direct3d Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Witam, Jakie są minusy założenia na tylnej osi opon o różnej wysokości bieżnika (ten sam model, profil itd.) ? Wyczytałem żeby nie zakładać na osi napędowej a jak ma się to do tyłu ? Rozwaliła mi się jedna używana opona z kompletu, mam jedną nową zapasową a chwilowo nie mam kasy żeby drugiej nówki (te z kompletu mają ok 4 mm. bieżnika). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Na sucho zapewne nic się nie będzie działo, na mokro, w zakrętach, przy tej samej prędkości tył może różnie się zachowywać w zależności od tego, w którą stronę będzie zakręt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > Na sucho zapewne nic się nie będzie działo, na mokro, w zakrętach, przy tej samej prędkości tył > może różnie się zachowywać w zależności od tego, w którą stronę będzie zakręt. Dokladnie tak jak kolega pisze. Na suchym nie powinienes odczuwac roznicy, na mokrym przy szybszej jezdzie i/lub glebszych kaluzach czy koleinach pojawi sie roznica w odprowadzaniu wody i tyl moze nie byc do konca stabilny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > Witam, > Jakie są minusy założenia na tylnej osi opon o różnej wysokości bieżnika (ten sam model, profil > itd.) ? > Wyczytałem żeby nie zakładać na osi napędowej a jak ma się to do tyłu ? > Rozwaliła mi się jedna używana opona z kompletu, mam jedną nową zapasową a chwilowo nie mam kasy > żeby drugiej nówki (te z kompletu mają ok 4 mm. bieżnika). Wiesz ile ludzi tak jeździ? Nic się nie stanie, no może oprócz tego, że w niewielkim stopniu będzie cały czas pracował mechanizm różnicowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > Nic się nie stanie, no może oprócz tego, że w niewielkim stopniu będzie cały czas pracował > mechanizm różnicowy. Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś i zweryfikuj swoja wypowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaczek Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > Wiesz ile ludzi tak jeździ? > Nic się nie stanie, no może oprócz tego, że w niewielkim stopniu będzie cały czas pracował > mechanizm różnicowy. nie każde auto jest tylno napędówką ew 4x 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś i zweryfikuj swoja wypowiedź. A co jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > A co jest nie tak? no focus raczej nie ma mechanizmu różnicowego na tylnej osi Quote: Wyczytałem żeby nie zakładać na osi napędowej a jak ma się to do tyłu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaqaznumerdwa Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > A co jest nie tak? tylne kółka kręcą sie niezależnie ... nie ma mechanizmu różnicowego tylnej osi w samochodzie typowo przednionapędowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 ...za szybko chyba przeczytałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Zakładaj bez obaw. A koledzy, którzy piszą o różnej przyczepności na mokrej nawierzchni sami w życiu tego nie doświadczyli tylko wymyślają sobie hipotezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Wolałbyś mieć z tyłu na osi dwie łysawe opony (ale jeszcze zgodne z prawem) czy jedną łysawą a drugą zdrową-prawie nową? Czekam na odpowiedź od Ciebie i kolegi 106. Nalepiej z jakimś rzezowym wytłumaczeniem dlaczego tak a nie inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > Wolałbyś mieć z tyłu na osi dwie łysawe opony (ale jeszcze zgodne z prawem) czy jedną łysawą a > drugą zdrową-prawie nową? > Czekam na odpowiedź od Ciebie i kolegi 106. Nalepiej z jakimś rzezowym wytłumaczeniem dlaczego tak > a nie inaczej. Dlatego, że opona z różną głębokością bieżnika różnie odprowadzi wodę - ta z głębszym poradzi sobie lepiej, niż ta z płytszym. Tak więc, przy takiej samej ilości wody na drodze, w zakręcie, szybciej popłynie ta, co ma płytszy bieżnik, tym samym, w inny sposób tył auta zachowa się w lewym zakręcie, a inaczej w prawym. Ps.Oczywiście, normalni kierowcy tego nie doświadczają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Nadal nie odpowiedziałeś na pytanie, którą z przedstawionych przeze mnie sytuacji byś wolał (przypomne: dwa łyse koła na tylnej osi, czy jedno łyse a drugie dobre?