Skocz do zawartości

Termostat mówi mi chyba papa - 1.9 JTD


przemekb22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Temat wielokrotnie poruszany i omawiany. Wytrawni znawcy doradzą mi czy termostacik mam do wymiany czy nie. Otóż zimy jeszcze nie ma i wg mnie mój termostat zachowuje się nie tak, jak powinien. Wczoraj na odcinku 16 km zauważyłem jego dziwne zachowanie. Otóż wg wskazań silnik zagrzany, temp. otoczenia 11 stopni, ogrzewanie włączone. I co? A to, że przy jeździe spokojnej, tj. około 60 km/h na 4 biegu wskazówka zaczęła się odchylać w lewo, im bardziej zwiększałem ogrzewanie tym szybciej. Gdy znów zacząłem jechać szybciej, tj. obroty około 2tys. obr./min. wtedy wracała do pionu i tak w kółko. Nie sądzę, żeby to było normalne nawet w dieslu szczególnie przy dodatniej temperaturze +11 stopni. Wy też tak macie, gdy na zewnątrz jest 10-11 stopni i gdy jedziecie wolno? Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłącze się do tematu - ostatnio w chłodniejsze dni zauważyłem ten sam problem - ponadto po 40km spokojnej jazdy wskazówka nadal nie stała pionowo tylko minimalnie w lewo była odchylona i spadała leciutko jak ogrzewania poszło na full. Dopiero jak dałem w palnik to stanęła pionowo na baczność. Też się zastanawiam nad termostatem. W przyszłym tygodniu stilon idzie do lekarza to przy okazji poproszę żeby zerknęli na termostat - podzielę się nowinkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyłącze się do tematu - ostatnio w chłodniejsze dni zauważyłem ten sam problem - ponadto po 40km

> spokojnej jazdy wskazówka nadal nie stała pionowo tylko minimalnie w lewo była odchylona i

> spadała leciutko jak ogrzewania poszło na full. Dopiero jak dałem w palnik to stanęła pionowo

> na baczność. Też się zastanawiam nad termostatem. W przyszłym tygodniu stilon idzie do lekarza

> to przy okazji poproszę żeby zerknęli na termostat - podzielę się nowinkami.

U mnie dochodzi do pionu, raz szybciej raz wolniej. Zależy czy grzeje w kabinie czy nie smile.gif W zasadzie to głównie od tego to zależy sciana.gif Nie mam pojęcia czy to normalne czy nie w dodatnich temperaturach rzędu 10 stopni. Jak będziesz tylko coś więcej wiedział to daj znać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to normalne, ale przy -20 stopniach , a nie przy takiej pogodzie jak jest teraz. IMO to wina

> termostatu.

Mam tak samo w 1.9JTD. Wskazówka jest pionowo właściwie przy >= 20 st. Dziś przy około 10st. zrobiłem spokojnie 75km i wskazówce brakowało 1 działki do pionu.

Termostat był sprawdzony w ASO-powiedzieli że tak ma być i działa dobrze.

MM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to niech sprawdzą jeszcze raz...

mój JTD z reguły dogrzewa wskazówkę do pionu na dystansie max 2km. jak już się zagrzeje, to potrzeba naprawdę ciężkich mrozów, żeby w trakcie jazdy wskazówka ośmieliła się odchylać w lewo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam tak samo w 1.9JTD. Wskazówka jest pionowo właściwie przy Termostat był sprawdzony w

> ASO-powiedzieli że tak ma być i działa dobrze.

> MM

Przydał by się zbiorczy temat, taka pigułka różnych informacji nt. pracy termostatu w JTD, bo faktycznie odczyty kabinowe nie zawsze muszą oznaczać, że jest on zepsuty. Trochę poczytałem i postaram się ująć trochę faktów. Zatem tak:

- sprawność cieplna sprawnego silnika JTD jest bardzo dobra , co powoduje, że nagrzanie go w zimne dni i przy włączonym ogrzewaniu zajmuje sporo czasu, a w zimie jeszcze więcej wink.gif Stojąc na światłach czy jadąc na bardzo niskich obrotach może się zdarzyć, że bilans cieplny silnika będzie ujemny, a to powoduje, że wskazówka może nam się lekko odchylać i nie dochodzić do pionu, bo zabieramy mu więcej ciepła niż jest w stanie wyprodukować. To zaobserwowałem u siebie i zauważyłem, że wskazówka tak samo się odchyla od pionu, gdy jest +4 i -10 stopni. Wiele zależy od tego ile ciepła bierzemy silnikowi (piszę o sytuacji, kiedy wskazówka osiągnie wcześniej pion). Sytuacja ta nie występuje, gdy jest powyżej 20 st. Dzisiaj jadąc do pracy przy +4 st. ciepłe powietrze leciało już po przejechaniu 4 km. Ogrzewanie włączone na max, wiatrak na 3. Coś mi szybko letnie powietrze leci do kabiny, już po kilku minutach, a nie mam chyba dodatkowej grzałki, no chyba, że nie wiem o tym.

