coderiese Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 mam problem z zacinającą się stacyjką w astrze (po wyciagnięciu kluczyka czasem nie odskakuje ten bębenek). Ktoś może polecić jakis sprawdzony warsztacik naprawiający stacyjki? Z okolic Gliwic/Zabrza? dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 > mam problem z zacinającą się stacyjką w astrze (po wyciagnięciu kluczyka czasem nie odskakuje ten > bębenek). Ktoś może polecić jakis sprawdzony warsztacik naprawiający stacyjki? Z okolic > Gliwic/Zabrza? > dzięki Można spróbować dłubnąć samemu klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 > mam problem z zacinającą się stacyjką w astrze (po wyciagnięciu kluczyka czasem nie odskakuje ten > bębenek). Ktoś może polecić jakis sprawdzony warsztacik naprawiający stacyjki? Z okolic > Gliwic/Zabrza? tak jak radzi kolega asteromaniak , zrób sam, ja dałem do naprawy i owszem działa ale facet nie pytając o nic coś tam spiłował co ponoć powoduje się zacinanie tych stacyjek - fajnie, tylko że przedtem było tak że po włączeniu i wyłączeniu stacyjki zasilanie ACC było dopóki nie wyciągnąłeś kluczyka a teraz znika po przekręceniu na zero co mnie osobiście strasznie irytuje więc teraz aby grało radio muszę mieć kluczyk na pozycję ACC brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 > więc teraz aby grało radio muszę mieć kluczyk na pozycję ACC > brat A to jest pozycja "zapłon" czy ta przed? Bo sie nie orientuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 > A to jest pozycja "zapłon" czy ta przed? Bo sie nie orientuję ta pierwsza, przed pozycją zapłon (nie pamiętam jak to jest oznaczone na stacyjce - wiele marek oznacza zwyczajowo ACC jako pozycja accessory), brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 > ta pierwsza, przed pozycją zapłon (nie pamiętam jak to jest oznaczone na stacyjce - wiele marek > oznacza zwyczajowo ACC jako pozycja accessory), > brat Acha. To też mam podobnie, tzn jak radio gra w czasie jazdy, to po zgaszeniu silnika i pozostawieniu kluczyka w tej pozycji ono gra dalej, ale jak kluczyk wyjmę, radio wyłacza się. Ale daje się włączyć bez kluczyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Na końcu wkładu stacyjki jest sprężyna która lubi pęknąć dając taki efekt. Ewentualnie sie zużyła. Trzeba wymienić na inną, oczyścić, przesmarować wszystko i będzie git Dłużej chyba zedzie Ci z jazdą do mechanika i czekaniem niż z naprawą w domu (pod warunkiem że masz sprężynkę). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 > Acha. To też mam podobnie, tzn jak radio gra w czasie jazdy, to po zgaszeniu silnika i > pozostawieniu kluczyka w tej pozycji ono gra dalej, ale jak kluczyk wyjmę, radio wyłacza się. ale rozumiem że kiedy wyłączysz silnik i przekręcisz kluczyk do tej pozycji w której się go wyjmuje to radio gra? bo u mnie już nie brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coderiese Napisano 17 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 (pod warunkiem że masz > sprężynkę). > Pozdrawiam nie mam - można ją dostać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 > (pod warunkiem że masz > nie mam - można ją dostać? Ja swoją sprężynkę kupiłem u gościa co naprawia tego typu rzeczy. Koszt 10 PLN. Tylko uważaj sprężynka ma kształt stożka - mniejszą średnicą wkładasz na trzpień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2010 > ale rozumiem że kiedy wyłączysz silnik i przekręcisz kluczyk do tej pozycji w której się go wyjmuje > to radio gra? > bo u mnie już nie > brat W takiej sytuacji radio wyłącza się, żeby grało dalej, muszę pozostawić kluczyk w pozycji "ACC". Jak wyjmę kluczyk, a chcę, żeby grało to muszę je właczyć Edit: Ale radio mam niefabryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2010 > Ja swoją sprężynkę kupiłem u gościa co naprawia tego typu rzeczy. Koszt 10 PLN. Tylko uważaj > sprężynka ma kształt stożka - mniejszą średnicą wkładasz na trzpień. Kurcze a u mnie sprężynka miała normalny kształt czyli walca a wygrzebałem taką w swoich szpejach. