Zbyszek Napisano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 ...z marysią. Na 1,2 i 3-ce kręci normalnie, auto żwawo przyśpiesza, ale na czwórce od 1500 tak do 2000 już widać, że coś jest nie tak. Brak przyśpieszenia jak dawniej dopiero po 2000 jest kop, a na piątce od 80 km/h do 100 to po prostu muł, brak przyspieszenia i dopiero po przekroczeniu 2500 obrotów zaczyna przyśpieszać. Jak turbina zacznie porządnie pompować na czwórce (pedał do podłogi) np. od 2000 do 4500 to zdarzają się przestoje/zamulenia przy około 2900, 3500, 4000, czyli idzie ładnie, zadyszka znowu ładnie zadyszka. W tygodniu podjadę na kompa (wykaże co pada/padło?), ale jak myślicie co to jest grane? Pierwsza moja myśl to turbina, następnie, wtryski, przepławka, czujnik położenia wału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drabinek Napisano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 > W tygodniu podjadę na kompa (wykaże co pada/padło?), ale jak myślicie co to jest grane? > Pierwsza moja myśl to turbina, następnie, wtryski, przepławka, czujnik położenia wału Cóż - łączę się w bólu razem z Tobą - ale to diesel po prostu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 27 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 > Cóż - łączę się w bólu razem z Tobą - ale to diesel po prostu Marea to coś więcej - niewdzięcznica, dopiero co jej całe nowe zawieszenie dałem, wszystkie gumy, wahacze, łączniki no wsio po prostu i dodatkowo klimę naprawiłem (jakaś rurka przegniła) i co dostaję w zamian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 kierownice spalin w turbinie + układ podciśnieniowy , egr , generalnie moga się przycinać kierownice spalin zwłaszcza jak jeździsz w stylu dziadka ; jak byś miał problem z ukł paliwowym to by gasła przy mocnym przyspieszaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 27 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 > kierownice spalin w turbinie + układ podciśnieniowy , egr > , generalnie moga się przycinać kierownice spalin zwłaszcza jak jeździsz w stylu dziadka ; > jak byś miał problem z ukł paliwowym to by gasła przy mocnym przyspieszaniu Ostatnio jeżdżę spokojniej (do szaleństw mam quada ), ale raz na jakiś czas go przeganiam. Jeszcze jedna przypadłość się pojawiła po zapaleniu na wstecznym trzeba mocno przygazować, żeby nie zdechł. Do przodu nie ma problemu. Czyli u mnie jest turbina ze zmienną geometrią i w teorii zapieczone kierownice mogą powodować takie zmulenie auta? Auto ciężko rozbujać do 180 km/h, wcześniej do tych licznikowych 200 szło równo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 w pierwszej kolejności sprawdź egr , bo jak się nie domyka to auto nie będzie miało mocy , będzie słabe - masz zaślepiony egr? ; kierownice w turbinie mogą się zacinać , nie muszą być od razu zapieczone , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 27 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 > w pierwszej kolejności sprawdź egr , bo jak się nie domyka to auto nie będzie miało mocy , będzie > słabe - masz zaślepiony egr? ; Jeśli jest zaślepiony to nie prze zemnie. > kierownice w turbinie mogą się zacinać , nie muszą być od razu zapieczone , Wyczyszczenie/nasmarowanie może pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 > kierownice w turbinie mogą się zacinać , nie muszą być od razu zapieczone , Na pewno się nie zacinają , bo w Maryśkach 2.4 JTD ich w ogóle nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 > Na pewno się nie zacinają , bo w Maryśkach 2.4 JTD ich w ogóle nie ma no to katalog garretta o du.. rozbić no to kolego zibiolot do sprawdzenia zawór upustowy , bo może się zacinać od sadzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 > Pierwsza moja myśl to turbina, następnie, wtryski, przepławka, czujnik położenia wału podmień przepływkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 > Marea to coś więcej - niewdzięcznica, dopiero co jej całe nowe zawieszenie dałem, wszystkie gumy, > wahacze, łączniki no wsio po prostu i dodatkowo klimę naprawiłem (jakaś rurka przegniła) i co > dostaję w zamian cóż niska cena i niska jakość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 > cóż niska cena i niska jakość wniosłeś bardzo dużo do tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 > wniosłeś bardzo dużo do tematu jestem zły na fiata właśnie przez maryśkę, miałem kupić takie auto ale większość niebitych egzemplarzy i tak miała już sporo korozji, jak to możliwe w aucie 10 letnim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 > jestem zły na fiata właśnie przez maryśkę Proszę o odpowiedzi dot. usterki jak w temacie . OT już wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 EGR nie był zasyfiony, ale został umyty i przedmuchany. Niestety nie ma różnicy. Pod koniec tygodnia jadę na kompa, czy w takim razie warto jeszcze wcześniej sprawdzać przepływomierz powietrza? Pasuje on do objawów zamulonego auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszzsch Napisano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 > EGR nie był zasyfiony, ale został umyty i przedmuchany. Niestety nie ma różnicy. > Pod koniec tygodnia jadę na kompa, czy w takim razie warto jeszcze wcześniej sprawdzać > przepływomierz powietrza? Pasuje on do objawów zamulonego auta? pasuje... odlacz przeplywke i pojezdzij ...jak jest padnieta to po odpieciu silnik ozyje.. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 > odlacz przeplywke i pojezdzij Tzn. fizycznie ją wyjąć, czy tylko wtyczkę? Już doczytałem, że tylko odpiąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 > Pod koniec tygodnia jadę na kompa, czy w takim razie warto jeszcze wcześniej sprawdzać > przepływomierz powietrza? Pasuje on do objawów zamulonego auta? Warto - najlepszym sposobem jest podmianka na inny sprawny , odpinanie wtyczki zazwyczaj pozwala zdiagnozować dopiero poważne niedomaganie przepływki . A po podpięciu do kompa niech ci odczytają ciśnienie doładowania , ale podczas jazdy - i to dynamicznej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 Wczoraj odpiąłem przepływkę i choć jest padnięta to jestem Dzisiaj lub jutro będzie nowy przepływomierz. Jeszcze pytanko odnośnie jazdy bez przepływki, to jest normalny tryb, czy jakiś awaryjny bo jakby troszkę mocy do "idaeału" brakowało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 > Jeszcze pytanko odnośnie jazdy bez przepływki, to jest normalny tryb, czy jakiś awaryjny bo jakby > troszkę mocy do "idaeału" brakowało? Awaryjny - ECU podstawia sobie defaultowe wartości . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 > Awaryjny - ECU podstawia sobie defaultowe wartości . Czyli na nowej przepływce powinno być na +, czy niekoniecznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 > Czyli na nowej przepływce powinno być na +, czy niekoniecznie? Oczywiście - nawet błędu nie trzeba kasować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 2 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2010 Po wyjęciu przepływomierza pojawił się dylemat bo rura za nim była pęknięta, a jak rozpakujesz przepływomierz z kartonu to już nie będzie można go zwrócić. Przepływke (170 zł) jednak zamontowałem i działa nawet z tą dziurawą rurą. Rurę niedługo wymienię, ale jaki ona ma wpływ na działanie silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszzsch Napisano 2 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2010 > Po wyjęciu przepływomierza pojawił się dylemat bo rura za nim była pęknięta, a jak rozpakujesz > przepływomierz z kartonu to już nie będzie można go zwrócić. > Przepływke (170 zł) jednak zamontowałem i działa nawet z tą dziurawą rurą. Rurę niedługo wymienię, > ale jaki ona ma wpływ na działanie silnika? lewe powietrze to nic dobrego...szczegolnie ,ze to za przeplywka ,czyli silnik nie dostaje prawidlowej wartosci objetosci powietrza i moze byc ubogo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 2 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2010 > Po wyjęciu przepływomierza pojawił się dylemat bo rura za nim była pęknięta, > ale jaki ona ma wpływ na działanie silnika? Masz zaniżone wskazanie masy powietrza dla ECU i zasysane brudne powietrze do cylindrów . Wykręć wkład z nowego i przełóż do starej obudowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 29 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 Jakoś nie miałem czasu napisać. Wymieniona przepływka i rura za nią (koszt rury coś okolo 130 zł, oryginał, ale nie z ASO). Olej też wymieniłem i wszystko bangla. Nie odczułem przyrostu mocy po wymianie rury, ale płynniej wchodzi i schodzi z obrotów. Wcześniej zdarzało się, że przy delikatnym operowaniu gazem przy 1500-2000 były lekkie szarpnięcia teraz wszystko płynnie się odbywa i niech tak zostanie jak najdłużej, pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 3 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2010 Po wymianie było już kilka tankowań do pełna i średnia spadła tak od 0,5 do 1 litra ON. Wcześniej miałem w granicach 7,3 -7,8. Teraz 6,6 - 6,8, a trzeba dodać, że sporo klimy używałem. Po zmianie przepływki , oprócz zmniejszonego spalania, zauważyłem, że włączenie klimy jest bardzo mało odczuwalne, autko normalnie przyśpiesza. Szkoda, że w mareach nie ma mocniejszych silników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.