(Dodam, że posiadam najprawdopodobniej wersje termostatu montowaną na pierwszy montaż, dlatego objawy, które są u mnie mogą wynikać z tego faktu i nie u każdego mogą występować. Szerzej o tym poniżej.)

- w wersjach JTD występowały dwie wersje termostatów. Te montowane na pierwszy montaż (Behr) miały temp. otwarcia rzędu 78-82 stopnie. Później wprowadzono zmianę i dla aut o przeznaczeniu dla klimatu umiarkowanego wprowadzono termostat o wyższej temp. otwarcia. W praktyce oznacza to, że przy tym zmodyfikowanym termostacie utrzymywana jest wyższa tem. silnika. Chcąć dziś kupić nowy termoestat Behra taki właśnie kupimy, jak wspomniałem. Stąd może nie ma już wahań wskazówki pokładowej niewiem.gif Tak piszą na innym forum, że problem ten po wymianie termostatu znika. Do tego zalecają tylko i wyłącznie Behr z czujnikiem. Sam fakt, że dokonano modyfikacji świadczy o tym, że warto zaopatrzyć się w nowy termostat smile.gif Powinno być lepiej.

Reasumując:

Sprawny termostat:

- wskazówka osiąga pion niezależnie od temperatury, wolniej lub szybciej zależnie od temperatury i pobieranego ciepła z silnika

- temp. otwarcia wynosi 78-82 stopnie (do 2006r.), po 2006r. nastąpiła modyfikacja i temp. otwarcia została podwyższona, ale nie wiem dokładnie o ile.

- może występować minimalne odchylanie się wskazówki od pionu, gdy bilans cieplny silnika będzie ujemny. Występować to może w bardzo zimne dni i przy włączonym ogrzewaniu. U mnie występuje, gdy jest nawet +10 stopni, gdy grzeje w kabinie i jade bardzo wolno, obr. około 1200. Powyżej 1500 nie ma tego zjawiska. Odchylenie wskazówki minimalne 1-2mm. W przypadku termostatu pozmianowego i w tych warunkach zjawisko to prawdopodobnie nie występuje.

Jak tylko znajdę dobrą ofertę, to wymienie swój termostat, gdyż ten pozmianowy przemawia do mnie większym ciepłem i większą stabilnością.

Dzięki za uwagę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to niech sprawdzą jeszcze raz...

> mój JTD z reguły dogrzewa wskazówkę do pionu na dystansie max 2km. jak już się zagrzeje, to

> potrzeba naprawdę ciężkich mrozów, żeby w trakcie jazdy wskazówka ośmieliła się odchylać w

> lewo...

A może kolega ma jakieś dogrzewanie dodatkowe? Trudno uwierzyć w te 2 km w normalnym zwykłym JTD, nawet przy nowiutkim termostacie. O mrozach nie wspomnę wink.gif Mnie też wskaźnik stawał do pionu po 2-3 km przy +35 st. wink.gif W mroźne dni też stoi pionowo ale po znacznie dłuższym czasie z możliwością myszkowania (1-2mm) w lewo, gdy dogrzewam sobie w kabinie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam. a przynajmniej nic o tym nie wiem grinser006.gif

to może wynikać ze specyfiki Krakowa wink.gif dużo świateł, dużo używania 1. i 2. biegu... a w dodatku kręcę się głównie po wąskich uliczkach, a nie czeropasmówkami wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam. a przynajmniej nic o tym nie wiem

> to może wynikać ze specyfiki Krakowa dużo świateł, dużo używania 1. i 2. biegu... a w dodatku