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2010 > Kurcze a u mnie sprężynka miała normalny kształt czyli walca > a wygrzebałem taką w swoich szpejach. > Pozdrawiam No może źle opisałem. Z jednej strony pierwszy zwój ma mniejszą średnicę coby sprężynka nie przesuwała się po trzpieniu a z drugiej ciut większą żeby sprężynka nie zostawała w pozycji ściśniętej ( nie wiedząc o tych szczegółach, założyłem odwrotnie i byłem bo blokada dalej nie działała. Po przełożeniu sprężynki blokada zaczęła działać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iqsebcio Napisano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2010 Witam! Ja latem 2009 (wtedy jeszcze miałem astrę '95) miałem problem taki, na parkingu mi się zacięła wkładka stacyjki. Nie mogłem przekręcić kluczyka, wylałem całe WD-40 i nic. Połamałem obudowę kluczyka, potem kombinerkami próbowałem przekręcić stacyjkę i bez efektu. Przez przypadek wskoczyła blokada kierownicy zanim zdążyłem zdjąć osłonę kolumny kierowniczej... Musiałem rozerwać obudowę, zacząłem demontować wkładkę i dalej kombinerkami męczyłem resztki kluczyka... Udało się wyjąć całą wkładkę stacyjki, odkręciłem kostkę stykową włożyłem koniec wkładki w styki i odpaliłem silnik, śrubokrętem wyłączyłem blokadę kierowniczą i pojechałem do domu. Jeśli wam się zacina to kupcie nową wkładkę bo szkoda nerwów w razie usterki unieruchomienia wozu. Pozdro4all S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2010 Kolega napisał: Quote: (po wyciagnięciu kluczyka czasem nie odskakuje ten bębenek) Efektem nieodskakującego bębenka jest brak blokady. Jest to objaw pękniętej sprężynki, która uruchamia blokadę a sama stacyjka działa normalnie. Sam miałem identyczny przypadek. Dwa tygodnie po naprawie i wszystko jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Odkopuję temat Dostałem właśnie informację od mojej że stacyjka się zacięła. Sierota wyjęła kluczyk i samochód pikał informując że kluczyk jest w środku. Nie odskoczył ten bębenek. Pierwsze co chcę zrobić to wyjąć to i wyczyścić. Ale jeśli sprężynka będzie pęknięta to już nie zrobię z tym nic, na allegro jest kilka wkładów stacyjek więc kupiłbym taką i przełożył z tej nowej to co potrzeba, po to żeby zachować swój kluczyk, bez konieczności dorabiania. I teraz pytanie, czy mogę wykorzystać do tego stacyjkę przeznaczoną do wersji bez CZ? tą np.: aukcja allegro EDIT Wyjąłem wkład, wyczyściłem wg opisu, na razie działa jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > Wyjąłem wkład, wyczyściłem wg opisu, na razie działa jak należy. Czyli po kłopocie ale....gdy wrócą upały historia może się powtarzać, choć nie tak drastycznie. Stacyjkę posmarowałem grafitowym ( bo innego nie miałem) ale gdy auto się mocno nagrzeje ( choćby w upały tego lata) ciężko ją przekręcić pierwszy raz po tych ośmiu godzinach na słońcu. Może to wina smaru pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Dziwne to, ale w te największe upały co były latem to nie było żadnych problemów. Pierwszy raz to się stało, więc od razu się za to zabrałem, żeby nie powtórzyło się to jak będę dużo dalej od domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > Dziwne to, ale w te największe upały co były latem to