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > Wolałbyś mieć z tyłu na osi dwie łysawe opony (ale jeszcze zgodne z prawem) czy jedną łysawą a > drugą zdrową-prawie nową? > Czekam na odpowiedź od Ciebie i kolegi 106. Nalepiej z jakimś rzezowym wytłumaczeniem dlaczego tak > a nie inaczej. Nie jezdze na lysych oponach. Jak opona ma mniej niz 4mm bieznika to kupuje nowe. Proste i rzeczowe. Bieznik jest po to, zeby odprowadzac wode. I jesli Tobie nie robi roznicy czy masz na oponach 8mm bieznika czy 4mm to Ci wspolczuje. Jezdzilem z roznyma wysokoscia bieznika na mokrym i auto wtedy nie zachowuje sie stabilnie przy gwaltowniejszych manewrach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > Nie jezdze na lysych oponach. Jak opona ma mniej niz 4mm bieznika to kupuje nowe. Proste i > rzeczowe. > Bieznik jest po to, zeby odprowadzac wode. I jesli Tobie nie robi roznicy czy masz na oponach 8mm > bieznika czy 4mm to Ci wspolczuje. Jezdzilem z roznyma wysokoscia bieznika na mokrym i auto > wtedy nie zachowuje sie stabilnie przy gwaltowniejszych manewrach. że tak spytam cały czas jeździsz jak po aquaplaningu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > Nie jezdze na lysych oponach. Jak opona ma mniej niz 4mm bieznika to kupuje nowe. Proste i > rzeczowe. > Bieznik jest po to, zeby odprowadzac wode. I jesli Tobie nie robi roznicy czy masz na oponach 8mm > bieznika czy 4mm to Ci wspolczuje. Jezdzilem z roznyma wysokoscia bieznika na mokrym i auto > wtedy nie zachowuje sie stabilnie przy gwaltowniejszych manewrach. To specjalnie dla Ciebie zmienie kryteria: Co wolisz 2 razy po 4mm na tylnej osi czy może 4mm na jednej i 7mm na drugiej tylnej oponie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > że tak spytam cały czas jeździsz jak po aquaplaningu ? Nie. To jest rzadkie zjawisko. Ale wlasnie w celu tych "rzadkich" sytuacji kupujemy opony. Przynajmniej ja. Mozna i 5 lat przejezdzic na lysych oponach i bedzie cacy, a czasem wystarczy jedno hamowanie na ktorym zabraknie na 3-4 metrow i nie unikniemy nieszczescia. Po to sie kupuje opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > To specjalnie dla Ciebie zmienie kryteria: Co wolisz 2 razy po 4mm na tylnej osi czy może 4mm na > jednej i 7mm na drugiej tylnej oponie? Przy takiej wysokosci bieznika pewnie nie odczulbym roznicy. Ale wybralbym 2x4. Podkreslam- to jest moje zdanie, poparte wlasnym doswiadczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > Przy takiej wysokosci bieznika pewnie nie odczulbym roznicy. Ale wybralbym 2x4. Podkreslam- to > jest moje zdanie, poparte wlasnym doswiadczeniem. Dlaczego akurat ten wariant? (to po pierwsze) A po drugie Skoro piszesz tu, ze nie odczjesz pewnie zadnej różnicy, to dlaczego odradzasz koledze pare postów wyżej zamontowanie lepszej opony w miejsce gorszej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > Nie. To jest rzadkie zjawisko. Ale wlasnie w celu tych "rzadkich" sytuacji kupujemy opony. > Przynajmniej ja. Mozna i 5 lat przejezdzic na lysych oponach i bedzie cacy, a czasem wystarczy > jedno hamowanie na ktorym zabraknie na 3-4 metrow i nie unikniemy nieszczescia. Po to sie > kupuje opony. że spytam, kupujesz opony co rok ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 > że spytam, kupujesz opony co rok ? Co dwa lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Jak kupilem moj samochod (bravo) to kazda opona byla innego producenta i kazda miala inna wysokosc bieznika. Jezdzilem tak kilka miesiecy i nie bylo zadnych problemow. Auto na zakretach, przy hamowaniu, itp zachowywalo sie zupelnie normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.