> kręcę się głównie po wąskich uliczkach, a nie czeropasmówkami

Zapytam z ciekawośći. Kolega ma jaki termostat i z którego roku? Kupując dziś Behra z czujnikiem otrzymamy produkt, który różni się od tych, co były montowane na I montaż. Ich praca może faktycznie jest lepsza niż tych poprzedniej generacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyłącze się do tematu - ostatnio w chłodniejsze dni zauważyłem ten sam problem - ponadto po 40km

> spokojnej jazdy wskazówka nadal nie stała pionowo tylko minimalnie w lewo była odchylona i

> spadała leciutko jak ogrzewania poszło na full. Dopiero jak dałem w palnik to stanęła pionowo

> na baczność. Też się zastanawiam nad termostatem. W przyszłym tygodniu stilon idzie do lekarza

> to przy okazji poproszę żeby zerknęli na termostat - podzielę się nowinkami.

Witaj,

Wiesz już może, co z Twoim termostatem? Ja już jestem gotów zamówić do swojego Staszka nową sztukę. W atusklep24 mają po 230zł z czujnikiem. Wolę mieć spokój w zimie niż ciągle się zastanawiać, dlaczego wskazówka opada. Może i tak ma u mnie być, ale skoro inni piszą, że po wymianie tak nie jest, to lepiej założyć nówkę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zeszłym roku wymieniłem..przyszła jesien to zaczynał miec problemy z dogrzaniem silnika..po wymianie jak reką odjął smile.gif) a przy okazji mozna wymienic płyn chłodniczy jak nie byl wymieniany ..ot taka wiązana wymiana ..:)niby termostat co 5 lat gdzies czytalem nalezy wymieniac bo na tykle przewiduja jego funkcjonowanie . ale jednemu dłuzej drugiemu krocej.. ale zima szkoda marznąc i silnik meczyc..u mnie wystarczylo ok 0 stopni z dłuzszej gorki zjechac i jak ogrzewanie bylo właczone to wskazówka uciekała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w zeszłym roku wymieniłem..przyszła jesien to zaczynał miec problemy z dogrzaniem silnika..po

> wymianie jak reką odjął ) a przy okazji mozna wymienic płyn chłodniczy jak nie byl wymieniany

> ..ot taka wiązana wymiana ..:)niby termostat co 5 lat gdzies czytalem nalezy wymieniac bo na

> tykle przewiduja jego funkcjonowanie . ale jednemu dłuzej drugiemu krocej.. ale zima szkoda

> marznąc i silnik meczyc..u mnie wystarczylo ok 0 stopni z dłuzszej gorki zjechac i jak

> ogrzewanie bylo właczone to wskazówka uciekała

U mnie zaobserwowałem ostatnio, że jak jest nawet +15 i grzeje lekko w kabinie, przy tym prędkość około 60km/h, to wskazówka się dochyla lekko w lewo. Myślałem, że tak będzie tyko przy niższych tempereaturach, ale teraz widzę, że coś jest faktycznie nie tak, bo nie można przecież tak wychłodzić silnika przy takich temperaturach, żeby wskazówka temp. opadała będąc wcześniej na środeczku niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Niemozliwe ze po 2 km wskazowka laduje do pionu..

Nawet latem a co dopiero zima..

Fakt jest, ze lepiej poczekac az temperatura silnika wzrosnie a pozniej grzac, niz grzac od razu.

O dziwo, cieple powietrze bardzo szybko leci z nawiewow, co niestety wplywa na czas nagrzania sie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy wolnej jeździe, ogrzewaniu na full na "2" wygląda to tak jak poniżej. Wtedy akurat stałem, bo robiłem zdjęcie, ale podczas zjazdy jest identycznie, gdy obroty silnika wynoszą 1200-1600. Gdy jadę szybciej jest ok, ale pomimo tego mamy kurcze jeszce w miare ciepło, żeby takie rzeczy się działy. No chyba, że TTTM smile.gif

284181635-DSC00099.JPG

post-122398-143525096911_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> około 60 km/h na 4 biegu wskazówka zaczęła się odchylać w lewo, im bardziej zwiększałem

[...]