nie było żadnych problemów. Czyli pewnie grafitowy coś paprze.Czuć że bębenk opornie się przekręca. Czasem, gdy szybko wyciągam kluczyk wkładka nie odskakuje jak w Twoim przypadku. > Pierwszy raz to się stało, więc od razu się za to zabrałem, żeby nie powtórzyło się to jak będę > dużo dalej od domu No i pogoda jeszcze sprzyja grzebaniu przy aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > Stacyjkę posmarowałem grafitowym ( bo innego nie miałem) ale gdy auto się mocno nagrzeje ( choćby > w upały tego lata) ciężko ją przekręcić pierwszy raz po tych ośmiu godzinach na słońcu. wkładka jest zdaje z jakiegoś takiego materiału który jest podatny na odkształcanie w gorących temperaturach - zanim moja padła to też zauważałem że po pracy (auto w słońcu) haczyła, rano - nigdy. Aż padła - od setek jak nie tysięcy wyciągnięć klucza ze stacyjki wewnętrzna część wkładki z impetem (sprężyna) wyskakuje z jej zewnętrznej części - powoduje to stopniowe ubijanie miejsca której jest zabezpieczenie/bolec blokujący obie części wkładki - żeby się nie rozpadły :-) Im bardziej gorąco tym bardziej się ubija - taka moja obserwacja. Brzmi to zawile ale jak ktoś miał wkładkę w ręce to będzie wiedział o co chodzi. Konkluzja: smarowanie pomoże na chwilę, jak zaczyna haczyć i czasem nie da się klucza przekręcić - w końcu nie będzie można wcale. Plus jest taki że wystarczy kupić nową wkładkę, oddzielić wewnętrzną część (tę z zapadkami i kluczem) od zewn części, oryginalną wewn część z kluczem włożyć do nowej obudowy, i mamy nową wkładkę ze starymi flakami a więc i starym kluczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > Plus jest taki że wystarczy kupić nową wkładkę, oddzielić wewnętrzną część (tę z zapadkami i > kluczem) od zewn części, oryginalną wewn część z kluczem włożyć do nowej obudowy, i mamy nową > wkładkę ze starymi flakami a więc i starym kluczem. I właśnie tak zamierzam zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > I właśnie tak zamierzam zrobić ja Ci powiadam: idź tą drogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > Brzmi to zawile ale jak ktoś miał wkładkę w ręce to będzie wiedział o co chodzi. Pojmuję Wkładkę smarowałem jakieś trzy lata temu. Teraz zapodam jakiś inny smar, bo ten grafitowy jakiś taki rzadki i mało tłusty jest. > oryginalną wewn część z kluczem włożyć do nowej obudowy, i mamy nową > wkładkę ze starymi flakami a więc i starym kluczem. Luxio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Właśnie raczej nie powinno to być tłuste, żeby kurz się nie przyklejał do tego, ale też nie powinno być całkowicie suche. Ja zamiast pyłu grafitowego dałem smar grafitowy, jest płynny i daje lekki poślizg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > Plus jest taki że wystarczy kupić nową wkładkę, oddzielić wewnętrzną część (tę z zapadkami i > kluczem) od zewn części, oryginalną wewn część z kluczem włożyć do nowej obudowy, i mamy nową > wkładkę ze starymi flakami a więc i starym kluczem. To ja mam dodatkowe pytania. Do mojej Astry (Gliwice edition) klucz ma prostopadłościenny grot z wydrążonym rowkiem - chyba podobny (identyczny?) jest w Astrze H. Czy wkładka w starszej wersji (z klasycznym kluczem) będzie nadawać się do tej operacji? I drugie pytanie: na popularnym portalu aukcyjnym jest sporo nowych "zamienników identycznych z oryginałem". Jak z ich jakością? Pozdrawiam, k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > To ja mam dodatkowe pytania. Do mojej Astry (Gliwice edition) klucz ma prostopadłościenny grot z > wydrążonym rowkiem - chyba podobny (identyczny?) jest w Astrze H. Czy wkładka w starszej > wersji (z klasycznym kluczem) będzie nadawać się do tej operacji? zewnętrzne części wkładek są takie same dla klucza z rowkiem jak i ząbkami, możesz na wszelki wypadek kupić ze te same pieniądze wkładkę ale z płaskim kluczem. Ale jeśli zależy Tobie tylko na jej zewnętrznej części - nie ma znaczenia jaką wkładką kupisz. I drugie pytanie: na > popularnym portalu aukcyjnym jest sporo nowych "zamienników identycznych z oryginałem". Jak z > ich jakością? Zależy jaka półka cenowa, za 25-40PLN są chińczyki których sprzedajemy na morgi włącznie z zakładami typu "klucz service" i nie skarżą się, pewnie że od czasu do czasu jakaś się dosłownie rozleci w rękach ale bardzo rzadko. Wszystko może się rozlecieć. ASO 500PLN, Febi ok.70-80PLN, Topran ok.35-40PLN to masz porównanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 w ASO opla Elbląg płaciłem 350zł tyle że miałem kod kluczyka. Jakiś rok temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Sądzę, że przy kupnie dla samej obudowy nie będzie wielkiego znaczenia czy to Febi czy wyrób chiński. Rok czy dwa powinno działać lekką ręką Gdybym miał auto trzymać jeszcze z 8-10 lat to bym kupił oryginał, który obecnie kosztuje około 400zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > Ja zamiast pyłu grafitowego dałem smar grafitowy, jest płynny i daje > lekki poślizg A co sądzisz o zastosowaniu białego smaru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Używałem go głównie do smarowania prowadnic foteli oraz ograniczników drzwi. Sądzę że jest lepszym wyjściem niż zastosowanie zwykłego towotu czy wazeliny, albo smaru miedzianego W oryginale nie wiem co było zastosowane, sądzę że jakiś PTFE i jeszcze coś, co wg mnie nie jest dobre to co wyskrobałem miało kolor żółto-pomarańczowy i było twarde, skutecznie utrudniało to właściwą pracę sprężyny na końcu wkładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > Gdybym miał auto trzymać jeszcze z 8-10 lat > to bym kupił oryginał, który obecnie kosztuje około 400zł. uwielbiam takie przepychanki więc napiszę: od 376PLN do 564PLN. Detal. Brutto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Ja tam się nie będę przepychał, ale taka jaką mam obecnie kosztuje 426,20zł, brutto (nr kat 51 33 009). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > Ja tam się nie będę przepychał, ale taka jaką mam obecnie kosztuje 426,20zł, brutto (nr kat 51 33 > 009). ja piszę o wkładce stacyjki, Ty o drzwiowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Dobra idę spać 9 13 696 - 564,57zł albo ten 9 13 693 - 376,38zł. Jest rozgraniczenie na PROFILE D I PROFILE S, domniemam, że pierwsza to jest pod grot nowego typu, a druga starego. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Jest rozgraniczenie na PROFILE D I PROFILE S, domniemam, że pierwsza to jest pod grot nowego typu, > a druga starego. > ? weź do ręki klucz listwowy od Astry G i spójrz na wąski bok grota (ten 2-3mm, nie ten gdzie rowek), masz tam delikatne nacięcie? jak ustawisz kluczyk z profilu to nacięcie masz z jednej albo drugiej strony tego wąskiego boku klucza - to właśnie profil S lub D. W Astrze H masz profil Z, w Corsie C: Z i H ale nie wiem o co chodzi - u mnie w Vectrze i Corsie klucze są gładkie w tym miejscu, może jedne są gładkie a drugie z nacięciem właśnie. Jak ktoś zamawia oryginalne wkładki pod kluczyk wg carpass to ten profil musi podać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Więc mam profil S. Dzięki za wyjaśnienie, teraz już wszystko jest jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Więc mam profil S. ja też ja też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.