Azasello Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 Zasłania ktoś z Was chłodnice tekturką ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimi1 Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Zasłania ktoś z Was chłodnice tekturką ? jak masz sprawny termostat to raczej sensu chyba nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Zasłania ktoś z Was chłodnice tekturką ? A po co... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRAZY_Wroc Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Zasłania ktoś z Was chłodnice tekturką ? nie, plastikową osłoną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pit0872 Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > A po co... Właśnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 25 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Właśnie... Żeby się szybciej silnik grzał, przez co mniej palił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pit0872 Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Żeby się szybciej silnik grzał, przez co mniej palił Stary ja jeżdże po Katowicach predzej mi sie silniczek od went. chłodnicy spali. A jaka jest różnica czasu w dochodzeniu do właściwej temp. z tekturką i bez??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XerxesC Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Żeby się szybciej silnik grzał, przez co mniej palił Ja w oplu tak robilem - bo mialem do pracy tylko 4 km i jechalem caly czas na ssaniu - bo na zimnym silniku. Wsadzalem tekturke i dzialalo lepiej - juz po ok 1,5 km bylo ok - ALE! problem w korkach! Bo jak sie leci non stop - patent ok - ale jak sie stanie na dluzej - Krakow centrum - to trza szybko dykte wyciagac bo zaczyna leciec piorunem do gory temperatura! I robi sie naprawde goraca. Ale pytanie: podobno w Audi jest to rozwiazane tak, ze jest jakas zaslonka z klapkami ktora przy zimnum silniku jest sztywna a wraz z nagrzewaniem sie chlodnicy "wiotczeje" i pod wplywem sily powietrza i ciepla - zaczyna "wpuszczac" powietrze na chlodnice... Czy to prawda czy legenda? Bo moze by takie cos na zime sobie gdzies skombinowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Żeby się szybciej silnik grzał, przez co mniej palił Jezeli masz sprawny termostat, to przysloniecie chlodnicy nie spowoduje szybszego nagrzewania sie silnika... Dlaczego... Ano dlatego, ze dopoki silnik nie osiagnie odpowiedniej temperatury termostat nie otwiera sie i nie puszcza plynu do chlodnicy, a tym samym jej przeslanianie jest bezcelowe... Przesloniecie chlodnicy moze spowodowac podniesienie sie temperatury plynu juz po nagrzaniu sie silnika, kiedy termostat sie otworzy i pusci plyn do chlodnicy, ale trzeba z tym uwazac, zeby nie jezdzic z ciagle przegrzanym motorem... Ja u siebie tez prowadzilem swego czasu eksperymenty z przyslanianiem chlodnicy i moge powiedziec, ze po szczelnym jest "opatuleniu" tektura silnik nie nagrzewal sie wcale szybciej, natomiast dochodzilo do sytuacji, ze jadac 90 km/h przy temp. zewnetrznej -10 st.C wlaczal mi sie wentylator na chlodnicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Jezeli masz sprawny termostat, to przysloniecie chlodnicy nie > spowoduje szybszego nagrzewania sie silnika... Dlaczego... Ano > dlatego, ze dopoki silnik nie osiagnie odpowiedniej temperatury > termostat nie otwiera sie i nie puszcza plynu do chlodnicy, a > tym samym jej przeslanianie jest bezcelowe... Przesloniecie > chlodnicy moze spowodowac podniesienie sie temperatury plynu juz > po nagrzaniu sie silnika, kiedy termostat sie otworzy i pusci > plyn do chlodnicy, ale trzeba z tym uwazac, zeby nie jezdzic z > ciagle przegrzanym motorem... Ja u siebie tez prowadzilem swego > czasu eksperymenty z przyslanianiem chlodnicy i moge powiedziec, > ze po szczelnym jest "opatuleniu" tektura silnik nie nagrzewal > sie wcale szybciej, natomiast dochodzilo do sytuacji, ze jadac > 90 km/h przy temp. zewnetrznej -10 st.C wlaczal mi sie > wentylator na chlodnicy... Ja na ten temat już kiedyś się z CRAZY-WROC. Jedyne do się sprawdza przy taki rozwiązaniu to podniesienie temperatury ogrzewania wnętrza przy temp. poniżej -10oC. Na nagrzewanie to nie ma żadnego wpływu, a już tym bardziej zasłonięcie samej atrapy z zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRAZY_Wroc Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Ja na ten temat już kiedyś się z CRAZY-WROC. przesadzasz - po prostu wymienialiśmy poglądy ja nadal uważam że niewielka różnica jest odczuwalna - wskaźnik tego nie pokazuje - ale termistor w parowniku tak - mam przełączanie na gaz przy 15st. i przy zasłoniętej częściowo chłodnicy płyn szybciej osiąga