Skocz do zawartości

Zasłania ktoś z Was chłodnice tekturką ?


Azasello

Rekomendowane odpowiedzi

> Żeby się szybciej silnik grzał, przez co mniej palił

Ja w oplu tak robilem - bo mialem do pracy tylko 4 km i jechalem caly czas na ssaniu - bo na zimnym silniku. Wsadzalem tekturke i dzialalo lepiej - juz po ok 1,5 km bylo ok - ALE! problem w korkach! Bo jak sie leci non stop - patent ok - ale jak sie stanie na dluzej - Krakow centrum - to trza szybko dykte wyciagac bo zaczyna leciec piorunem do gory temperatura! I robi sie naprawde goraca.

Ale pytanie: podobno w Audi jest to rozwiazane tak, ze jest jakas zaslonka z klapkami ktora przy zimnum silniku jest sztywna a wraz z nagrzewaniem sie chlodnicy "wiotczeje" i pod wplywem sily powietrza i ciepla - zaczyna "wpuszczac" powietrze na chlodnice...

Czy to prawda czy legenda?

Bo moze by takie cos na zime sobie gdzies skombinowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby się szybciej silnik grzał, przez co mniej palił

Jezeli masz sprawny termostat, to przysloniecie chlodnicy nie spowoduje szybszego nagrzewania sie silnika... Dlaczego... Ano dlatego, ze dopoki silnik nie osiagnie odpowiedniej temperatury termostat nie otwiera sie i nie puszcza plynu do chlodnicy, a tym samym jej przeslanianie jest bezcelowe... Przesloniecie chlodnicy moze spowodowac podniesienie sie temperatury plynu juz po nagrzaniu sie silnika, kiedy termostat sie otworzy i pusci plyn do chlodnicy, ale trzeba z tym uwazac, zeby nie jezdzic z ciagle przegrzanym motorem... Ja u siebie tez prowadzilem swego czasu eksperymenty z przyslanianiem chlodnicy i moge powiedziec, ze po szczelnym jest "opatuleniu" tektura silnik nie nagrzewal sie wcale szybciej, natomiast dochodzilo do sytuacji, ze jadac 90 km/h przy temp. zewnetrznej -10 st.C wlaczal mi sie wentylator na chlodnicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli masz sprawny termostat, to przysloniecie chlodnicy nie

> spowoduje szybszego nagrzewania sie silnika... Dlaczego... Ano

> dlatego, ze dopoki silnik nie osiagnie odpowiedniej temperatury

> termostat nie otwiera sie i nie puszcza plynu do chlodnicy, a

> tym samym jej przeslanianie jest bezcelowe... Przesloniecie

> chlodnicy moze spowodowac podniesienie sie temperatury plynu juz

> po nagrzaniu sie silnika, kiedy termostat sie otworzy i pusci

> plyn do chlodnicy, ale trzeba z tym uwazac, zeby nie jezdzic z

> ciagle przegrzanym motorem... Ja u siebie tez prowadzilem swego

> czasu eksperymenty z przyslanianiem chlodnicy i moge powiedziec,

> ze po szczelnym jest "opatuleniu" tektura silnik nie nagrzewal

> sie wcale szybciej, natomiast dochodzilo do sytuacji, ze jadac

> 90 km/h przy temp. zewnetrznej -10 st.C wlaczal mi sie

> wentylator na chlodnicy...

Ja na ten temat już kiedyś się klotnia.gif z CRAZY-WROC.

