Skocz do zawartości

Zakupowy dylemat.


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam i szukam i już prawie znalazłem - tylko nie wiem dlaczego zaczynam mieć coś w rodzaju wątpliwości, a forum chyba po to jest żeby je rozwiać.

Problem polega na tym ze chciałbym zakupić jedną z dwóch frotek

1. 2.2 16V LONG 96 LPG sekwencja

2. 2.0 8V SPORT 97 LPG II generacja

Oba bez klimy! Wiec będą na co dzień i do czochrania w terenie (jak już pojadę z grupą to i pewnie kałuża się trafi- ostatnia miała około 1,2 m i źle się skończyła dla froci kolegi)

Zaraz odezwą się głosy że to dwa diametralnie rożne samochody. I pewnie macie rację. Załóżmy hipotetycznie ze stan techniczny podobny, cena też zbliżona powiedzmy 12 000 ( już z pewnymi dodatkami terenowymi typu 31 " MT BFG).

LONG

PLUSY miejsce w środku, bagażnik 5 drzwi, mocniejszy silnik i więcej momentu.

MINUSY większa masa = większe spalanie ( choć sekwencja może będzie podobne jak II w 2.0) wyższa koszty eksploatacji typu rozrząd sprzęgło hamulce "skomplikowany" silnik 16V

SPORT

PLUSY mniejsza masa = mniejsze spalanie, niższe koszty eksploatacji i ewentualnych napraw prostej jak cep konstrukcji 2.0 8V co w terenie chyba jest plusem

MINUSY ilość drzwi (choć teraz mamy polo 3d i jakoś dajemy rade) mały bagażnik (choć mam jeszcze boXa na dach)

Jak wy wybieraliście wasza frotkę. Kierując się sercem czy rozumem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli bedziesz jedzic w tereni mniej niz 40% lacznych przebiegow to tylko wersja 5d

O i tu poruszyłeś dobry temat - ilość przebiegu - chyba będzie to nawet w proporcji 70/30

> 3d bedzie podstakiwac jak pilka po miescie, poza tym majac IIgr mozna czasami niezle znienawidzic

> samochod

Co do podskakiwania masz może rację - natomiast II generacje miałem do tej pory we wszystkich samochodach i nie narzekałem wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wy wybieraliście wasza frotkę. Kierując się sercem czy rozumem :mrgreen:

ja co prawda nie frotkę, ale też 4x4

kupiłem krótką bo w terenie lepsza - mniejszy kąt rampowy, łatwiej manewrować, lżejsza

w mieście idealnie się parkuje autem niecałe 4m długości

a do jazdy w trasy z bagażami mam maksia grinser006.gif

ile długości ma frota 5d ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rany, człowieku, Ty chyba już rok terenówkę kupujesz. Bierz coś co będzie w dobrym stanie i miało

> "to coś" co przemówi juz przy pierwszej jeździe.

jeśli już to kupuję od mniej więcej 07/08/2010 13:29 grinser006.gifwięc nie rok. Z resztą piszesz jak byś nie wiedział że w tym kraju ciężej kupić coś przyzwoitego niż sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja co prawda nie frotkę, ale też 4x4

> kupiłem krótką bo w terenie lepsza - mniejszy kąt rampowy, łatwiej manewrować, lżejsza

> w mieście idealnie się parkuje autem niecałe 4m długości

> a do jazdy w trasy z bagażami mam maksia

> ile długości ma frota 5d ?

