AxiT Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 Szukam i szukam i już prawie znalazłem - tylko nie wiem dlaczego zaczynam mieć coś w rodzaju wątpliwości, a forum chyba po to jest żeby je rozwiać. Problem polega na tym ze chciałbym zakupić jedną z dwóch frotek 1. 2.2 16V LONG 96 LPG sekwencja 2. 2.0 8V SPORT 97 LPG II generacja Oba bez klimy! Wiec będą na co dzień i do czochrania w terenie (jak już pojadę z grupą to i pewnie kałuża się trafi- ostatnia miała około 1,2 m i źle się skończyła dla froci kolegi) Zaraz odezwą się głosy że to dwa diametralnie rożne samochody. I pewnie macie rację. Załóżmy hipotetycznie ze stan techniczny podobny, cena też zbliżona powiedzmy 12 000 ( już z pewnymi dodatkami terenowymi typu 31 " MT BFG). LONG PLUSY miejsce w środku, bagażnik 5 drzwi, mocniejszy silnik i więcej momentu. MINUSY większa masa = większe spalanie ( choć sekwencja może będzie podobne jak II w 2.0) wyższa koszty eksploatacji typu rozrząd sprzęgło hamulce "skomplikowany" silnik 16V SPORT PLUSY mniejsza masa = mniejsze spalanie, niższe koszty eksploatacji i ewentualnych napraw prostej jak cep konstrukcji 2.0 8V co w terenie chyba jest plusem MINUSY ilość drzwi (choć teraz mamy polo 3d i jakoś dajemy rade) mały bagażnik (choć mam jeszcze boXa na dach) Jak wy wybieraliście wasza frotkę. Kierując się sercem czy rozumem :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 jesli bedziesz jedzic w tereni mniej niz 40% lacznych przebiegow to tylko wersja 5d 3d bedzie podstakiwac jak pilka po miescie, poza tym majac IIgr mozna czasami niezle znienawidzic samochod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2010 > jesli bedziesz jedzic w tereni mniej niz 40% lacznych przebiegow to tylko wersja 5d O i tu poruszyłeś dobry temat - ilość przebiegu - chyba będzie to nawet w proporcji 70/30 > 3d bedzie podstakiwac jak pilka po miescie, poza tym majac IIgr mozna czasami niezle znienawidzic > samochod Co do podskakiwania masz może rację - natomiast II generacje miałem do tej pory we wszystkich samochodach i nie narzekałem wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 Jeśli chcesz jeździć w terenie to po co frontera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2010 > Jeśli chcesz jeździć w terenie to po co frontera? A dlaczego nie - nie zacznę od Patrola tylko od czegoś mniejszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 Bessęsu Wszystkie drogi prowadzą do patrola Miałem frotę, przedni zawias + napęd doprowadzał do szewskiej pasji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryjek Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 Rany, człowieku, Ty chyba już rok terenówkę kupujesz. Bierz coś co będzie w dobrym stanie i miało "to coś" co przemówi juz przy pierwszej jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > Jak wy wybieraliście wasza frotkę. Kierując się sercem czy rozumem :mrgreen: ja co prawda nie frotkę, ale też 4x4 kupiłem krótką bo w terenie lepsza - mniejszy kąt rampowy, łatwiej manewrować, lżejsza w mieście idealnie się parkuje autem niecałe 4m długości a do jazdy w trasy z bagażami mam maksia ile długości ma frota 5d ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > Rany, człowieku, Ty chyba już rok terenówkę kupujesz. Bierz coś co będzie w dobrym stanie i miało > "to coś" co przemówi juz przy pierwszej jeździe. jeśli już to kupuję od mniej więcej 07/08/2010 13:29 więc nie rok. Z resztą piszesz jak byś nie wiedział że w tym kraju ciężej kupić coś przyzwoitego niż sprzedać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > ja co prawda nie frotkę, ale też 4x4 > kupiłem krótką bo w terenie lepsza - mniejszy kąt rampowy, łatwiej manewrować, lżejsza > w mieście idealnie się parkuje autem niecałe 4m długości > a do jazdy w trasy z bagażami mam maksia > ile długości ma frota 5d ? 