały mechanizm i zapadnie przełączające dane sekcje: ETAPY: 1.Na pierwszych 15mm drogi nie ma żadnego oporu i pcha wahadło w ramieniu/dźwigni równocześnie odbezpieczając układ przed podniesieniem z zewnątrz a później sam unosi daszek na koło 1/3 wysokości. 2.Gdy daszek otwiera się dalej cięgno spotyka zapadnie, którą przełącza tak, aby do układu dołączyć kolejne cięgno (listwę aluminiową) odpowiedzialne za podniesienie tylniej szyby tak by nie wjechała w dach. Równocześnie wahadło przeciąga ramię ponad maksymalne odchylenie po to by nie dało się z zewnętrzną siłą zamknąć daszka(etap równoczesny zablokowanie daszka i uruchomienie listwy aluminiowej-z uszkodzonym cięgnem niemożliwy).Wahadło zostaje w pozycji max otwarty daszek i nie jest pchany dalej. 3.Kolejne 15mm i cięgno przełącza następną zapadnie, która odłącza listwę aluminiową (tylni dach jest już uniesiony) i zaczyna pchać segment szyb do tyłu - tu już wszystko idzie bez żadnych oporów. 4.Ostatnia szyb, która się podniosła dzięki listwie aluminiowej wpychana jest na dach, - gdy dojedzie do końca zwalnia zapadnie, która wypcha prowadnice na górę by kolejny segment mógł się złożyć i tak do końca. PRÓBA 0,1%: WAŻNE - ROBIMY TO TYLKO RĘCZNIE - jeśli uszkodzone jest cięgno to nie uniesie się ostatnia szyba (lewa strona). Podczas pracy silnika elektrycznego nie masz możliwości obserwacji rosnących oporów. Próba będziemy przeprowadzać tylko do etapu 1 - drugi też opisze, bo różnie bywa (kombinacje na samochodzie różnie się kończą). Więc ściągamy pierwszą szybę (to już mamy opanowane), upewniamy się, że nie mamy możliwości uruchomienia elektrycznie dachu, ściągamy osłonę silnika elektrycznego dachu i wkładamy nimbusową korbę w silnik. Zaczynamy kręcić i równocześnie popychać wahadło A zapierając się o hamulec krańcowy B (była o tym mowa wcześniej). Ramie C i wahadło A zaczynają unosić się do góry. Pamiętaj kręcąc zawsze pomagaj wahadle A Wahadło A podniesie się max w pionie i dzięki podporze D przeważy się na drugą stronę - wchodzimy w etap 2 (tu należy mocno docisnąć wahadło by podłączyć listwę aluminiową (jej nie widać). Efekt końcowy powinien być widoczny jak na rys. d) Obserwuj czy uniosła się ostatnia szyba po lewej stronie. Jeśli uniosła się tylko po prawej - przestajesz kręcić i możesz już powrotem zsuwać dach. To 0,1% o którym mówiłem wyjaśni się już, gdy tylko ruszy wahadło z pomocą śrubokręta - oznacza to, że cięgno pękło. CO ROBIĆ? 1.Temat rozgryzam już trochę - dorabianie cięgna jest nie możliwe bez odlewu wiec na moje możliwości nie realne. 2. Adaptacja z innego dachu - np. A- klasa - tu jest problem, bo dach jest krótszy i węższy, co za tym idzie mechanizm jest pomniejszony - może to samo zakończenie cięgna jest takie same to będę wiedział w ciągu tygodnia może dłużej. Mechanizm na bank jest mniejszy i nie podejdzie do naszych, skyokien ( dodam, że w A-klasie też siada lewe cięgno - znalazłem dostęp do używanych od mercedesa na 5 dachów 3 są uszkodzone - mam nadzieję, że dorwę się do nich) 3.Samo cięgno - nie występuje w PL - przedstawiciel w Polsce firmy, Webasto nie ma tych dachów ani części do nich jedynie ASO. Ponad rok temu sprawa z ASO wyglądała tak: Cały dach 9tyś Szyba od 1000 - 1200zł w zależności, która Sam mechanizm (rama) bez szyb i silników 5tyś Silniki - cena?? Tylko takie opcje są w ASO. 4. Używane - cięgien nie ma, w Warszawie gdzie naprawiają te dach też mają uszkodzone LEWE cięgna, allegrosz oferuje dachy od 500-800 z uszkodzonym lewym cięgnem. JAK ZAPOBIEGAĆ? Nie wiem - jest to wg mnie wada fabryczna - za mało materiału. Na pewno dbać, czyścić i smarować (bez przesady - bo bród będzie łapać) Jedyny objaw, że jest coś nie tak z oporami to przeskoczenie zębatki na silniku (zębatka silnika jest stożkowa tak by przy gwałtownym zatrzymaniu przeskoczyła) P.s. Oferuje swoje usługi w zakresie konserwacji i naprawy (dach znam lepiej niż drogę do domu) Dla potomnych opis co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 25 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2010 Czyli albo 9tys i nowy dach albo lipa i jazda z zepsutym?? dobrze zrozumiałem!