Skocz do zawartości

Regulacja zaworów w JTD 115


przemekb22

Rekomendowane odpowiedzi

> w poniedziałek byłem na regulacji - przebieg prawie 150 tys nic nie regulowano. Usługa w ASO 90 zl

> netto + uszczelka (ta kupiłem sam, jakis zamiennik za 27 zł)

U mnie przebieg jest identyczny i zaworów nie słychać, nic nie dzwoni głośno. Silnik pracuje kulturalnie jak na klekota. Chyba przełoże regulację;) Ale dobrze wiedzieć ile kosztuje i gdzie można to zrobić wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie przebieg jest identyczny i zaworów nie słychać, nic nie dzwoni głośno. Silnik pracuje

> kulturalnie jak na klekota. Chyba przełoże regulację;) Ale dobrze wiedzieć ile kosztuje i

> gdzie można to zrobić

mi w ASO mówili, że nie ma potrzeby robić, że sprawdzali w paru JTDkach przy ok 120 tys i żadnego nie trzeba było regulowac, a z racji, że tu parę osób pisało, że bywały korekty przy mniejszych przebiegach, to zrobiłem. Efekt - jestem uboższy o troche kasy, ale mam św spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi w ASO mówili, że nie ma potrzeby robić, że sprawdzali w paru JTDkach przy ok 120 tys i żadnego

> nie trzeba było regulowac, a z racji, że tu parę osób pisało, że bywały korekty przy

> mniejszych przebiegach, to zrobiłem. Efekt - jestem uboższy o troche kasy, ale mam św spokój.

Wole pieniążki w takim razie zostawić na wczasy nad morzem. Przydadzą się na pewno. Przy przeglądzie wymienie to, co jest konieczne. Profilaktyką Staszka zajmę się w terminie późniejszym wink.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeję kotleta smile.gif

Mowa tutaj o 1.9JTD chyba 105KM z brava, ale pewnie równicy dużej nie ma... jest gdzieś jakiś poradnik jak to zrobić samemu ? I czy ja dobrze rozumiem, nie ma tam żadnej 'śrubki' do regulacji jak to w starych poczciwych silnikach... tylko wymienia się płytki na odpowiednia grubość ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy ja dobrze rozumiem, nie ma tam żadnej 'śrubki' do

> regulacji jak to w starych poczciwych silnikach... tylko wymienia się płytki na odpowiednia

> grubość ?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dobrze rozumiesz. Śrubek regulacyjnych nie ma. Do wymiany płytek potrzebne są specjalne szczypce i szeroki szczelinomierz.

I jeszcze do kol. Przemekab22: Stukanie zaworów (czyli luz większy) nie jest tak szkodliwe dla silnika jak luz za mały ( tego nie słychać). Luz duży powoduje tylko więcej hałasu, natomiast luz za mały powoduje podparcie zaworów i w konsekwencji bardzo szybkie ich wypalanie (zniszczenie). Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.