scorpion2402 Napisano 10 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2005 Ktory silnik prefrowalibyscie do przekladki z 900 cm i dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid Napisano 10 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2005 > Ktory silnik prefrowalibyscie do przekladki z 900 cm i dlaczego? 8V i do tego turbinka dlatego że łatwiej uturbić i lepiej znosi turbo-mody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 10 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2005 > Ktory silnik prefrowalibyscie do przekladki z 900 cm i dlaczego? przy 1 jak i przy 2 jest wpip roboty przy 900. liczy sie tylko w tym przypadku cena, dostepnosc silnika, stan jego i co dalej chcesz z nim robic...bo w miere jedzenia apetyt rosnie...ponoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 10 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2005 > Ktory silnik prefrowalibyscie do przekladki z 900 cm i dlaczego? 8V lepszy jako Turbo 16V lepszy jako wolnossacy. 8V tanszy w zakupie i eksploatacji 16V drozszy w zakupie i ekspoatacji (ale wyglada pod maska ladnie ) pozd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 10 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2005 > 8V lepszy jako Turbo > 16V lepszy jako wolnossacy. Uzasadnij - nie wiem skad sie biorą takie zabobony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 10 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2005 > Ktory silnik prefrowalibyscie do przekladki z 900 cm i dlaczego? Wszystko zalezy 8V jest tanszy w zakupie, jest do niego wiecej czesci dostepnych, jest łatwiejszy w dlubaniu i jest mniej rzeczy ktore moga sie psuc, 16V jest drozszy ale w serii jest juz mocniejszy i ma wiekszy potencjał. Szczerze mówiac ja bym wybral 8V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 10 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2005 > Ktory silnik prefrowalibyscie do przekladki z 900 cm i dlaczego? zalezy cz chcesz zeby silnik byl elastyczny i ekonomiczny czy raczej szukasz malego sciganta i troszke mniej zalezy Ci na kosztach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe85 Napisano 10 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2005 a ile mniej wiecej spalaja niedlubane silniki 8v i 16v w centowozach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 10 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2005 > Wszystko zalezy 8V jest tanszy w zakupie, jest do niego wiecej czesci > dostepnych, jest łatwiejszy w dlubaniu i jest mniej rzeczy ktore > moga sie psuc, 16V jest drozszy ale w serii jest juz mocniejszy > i ma wiekszy potencjał. > Szczerze mówiac ja bym wybral 8V. a mogłbyś powiedziec jak sie ma swap 1,1 mpi na 1,2 ? nie bedzie zadnych problemow z elektroniką czy z czym kolwiek innym ? czy mpi jest trudniejsze do swapa niz spi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 10 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2005 > a mogłbyś powiedziec jak sie ma swap 1,1 mpi na 1,2 ? nie bedzie > zadnych problemow z elektroniką czy z czym kolwiek innym ? czy > mpi jest trudniejsze do swapa niz spi ? Ogolnie to z elektronika jest przesrane, ale na 8V da sie latwo przeswapowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > Ogolnie to z elektronika jest przesrane, ale na 8V da sie latwo > przeswapowac a do ccs-a który i jak z elektronikom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > a do ccs-a który i jak z elektronikom 1.2 8v prawie nic nie trzaba robić a dokladnie lekkie zmiany kosmtyczne w elektronice reszta juz jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > 1.2 8v prawie nic nie trzaba robić a dokladnie lekkie zmiany > kosmtyczne w elektronice reszta juz jest. tzn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZoLtaR Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > tzn tzn jak przerabiasz z spi i zostawiasz oryginalna wiazke trzeba dorobic kable do siusiakow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > tzn jak przerabiasz z spi i zostawiasz oryginalna wiazke trzeba > dorobic kable do siusiakow zgadza sie i nic wiecej nie trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZoLtaR Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > zgadza sie i nic wiecej nie trzeba dokladnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > tzn jak przerabiasz z spi i zostawiasz oryginalna wiazke trzeba > dorobic kable do siusiakow oczywiście kompa trza zmienić na ten od 1.