5D long 4658 cm

3D sport 4268 cm

-----------------------

= 39 cm

szerokości te same, i kąty faktycznie na korzyść sporta

W sumie nie dużo ale raczej chodzi mi o aspekt montowanych silników 2.0 8V ciosany od siekiery i odporny na wiele niemiłych spraw w ternie. Longi mają 2,2 16V a to już konstrukcja delikatniejsza czyż nie tak cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie nie dużo ale raczej chodzi mi o aspekt montowanych silników 2.0 8V ciosany od siekiery i

> odporny na wiele niemiłych spraw w ternie. Longi mają 2,2 16V a to już konstrukcja

> delikatniejsza czyż nie tak

Nie rozumiem o co pytasz... jakie niemiłe sprawy w terenie decydują na korzyść słabszego silnika? oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5D long 4658 cm

> 3D sport 4268 cm

> -----------------------

> = 39 cm

sporo jeśli chodzi o parkowanie w mieście

> szerokości te same, i kąty faktycznie na korzyść sporta

nio to już wiesz

> W sumie nie dużo ale raczej chodzi mi o aspekt montowanych silników 2.0 8V ciosany od siekiery i

> odporny na wiele niemiłych spraw w ternie. Longi mają 2,2 16V a to już konstrukcja

> delikatniejsza czyż nie tak

nie wiem, ja mam 16V i jakoś nie narzekam

z tego co czytam auta nie będziesz topił po klamki (podobnie jak ja), więc chyba temat drugorzędny

chyba że są inne przesłanki (jakaś wada 16V)

na pewno 16 jest droższa w serwisowaniu - rozrząd, droższa instalacja itp

ja bym nie zamienił na 8V, ale mój silnik to bardzo udana jednostka,

pali od kopa, nie bierze oleju, a spala mniej jak 8V

jeśli auto ma faktycznie brodzić w błocie po klamki to 8 jest lepsza bo ma mniej osprzętu do popsucia

sama instalacja gazowa to może być zwykły mikser i śrubka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem o co pytasz... jakie niemiłe sprawy w terenie decydują na korzyść słabszego silnika?

Moze źle się wyraziłem 8v ma niższe koszty eksploatacji typu wymiana rozrządu i (tu napisze chyba ) nie jest jednostka kolizyjną w porównaniu do większości jednostek 16V. Podejrzewam tez ze takie sprawy jak koszt sprzęgła czy nawet głupich hamulców w 2.0 8V jest sporo niższy niż w 16V. A wiadomo że jak już zaczniesz zabawę w ternie to już tam zostajesz w każdym razie ja jak zacznę to już szybko nie skończę. Natomiast hamulce i inne elementy maja mniejsza tolerancje na błocko.

To chyba na tyle wypocin. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pali od kopa, nie bierze oleju, a spala mniej jak 8V

> jeśli auto ma faktycznie brodzić w błocie po klamki to 8 jest lepsza bo ma mniej osprzętu do

> popsucia

> sama instalacja gazowa to może być zwykły mikser i śrubka

Wiem jak chciałbym zacząć zabawę (jak wspomniałeś bez topienia po klamki), ale jak to się skończy niewiem.gifbiglaugh.gifdevil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem jak chciałbym zacząć zabawę (jak wspomniałeś bez topienia po klamki), ale jak to się skończy

jak cię błoto wciagnie to pewnie frotę sprzedasz 270751858-jezyk.gif

to auto nie nadaje się do topienia po klamki, zreszta podobnie jak vitara grinser006.gif

chyba że ma się dużo samozaparcia, czasu i kasy palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze źle się wyraziłem 8v ma niższe koszty eksploatacji typu wymiana rozrządu i

ile razy do roku zmieniasz rozrząd? Ja za markowy komplet z pompą dałem 300zł,

> nie jest jednostka kolizyjną w porównaniu do większości jednostek 16V.

Oba silniki są kolizyjne i nie w większości a wszystkie.

Podejrzewam tez ze

> takie sprawy jak koszt sprzęgła czy nawet głupich hamulców w 2.0 8V jest sporo niższy niż w

> 16V.

I tu się mylisz, sprzęgło do 2.0 jest dużo droższe... na pewno łożyko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile razy do roku zmieniasz rozrząd? Ja za markowy komplet z pompą dałem 300zł,

> Oba silniki są kolizyjne i nie w większości a wszystkie.