taką temperaturę - o to mi chodziło i takie zadanie osłona spełnia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > przesadzasz - po prostu wymienialiśmy poglądy > ja nadal uważam że niewielka różnica jest odczuwalna - wskaźnik tego > nie pokazuje - ale termistor w parowniku tak - mam przełączanie > na gaz przy 15st. i przy zasłoniętej częściowo chłodnicy płyn > szybciej osiąga taką temperaturę - o to mi chodziło i takie > zadanie osłona spełnia... Przecież my się nie kłócimy - to była delikatna wymiana poglądów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ceka1 Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 Przy starcie na zimnym silniku termostat POWINIEN zamykać zewnętrzny obieg i odcinać płyn w chłodnicy od obiegu "wewnetrznego" płynu w silniku. Powinien, bo różnie bywa ze szczelnościa, a chłodnica ma połączenie z silnikiem dolnym przewodem, przez co nieduże rozpraszanie ciepła do chłodnicy jest i przy zamknietym termostacie. Stąd możliwe, że zasłanianie chłodnicy np. tekturą trochę przyspiesza rozgrzewanie silnika. Uwaga -jeżeli jest duża różnica w czasie rozgrzewania silnika bez zasłony i z zasłoną chłodnicy, to świadczy to o niedomykaniu, podparciu, skrzywieniu uszkodzeniu zaworu lub dziurawym mieszku w termostacie, jednym słowem o uszkodzonym termostacie, który nie domyka się. A zasłonę chłodnicy po 2-5 km jazdy po rozgrzaniu silnika trzeba szybciutko wyjmować, co nie jest wygodne, jeśli to jest zwykła tektura - bo trza zjechać na bok, otworzyc maskę i wyciągnać tekturę z gorącej chłodnicy. Krótkotrwały brak możliwości zjechania na pobocze powoduje szkodliwe przegrzewanie silnika. Tak więc chyba nie ma co wkładać i wyjmować tekturek. Mozna by teoretycznie mysleć o zasłanianiu wlotu powietrza do komory silnikowej dla ograniczenia przewietrzania silnika w komorze, ale znowu raczej tylko przy dużym mrozie i krótkich jazdach, a potem zdejmować te zasłony. Dawno, dawno temu nasze oldmobile typu Warszawa, Syrena, Żuk, Star i in. miały często w zimie założone przez właścicieli cieplutkie kołderki-osłony na zewnątrz masek z różnych skajów itp; coby nie zamarzły na amen. Ale różnie bywało wtedy z jakością aut, termostatów i z borygiem - a nuż mechanik wychlał połowę boryga i dolał co tam miał pod ręką, np. mocz? Tak więc wyrzuć tekturę i sprawdź termostat. Myślę, kolega Xerxes już tego opla z czajnikiem bez termostatu juz nie posiada, więc sprawdzac nie musi. Trzymko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 Przy sprawnym ukladzie chlodzenia nie ma to sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Zasłania ktoś z Was chłodnice tekturką ? Przysłaniam, ale nigdy całej. I szybciej nagrzewa się. Poprzedniej zimy całkowicie zasłonilem wlot w zderzaku poniżej grila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JAROxUNO Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 Siema. Mam chyba pomysł dlaczego silnik troszke szybciej sie nagrzewa przy zasłonientym wlocie powietrza. Przecież nie tylko chłodnica oddaje ciepło ale również sam silnik. Jak zasłonimy wlot powietrza do komory silnika to nie wlatuje tam tyle zimnego powietrza które owiewa silnik. I stąd niewielka rożnica przy nagrzewaniu z zasłonientym wlotem. Pozdro dla wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizu zuru Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Zasłania ktoś z Was chłodnice tekturką ? Ja w zeszłym roku zasłoniłem, był podobny wątek. Super mi to pomogło !!!!!!!!!!! Uszczelka do wymiany, a do tego nowe olej płyn chłodniczy, szpilki, uszczelniacze zaworów i inne SUPER SPRAWA !!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XerxesC Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Tak więc wyrzuć tekturę i sprawdź termostat. Myślę, kolega Xerxes już > tego opla z czajnikiem bez termostatu juz nie posiada, więc > sprawdzac nie musi. > Trzymko. hm... nie mam nie tylko tego opla ale i tej zony zabrala mi tego opla... teraz ma dwa a ja... moze to dziwne ale jakos wole uniaka... choc fotele tobym wywalil... i troche za glosno w srodku ale w sumie spox Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Zasłania ktoś z Was chłodnice tekturką ? Zasłaniałem jak maiłem zrypany termostat, ale i tak to nie wiele dawało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Zasłaniałem jak maiłem zrypany termostat, ale i tak to nie wiele > dawało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 ...temat wraca jak bumerang każdej zimy. "Jak termostat sprawny to po co..." Ano po to, że oprócz chłodnicy silnik oddaje ciepło przez: - głowicę, - blok, - węże gumowe, - miskę olejową, - itd. Stąd pomysł zasłaniania wlotu powietrza -wiatr nie hula po komorze silnika to jeden plus, a drugi to taki że drobiny błota nie są 'zasysane' do komory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Zasłania ktoś z Was chłodnice tekturką ? a ja zaslonilem sobie ale tak sie zastanawiam jak sprawdzic czy termostat jest dobry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > a ja zaslonilem sobie ale tak sie zastanawiam jak sprawdzic czy > termostat jest dobry? Odpalasz zimny silnik i macasz chłodnicę od gory i od spodu, jak cała równomiernie się nagrzewa to znaxzy,że termostat jest w pozycji "otwarty" i jest do Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Zasłania ktoś z Was chłodnice tekturką ? ja nie zaslaniam. w zeszlym roku jedynie mialem przysloniony wlot powietrza ten co jest w zderzaku jak byly bardzo duze mrozy. ale samej chlodnicy nie zaslanialem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > a ja zaslonilem sobie ale tak sie zastanawiam jak sprawdzic czy > termostat jest dobry? Odpalamy auto, jedziemy z 5 min., zatrzymujemy się, otwieramy klapę, sprawdzamy górny wąż przy chłodnicy i.......: 1. Wąż zaczyna robić się ciepły - termostat do wymiany 2. Jest zimny - termostat sprawny. Mnie przy obecnych temp. termostat zaczyna się otwierać po ok. 10 min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pepe75 Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 > Czy to prawda czy legenda? Prawda, nie wiem jak w audi ale w golfie I diesel na pewno jest, ale dodatkowo jest taka specjalna obudowa na chłodnicę. sama guma to nie wszystko. > Bo moze by takie cos na zime sobie gdzies skombinowac? polecam porozglądać się po szrotach. a jeśli chodzi o pytanie w wątku... w Uniaku mam tekturke - nie mam kiedy wymienić termostatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
be3ka Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 Ja na wszelki wypadek mam plastik na tzw. grillu podobno to coś daje nawet przy dobrym termostacie. rób jak chcesz. mi sie podoba zima stajl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xmarcin Napisano 25 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2005 a ile kosztuje termostat do uno?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 26 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2005 > a ile kosztuje termostat do uno?? koledzy a ja z innej beczki wczoraj w centrum katowic splonol polonez i to tak solidnie i przyczyna byla............. tekturk zasłaniajaca wloty i tu by sie trzeba bylo zastanowic nad sensem tego dzialania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zdzichuhans Napisano 26 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2005 > koledzy a ja z innej beczki wczoraj w centrum katowic splonol polonez > i to tak solidnie i przyczyna byla............. > tekturk zasłaniajaca wloty i tu by sie trzeba bylo zastanowic nad > sensem tego dzialania To musiała byc goraca atmosfera .... Ale to ta tektura sie zapaliła? czy woda sie zagotowała...? Ja nie mam zamiaru nic zasłaniać, jedynie wlot powietrza przerobiłem, aby na gazie mi auto nie gasło, bo czasami trzeba sprzęgło naciśnąć i hamować... Juz sie nauczyłem ładnie jeździc A wlot powietrza zrobiłem tak, że użyłem zwykłej rurki z odpływu ze zlewu (tylko taka znalazłem) w formie Y no i mam zimne powietrze, bo nie zasysa ciepłego z komory silnika, tak jak często gazownicy odwracaja wlot, ale nie ma tego tak dużo, jak przy bezpośrednim wlocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 26 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2005 > To musiała byc goraca atmosfera .... Ale to ta tektura sie > zapaliła? czy woda sie zagotowała...? > Ja nie mam zamiaru nic zasłaniać, jedynie wlot powietrza przerobiłem, > aby na gazie mi auto nie gasło, bo czasami trzeba sprzęgło > naciśnąć i hamować... Juz sie nauczyłem ładnie jeździc A wlot > powietrza zrobiłem tak, że użyłem zwykłej rurki z odpływu ze > zlewu (tylko taka znalazłem) w formie Y no i mam zimne > powietrze, bo nie zasysa ciepłego z komory silnika, tak jak > często gazownicy odwracaja wlot, ale nie ma tego tak dużo, jak > przy bezpośrednim wlocie. ogledziny strazakow mowily ze za wysoka tem. silnika i sie zapalil tak wiec nie bylo chlodzenia padl moze wentylator i po aucie zjaralo sie cale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 26 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2005 > Zasłania ktoś z Was chłodnice tekturką ? Kiedyś tak robiłem sądząc, że to dobre... Obecnie wpadłem na lepszy pomysł. Dopasowałem sklejkę między silnik a chłodnicę. Wynalazek sprawdza się na dłuższych międzymiastowych przelotach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.