tuha Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 Witam mam problem w postaci jak samochod postoji pare godzin na mrozie to niema sily odpalic.Rzeczy ktore sprawdzalem: Ladowanie około 13.8V Aku nowy 5 m-cy centera ( podmienialem z innym juz) zmieniany rozrusznik Jak juz odpali to mozna zgasic i pali juz normalnie(kreci bez problemu itp) Niezaleznie od konfiguracji rozrusznika i akumlatora to samo jest.Po nocy prawie niemozliwe jest odpalenie go.Dzis po 4h stania zrobil sie juz problem.O co kaman? Silnik 1.2 16v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 Ładowanie powinno oscylować w granicy 14.4 V. U mnie też ładowało 13,8 V i nawet po staniu w dużyyym korku na autostradzie i zgaszeniu auta nie miał siły odpalić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 > Ładowanie powinno oscylować w granicy 14.4 V. U mnie też ładowało 13,8 V i nawet po staniu w > dużyyym korku na autostradzie i zgaszeniu auta nie miał siły odpalić. I co z tym zrobiu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuras Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 > I co z tym zrobiu ? reanimacja alternatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 14 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 tez to podejrzewam i chyba jutro bedzie wieczor grzebania w czelusciach:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoll Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 Ja sprawdziłbym kabel od masy, może gdzieś prąd spitala! Jak olej jest gęstszy (silnik wychłodzony) to rozrusznik potrzebuje więcej mocy żeby zakręcić, a jak jest rozgrzany to może mu wystarczyć mniej mocy (czyli nawet jak trochę prądu uciekło) - taki mam pomysł! Aha i ładowanie powinno zawierać się między 13.5 a 14.4 a więc altek chyba ok Posprawdzałbym te kable... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 > Witam mam problem w postaci jak samochod postoji pare godzin na mrozie to niema sily odpalic.Rzeczy > ktore sprawdzalem: > Ladowanie około 13.8V > Aku nowy 5 m-cy centera ( podmienialem z innym juz) > zmieniany rozrusznik > Jak juz odpali to mozna zgasic i pali juz normalnie(kreci bez problemu itp) > Niezaleznie od konfiguracji rozrusznika i akumlatora to samo jest.Po nocy prawie niemozliwe jest > odpalenie go.Dzis po 4h stania zrobil sie juz problem.O co kaman? > Silnik 1.2 16v - alternator - kabel od masy - urządzenie typu radio wcina prąd - zmarznięty rozrusznik ledwo kręci tyle co mi przyszło do głowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 > Witam mam problem w postaci jak samochod postoji pare godzin na mrozie to niema sily odpalic.Rzeczy > ktore sprawdzalem: > Ladowanie około 13.8V > Aku nowy 5 m-cy centera ( podmienialem z innym juz) > zmieniany rozrusznik > Jak juz odpali to mozna zgasic i pali juz normalnie(kreci bez problemu itp) > Niezaleznie od konfiguracji rozrusznika i akumlatora to samo jest.Po nocy prawie niemozliwe jest > odpalenie go.Dzis po 4h stania zrobil sie juz problem.O co kaman? > Silnik 1.2 16v Na 99% problemem jest alternator i niskie ładowanie. Miałem ten sam problem jeszcze jak było ciepło na zewnątrz. Ze starym alternatorem już nie miałem siły walczyć, więc kupiłem nowy i problem zniknął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 14 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 > Ja sprawdziłbym kabel od masy, może gdzieś prąd spitala! Jak olej jest gęstszy (silnik wychłodzony) > to rozrusznik potrzebuje więcej mocy żeby zakręcić, a jak jest rozgrzany to może mu wystarczyć > mniej mocy (czyli nawet jak trochę prądu uciekło) - taki mam pomysł! > Aha i ładowanie powinno zawierać się między 13.5 a 14.4 a więc altek chyba ok > Posprawdzałbym te kable... dzisiaj jak nie odpalil wzialem akumlator odpiety od prostownika po ladowaniu, odplalil bez wiekszego problemu. Moim zdanie wskazuje to tylko na ladowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 Albo slabe ladowanie albo wcina prad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 14 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 pradu nie wcina sprawdzane.jutro zrobie reanimacje altka i zoabczymy. lozyska i regulator napiecia mnie czeka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 A jaki rozrusznik masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 14 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 0.8 kw, kreci bez problemu pod warunkiem ze aku naladowany:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 Ja miałem to samo. Jest lepiej jak zastosowałem patent taki że przełączam guzikiem radio od prądu. Po prostu odcinam prą całkowicie bo okazało się, że pamięć radia żre mi tyle prądu że to nie porozumienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuras Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 > pradu nie wcina sprawdzane.jutro zrobie reanimacje altka i zoabczymy. lozyska i regulator napiecia > mnie czeka? Regulator napięcia zazwyczaj jak jest walnięty to