5D long 4658 cm 3D sport 4268 cm ----------------------- = 39 cm szerokości te same, i kąty faktycznie na korzyść sporta W sumie nie dużo ale raczej chodzi mi o aspekt montowanych silników 2.0 8V ciosany od siekiery i odporny na wiele niemiłych spraw w ternie. Longi mają 2,2 16V a to już konstrukcja delikatniejsza czyż nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > W sumie nie dużo ale raczej chodzi mi o aspekt montowanych silników 2.0 8V ciosany od siekiery i > odporny na wiele niemiłych spraw w ternie. Longi mają 2,2 16V a to już konstrukcja > delikatniejsza czyż nie tak Nie rozumiem o co pytasz... jakie niemiłe sprawy w terenie decydują na korzyść słabszego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > 5D long 4658 cm > 3D sport 4268 cm > ----------------------- > = 39 cm sporo jeśli chodzi o parkowanie w mieście > szerokości te same, i kąty faktycznie na korzyść sporta nio to już wiesz > W sumie nie dużo ale raczej chodzi mi o aspekt montowanych silników 2.0 8V ciosany od siekiery i > odporny na wiele niemiłych spraw w ternie. Longi mają 2,2 16V a to już konstrukcja > delikatniejsza czyż nie tak nie wiem, ja mam 16V i jakoś nie narzekam z tego co czytam auta nie będziesz topił po klamki (podobnie jak ja), więc chyba temat drugorzędny chyba że są inne przesłanki (jakaś wada 16V) na pewno 16 jest droższa w serwisowaniu - rozrząd, droższa instalacja itp ja bym nie zamienił na 8V, ale mój silnik to bardzo udana jednostka, pali od kopa, nie bierze oleju, a spala mniej jak 8V jeśli auto ma faktycznie brodzić w błocie po klamki to 8 jest lepsza bo ma mniej osprzętu do popsucia sama instalacja gazowa to może być zwykły mikser i śrubka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > Nie rozumiem o co pytasz... jakie niemiłe sprawy w terenie decydują na korzyść słabszego silnika? Moze źle się wyraziłem 8v ma niższe koszty eksploatacji typu wymiana rozrządu i (tu napisze chyba ) nie jest jednostka kolizyjną w porównaniu do większości jednostek 16V. Podejrzewam tez ze takie sprawy jak koszt sprzęgła czy nawet głupich hamulców w 2.0 8V jest sporo niższy niż w 16V. A wiadomo że jak już zaczniesz zabawę w ternie to już tam zostajesz w każdym razie ja jak zacznę to już szybko nie skończę. Natomiast hamulce i inne elementy maja mniejsza tolerancje na błocko. To chyba na tyle wypocin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > pali od kopa, nie bierze oleju, a spala mniej jak 8V > jeśli auto ma faktycznie brodzić w błocie po klamki to 8 jest lepsza bo ma mniej osprzętu do > popsucia > sama instalacja gazowa to może być zwykły mikser i śrubka Wiem jak chciałbym zacząć zabawę (jak wspomniałeś bez topienia po klamki), ale jak to się skończy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > Wiem jak chciałbym zacząć zabawę (jak wspomniałeś bez topienia po klamki), ale jak to się skończy jak cię błoto wciagnie to pewnie frotę sprzedasz to auto nie nadaje się do topienia po klamki, zreszta podobnie jak vitara chyba że ma się dużo samozaparcia, czasu i kasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > Moze źle się wyraziłem 8v ma niższe koszty eksploatacji typu wymiana rozrządu i ile razy do roku zmieniasz rozrząd? Ja za markowy komplet z pompą dałem 300zł, > nie jest jednostka kolizyjną w porównaniu do większości jednostek 16V. Oba silniki są kolizyjne i nie w większości a wszystkie. Podejrzewam tez ze > takie sprawy jak koszt sprzęgła czy nawet głupich hamulców w 2.0 8V jest sporo niższy niż w > 16V. I tu się mylisz, sprzęgło do 2.0 jest dużo droższe... na pewno łożyko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > ile razy do roku zmieniasz rozrząd? Ja za markowy komplet z pompą dałem 300zł, > Oba silniki są kolizyjne i nie w większości a wszystkie. > Podejrzewam tez ze > I tu się mylisz, sprzęgło do 2.0 jest dużo droższe... na pewno łożyko oooo no to mnie zadziwiłeś, aż dziś podejdę do znajomego w sklepie z częściami i się wywiem. Jeśli tak jest to wybór jest prosty. Wiem ze miałeś 2,2 dlatego dobrze znać twoją opinie nt tego motoru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 SPRZĘGŁO - KLIK ROZRZĄD - KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > SPRZĘGŁO - KLIK > ROZRZĄD - KLIK No to realny koszt powiedzmy w warsztacie który daje jakąś tam gwarancje to około 600 za rozrząd z robotą i pewnie z 1000 za sprzęgło z robotą. Koszty przytaczam na oko z doświadczeń z nubira 2.0 16V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > No to realny koszt powiedzmy w warsztacie który daje jakąś tam gwarancje to około 600 za rozrząd z > robotą i pewnie z 1000 za sprzęgło z robotą. Koszty przytaczam na oko z doświadczeń z nubira > 2.0 16V Sprzęgła za 200 na pewno nikt nie wymieni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > Sprzęgła za 200 na pewno nikt nie wymieni no to tym bardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > no to tym bardziej Tak jak pisałem na innym forum... nie kupisz Frotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > Tak jak pisałem na innym forum... nie kupisz Frotki Cicho nie krakaj mi tu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryjek Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 Terenówki nie kupuje się jak osobówki - dla mnie nie ważne było czy była malowana czy nie. Liczyło się czy jeździ prosto i ma sprawny silnik/napędy. reszta i tak szła do przeróbki. Kup tańsze auto i doprowadź do stanu jaki Tobie będzie odpowiadał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 Dołóż troszkę i kup patrola. Na prawdę dobrze Ci radzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 Poczekaj i kup Jeepa, dobrze Ci radzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > Poczekaj i kup Jeepa, dobrze Ci radzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 Axit, jeśli myślisz z nami śmigać w terenie to nie kupuj żadnej frotki, te samochody są nie rozwojowe Jedynym autkiem mieszczącym się w kwocie jaką chcesz wydać to jest Vitara ( najlepsza to będzie 3D ) Ps. W przyszłym tygodniu będzie małe śmiganko po lesie i ognisko, oczywiście dam Ci znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 Ta jest dopiero terenowa i rozwojowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 Polkalmini na całości, koła 31' coś ala simex blokada tylnego dyfra i jak na razie to jeszcze nie znalazł się jakiś patrol którego bym nie " objechał " Na przedni most z gównolitu jest sposób Ps. Patrol to jak Pitbull, a jego właściciele mają małego penisa Zobacz sobie co śmiga na rajdach, tam nie ma Nissanów to auto dobre jest na wyprawy, a w błoto to tylko małe lekkie auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 Źle szukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > Axit, jeśli myślisz z nami śmigać w terenie to nie kupuj żadnej frotki, te samochody są nie > rozwojowe Jedynym autkiem mieszczącym się w kwocie jaką chcesz wydać to jest Vitara ( > najlepsza to będzie 3D ) Jest tak jedna w samej stalowej ale muszę mieć z kim ja oblookać > Ps. W przyszłym tygodniu będzie małe śmiganko po lesie i ognisko, oczywiście dam Ci znać No a ja już myślałem że się obraziłeś czy co , kiedy sobota do niedzieli BTW tak czy tak w niedziele jadę oglądać fronterę, Vitarę ( ale softtopa no i ze dwa plaskacze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > Polkalmini na całości, koła 31' coś ala simex blokada tylnego dyfra i jak na razie to jeszcze > nie znalazł się jakiś patrol którego bym nie " objechał " niestety ma racje sam widziałem ( siedziałem obok) jak większe jednostki wspomagały się ekipa i linami, a ten tym białym pimpongiem objechał i pojechał dalej > Na przedni most z gównolitu jest sposób > Ps. Patrol to jak Pitbull, a jego właściciele mają małego penisa Zobacz sobie co śmiga na > rajdach, tam nie ma Nissanów to auto dobre jest na wyprawy, a w błoto to tylko małe lekkie > auta. BTW w niedziele moze przy okazji lookne tego czerwonego oczo yeba No i chyba jeszcze ciągle jest na sprzedaż Vitarka pipona, ale jakoś nie wiem dlaczego nie mogę dojechać do Krakowa - co próbuje to cos wypada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojacek Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > Jest tak jedna w samej stalowej ale muszę mieć z kim ja oblookać > No a ja już myślałem że się obraziłeś czy co , kiedy sobota do niedzieli > BTW tak czy tak w niedziele jadę oglądać fronterę, Vitarę ( ale softtopa no i ze dwa plaskacze Jak dla BBM-owca, możesz umnie dostać zniżkę klubową na moją Vitarę Long 2.0 V6 - tyle, że bez gazu i nie motana, za to z klimą (nawet sprawną) ... Ale do zbycia to będzie raczej dopier