Jedyne do się sprawdza przy taki rozwiązaniu to podniesienie temperatury ogrzewania wnętrza przy temp. poniżej -10oC. Na nagrzewanie to nie ma żadnego wpływu, a już tym bardziej zasłonięcie samej atrapy z zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja na ten temat już kiedyś się z CRAZY-WROC.

przesadzasz - po prostu wymienialiśmy poglądy wink.gif

ja nadal uważam że niewielka różnica jest odczuwalna - wskaźnik tego nie pokazuje - ale termistor w parowniku tak wink.gif - mam przełączanie na gaz przy 15st. i przy zasłoniętej częściowo chłodnicy płyn szybciej osiąga taką temperaturę - o to mi chodziło i takie zadanie osłona spełnia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przesadzasz - po prostu wymienialiśmy poglądy

> ja nadal uważam że niewielka różnica jest odczuwalna - wskaźnik tego

> nie pokazuje - ale termistor w parowniku tak - mam przełączanie

> na gaz przy 15st. i przy zasłoniętej częściowo chłodnicy płyn

> szybciej osiąga taką temperaturę - o to mi chodziło i takie

> zadanie osłona spełnia...

Przecież my się nie kłócimy - to była delikatna wymiana poglądów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy starcie na zimnym silniku termostat POWINIEN zamykać zewnętrzny obieg i odcinać płyn w chłodnicy od obiegu "wewnetrznego" płynu w silniku. Powinien, bo różnie bywa ze szczelnościa, a chłodnica ma połączenie z silnikiem dolnym przewodem, przez co nieduże rozpraszanie ciepła do chłodnicy jest i przy zamknietym termostacie. Stąd możliwe, że zasłanianie chłodnicy np. tekturą trochę przyspiesza rozgrzewanie silnika. Uwaga -jeżeli jest duża różnica w czasie rozgrzewania silnika bez zasłony i z zasłoną chłodnicy, to świadczy to o niedomykaniu, podparciu, skrzywieniu uszkodzeniu zaworu lub dziurawym mieszku w termostacie, jednym słowem o uszkodzonym termostacie, który nie domyka się.

A zasłonę chłodnicy po 2-5 km jazdy po rozgrzaniu silnika trzeba szybciutko wyjmować, co nie jest wygodne, jeśli to jest zwykła tektura - bo trza zjechać na bok, otworzyc maskę i wyciągnać tekturę z gorącej chłodnicy. Krótkotrwały brak możliwości zjechania na pobocze powoduje szkodliwe przegrzewanie silnika.

Tak więc chyba nie ma co wkładać i wyjmować tekturek.

Mozna by teoretycznie mysleć o zasłanianiu wlotu powietrza do komory silnikowej dla ograniczenia przewietrzania silnika w komorze, ale znowu raczej tylko przy dużym mrozie i krótkich jazdach, a potem zdejmować te zasłony.

Dawno, dawno temu nasze oldmobile typu Warszawa, Syrena, Żuk, Star i in. miały często w zimie założone przez właścicieli cieplutkie kołderki-osłony na zewnątrz masek z różnych skajów itp; coby nie zamarzły na amen. Ale różnie bywało wtedy z jakością aut, termostatów i z borygiem - a nuż mechanik wychlał połowę boryga i dolał co tam miał pod ręką, np. mocz?

Tak więc wyrzuć tekturę i sprawdź termostat. Myślę, kolega Xerxes już tego opla z czajnikiem bez termostatu juz nie posiada, więc sprawdzac nie musi.

Trzymko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Mam chyba pomysł dlaczego silnik troszke szybciej sie nagrzewa przy zasłonientym wlocie powietrza. Przecież nie tylko chłodnica oddaje ciepło ale również sam silnik. Jak zasłonimy wlot powietrza do komory silnika to nie wlatuje tam tyle zimnego powietrza które owiewa silnik. I stąd niewielka rożnica przy nagrzewaniu z zasłonientym wlotem. Pozdro dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak więc wyrzuć tekturę i sprawdź termostat. Myślę, kolega Xerxes już

> tego opla z czajnikiem bez termostatu juz nie posiada, więc

> sprawdzac nie musi.

> Trzymko.

grinser006.gif hm... nie mam nie tylko tego opla ale i tej zony grinser006.gif zabrala mi tego opla... teraz ma dwa grinser006.gif a ja... moze to dziwne ale jakos wole uniaka... choc fotele tobym wywalil... i troche za glosno w srodku ale w sumie spox zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...temat wraca jak bumerang każdej zimy. oslabiony.gif

"Jak termostat sprawny to po co..."

