Skocz do zawartości

Al-700 i emulator wtrysku


aquila

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to Fiat Punto mk I 1.1 Spi ( jeden wtryskiwacz ) + Autronic Al-700 . Zauważyłem, że podczas przełączania na gaz momentalnie zapala sie kontrolka wtrysku benzyny. Podczas jazdy na benzynie nic takiego nie występuje. Co to może być ? Czy potrzebuję coś takiego jak emulator wtrysku? czy wystarczy że podłącze zwykły przekaźnik NC rozwierający podczas przełączenia na gaz? Czy taka jazda grozi jakimiś konsekwencjami? Pozdr.

EDIT:

Oczywiście chodzi mi o założenie przekaźnika na kontrolkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent to Fiat Punto mk I 1.1 Spi ( jeden wtryskiwacz ) + Autronic Al-700 . Zauważyłem, że podczas

> przełączania na gaz momentalnie zapala sie kontrolka wtrysku benzyny. Podczas jazdy na

> benzynie nic takiego nie występuje. Co to może być ? Czy potrzebuję coś takiego jak emulator

> wtrysku? czy wystarczy że podłącze zwykły przekaźnik NC rozwierający podczas przełączenia na

> gaz? Czy taka jazda grozi jakimiś konsekwencjami? Pozdr.

> EDIT:

> Oczywiście chodzi mi o założenie przekaźnika na kontrolkę.

Al-700 nie ma emulacji wtryskiwacza, jeśli dołożysz prosty emulator w postaci przekaźnika i rezystora, nie powinna się zapalać kontrolka wtrysku. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mógłbyś rozwinąć temat rezystora i przekaźnika ? Jakie wartości i gdzie poszczególne części wpiąć ?

> Ewentualnie czy jazda bez emulacji może sie skończyć źle ? Pozdr.

Przekaźnik z rezystorem ma za zadanie, aby po przełączeniu na gaz włączyć w układ wtryskiwacza rezystor który nie pozwala na pracę wtryskiwacza, a jednocześnie oszukuje kompa że wtryskiwacz pracuje poprawnie. Jazda bez emulatora może powodować rozjeżdżanie się mapy benzyny, lub też przełączanie kompa w jakiś tam tryb awaryjny. Innych skutków raczej nie ma.

Jeśli byś kupił jakiś gotowy emulator, wtedy dodatkowo można jeszcze regulować czas nakładania się paliw przy przełączaniu, aby płynniej silnik przechodził na gaz.

Tu masz jakiś link na szybko LINK

Ogólnie to poszukaj tematu o emulatorze w Seicento, bo chyba tu u nas na forum był obszerny temat, co i jak dokładnie zrobić, ale kurcze teraz nie mogę tego znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przekaźnik z rezystorem ma za zadanie, aby po przełączeniu na gaz włączyć w układ wtryskiwacza

> rezystor który nie pozwala na pracę wtryskiwacza, a jednocześnie oszukuje kompa że wtryskiwacz

> pracuje poprawnie. Jazda bez emulatora może powodować rozjeżdżanie się mapy benzyny ,

to akurat pomyliło ci się z emulatorem sondy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pomyliło mi się. Sam nie miałem przez pewien czas "pełnowartościowego" emulatora i trochę mapa

> się rozjeżdżała w moim aucie również na wtrysku jednopunktowym.

Brak emulatora wtryskiwacza (tzn sam przekaźnik) nie może mieć wpływu na mapę wtrysku. Skoro ECM nie widzi wtryskiwacza to po co miałby korygować nastawy czasu wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, postanowiłem, że sam sobie coś takiego skonstruuję wink.gif Nie mogę niestety znaleźć wątku o zrobieniu emulatora w seicento frown.gif Jeżeli ktoś wie gdzie to jest to niech pomoże wink.gif

Oprę to na przekaźniku i rezystorze, tylko czy taki układ ma sens działać ?

beztytuuhfy.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Ewentualnie jakie wartości rezystora powinny być w Fiacie Punto I 1.1 , doczytałem, że oporność wtrysku to 2 ohm, ale przy 2 ohm -ach W( moc ) takiego rezystora będzie masakryczna :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ewentualnie jakie wartości rezystora powinny być

Zacznij od 100 omów, jak w emulatorze, który posiadam. Rezystor nie może być za mały, bo wtedy wtryskiwacz się otworzy oraz za duży, bo ECM nie rozpozna obecności wtryskiwacza i wywali checka.

PS. jesli podczas przełaczania na LPG silnik będzie gasł, to będziesz musiał się zrujnować i zakupić prawdziwy emulator z regulacją czasu nakładania się paliw. IMO to co robisz to druciarnia, ale jesli będzie działać, to jest do przyjęcia.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaka to różnica? Przecina przewód przed lub za wtryskiwaczem, w "przerwę" wpina przekaźnik z

> rezystorem i gotowe.

> Pozdr.

Zgadza się. Tylko na schemacie ma podłączenie wtryskiwacza do masy, a takiego podłączenia wydaje mi się że nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takiego podłączenia wydaje mi się że nie ma.

Najprawdopodobniej źle narysował schemat. Korzystniej jest sterować prądożerne urządzenia (np. wtryskiwacze) masą, czyli na wyjściu stosować układ typu open-collector, open-drain, wtedy ECM nie musi generować dużego prądu zasilania sterowane urządzenie i mniej się grzeje. Tak jest w większości rozwiązań.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takiego podłączenia wydaje mi się że nie ma.

> Najprawdopodobniej źle narysował schemat. Korzystniej jest sterować prądożerne urządzenia (np.

> wtryskiwacze) masą, czyli na wyjściu stosować układ typu open-collector, open-drain, wtedy ECM

> nie musi generować dużego prądu zasilania sterowane urządzenie i mniej się grzeje. Tak jest w

> większości rozwiązań.

> Pozdr.

W pełni się z tobą zgodzę. Więc teraz rozumiesz co mi nie pasowało zlosnik.gif z tym że ja nie byłem pewny czy aby na pewno tylko takie rozwiązania się stosuje. Oprócz tego co piszesz to jest jeszcze kwestia podania napięcia na wtryskiwacz(zespół wtryskiwaczy) w bloku zasilania po przełączeniu stacyjki z bezpiecznikiem.

Może on coś pokićkał z tymi podłączeniami i dlatego mu nie działa. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.