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > oczywiście kompa trza zmienić na ten od 1.2 no tak chyba ze masz LPG to wtedy nie potrzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > no tak chyba ze masz LPG to wtedy nie potrzeba własnie miałem sie zapytać jak to wygląda z elpidzi jeżeli do lpg nie trza zmieniać kompa to jak to bedzie jeździc na noPB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > własnie miałem sie zapytać jak to wygląda z elpidzi > jeżeli do lpg nie trza zmieniać kompa to jak to bedzie jeździc na > noPB do odpalenia to wystarczy a co do jazdy to moze byc ciezko ale bedzie jezdzilo z tego co wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > Uzasadnij - nie wiem skad sie biorą takie zabobony. pewnie dlatego że jeszcze nikomu w Polsce nieudało siem zrobić 16V które niewybucha raz w miesiącu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe85 Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 moja 8v teraz okolo 10l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > Ogolnie to z elektronika jest przesrane, ale na 8V da sie latwo > przeswapowac imo lepiej elektronike zostawic czy to do 8 czy 16v tylko leciutko zawirusowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe85 Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > moja 8v teraz okolo 10l a jak duze mody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > pewnie dlatego że jeszcze nikomu w Polsce nieudało siem zrobić 16V > które niewybucha raz w miesiącu a slyszalem o tym 16v T z zabrza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > a slyszalem o tym 16v T z zabrza? słyszałem i słyszałem że tesh wybycha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > moja 8v teraz okolo 10l a oleju ile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > słyszałem i słyszałem że tesh wybycha aha czyli chyba jednak nie ma nie wyuchającego a co w nich najczesciej sie sypie? glowica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > aha czyli chyba jednak nie ma nie wyuchającego a co w nich > najczesciej sie sypie? glowica? szczeze powiedziawszy to niemam zielonego pojęcia co wybucha przeciesz wystarczy dobrze odprężyć i po kłopocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > Uzasadnij - nie wiem skad sie biorą takie zabobony. Mowie tak poniewaz bazuje na opiniach ludzi ktorzy tak mowia, no ale w rzeczywistosci tak chyba rowniez jest poniewaz 16V jak by bylo przygotowywane pod T trzeba bedzie mocniej odprezac, ale jesli ktos ma magiczne raczki to i z 16V zrobi monstera 16V i to szybkiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > szczeze powiedziawszy to niemam zielonego pojęcia co wybucha > przeciesz wystarczy dobrze odprężyć i po kłopocie no niby tak ale dlaczgo nikt tego nie odrezy tak jak nalzy? przeciez z kanapka to prosta sprawa jest ale gdziesz mi soe cos o uszy obilo ze tam glowice pekaja ale nie jestem pewien... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > przeciez z kanapka to prosta sprawa jest A czemu kanapka a nie tlokami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > A czemu kanapka a nie tlokami? bo latwiej i chyba troche bezpieczniej dla tlokow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > bo latwiej i chyba troche bezpieczniej dla tlokow Latwiej napewno, ale dlaczego myslisz ze tlokami jest mniej bezpiecznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > Latwiej napewno, ale dlaczego myslisz ze tlokami jest mniej > bezpiecznie? bo tłoki cienkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > bo tłoki cienkie I naprawde myslisz ze cos sie moze z nimi stac? Mi sie tak raczej nie wydaje. Ale to tez zalezy przy jakich przyrostach mocy. Wiadomo ze ze wszystkim mozna przesadzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > I naprawde myslisz ze cos sie moze z nimi stac? Mi sie tak raczej nie > wydaje. Ale to tez zalezy przy jakich przyrostach mocy. Wiadomo > ze ze wszystkim mozna przesadzic. nie myślę tylko wiem tłoki w 16V są dobre żeby 8V odprężyć ale żeby splanować/przefrezować je i zostawić w 16V to pomyłka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > nie myślę tylko wiem tłoki w 16V są dobre żeby 8V odprężyć ale żeby > splanować/przefrezować je i zostawić w 16V to pomyłka No jak wolisz, ale ja bym odprezal tlokami i dziabnal glowice zamiast kanapki. Ale kazdy robi jak lubi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > No jak wolisz, ale ja bym odprezal tlokami i dziabnal glowice zamiast > kanapki. Ale kazdy robi jak lubi a ja bym sapodał wał kuty i korby coby pojemność zwiększyć a tłoki kute o obniżonej kompresji coby odprężyć ale wiesz co....... niestać mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > a ja bym sapodał wał kuty i korby coby pojemność zwiększyć a tłoki > kute o obniżonej kompresji