> Podejrzewam tez ze

> I tu się mylisz, sprzęgło do 2.0 jest dużo droższe... na pewno łożyko

oooo no to mnie zadziwiłeś, aż dziś podejdę do znajomego w sklepie z częściami i się wywiem. Jeśli tak jest to wybór jest prosty. Wiem ze miałeś 2,2 dlatego dobrze znać twoją opinie nt tego motoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> SPRZĘGŁO - KLIK

> ROZRZĄD - KLIK

No to realny koszt powiedzmy w warsztacie który daje jakąś tam gwarancje to około 600 za rozrząd z robotą i pewnie z 1000 za sprzęgło z robotą. Koszty przytaczam na oko z doświadczeń z nubira 2.0 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to realny koszt powiedzmy w warsztacie który daje jakąś tam gwarancje to około 600 za rozrząd z

> robotą i pewnie z 1000 za sprzęgło z robotą. Koszty przytaczam na oko z doświadczeń z nubira

> 2.0 16V

Sprzęgła za 200 na pewno nikt nie wymieni zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terenówki nie kupuje się jak osobówki - dla mnie nie ważne było czy była malowana czy nie. Liczyło się czy jeździ prosto i ma sprawny silnik/napędy. reszta i tak szła do przeróbki.

Kup tańsze auto i doprowadź do stanu jaki Tobie będzie odpowiadał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Axit, jeśli myślisz z nami śmigać w terenie to nie kupuj żadnej frotki, te samochody są nie rozwojowe frown.gif Jedynym autkiem mieszczącym się w kwocie jaką chcesz wydać to jest Vitara ( najlepsza to będzie 3D )

Ps. W przyszłym tygodniu będzie małe śmiganko po lesie i ognisko, oczywiście dam Ci znać cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polkalmini na całości, koła 31' coś ala simex blokada tylnego dyfra i jak na razie to jeszcze nie znalazł się jakiś patrol którego bym nie " objechał " smile.gif

Na przedni most z gównolitu jest sposób cool.gif

Ps. Patrol to jak Pitbull, a jego właściciele mają małego penisa zlosnik.gif Zobacz sobie co śmiga na rajdach, tam nie ma Nissanów to auto dobre jest na wyprawy, a w błoto to tylko małe lekkie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Axit, jeśli myślisz z nami śmigać w terenie to nie kupuj żadnej frotki, te samochody są nie

> rozwojowe Jedynym autkiem mieszczącym się w kwocie jaką chcesz wydać to jest Vitara (

> najlepsza to będzie 3D )

Jest tak jedna w samej stalowej ale muszę mieć z kim ja oblookać

> Ps. W przyszłym tygodniu będzie małe śmiganko po lesie i ognisko, oczywiście dam Ci znać

No a ja już myślałem że się obraziłeś czy co niewiem.gif, kiedy sobota do niedzieli cfaniaczek.gifbiglaugh.gif

BTW tak czy tak w niedziele jadę oglądać fronterę, Vitarę ( ale softtopa no i ze dwa plaskacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polkalmini na całości, koła 31' coś ala simex blokada tylnego dyfra i jak na razie to jeszcze

> nie znalazł się jakiś patrol którego bym nie " objechał "

niestety ma racje sam widziałem ( siedziałem obok) jak większe jednostki wspomagały się ekipa i linami, a ten tym białym pimpongiem objechał i pojechał dalej

> Na przedni most z gównolitu jest sposób

> Ps. Patrol to jak Pitbull, a jego właściciele mają małego penisa Zobacz sobie co śmiga na

> rajdach, tam nie ma Nissanów to auto dobre jest na wyprawy, a w błoto to tylko małe lekkie

> auta.