Ano po to, że oprócz chłodnicy silnik oddaje ciepło przez:

- głowicę,

- blok,

- węże gumowe,

- miskę olejową,

- itd.

Stąd pomysł zasłaniania wlotu powietrza -wiatr nie hula po komorze silnika to jeden plus, a drugi to taki że drobiny błota nie są 'zasysane' do komory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja zaslonilem sobie ale tak sie zastanawiam jak sprawdzic czy

> termostat jest dobry?

Odpalasz zimny silnik i macasz chłodnicę od gory i od spodu, jak cała równomiernie się nagrzewa to znaxzy,że termostat jest w pozycji "otwarty" i jest do pupa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja zaslonilem sobie ale tak sie zastanawiam jak sprawdzic czy

> termostat jest dobry?

Odpalamy auto, jedziemy z 5 min., zatrzymujemy się, otwieramy klapę, sprawdzamy górny wąż przy chłodnicy i.......:

1. Wąż zaczyna robić się ciepły - termostat do wymiany

2. Jest zimny - termostat sprawny.

Mnie przy obecnych temp. termostat zaczyna się otwierać po ok. 10 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to prawda czy legenda?

Prawda, nie wiem jak w audi ale w golfie I diesel na pewno jest, ale dodatkowo jest taka specjalna obudowa na chłodnicę. sama guma to nie wszystko.

> Bo moze by takie cos na zime sobie gdzies skombinowac?

polecam porozglądać się po szrotach.

a jeśli chodzi o pytanie w wątku... w Uniaku mam tekturke - nie mam kiedy wymienić termostatu

frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koledzy a ja z innej beczki wczoraj w centrum katowic splonol polonez

> i to tak solidnie i przyczyna byla.............

> tekturk zasłaniajaca wloty i tu by sie trzeba bylo zastanowic nad

> sensem tego dzialania

To musiała byc goraca atmosfera angryfire.gif .... Ale to ta tektura sie zapaliła? czy woda sie zagotowała...?

Ja nie mam zamiaru nic zasłaniać, jedynie wlot powietrza przerobiłem, aby na gazie mi auto nie gasło, bo czasami trzeba sprzęgło naciśnąć i hamować... Juz sie nauczyłem ładnie jeździc 270751858-jezyk.gif A wlot powietrza zrobiłem tak, że użyłem zwykłej rurki z odpływu ze zlewu (tylko taka znalazłem) w formie Y no i mam zimne powietrze, bo nie zasysa ciepłego z komory silnika, tak jak często gazownicy odwracaja wlot, ale nie ma tego tak dużo, jak przy bezpośrednim wlocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To musiała byc goraca atmosfera .... Ale to ta tektura sie

> zapaliła? czy woda sie zagotowała...?

> Ja nie mam zamiaru nic zasłaniać, jedynie wlot powietrza przerobiłem,

> aby na gazie mi auto nie gasło, bo czasami trzeba sprzęgło

> naciśnąć i hamować... Juz sie nauczyłem ładnie jeździc A wlot

> powietrza zrobiłem tak, że użyłem zwykłej rurki z odpływu ze

> zlewu (tylko taka znalazłem) w formie Y no i mam zimne

> powietrze, bo nie zasysa ciepłego z komory silnika, tak jak

> często gazownicy odwracaja wlot, ale nie ma tego tak dużo, jak

> przy bezpośrednim wlocie.

ogledziny strazakow mowily ze za wysoka tem. silnika i sie zapalil tak wiec nie bylo chlodzenia padl moze wentylator i po aucie zjaralo sie cale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasłania ktoś z Was chłodnice tekturką ?

hmm.gifKiedyś tak robiłem sądząc, że to dobre... Obecnie wpadłem na lepszy pomysł. Dopasowałem sklejkę między silnik a chłodnicę. Wynalazek sprawdza się na dłuższych międzymiastowych przelotach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.