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2010 > Czyli albo 9tys i nowy dach albo lipa i jazda z zepsutym?? []5tys - sama ramam z mechanizmem - szyby i silniki przekladka []1tys - allegro []500zł-okazja lub samo ciegno to jeszcze taniej co by nie było drogo - a czas przy wyciaganiu i zakładaniu - bezcenny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 byłem w fiacie i powiedzieli mi ze nie da się kupic samego cięgna!! mowią ze trzeba kupić całą ramkę i to koszt 4tys!! to prawda czy oni poprostu sami nie wiedza co maja??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 > byłem w fiacie i powiedzieli mi ze nie da się kupic samego cięgna!! mowią ze trzeba kupić całą > ramkę i to koszt 4tys!!(...) Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem a dokładnie punkt 3 "3.Samo cięgno - nie występuje w PL - przedstawiciel w Polsce firmy, Webasto nie ma tych dachów ani części do nich jedynie ASO. Ponad rok temu sprawa z ASO wyglądała tak: Cały dach 9tyś Szyba od 1000 - 1200zł w zależności, która Sam mechanizm (rama) bez szyb i silników 5tyś Silniki - cena?? Tylko takie opcje są w ASO." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Dla HANSA odpowiedz co blokuje składanie pierwszego daszka: Zacinanie sie pierwszej zapadni (szarej) - dobrze jak to pracuje w rzadkim smarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 dzięki musze tam zobaczyć , tylko u mnie jest problem ze otwiera go za nisko chyna że to na fotce ma na to wpływ Teraz tak tą zapadnie będe widział od środka auta czy od zewnętrz ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 TYLKO od zewnętrznej strony - możesz miec problem (bo nie wiem ile widac jak nie sa zdemontowane szyby ) - jesli bedziesz dalej otwierał dach zapadnia (wg.mnie powinna sie schować o ile dobrze pamietam) sam zobaczysz i powiesz mi jak jest bo im dluzej sie zastanawiam tym czesciej zmieniam zdanie (na 99% zapadnia zniknie z pola widzenia gdy segmenty zaczna sie przesowac) Na czerwono masz obrys zapadni patrz (lewa felerna strona) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 O i ta fota wszystko wyjaśnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 nie ma wogóle takiej częśći Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 > nie ma wogóle takiej częśći Zrob zdjecie tego co widac - moj dach sie nie otwiera wiec wszystko mowie z perspektywy zdemontowanego dachu ze Stilona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 jest wszystko oprócz tego dynksa co zaznaczyłeś , ale nie ma na niego miejsca foto zrobię w weekend jak nie zapomnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam3206 Napisano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2012 Witam, ja również mam problem z zablokowanym dachem. Chciałem zerknąć na to jak wyglądają te prowadnice pod szybami. i tutaj pytanie jak zdemontować te szyby tak żeby ich nie uszkodzić?? i czy w ogóle po ściągnięciu tych szyb będzie widać te prowadnice?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2012 > Witam, > ja również mam problem z zablokowanym dachem. Chciałem zerknąć na to jak wyglądają te prowadnice > pod szybami. i tutaj pytanie jak zdemontować te szyby tak żeby ich nie uszkodzić?? i czy w > ogóle po ściągnięciu tych szyb będzie widać te prowadnice?? Jak ściągniesz szyby - to nic nie zobaczysz. widziałeś to: jakiś tekst tu znajdziesz jak odkręcić szyby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 Witam! A jak rozebrac ten element gdzie siedzi ta zapadka? mam inny dach,mam troche czesci, zaczalem kombinowac ale zacial sie na 1-wszym daszku..nie sklada sie pierwsza plyta.. widac jak dojezdza prowadnica do blokady i staje, powiina wyjechac wewnatrz taka mala rzecz co pcha pierwszy dach i go slada..ale nic nie widac i nie wiem jak to sie rozbiera.. Ogolnie cjhezko chodzi, strasznie, nasmarowalem i nadal za ciezko.. Moze czyszczenie do sucha pomoze i lekko tylko nasmarowac.. Na radzie dzis stracilem nerwy, mam rozebrane szyby i przekrecilem trzymanie silnika szyb.. udalo sie naprawic rolete ale za kare szyby nie dzialaja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > Witam! > A jak rozebrac ten element gdzie siedzi ta zapadka? > mam inny dach,mam troche czesci, zaczalem kombinowac ale zacial sie na 1-wszym daszku..nie sklada > sie pierwsza plyta.. > widac jak dojezdza prowadnica do blokady i staje, powiina wyjechac wewnatrz taka mala rzecz co pcha > pierwszy dach i go slada..ale nic nie widac i nie wiem jak to sie rozbiera.. > Ogolnie cjhezko chodzi, strasznie, nasmarowalem i nadal za ciezko.. > Moze czyszczenie do sucha pomoze i lekko tylko nasmarowac.. > Na radzie dzis stracilem nerwy, mam rozebrane szyby i przekrecilem trzymanie silnika szyb.. > udalo sie naprawic rolete ale za kare szyby nie dzialaja... By rozebrać dach tak by wyszła cała prowadnica musisz rozdzielić dach na 4 części; 1cz. czołowa - z silnikiem od szyb 2 i 3 boczne prowadnice 4cz. tylna z silnikiem rolety. 