Zacznę od początku, bo dzisiaj chwilę zbadałem ten temat. Wskazówka na pierwszej kresce w lewo od pionu -> gruba rura wychodząca z termostatu zaczyna robić się ciepła. Stąd mam dwa wnioski (może słuszne):

1. termostat sprawny, tyle że oryginał z początku produkcji (niższa temp otwierania)

2. zachowanie wskazówki w normie - wahania w obrębie jednej działki w lewo

Temp. otwierania termostatu, tak jak opisywał to ArekWolf, to około 80 st. Jeśli tak, to nie wiem czy jest sens wymiany (sprawnego) termostatu na ten pozmianowy i cieszenia oczu, że wskazówka ma pełną erekcję cool.gif

Poobserwuję jeszcze w dni chłodniejsze i chyba sobie odpuszczę jak się to potwierdzi i temp. płynu będzie wzrastać wg waszych przeliczników.

Wg instrukcji, wskazówka zaczyna "iść" po przekroczeniu 50 st.C. Jeśli pion to 90 st.C to kreska poprzednia wskazuje 80 st.C. Co by się zgadzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> Zacznę od początku, bo dzisiaj chwilę zbadałem ten temat. Wskazówka na pierwszej kresce w lewo od

> pionu -1. termostat sprawny, tyle że oryginał z początku produkcji (niższa temp otwierania)

> 2. zachowanie wskazówki w normie - wahania w obrębie jednej działki w lewo

> Temp. otwierania termostatu, tak jak opisywał to ArekWolf, to około 80 st. Jeśli tak, to nie wiem

> czy jest sens wymiany (sprawnego) termostatu na ten pozmianowy i cieszenia oczu, że wskazówka

> ma pełną erekcję

> Poobserwuję jeszcze w dni chłodniejsze i chyba sobie odpuszczę jak się to potwierdzi i temp. płynu

> będzie wzrastać wg waszych przeliczników.

> Wg instrukcji, wskazówka zaczyna "iść" po przekroczeniu 50 st.C. Jeśli pion to 90 st.C to kreska

> poprzednia wskazuje 80 st.C. Co by się zgadzało.

Pisałem o tym, tzn. o falującej wskazówce. Nawet sprawny termostat montowany na pierwszy montaż może dawać takie objawy. Nie wykluczam tego, iż mój jest sprawny. Niemniej modyfikacja termostatów do JTD miała zapewne czemuś służyć. Skoro wszyscy Ci, którzy wymienili na nowy zauważyli szybsze nagrzewanie silnika i stabilną temperaturę to IMO uważam taką zmianę za pozytywną nawet, jeśli obecny termostat jest sprawny. Poczytaj na forum alfy o termostatach. Głowa może Cie rozboleć z nadmiaru różnych informacji wink.gif Istotne są warunki atmosferyczne, w których obserwujemy zachowanie wskaźnika. IMO nie powinien falować zwłaszcza, gdy temperatury są dodatnie, nawet przy włączonym ogrzewaniu i wolnej jeździe. Zdaję sobie sprawę z wysokiej sprawności tego silnika, ale temperatury rzędu 5-10C*, to nie są wielkie chłody, żeby JTD mógł się schładzać na tyle, aby można to zauważyć na wskaźniku. Czytając nt. temperatury silnika JTD i termostatów chwilami miałem dość sciana.gif Ciężko odnaleźć wprost odpowiedź na ten temat. Kupując nowy termostat sugerowałem się opiniami innych użytkowników, którzy zauważyli poprawę. Ja też mam nadzieję, że w naprawdę zimne dni będzie choć trochę cieplej niż dotychczas. Teraz ogrzewanie działa pięknie, ale to dopiero początek jesieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony i wskazówka ma pełną erekcję cały czas wink.gif Po osiągnięciu pionu nawet włączone ogrzewanie na full nie powoduje wahań wskazówki, co miało miejsce przy poprzednim termostacie. Samo ogrzewanie też grzeje mocniej. Test robiłem dziś przy 9 C*. Wcześniej w tych samych warunkach wskazówka opadała w lewo, gdy jechałem wolniej i grzałem w kabinie. Teraz tego nie ma. Dochodzi do pionu i tam pozostaje. Reasumując nieprawdą jest, że TTTM. Jak termostat jest sprawny powinien utrzymywać temperaturę optymalną cały czas. Wyjątkiem mogą być spore mrozy, kiedy bilans cieplny będzie ujemny. Jeśli ktoś ma problemy z utrzymywaniem właściwej temperatury to zalecam wymianę termostatu na Behra z czujnikiem. Polecam autosklep24.pl. Przyzwoite ceny i fachowa obsługa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Racja Ponieważ jestem autorem tego tematu, proszę o jego podwieszenie pod SSP!!!

