Skocz do zawartości

Różna wysokość bieżnika na osi


direct3d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jakie są minusy założenia na tylnej osi opon o różnej wysokości bieżnika (ten sam model, profil itd.) ?

Wyczytałem żeby nie zakładać na osi napędowej a jak ma się to do tyłu ?

Rozwaliła mi się jedna używana opona z kompletu, mam jedną nową zapasową a chwilowo nie mam kasy żeby drugiej nówki (te z kompletu mają ok 4 mm. bieżnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sucho zapewne nic się nie będzie działo, na mokro, w zakrętach, przy tej samej prędkości tył może różnie się zachowywać w zależności od tego, w którą stronę będzie zakręt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na sucho zapewne nic się nie będzie działo, na mokro, w zakrętach, przy tej samej prędkości tył

> może różnie się zachowywać w zależności od tego, w którą stronę będzie zakręt.

Dokladnie tak jak kolega pisze. Na suchym nie powinienes odczuwac roznicy, na mokrym przy szybszej jezdzie i/lub glebszych kaluzach czy koleinach pojawi sie roznica w odprowadzaniu wody i tyl moze nie byc do konca stabilny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Jakie są minusy założenia na tylnej osi opon o różnej wysokości bieżnika (ten sam model, profil

> itd.) ?

> Wyczytałem żeby nie zakładać na osi napędowej a jak ma się to do tyłu ?

> Rozwaliła mi się jedna używana opona z kompletu, mam jedną nową zapasową a chwilowo nie mam kasy

> żeby drugiej nówki (te z kompletu mają ok 4 mm. bieżnika).

Wiesz ile ludzi tak jeździ?

Nic się nie stanie, no może oprócz tego, że w niewielkim stopniu będzie cały czas pracował mechanizm różnicowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbyś mieć z tyłu na osi dwie łysawe opony (ale jeszcze zgodne z prawem) czy jedną łysawą a drugą zdrową-prawie nową?

Czekam na odpowiedź od Ciebie i kolegi 106. Nalepiej z jakimś rzezowym wytłumaczeniem dlaczego tak a nie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wolałbyś mieć z tyłu na osi dwie łysawe opony (ale jeszcze zgodne z prawem) czy jedną łysawą a

> drugą zdrową-prawie nową?

> Czekam na odpowiedź od Ciebie i kolegi 106. Nalepiej z jakimś rzezowym wytłumaczeniem dlaczego tak

> a nie inaczej.

Dlatego, że opona z różną głębokością bieżnika różnie odprowadzi wodę - ta z głębszym poradzi sobie lepiej, niż ta z płytszym. Tak więc, przy takiej samej ilości wody na drodze, w zakręcie, szybciej popłynie ta, co ma płytszy bieżnik, tym samym, w inny sposób tył auta zachowa się w lewym zakręcie, a inaczej w prawym.

Ps.Oczywiście, normalni kierowcy tego nie doświadczają... hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wolałbyś mieć z tyłu na osi dwie łysawe opony (ale jeszcze zgodne z prawem) czy jedną łysawą a

> drugą zdrową-prawie nową?

> Czekam na odpowiedź od Ciebie i kolegi 106. Nalepiej z jakimś rzezowym wytłumaczeniem dlaczego tak

> a nie inaczej.

Nie jezdze na lysych oponach. Jak opona ma mniej niz 4mm bieznika to kupuje nowe. Proste i rzeczowe.

Bieznik jest po to, zeby odprowadzac wode. I jesli Tobie nie robi roznicy czy masz na oponach 8mm bieznika czy 4mm to Ci wspolczuje. Jezdzilem z roznyma wysokoscia bieznika na mokrym i auto wtedy nie zachowuje sie stabilnie przy gwaltowniejszych manewrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jezdze na lysych oponach. Jak opona ma mniej niz 4mm bieznika to kupuje nowe. Proste i

> rzeczowe.

> Bieznik jest po to, zeby odprowadzac wode. I jesli Tobie nie robi roznicy czy masz na oponach 8mm

> bieznika czy 4mm to Ci wspolczuje. Jezdzilem z roznyma wysokoscia bieznika na mokrym i auto

> wtedy nie zachowuje sie stabilnie przy gwaltowniejszych manewrach.

że tak spytam cały czas jeździsz jak po aquaplaningu ? icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jezdze na lysych oponach. Jak opona ma mniej niz 4mm bieznika to kupuje nowe. Proste i

> rzeczowe.

> Bieznik jest po to, zeby odprowadzac wode. I jesli Tobie nie robi roznicy czy masz na oponach 8mm

> bieznika czy 4mm to Ci wspolczuje. Jezdzilem z roznyma wysokoscia bieznika na mokrym i auto

> wtedy nie zachowuje sie stabilnie przy gwaltowniejszych manewrach.

To specjalnie dla Ciebie zmienie kryteria: Co wolisz 2 razy po 4mm na tylnej osi czy może 4mm na jednej i 7mm na drugiej tylnej oponie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> że tak spytam cały czas jeździsz jak po aquaplaningu ?

Nie. To jest rzadkie zjawisko. Ale wlasnie w celu tych "rzadkich" sytuacji kupujemy opony. Przynajmniej ja. Mozna i 5 lat przejezdzic na lysych oponach i bedzie cacy, a czasem wystarczy jedno hamowanie na ktorym zabraknie na 3-4 metrow i nie unikniemy nieszczescia. Po to sie kupuje opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To specjalnie dla Ciebie zmienie kryteria: Co wolisz 2 razy po 4mm na tylnej osi czy może 4mm na

> jednej i 7mm na drugiej tylnej oponie?

Przy takiej wysokosci bieznika pewnie nie odczulbym roznicy. Ale wybralbym 2x4. Podkreslam- to jest moje zdanie, poparte wlasnym doswiadczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy takiej wysokosci bieznika pewnie nie odczulbym roznicy. Ale wybralbym 2x4. Podkreslam- to

> jest moje zdanie, poparte wlasnym doswiadczeniem.

Dlaczego akurat ten wariant? (to po pierwsze)

A po drugie

Skoro piszesz tu, ze nie odczjesz pewnie zadnej różnicy, to dlaczego odradzasz koledze pare postów wyżej zamontowanie lepszej opony w miejsce gorszej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. To jest rzadkie zjawisko. Ale wlasnie w celu tych "rzadkich" sytuacji kupujemy opony.

> Przynajmniej ja. Mozna i 5 lat przejezdzic na lysych oponach i bedzie cacy, a czasem wystarczy

> jedno hamowanie na ktorym zabraknie na 3-4 metrow i nie unikniemy nieszczescia. Po to sie

> kupuje opony.

że spytam, kupujesz opony co rok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupilem moj samochod (bravo) to kazda opona byla innego producenta i kazda miala inna wysokosc bieznika.

Jezdzilem tak kilka miesiecy i nie bylo zadnych problemow.

Auto na zakretach, przy hamowaniu, itp zachowywalo sie zupelnie normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.