alternator daje 16-17V ładowania. Prędzej szczotki, a przy okazji można wymienić łożyska, koszt niewielki. Tu masz jakiś manual Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuras Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 > Ja sprawdziłbym kabel od masy, może gdzieś prąd spitala! Jak olej jest gęstszy (silnik wychłodzony) > to rozrusznik potrzebuje więcej mocy żeby zakręcić, a jak jest rozgrzany to może mu wystarczyć > mniej mocy (czyli nawet jak trochę prądu uciekło) - taki mam pomysł! > Aha i ładowanie powinno zawierać się między 13.5 a 14.4 a więc altek chyba ok > Posprawdzałbym te kable... Gęsty olej to w Ursusie. Jak wuja odpala swój plógo-traktor do odśnieżania drogi to kręci go jakieś 30 minut ;p zanim ten łt-40 co ma w silniku się trochę nagrzeje i będzie można odpalić ale nie w osobówkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > Ja miałem to samo. Jest lepiej jak zastosowałem patent taki że przełączam guzikiem radio od prądu. > Po prostu odcinam prą całkowicie bo okazało się, że pamięć radia żre mi tyle prądu że to nie > porozumienia. Mi tez zarlo jak podlaczylem na stale jak zrobilem pod stacyjke plus a pamiecd na stale problem minal(i tak to radio powinno byc podlaczone) >Regulator napięcia zazwyczaj jak jest walnięty to alternator daje 16-17V ładowania. Prędzej szczotki, a przy okazji można wymienić łożyska, koszt niewielki. >Tu masz jakiś manual Dzieki wielkie za manuala przyda sie napewno:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > Albo slabe ladowanie albo wcina prad bylem dzis u elektryka coby dokladniej obadac, alternator jest ok, pradu wcina 7mA czyli prawie nic. Podejrzenie pada teraz na zawory (stukaja) lub czujnik polozenia walu. Generalnie niewiem nic i jestem w ciemnej:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 16v tak maja ze ciezko kreca, nie ty pierwszy i nie ostatni moja dostala rozruch 0,9kw i idzie troche lepiej ale szalu nie ma, jak z 3 dni postoi to tez nie chce zakrecic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > I co z tym zrobiu ? Zamntowałem sprawny alternator który ładuje 14,3- 14,4 V. Teraz z odpalaniem w mrozy nie ma problemu ( choć aku jest już trochę słaby) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > Aha i ładowanie powinno zawierać się między 13.5 a 14.4 a więc altek chyba ok Nie wprowadzaj w błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > 16v tak maja ze ciezko kreca, nie ty pierwszy i nie ostatni moja dostala rozruch 0,9kw i idzie > troche lepiej ale szalu nie ma, jak z 3 dni postoi to tez nie chce zakrecic U mnie po paru godzinach juz jej nie odpale.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > bylem dzis u elektryka coby dokladniej obadac, alternator jest ok, pradu wcina 7mA czyli prawie > nic. Podejrzenie pada teraz na zawory (stukaja) lub czujnik polozenia walu. Generalnie niewiem > nic i jestem w ciemnej:) Co mają zawory do nie kręcenia ? Sam napisałeś że gdy dasz inny akumulator czy go naładujesz to problem znika. W altku uwalone są pewnie diody ( ja tak obstawiam) a może i regulator napięcia ale szczerze wątpię. Zawsze można spróbować wymienić regulator za kilka złotych. Ale najlepiej będzie jak kupisz sobie nowy z allegro jakiś made in china Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 rano sprawdze jakei napiecie jest na akumlatorze, bo niemam innego pomyslu za bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > rano sprawdze jakei napiecie jest na akumlatorze, bo niemam innego pomyslu za bardzo Sprawdź napięcie na aku, potem podczas odpalania i sprawdź ładowanie ( w różnym zakresie obrotów) wyniki podaj tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drabek Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 ładowanie , ładowianiem. U mnie było to samo. Ładowanie było ok, a po paru godzinach na zimnie auto nie chcialo odpalac. Wyminilem rozrusznik na mocniejszy bo nadal bylo to samo. Pojemnosc aku tez była OK. Zobacz jaki masz prąd rozruchowy. Mi spadał niemal 3x. PO oddaniu Aku na gwarancje i ich naładowaniu problem znikl jak reka odjal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Groszek88 Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 Spróbuj przed pozostawieniem auta na noc odpiąć klemę. Jeśli rano po zamontowaniu zapali to coś wpieprza prąd... Ładowanie MUSI być 14,4V przy zapalonych światłach. Inaczej coś nie tak jest z Altkiem. Altek mógł być sprawny podczas sprawdzania, ale czasami może mieć cięższe chwile W zeszłym roku to przerabiałem. Ładowanie mi wariowało, a po podjechaniu do elektryka wsio było ok. Wymieniłem po prostu na zregenerowany i problem zniknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > 16v tak maja ze ciezko kreca, nie ty pierwszy i nie ostatni moja dostala rozruch 0,9kw i idzie > troche lepiej ale szalu nie ma, jak z 3 dni postoi to tez nie chce zakrecic Ja mam rozrusznik 1 kW i kręcił dobrze aż nie przyszły duże mrozy. Wymieniłem aku bo miał orąd rozruchowy 191 A. Teraz mam 380 A i kręci jak szalony. Napięcie ładowania 14.33. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 prad na aku 12.8 przy rozruchu siada do 9v - nieodpala drugi aku 12.5v przy rozruchu 10 z hakiem - tez ni chu chu. Jak podladuje aku to odpali. alternator wariuje i niedoladowywuje? Sprawdze jaki spadem jest na podladowanym aku i przy 2 odpaleniu jaknormalnie odpala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuras Napisano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 > prad na aku 12.8 przy rozruchu siada do 9v - nieodpala drugi aku 12.5v przy rozruchu 10 z hakiem - > tez ni chu chu. Jak podladuje aku to odpali. alternator wariuje i niedoladowywuje? > Sprawdze jaki spadem jest na podladowanym aku i przy 2 odpaleniu jaknormalnie odpala. Kup porządny akumulator a napięcie podczas ładowania powinno być 14,4. Jeżeli jest poniżej to napraw lub kup nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 > Kup porządny akumulator a napięcie podczas ładowania powinno być 14,4. Jeżeli jest poniżej to > napraw lub kup nowy. znalazlem luzna wsowke w okolicach alternatora( w tej chwili mam tylko jeden gruby plus pod niego podpiety) jak dotkne wsowka do masy zapala mi sie kontrolka ladowania.podejrzewam ze dlatego nigdy mi sie nie swiecila.. gdzie powinna byc wpieta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuras Napisano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 > znalazlem luzna wsowke w okolicach alternatora( w tej chwili mam tylko jeden gruby plus pod niego > podpiety) jak dotkne wsowka do masy zapala mi sie kontrolka ladowania.podejrzewam ze dlatego > nigdy mi sie nie swiecila.. gdzie powinna byc wpieta? Do alternatora idzie przykręcany na klucz 10 "gruby" kabel i do regulatora napięcia idzie cienki właśnie na wsuwkę jest on "z tylu alternatora" mniej więcej po środku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 > Do alternatora idzie przykręcany na klucz 10 "gruby" kabel i do regulatora napięcia idzie cienki > właśnie na wsuwkę jest on "z tylu alternatora" mniej więcej po środku. wtoczylem sie pod samochod i wpialem i zobaczymy efekty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > wtoczylem sie pod samochod i wpialem i zobaczymy efekty... zagadka dalej jest, na mrozie nie odpali, dzis go garazowalem, zalapal bez najmniejszego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > zagadka dalej jest, na mrozie nie odpali, dzis go garazowalem, zalapal bez najmniejszego problemu. No to zagadkę taką masz żę aku jest za słaby a przy zapalonym aucie jakie ładowanie ? Bo nie chce mi się czytać całego tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > zagadka dalej jest, na mrozie nie odpali, dzis go garazowalem, zalapal bez najmniejszego problemu. sprawdzałeś na innym, dobrym akumulatorze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > No to zagadkę taką masz żę aku jest za słaby a przy zapalonym aucie jakie ładowanie ? Bo nie chce > mi się czytać całego tematu. Jak aku nie trzyma prądu rozruchowego to nawet dobre ładowanie nic nie pomoże. Jak jest mróz to dodatkowa spada jego wydajność, poza tym na mrozie opory są troche większe, gęsty olej w silniku i w skrzyni. Dlatego ja zawsze odpalam z wciśniętym sprzęgłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > Jak aku nie trzyma prądu rozruchowego to nawet dobre ładowanie nic nie pomoże. Prawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > Jak aku nie trzyma prądu rozruchowego to nawet dobre ładowanie nic nie pomoże. > Jak jest mróz to dodatkowa spada jego wydajność, poza tym na mrozie opory są troche większe, gęsty > olej w silniku i w skrzyni. Dlatego ja zawsze odpalam z wciśniętym sprzęgłem. A wiesz ze nie powinno sie odpalac na wcisnietym sprzegle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 mam 2 aku jeden z samochodu ktory ciagle jezdzi i nawet po tygodniu w takie mrozy odpala i moj, na obu jest to samo... ladowanie w normie bo ostnio mierzylem i 14.2 jak wszystko na maksa po wlaczane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vale46 Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 dlaczemu ? mnie zawsze uczono zeby na wciśniętym sprzęgle odpalać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > A wiesz ze nie powinno sie odpalac na wcisnietym sprzegle Dlaczego ? Mi tata zawsze mówił żeby tak robić i po dziś dzień tak robię i nic się nie spsuło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > Dlaczego ? Mi tata zawsze mówił żeby tak robić i po dziś dzień tak robię i nic się nie spsuło Kiedys slyszalem ze bardzo lozysko oporowe cierpi od tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > Kiedys slyszalem ze bardzo lozysko oporowe cierpi od tego. A ja słyszałem że dużo pijesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 Ja miałem aku 40Ah. Wczoraj założyłem 50Ah i problem znikł! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.