2 i 3 część - prowadnice. Cięgno wychodzi do przodu ( o ile dobrze pamiętam a cała reszta do tylu) Z tyłu musisz odkręcić mechanizm podnoszenia szyb i taką małą "L" z dwiema śrubkami która uruchamia cały system podnoszenia przy walniętym cięgnie podniesienie szybki 1 umiem spowodować ale przesunąć aluminiową listwę która uruchamia system podnoszenia 5 szyby prze "L" nie Później z całej listwy masz 5 or 6 śrub trzymających cały system - intuicyjnie odkręcaj wszystko. Zdjęcia poniżej ułatwią Ci rozbiórkę. Dodatkowo dwa zdjęcia (ukryta śruba z przodu - nie pamiętam czy była potrzeba odkręcania jej tylko do rozczepienia części czy do ślizgów.) drugie zdjęcie to ślizgi - plastikowe łuki - które potrafią wypaść w najmniej oczekiwanym momencie - jak nie zauważysz ich to złożysz dach bez nich Warto rozbierać dach na białej piance pod panele - w czystych warunkach - dużo części No i daw zdjęcia do rozbiórki PDF o skywindowsie zacznę robić Jak już rozwalisz cały dach warto ponaprawiać wszystkie rzeczy - np hamulec: Ja dorobiłem z grubej uszczelki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 Cool. Jutro rozbiore caly, widze ze chyba trzeba.. przesmarowac czy wyczyscic? Powinien chodzic lekko, nie wiem jak z tymi wezykami..czy sie da wyczyscic.. Musze miec dzialajacy, o rolecie juz wiem ales, zostaly szyby:) Widocznie mnie tez dopadlo...lata leca i nabral kurzy chyba.. Co do dzialania, mam dwa dachy i w jeden troche sie rozni od drugiego, szczegolnie ta czesc do podnoszenia 1-wszej szyby.. W moim widze mechanizm i ta blaszke, so sie wysuwa, w drugim jakby byl inny, nie widac czesci zamykajacej. Sprawdzilem nowy dach i jedna strona chodzi dobrze, zamyka sie i otwiera, druga chodzi ciezko i ma jakis problem z daszkiem nr1.. Moze pierdola... Musze dzis zrzucic podsufitke, mam nadziej eze nie jest klejona.. Dach zejdzie pozniej.. Najgorsze ze chodzi bardzo ciezko, co powoduje przeskakiwanie silnika..gruntowne czyszczenie chyba trzeba zrobic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Witka! Dzis dach poszedl pod mlotek: -zdjecie z auta. -podmiana czesci przedniej napedu - podmiana stelazy szyb -podmiana jednego ciegna -czyszczenie i podmiana rolety.. oczywiscie podsufitka poszla sobie obok. Wyjecie dachu nie jest takie trudne, sam to zrobilem. podmiana trwala ok 6 godzin, wiele zabawy jest by rozpracowac caly mechanizm.. Ale udalo sie, wiem jak dziala i na co trzeba uwazac.. Najgorsze sa elementy: -blokada tylna, 5 ptyla Polaczona jest z elementem otwierajacym pierwsze okno, poprzez taka dluga litwe przez caly dach idaca:) Aby wyciagnac mechanizm otwierania 1-go daszka, trzeba rozlaczyc ta listwe i zdemontowac ten element. mechanizm ciegna wraz z popychaczem pierwszej plyty, aby to wyciagnac kombinowalem 3 godziny...Wszystko przez zapadki i blokady.. Ale udalo sie reanimowac dach, mam tylko jeden problem. Robie inicjacje, wszystko dziala, zamykam wszystko, roleta dojezdza do pierwszej plyty i sie cofa... Przy inicjacji dojezdza do konca, po juz nie... Zatrzymuje sie na polowie 1-wszej plyty i wraca gdziec do polowy drugiej. Oczywiscie wtedy dach jest zamkniety.. Jutro jeszcze z tym powalcze.. Jeszcze pytanie, czym smarowac? Silikonowy smar, smar suchy, czy co? Kilka zdjec z prac. duze zdjecia Tutaj Chyba tez zrobie doktorat ze skywindow:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 19 Marca 2012 Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 Panowie, czym smarowac takie mechanizmy? i pytanie o ta rolete wciaz aktualne.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 19 Marca 2012 Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 > Panowie, czym smarowac takie mechanizmy? > i pytanie o ta rolete wciaz aktualne.. > Pozdrawiam Smar grafitowy. Odp. na roletę w privie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.