na wiosnę ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 Tą Vitarke w stalowej to mogę z tobą oblukać, gdzie ona stoi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > Tą Vitarke w stalowej to mogę z tobą oblukać, gdzie ona stoi ? ponoć gdzieś na piaskach Tylko kurcza ona ani zarejestrowana, ani LPG ani nawet dobrych koołek nie mo. No ale gdzieś w przyszłym tygodniu możemy zerknąć - może przynajmniej będzie zdrowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 w tak leciwych autkach to blachy są najważniejsze, resztę można zrobić w garażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > w tak leciwych autkach to blachy są najważniejsze, resztę można zrobić w garażu Ta pipona z forum Vitarki ponoć jest po poprawkach blacharskich, tylko ponoć mało przyjemnie przemalowana na mat czarny z czerwonego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 Gdybym teraz kupował vitare to patrzyłbym tylko na blachy, jak zdrowe to brać. Resztę miałbym w du.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 22 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2010 > Gdybym teraz kupował vitare to patrzyłbym tylko na blachy, jak zdrowe to brać. Resztę miałbym w > du.... No to w przyszłym tygodniu możemy lookac tą ze Stalowej BTW to ognicho to mniej więcej kiedy? BTW 2 mam już większość fotek Vitarki z Krakowa - fakt była kolorze czerwonym - oczoyebnym, bo wystaje z pod czarnego matu, Jak w Niedzielę nic nie kupię (wybór to 1 frota, 1 Vitara, 1 CRV) to pewnie na tygodniu pojadę do karkowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 19 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 Kciałem zapytać o Daihatsu FEROZę. Głownie o to jak z dostępnością do jakiś części zamiennych? Jak to to robi w ternie w porównaniu do Vitary i czy rozmiarami jest takie samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jery Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > Kciałem zapytać o Daihatsu FEROZę. Głownie o to jak z dostępnością do jakiś części zamiennych? Jak > to to robi w ternie w porównaniu do Vitary i czy rozmiarami jest takie samo? Niby bliźniaczy do Vitary ale podobno dużo wytrzymalszy. Przed zakupem Vitary brałem go pod uwagę, ale jest ich mało i ja nie znalazłem w miarę zdrowego egzemplarza. Ja własnie ze względu na dostępność części wybrałem Vitarę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > Kciałem zapytać o Daihatsu FEROZę. Głownie o to jak z dostępnością do jakiś części zamiennych? Jak > to to robi w ternie w porównaniu do Vitary i czy rozmiarami jest takie samo? silnik tam siedzi jakiś bliźniaczy z osobówką - mitsubishi reszta części jest na pewno mniej dostępna jak do vitary, wystarczy wrzucić w allegro samo autko chyba bardziej spartańskie, ale i wytrzymalsze od vitary (resor piórowy z tyłu, przedni most stalowy? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 Nie kombinuj Axit, tylko szukaj Vitary 3d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 22 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 > Nie kombinuj Axit, tylko szukaj Vitary 3d Mariuszku wiesz co już nie mam siły i ochoty na ciągłe poszukiwania, na to że wiecznie nie mam czasu pojechać, a jak juz jakiś cudem mam czas - to nie ma z kim, a jak już $%^$%^%$ mam czas i z kim to właściciel nie może albo trafiam na strupa. Liczę że w tą sobotę z Mateuszem uda się pojechać do Krakowa i to chyba będzie ostatnia próba zakupu czegokolwiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 22 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 Wiem jak to jest, też jestem w fazie poszukiwania autka do pracy, muszę go zakupić do końca roku ( podatek ) na razie takiego jak chcę to nie znalazłem w pobliżu, a gdzieś dalej to nie mam czasu jechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 22 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 > Wiem jak to jest, też jestem w fazie poszukiwania autka do pracy, muszę go zakupić do końca roku ( > podatek ) na razie takiego jak chcę to nie znalazłem w pobliżu, a gdzieś dalej to nie mam > czasu jechać. Ty kurnia skund ja to znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.