BTW w niedziele moze przy okazji lookne tego czerwonego oczo yeba

No i chyba jeszcze ciągle jest na sprzedaż Vitarka pipona, ale jakoś nie wiem dlaczego nie mogę dojechać do Krakowa - co próbuje to cos wypada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest tak jedna w samej stalowej ale muszę mieć z kim ja oblookać

> No a ja już myślałem że się obraziłeś czy co , kiedy sobota do niedzieli

> BTW tak czy tak w niedziele jadę oglądać fronterę, Vitarę ( ale softtopa no i ze dwa plaskacze

Jak dla BBM-owca, możesz umnie dostać zniżkę klubową na moją Vitarę Long 2.0 V6 - tyle, że bez gazu i nie motana, za to z klimą (nawet sprawną) ...

Ale do zbycia to będzie raczej dopier na wiosnę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tą Vitarke w stalowej to mogę z tobą oblukać, gdzie ona stoi ?

ponoć gdzieś na piaskach Tylko kurcza ona ani zarejestrowana, ani LPG ani nawet dobrych koołek nie mo. No ale gdzieś w przyszłym tygodniu możemy zerknąć - może przynajmniej będzie zdrowa icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w tak leciwych autkach to blachy są najważniejsze, resztę można zrobić w garażu

Ta pipona z forum Vitarki ponoć jest po poprawkach blacharskich, tylko ponoć mało przyjemnie przemalowana na mat czarny z czerwonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdybym teraz kupował vitare to patrzyłbym tylko na blachy, jak zdrowe to brać. Resztę miałbym w

> du....

No to w przyszłym tygodniu możemy lookac tą ze Stalowej

BTW to ognicho to mniej więcej kiedy?

BTW 2 mam już większość fotek Vitarki z Krakowa - fakt była kolorze czerwonym - oczoyebnym, bo wystaje z pod czarnego matu, Jak w Niedzielę nic nie kupię (wybór to 1 frota, 1 Vitara, 1 CRV) to pewnie na tygodniu pojadę do karkowa food.gifslinka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kciałem zapytać o Daihatsu FEROZę. Głownie o to jak z dostępnością do jakiś części zamiennych? Jak to to robi w ternie w porównaniu do Vitary i czy rozmiarami jest takie samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kciałem zapytać o Daihatsu FEROZę. Głownie o to jak z dostępnością do jakiś części zamiennych? Jak

> to to robi w ternie w porównaniu do Vitary i czy rozmiarami jest takie samo?

Niby bliźniaczy do Vitary ale podobno dużo wytrzymalszy. Przed zakupem Vitary brałem go pod uwagę, ale jest ich mało i ja nie znalazłem w miarę zdrowego egzemplarza.

Ja własnie ze względu na dostępność części wybrałem Vitarę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kciałem zapytać o Daihatsu FEROZę. Głownie o to jak z dostępnością do jakiś części zamiennych? Jak

> to to robi w ternie w porównaniu do Vitary i czy rozmiarami jest takie samo?

silnik tam siedzi jakiś bliźniaczy z osobówką - mitsubishi hmm.gif

reszta części jest na pewno mniej dostępna jak do vitary, wystarczy wrzucić w allegro

samo autko chyba bardziej spartańskie, ale i wytrzymalsze od vitary (resor piórowy z tyłu, przedni most stalowy? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie kombinuj Axit, tylko szukaj Vitary 3d

Mariuszku wiesz co już nie mam siły i ochoty na ciągłe poszukiwania, na to że wiecznie nie mam czasu pojechać, a jak juz jakiś cudem mam czas - to nie ma z kim, a jak już $%^$%^%$ mam czas i z kim to właściciel nie może albo trafiam na strupa. Liczę że w tą sobotę z Mateuszem uda się pojechać do Krakowa i to chyba będzie ostatnia próba zakupu czegokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem jak to jest, też jestem w fazie poszukiwania autka do pracy, muszę go zakupić do końca roku (

> podatek ) na razie takiego jak chcę to nie znalazłem w pobliżu, a gdzieś dalej to nie mam

> czasu jechać.

icon_eek.gif

Ty kurnia skund ja to znam rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.