coby odprężyć ale wiesz co....... > niestać mnie A ja zawsze myslalem ze kazdy wal jest kuty Bo nie wydaje mi sie zeby byl ciagniony, walcowany, albo odlewany. Jedyne czym moze sie roznic od tych drozszych to gatunek materialu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jataman Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 frezowanie tlokow to pomylka! szczegolnie tych od 16v zmienijszach ich odpornosc na temperature mniej materialu a wieksza temp co sie stanie z nimi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > frezowanie tlokow to pomylka! szczegolnie tych od 16v zmienijszach > ich odpornosc na temperature mniej materialu a wieksza temp co > sie stanie z nimi? A jestes tego pewny w 100% ? Raczej bedzie odwrotnie niz piszesz z tym nagrzewaniem, bo mniejsza ilosc materialu sie latwiej i szybciej chlodzi. Co do wytrzymalosci to chyba nie wiesz jakie obciazenie moze wytrzymac splanowany tlok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jataman Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > A jestes tego pewny w 100% ? > Raczej bedzie odwrotnie niz piszesz z tym nagrzewaniem, bo mniejsza > ilosc materialu sie latwiej i szybciej chlodzi. Co do > wytrzymalosci to chyba nie wiesz jakie obciazenie moze wytrzymac > splanowany tlok. czyli mowisz ze tlok nie ma prawa sie stopic? ani zaokraglikc odksztalcic itd? mowisz ze frezujac tlok nie zmieniasz jego wlasciwosci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZoLtaR Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > A jestes tego pewny w 100% ? > Raczej bedzie odwrotnie niz piszesz z tym nagrzewaniem, bo mniejsza > ilosc materialu sie latwiej i szybciej chlodzi. Co do > wytrzymalosci to chyba nie wiesz jakie obciazenie moze wytrzymac > splanowany tlok. jeszcze jedna kwestia mnie interesuje przy hardkorowym planowaniu tlokow, w GMP gorna krawedz tloka nie dojdzie do krawedzi cylindra zostawiajac kawalek odslonietej gladzi ktora notabene bedzie czescia komory spalania. co wtedy? to chyba po dupie dosc dostanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > czyli mowisz ze tlok nie ma prawa sie stopic? ani zaokraglikc > odksztalcic itd? mowisz ze frezujac tlok nie zmieniasz jego > wlasciwosci? Jezeli zrobisz to odpowiednio to nic mu sie nie stanie nawet przy prawie dwukrotnym zwiekszaniu mocy silnika. Zaraz pewnie ktos powie ze on sobie chce odprezyc do 4:1 i czy przy takiej opcji tez moje zdanie sie potwierdza. Ja nie mowie o czyms takim, bo wszystko ma swoje granice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > Jezeli zrobisz to odpowiednio to nic mu sie nie stanie nawet przy > prawie dwukrotnym zwiekszaniu mocy silnika. masz szczęście że niemoge znaleść fotki tłoka po DOBRYM i ODPOWIEDNIM sfrezowaniu który niedał rady dodatkowym 50KM > Zaraz pewnie ktos powie ze on sobie chce odprezyc do 4:1 i czy przy > takiej opcji tez moje zdanie sie potwierdza. przy 4:1 to nawet nieodpali > Ja nie mowie o czyms takim, bo wszystko ma swoje granice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manveru Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > frezowanie tlokow to pomylka! szczegolnie tych od 16v zmienijszach > ich odpornosc na temperature mniej materialu a wieksza temp co > sie stanie z nimi? A powieszchnia tłoków nie jest hartowana? Zwłaszcza dla silników o większej pojemności? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > jeszcze jedna kwestia mnie interesuje przy hardkorowym planowaniu > tlokow, w GMP gorna krawedz tloka nie dojdzie do krawedzi > cylindra zostawiajac kawalek odslonietej gladzi ktora notabene > bedzie czescia komory spalania. co wtedy? to chyba po dupie dosc > dostanie No dobra bylaby czescia komory spalania, ale wtedy: 1. Zostawiasz odpowiednie krawedzie tloka, tak zeby gladz nie byla odslonieta 2. Jezeli to nie jest duza powierzchnia to nic sie nie stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 No to musialbyc jakis dziwny przypadek, bo nigdy w zyciu o czyms takim nie slyszalem, zeby przy +50KM tlok nie dawal rady. Co do 4:1 to chodzilo mi o to ze ktos bedzie sie wymadrzal z odprezaniem tlokami - tzn. ze nie da sie zrobic niskiego stopnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 > No to musialbyc jakis dziwny przypadek, bo nigdy w zyciu o czyms > takim nie slyszalem, zeby przy +50KM tlok nie dawal rady. > Co do 4:1 to chodzilo mi o to ze ktos bedzie sie wymadrzal z > odprezaniem tlokami - tzn. ze nie da sie zrobic niskiego stopnia dać to się da prawie wszystko ale niezawsze to ma sens a co do tłoków.... to mało jeszcze słyszałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.