> Pozdrawiam

Kutfa, Tomcio wyciął kilka postów za duzio ;>

Kolega wcześniej podawał numerki tych termostatów ori i BEHRa z czujnikiem. Bardzo mi zależy na tych numerach więc proszę o ich podanie raz jeszcze za co serdecznie i gorąco dziękuję smile.gifserce.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kutfa, Tomcio wyciął kilka postów za duzio ;Kolega wcześniej podawał numerki tych termostatów ori i

> BEHRa z czujnikiem. Bardzo mi zależy na tych numerach więc proszę o ich podanie raz jeszcze za

> co serdecznie i gorąco dziękuję

Ty mi tutaj nie tutaj, nic nie wyciął .

Tylko pogawędki na SSP poszły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jakaś zbiorowa awaria? U mnie to samo ostatnio. Jest np. 7 stopni

na dworze, po przegonieniu auta po A4 Zabrze-Katowice wskazówka

stoi pionowo, ale już przy hamowaniu silnikiem na zjeździe i potem przy

jeździe tak 70 km/h już jest lekko w lewo. Auto ma 5,5 roku, ktoś pisał

że to tak pada po tym okresie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mieć to samo, a po wymianie wsio ok:)

Ja tak sie zastanawiam, czy to nie jest dobry czas na pozbycie się padaki...

5-letnie auto, jakiś młodzik pewnie by łyknął tak jak jest, a ja bym

sobie coś może dołożył i kupił coś czego przez kolejne 5 lat nie będzie

trzeba tykać patykiem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tak sie zastanawiam, czy to nie jest dobry czas na pozbycie się padaki...

> 5-letnie auto, jakiś młodzik pewnie by łyknął tak jak jest, a ja bym

> sobie coś może dołożył i kupił coś czego przez kolejne 5 lat nie będzie

> trzeba tykać patykiem

Też zastanawiam się nad wymianą swej bestii, ale dopiero w przyszłym roku. Trzeba przyznać szczerze, że sporo mnie to auto kosztuje. Porównując do mojej byłej Meganki I ph1 w benzynie to koszty utrzymania Stilona są kilkakrotnie wyższe. Nawet niższe spalanie nie zniweluje wkładu, jaki włożyłem do niego przez 1,5 roku. Co z tego, że pali mi teraz średnio 5,2L, jak nie wiadomo czy za kilka tygodni nie trzeba będzie znów wydać pare stówek na jakąś pierdołę. Wracając do termostatu, to koszt takiej imprezy ponad 400zł. Termostat 230zł+20zł przesyłka+80zł płyn + 100zł robocizna=430zł sciana.gif Można się wkur... Porównując do mojego starego żabojada, to tam termostat oryginalny kosztował 90zł, a wymiana banalnie prosta zajmująca może 15 minut. Troszku żeśmy zeszli z tematu, sorrki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pięknie. Mam silnik notorycznie niedogrzany. Podczas jazdy jeszcze ok, ale jak zatrzymam auto to temperatura zaraz spada i nawet z nawiewów zaczyna lecieć chłodne powietrze. Stało mi się tak ostatnio. No w sumie mam to auto od maja tego roku więc nie jeździłem jeszcze w chłodne dni. Więc pewnie nie miałem okazji zaobserwować tego. Tylko że u mnie wskazówka spada baardzo, prawie o dwie kreski i powietrze zaczyna lecieć bardzo chłodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co z tego, że pali mi teraz średnio 5,2L, jak

> nie wiadomo czy za kilka tygodni nie trzeba będzie znów wydać

> pare stówek na jakąś pierdołę.

Nie wiem jak Wy to robicie, lub co ja mam w swoim zepsute że nie da rady zejść z 6,7 - 7l. Żebym nie wiem jak jeździł delikatnie to pali skubany dużo. Chcąc jeździć normalnie to spalanie mam 7 - 7,5l. A naprawdę nie butuje go wcale. Scenic w tych samych warunkach pali 5,7 - 5,9l a jest większy i cięższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak Wy to robicie, lub co ja mam w swoim zepsute że nie da rady zejść z 6,7 - 7l. Żebym

> nie wiem jak jeździł delikatnie to pali skubany dużo. Chcąc jeździć normalnie to spalanie mam

> 7 - 7,5l. A naprawdę nie butuje go wcale. Scenic w tych samych warunkach pali 5,7 - 5,9l a

> jest większy i cięższy.

