Skocz do zawartości

1.2 8V vs 12. 16V


scorpion2402

Rekomendowane odpowiedzi

> Ktory silnik prefrowalibyscie do przekladki z 900 cm i dlaczego?

8V i do tego turbinka zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

dlatego że łatwiej uturbić i lepiej znosi turbo-mody zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktory silnik prefrowalibyscie do przekladki z 900 cm i dlaczego?

przy 1 jak i przy 2 jest wpip roboty przy 900. liczy sie tylko w tym przypadku cena, dostepnosc silnika, stan jego i co dalej chcesz z nim robic...bo w miere jedzenia apetyt rosnie...ponoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktory silnik prefrowalibyscie do przekladki z 900 cm i dlaczego?

8V lepszy jako Turbo

16V lepszy jako wolnossacy.

8V tanszy w zakupie i eksploatacji

16V drozszy w zakupie i ekspoatacji (ale wyglada pod maska ladnie smile.gif)

pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktory silnik prefrowalibyscie do przekladki z 900 cm i dlaczego?

Wszystko zalezy 8V jest tanszy w zakupie, jest do niego wiecej czesci dostepnych, jest łatwiejszy w dlubaniu i jest mniej rzeczy ktore moga sie psuc, 16V jest drozszy ale w serii jest juz mocniejszy i ma wiekszy potencjał.

Szczerze mówiac ja bym wybral 8V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko zalezy 8V jest tanszy w zakupie, jest do niego wiecej czesci

> dostepnych, jest łatwiejszy w dlubaniu i jest mniej rzeczy ktore

> moga sie psuc, 16V jest drozszy ale w serii jest juz mocniejszy

> i ma wiekszy potencjał.

> Szczerze mówiac ja bym wybral 8V.

a mogłbyś powiedziec jak sie ma swap 1,1 mpi na 1,2 ? nie bedzie zadnych problemow z elektroniką czy z czym kolwiek innym ? czy mpi jest trudniejsze do swapa niz spi ? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mogłbyś powiedziec jak sie ma swap 1,1 mpi na 1,2 ? nie bedzie

> zadnych problemow z elektroniką czy z czym kolwiek innym ? czy

> mpi jest trudniejsze do swapa niz spi ?

Ogolnie to z elektronika jest przesrane, ale na 8V da sie latwo przeswapowac zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak chyba ze masz LPG to wtedy nie potrzeba

własnie miałem sie zapytać jak to wygląda z elpidzi zlosnik.gif

jeżeli do lpg nie trza zmieniać kompa to jak to bedzie jeździc na noPB hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aha czyli chyba jednak nie ma nie wyuchającego a co w nich

> najczesciej sie sypie? glowica?

szczeze powiedziawszy to niemam zielonego pojęcia co wybucha oslabiony.gif przeciesz wystarczy dobrze odprężyć i po kłopocie oslabiony.gifalien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uzasadnij - nie wiem skad sie biorą takie zabobony.

Mowie tak poniewaz bazuje na opiniach ludzi ktorzy tak mowia, no ale w rzeczywistosci tak chyba rowniez jest poniewaz 16V jak by bylo przygotowywane pod T trzeba bedzie mocniej odprezac, ale jesli ktos ma magiczne raczki to i z 16V zrobi monstera 16V i to szybkiego smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczeze powiedziawszy to niemam zielonego pojęcia co wybucha

> przeciesz wystarczy dobrze odprężyć i po kłopocie

no niby tak ale dlaczgo nikt tego nie odrezy tak jak nalzy? przeciez z kanapka to prosta sprawa jest zlosnik.gif ale gdziesz mi soe cos o uszy obilo ze tam glowice pekaja ale nie jestem pewien...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I naprawde myslisz ze cos sie moze z nimi stac? Mi sie tak raczej nie

> wydaje. Ale to tez zalezy przy jakich przyrostach mocy. Wiadomo

> ze ze wszystkim mozna przesadzic.

nie myślę tylko wiem zlosnik.gif tłoki w 16V są dobre żeby 8V odprężyć ale żeby splanować/przefrezować je i zostawić w 16V to pomyłka oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie myślę tylko wiem tłoki w 16V są dobre żeby 8V odprężyć ale żeby

> splanować/przefrezować je i zostawić w 16V to pomyłka

No jak wolisz, ale ja bym odprezal tlokami i dziabnal glowice zamiast kanapki. Ale kazdy robi jak lubi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jak wolisz, ale ja bym odprezal tlokami i dziabnal glowice zamiast

> kanapki. Ale kazdy robi jak lubi

a ja bym sapodał wał kuty i korby zlosnik.gif coby pojemność zwiększyć a tłoki kute o obniżonej kompresji coby odprężyć ale wiesz co....... zlosnik.gif niestać mnie oslabiony.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja bym sapodał wał kuty i korby coby pojemność zwiększyć a tłoki

> kute o obniżonej kompresji coby odprężyć ale wiesz co.......

