Skocz do zawartości

Termostat mówi mi chyba papa - 1.9 JTD


przemekb22

Rekomendowane odpowiedzi

Mi padł czujnik temperatury (miałem dziwne problemy - wskazówka podnosiła się prawie do pionu, po czym spadała do zera w ciągu jednej sekundy. Oprócz tego falowały obroty silnika, szarpało i widocznie mrugały światła mijania oraz podświetlenie konsolki). Wymieniłem go kilka miesięcy temu.

Teraz chyba muszę wymienić termostat. Wskazówka temperatury nie osiąga już pionu - jest o jedną kreskę z lewej i zdaje się lekko poruszać w zależności od tego, czy akurat przygazowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat kwitnie, to cieszy smile.gif, a szczególnie sprzedawców termostatów wink.gif Trzeba sobie zdać sprawę z jednej rzeczy, że JTD-ka naprawdę jest trudno zagrzać w zimne dni. U mnie po wymianie termostatu, gdy wskazówka osiągnie pion trzyma go cały czas. No chyba, że jest 0 C* i grzeje na maxa na biegu jałowym, wtedy lekko się odchyli, ale wraca później na swoje miejsce. Dojeżdżam do pracy 15 km i włączam ogrzewanie już od momentu, gdy wyjadę z garażu. Przy tym, gdy temperatura jest w okolicach 0 C*, czas nagrzewania się silnika wydłuża i może zająć nawet 10-12 km, albo i dłużej. Ważne, że w aucie robi się ciepło już po 5km. Ważne, aby silnik utrzymywał optymalną temperaturę pracy, a czas jego nagrzania uwarunkowany jest od stylu jazdy, ogrzewania i dystansu. Od siebie dodam, że przy wszelkich problemach z temperaturą pracy JTD polecam wymianę termostatu, bo naprawdę nieosiąganie opt. temp. przy obecnych warunkach pogodowych jest podejrzanym objawem i może kwalifikować termostat do wymiany. U mnie wskazówka falowała, w zależności od tego ile mu gazowałem. Był to też termostat fabryczny i - czytając tu i tam - jego charakterystyka pracy właśnie mogła taka być. W każdym razie nowy pracuje inaczej - trzyma pion. Ten stary czasem zbaczał z kursu wink.gif, ale tragedii nie było. Reasumując:

- falowanie wskazówki na poziomie 1-2mm od pozycji optymalnej - termostat może być sprawny i wynika to z jego charakterystyki pracy, gdyż utrzymuje niższą temperaturę. Widoczne zwłaszcza w chłodniejsze dni.

- wskazówka nie osiąga nigdy pionu i znacznie się odchyla od optymalnej pozycji - termostat do wymiany albo walnięty czujnik. Sądzę jednak, że walnięty czujnik jest mniej prawdopodobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - wskazówka nie osiąga nigdy pionu i znacznie się odchyla od optymalnej pozycji - termostat do

> wymiany albo walnięty czujnik. Sądzę jednak, że walnięty czujnik jest mniej prawdopodobny.

A ten czujnik o którym piszecie to ten wkręcany w termostat czy w bloku silnika jest jeszcze gdzie indziej czujnik temperatury? Chodzi mi o to czy jak wymienię kompletny termostat to ewentualny padnięty czujnik temperatury też wyeliminuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.