Mój wynik bierze się z tego, że robie głównie trasy i w porach, kiedy ruch odbywa się dość płynnie. Do pracy i z pracy mam teraz 15 km i przy temperaturach rano 1-4 C* i po południu 8-12 C* tak właśnie mi pali. Generalnie nie przekraczam 5,5 l/100 km. Scenic pali tyle samo, ale to jest kawał auta. Do tego silniczek chodzi duuużo kulturalniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój wynik bierze się z tego, że robie głównie trasy i w porach, kiedy ruch odbywa się dość płynnie.

> Do pracy i z pracy mam teraz 15 km

Również do pracy mam podobnie, dokładnie 13km.

> właśnie mi pali. Generalnie nie przekraczam 5,5 l/100 km. Scenic pali tyle samo, ale to jest

> kawał auta. Do tego silniczek chodzi duuużo kulturalniej.

Zgadza się Stilo to jest TRAKTOR przy silniczku Renufki. Scenic delikatnie kulturalnie mruczy, natomiast Stilo pracuje podobnie do starego diesla jakiego miałem w zamierzchłych czasach w Passacie z 1986 roku (to był wóz - obawiam się tylko że gdybym dziś miał nim jeździć to mocno bym się zdziwił)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana termostatu ( nawet tego sprawnego ) ma to do siebie że zmienia charakterystykę otwarcia dużego obiegu dopiero przy 88 stopniach w posób płynny ( Behr ). Dobre pytanie czy siada sam termostat czy czunik podaje niewłaściwe informację.

Mimo wszystko zauważ że termostat otwiera się z uwagi na swoją charakterystykę materiałową a nie sterującą otwarciem/zamknięciem elektronikę.

U mnie auto nagrzewa się do 80 stopni i następuje spadek do ok 76, przy czym mając stary termostat gdzie temp. otwarcia to właśnie 80 st mimo wszystko wskazówka na blacie nie stoi w pionie a 3 mm w lewo od |.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to normalne, ale przy -20 stopniach , a nie przy takiej pogodzie jak jest teraz. IMO to wina

> termostatu.

Szybka diagnoza mechanika 'na sucho' (na jutro jestem umówiony).

Otóż jeśliby był to termostat, to głównie one psują się ponoć tak,

że jest otwarty duży obieg cały czas i silnik jest chłodzony od startu,

a co za tym idzie wolniej się nagrzewa, a na skrzyżowaniach temperatura

spada. Natomiast jeśli jest tak jak u mnie - temperatura niby spada,

i WZRASTA spalanie, to może też być walnięty ten czujnik temperatury płynu chłodzącego, jak są błędne odczyty to zmienia się

skład mieszanki i pali więcej. Ale może być i jedno i drugie, więc

pojadę na sankach z kasy grinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może też być walnięty ten czujnik temperatury płynu chłodzącego, jak są

> błędne odczyty to zmienia się

> skład mieszanki i pali więcej. Ale może być i jedno i drugie

.......nie licz na czujnik, siedzi termostat .............też już temat drążyłem ...............niestety musiałem wymienić termostat ........ewidentnie miał cały czas otwarty duży obieg mimo tylko minimalnych wahnięć wskazówki na zegarach (niecała jedna podziałka)

.........poza tym jeśli chodzi o czujnik to znajdź tu kogoś komu on padł a nie termostat palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem potwierdzić u znawców tematu. Mój termostat zachowuje się tak, że przy obecnych temperaturach wskazówka prawie dochodzi do pionu (o grubość wskazówki za mało) natomiast jak włączę ogrzewanie w kabinie to potrafi spać wskazówka o jedną kreskę. Termostat mam do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może też być walnięty ten czujnik temperatury płynu chłodzącego, jak są

> .......nie licz na czujnik, siedzi termostat

I oczywiście wszyscy mieli racje grinser006.gif Termostat wymieniony

na nowy, firmy Vernet. Niczego innego z zamienników nie było.

Ważne że działa i na wolnych obrotach nie spada już temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...] wskazówki za mało) natomiast jak

> włączę ogrzewanie w kabinie to potrafi spać wskazówka o jedną kreskę. Termostat mam do

> wymiany?

Nie. Albo inaczej - nie tak się diagnozuje niesprawność termostatu.

Przeczytaj uważnie cały wątek.

Zresztą każdy robi jak uważa za słuszne (czy wymieniać czy nie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.