> niestać mnie

A ja zawsze myslalem ze kazdy wal jest kuty zlosnik.gif Bo nie wydaje mi sie zeby byl ciagniony, walcowany, albo odlewany. Jedyne czym moze sie roznic od tych drozszych to gatunek materialu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> frezowanie tlokow to pomylka! szczegolnie tych od 16v zmienijszach

> ich odpornosc na temperature mniej materialu a wieksza temp co

> sie stanie z nimi?

A jestes tego pewny w 100% ?

Raczej bedzie odwrotnie niz piszesz z tym nagrzewaniem, bo mniejsza ilosc materialu sie latwiej i szybciej chlodzi. Co do wytrzymalosci to chyba nie wiesz jakie obciazenie moze wytrzymac splanowany tlok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jestes tego pewny w 100% ?

> Raczej bedzie odwrotnie niz piszesz z tym nagrzewaniem, bo mniejsza

> ilosc materialu sie latwiej i szybciej chlodzi. Co do

> wytrzymalosci to chyba nie wiesz jakie obciazenie moze wytrzymac

> splanowany tlok.

czyli mowisz ze tlok nie ma prawa sie stopic? ani zaokraglikc odksztalcic itd? mowisz ze frezujac tlok nie zmieniasz jego wlasciwosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jestes tego pewny w 100% ?

> Raczej bedzie odwrotnie niz piszesz z tym nagrzewaniem, bo mniejsza

> ilosc materialu sie latwiej i szybciej chlodzi. Co do

> wytrzymalosci to chyba nie wiesz jakie obciazenie moze wytrzymac

> splanowany tlok.

jeszcze jedna kwestia mnie interesuje przy hardkorowym planowaniu tlokow, w GMP gorna krawedz tloka nie dojdzie do krawedzi cylindra zostawiajac kawalek odslonietej gladzi ktora notabene bedzie czescia komory spalania. co wtedy? to chyba po dupie dosc dostanie icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli mowisz ze tlok nie ma prawa sie stopic? ani zaokraglikc

> odksztalcic itd? mowisz ze frezujac tlok nie zmieniasz jego

> wlasciwosci?

Jezeli zrobisz to odpowiednio to nic mu sie nie stanie nawet przy prawie dwukrotnym zwiekszaniu mocy silnika.

Zaraz pewnie ktos powie ze on sobie chce odprezyc do 4:1 screwy.gif i czy przy takiej opcji tez moje zdanie sie potwierdza.

Ja nie mowie o czyms takim, bo wszystko ma swoje granice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli zrobisz to odpowiednio to nic mu sie nie stanie nawet przy

> prawie dwukrotnym zwiekszaniu mocy silnika. masz szczęście że niemoge znaleść fotki tłoka po DOBRYM i ODPOWIEDNIM sfrezowaniu który niedał rady dodatkowym 50KM oslabiony.gif

> Zaraz pewnie ktos powie ze on sobie chce odprezyc do 4:1 i czy przy

> takiej opcji tez moje zdanie sie potwierdza. przy 4:1 to nawet nieodpali rotfl.gif

> Ja nie mowie o czyms takim, bo wszystko ma swoje granice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> frezowanie tlokow to pomylka! szczegolnie tych od 16v zmienijszach

> ich odpornosc na temperature mniej materialu a wieksza temp co

> sie stanie z nimi?

A powieszchnia tłoków nie jest hartowana? Zwłaszcza dla silników o większej pojemności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze jedna kwestia mnie interesuje przy hardkorowym planowaniu

> tlokow, w GMP gorna krawedz tloka nie dojdzie do krawedzi

> cylindra zostawiajac kawalek odslonietej gladzi ktora notabene

> bedzie czescia komory spalania. co wtedy? to chyba po dupie dosc

> dostanie

No dobra bylaby czescia komory spalania, ale wtedy:

1. Zostawiasz odpowiednie krawedzie tloka, tak zeby gladz nie byla odslonieta

2. Jezeli to nie jest duza powierzchnia to nic sie nie stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musialbyc jakis dziwny przypadek, bo nigdy w zyciu o czyms takim nie slyszalem, zeby przy +50KM tlok nie dawal rady.

Co do 4:1 to chodzilo mi o to ze ktos bedzie sie wymadrzal z odprezaniem tlokami - tzn. ze nie da sie zrobic niskiego stopnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to musialbyc jakis dziwny przypadek, bo nigdy w zyciu o czyms

> takim nie slyszalem, zeby przy +50KM tlok nie dawal rady.

> Co do 4:1 to chodzilo mi o to ze ktos bedzie sie wymadrzal z

> odprezaniem tlokami - tzn. ze nie da sie zrobic niskiego stopnia

dać to się da prawie wszystko ale niezawsze to ma sens oslabiony.gif

a co do tłoków.... to mało jeszcze słyszałeś zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.