iXman Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 dziś jadąc sobie na dwójce pod wzniesienie zauważyłem dymek z lewej strony kierownicy... po dojechaniu na miejsce (około 200metrów) popatrzyłem w skrzynkę i widzę dwa stopione bezpieczniki skrzynka(gniazda) też nadjarana. i teraz prośba: czy ktoś mi powie jakie bezpieczniki powinny być do zapalniczki i do wentylatora chłodnicy? a najlepiej prosiłbym o jakieś foto wszystkich bezpieczników jakie powinny być w danych gniazdach... z góry dzięki za odpowiedzi pacjent UT ps BTW co mogło być powodem zjarania skrzynki i bezpieczników? ps2 szukajka sprawdzona i dalej nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 > ... dodam tyle, że przy instalacji bez przekaźnika bezpiecznik servizi zabezpiecza klakson a nie ten z trąbką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 > ... przy fajce powinno być 10A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 > przy fajce powinno być 10A może w T jest mocniejsza fajka albo inaczej - nie mam 10A, więc nie mam Turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 > może w T jest mocniejsza fajka > albo inaczej - nie mam 10A, więc nie mam Turbo przy 20A 2x szybciej grzeje zapalniczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 > przy 20A 2x szybciej grzeje zapalniczka pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 > pozdr Pawełku a teraz tak poważnie: jeśli poprzedni właściciel włożył 20A a powinno być 10A, to zmienić na 10 tak jak było fabrycznie? co może się stać, jeśli zostanie 20A do zapalniczki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galamce Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 co może się stać, jeśli zostanie 20A do zapalniczki? Hmm pomyślmy popłynie sobie zbyt duży prąd który może nam wyrządzić dość troszkę szkód A bezpiecznik mimo to będzie dalej sprawny (do 20 A) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 > Pawełku a teraz tak poważnie: jeśli poprzedni właściciel włożył 20A a powinno być 10A, to zmienić > na 10 tak jak było fabrycznie? co może się stać, jeśli zostanie 20A do zapalniczki? włożyć taki jaki ma być. Mogę Ci powiedzieć co się stało jak jak miałem włożony za duży bezpiecznik w cromie i zrobiłem małe zwarcie w lampce sufitowej - zjarała się cała instalacja idącą do niej (na szczęście to były tylko 4 kable i szybko jest odtworzyłem). wiec przewody nie są przystosowane do tak dużego prądu i wtedy zanim spali się bezpiecznik może podtopić się izolacja na nich. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galamce Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Co do bezpieczników niestety do UT nie posiadam, ale może się przyda TO (od o 0,9 1,0 1,1 1,4 1,0i 1,1i 1,4i 1,5i) skoro większość tak ma może i w UT też tak będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 to aż se dzisiaj sprawdzę bezpiecznik od zapalary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iXman Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 > to aż se dzisiaj sprawdzę bezpiecznik od zapalary nie jest do śmiechu - mogłem spłonąć w własnym aucie a ty to se lepiej sprawdź , bo mi poszła (w sensie stopiła się) instalacja do lampki podsufitki aż do połowy słupka lewego, zjarało część podsufitki, zjarało kabelki za skrzynką, zjarało skrzynkę i stopiło dwa bezpieczniki jeden był na bank 25 bo jest biały (przezroczysty) ale od czego to nie wiem... hmmm znaczy od zapalniczki albo był od wentylatora chłodnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 a ja podam ciekawą anegdotkę odnośnie bezpieczników, elektryczne szyby mają u mnie bezpiecznik 25A, mniejszy się jarał... i ostatnio zrobiłem zwarcie w kabelkach od ich podświetlania, ogień na drzwiach, izolacja stopiona a bezpiecznik cały... mimo iż mniejszy być nie może... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 > a ja podam ciekawą anegdotkę odnośnie bezpieczników, elektryczne szyby mają u mnie bezpiecznik 25A, > mniejszy się jarał... i ostatnio zrobiłem zwarcie w kabelkach od ich podświetlania, ogień na > drzwiach, izolacja stopiona a bezpiecznik cały... mimo iż mniejszy być nie może... To co powiem nie ma związku z autem ale w poniedziałek niechcący zrobiłem zwarcie na przewodzie od zasilacza 7,5V 1A (access point d-link) i to trwało kilka sekund... zasilacz przestał działać. Dzisiaj rozbieram a tam... diody się WYLUTOWAŁY i WYPADŁY z płytki, leżały luzem na dole obudowy Niestety po wlutowaniu diod (sprawne były) zasilacz daje 13V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 jakiś opornik Ci jeszcze wypadł... a kontynuując temat, jaki bezpiecznik radzicie dać przy światłach w przypadku instalacji przekaźnikowej pod maską bezpośrednio z akku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 > jakiś opornik Ci jeszcze wypadł... Sęk w tym, że tam są tylko diody i kondensator, który wygląda na cały. No i transformator... pewnie przepaliło się uzwojenie, poszło zwarcie na skróty i daje większe napięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 > jaki bezpiecznik radzicie dać przy światłach w przypadku instalacji > przekaźnikowej pod maską bezpośrednio z akku? 7,5A na włókno - tak, jak fabryka przewidziała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Czy zasilacz dawał 7,5V na sucho czy pod obciążeniem? Niektóre zasilacze jałowo dają dużo więcej niż po podaniu obciążenia... jak poczekasz do popołudnia to sprawdzę ile daje mój zasilacz do AP jałowo... Spróbuj go obciążyć czymkolwiek, jakąś żaróweczką małą i zobacz ile V będzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.