Delmut Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Jakie wymagania musi spełniać?? Czy przepisy określają długość, kolor, sposób mocowania do haka holowniczego?? Czy są jakieś przeciwskazania do holowania w ten sposób auta osobowego przez osobowy, czy auto holowane w ten sposób musi mieć ważny przegląd rejestracyjny etc... Pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisp Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Jakie wymagania musi spełniać?? > Czy przepisy określają długość, kolor, sposób mocowania do haka holowniczego?? > Czy są jakieś przeciwskazania do holowania w ten sposób auta osobowego przez osobowy, czy auto > holowane w ten sposób musi mieć ważny przegląd rejestracyjny etc... > Pozdrowionka Sztywny hol musi mieć atest TUV chyba czy coś takiego. Jeżeli posiada taki atest to dopuszcza się nawet holowania auta na autostradzie. Auto musi mieć ważne OC i przegląd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Sztywny hol musi mieć atest TUV chyba czy coś takiego. > Jeżeli posiada taki atest to dopuszcza się nawet holowania auta na autostradzie. Auto musi mieć > ważne OC i przegląd. TUV - nie ma takiej instytucji w Polsce.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 Art 31 Kodeksu Drogowego mówi chyba wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Sztywny hol musi mieć atest TUV chyba czy coś takiego. > Jeżeli posiada taki atest to dopuszcza się nawet holowania auta na autostradzie. Auto musi mieć > ważne OC i przegląd. zanim zaczniesz kolege wprowadzac w blad to poczytaj kodeks drogowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisp Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > zanim zaczniesz kolege wprowadzac w blad to poczytaj kodeks drogowy jak wprowadzać w błąd? w Niemczech na autobanie dopuszczalne jest holowanie na sztywno... tylko u nas jest taki porąbany kraj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > jak wprowadzać w błąd? w Niemczech na autobanie dopuszczalne jest holowanie na sztywno... tylko u > nas jest taki porąbany kraj wlasnie dlatego wprowadzasz w błąd, skoro nie piszesz o naszych przepisach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisp Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > wlasnie dlatego wprowadzasz w błąd, skoro nie piszesz o naszych przepisach okej, niech będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisp Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Sztywny hol musi mieć atest TUV chyba czy coś takiego. > Jeżeli posiada taki atest to dopuszcza się nawet holowania auta na autostradzie. Auto musi mieć ważne OC i przegląd. Dotyczy to terytorium Niemiec u nas jak widać jest zupełnie co innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 12 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 > Jakie wymagania musi spełniać?? > Czy przepisy określają długość, kolor, sposób mocowania do haka holowniczego?? > Czy są jakieś przeciwskazania do holowania w ten sposób auta osobowego przez osobowy, czy auto > holowane w ten sposób musi mieć ważny przegląd rejestracyjny etc... > Pozdrowionka Szukasz po forum zamiast zapytac wprost : Quote: Art. 31. Prawa o ruchu drogowym: 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że: 1. prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem; 2. pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności; 3. w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim; 4. pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie; 5. pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu; 6. w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy; 7. odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej. 2. Zabrania się holowania: 1. pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia; 2. pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony; 3. więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego; 4. pojazdem z przyczepą (naczepą); 5. na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych. 6. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego. I z tak wydrukowana kartka pomykam ze swoim maluszkiem tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Delmut Napisano 15 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 > Szukasz po forum zamiast zapytac wprost : > Quote: > Art. 31. Prawa o ruchu drogowym: > 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że: > 1. prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym > obszarem; > 2. pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności; > 3. w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, > chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim; > 4. pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w > czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem > holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie; > 5. pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym > trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła > pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały > błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu; > 6. w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w > pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy; > 7. odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m > przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i > czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie > stosuje się w razie holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi > Obrony Narodowej. > 2. Zabrania się holowania: > 1. pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób > holowania wyklucza potrzebę ich użycia; > 2. pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego > uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony; > 3. więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego; > 4. pojazdem z przyczepą (naczepą); > 5. na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego > wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych. > 6. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, > rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy > całkowitej pojazdu holującego. > I z tak wydrukowana kartka pomykam ze swoim maluszkiem tak: Masz może jakiś rysunek tego... "dyszla"?? Wyspawałbym sobie takie cudo... PS. Blokujesz jakoś kieronicę w czasie jazdy?? Jak się z taką przyczepką jeździ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 > TUV - nie ma takiej instytucji w Polsce.... Jest. TÜV Rheinland Polska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 > Masz może jakiś rysunek tego... "dyszla"?? > Wyspawałbym sobie takie cudo... > PS. Blokujesz jakoś kieronicę w czasie jazdy?? > Jak się z taką przyczepką jeździ?? Niema rysunku. Na podlodze w garazu zrobilem sobie projekt, pomierzylem i pokolkowalem charakterystyczne punktu, docialem rury i wyspawalem. Co do kierownicy to wlsnei jej sie NIE blokuje, malo tego trzeba jeszcze wlozyc kluczyki do stacyjki i odblokowc mozliwosc zablokwoania kol. Podczas jazdy kola same skrecaja. A jezdzi sie jak ze zwykla przyczepka - pamietac tylko trzeba, zeby nie brac zbyt ostro zakretow, bo dlugosc takiej przyczepki jest od haka az po tylna os. No i do tylu nei da sie jezdzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.