Skocz do zawartości

poranne odpalanie- problem


tuha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem w postaci jak samochod postoji pare godzin na mrozie to niema sily odpalic.Rzeczy ktore sprawdzalem:

Ladowanie około 13.8V

Aku nowy 5 m-cy centera ( podmienialem z innym juz)

zmieniany rozrusznik

Jak juz odpali to mozna zgasic i pali juz normalnie(kreci bez problemu itp)

Niezaleznie od konfiguracji rozrusznika i akumlatora to samo jest.Po nocy prawie niemozliwe jest odpalenie go.Dzis po 4h stania zrobil sie juz problem.O co kaman?

Silnik 1.2 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdziłbym kabel od masy, może gdzieś prąd spitala! Jak olej jest gęstszy (silnik wychłodzony) to rozrusznik potrzebuje więcej mocy żeby zakręcić, a jak jest rozgrzany to może mu wystarczyć mniej mocy (czyli nawet jak trochę prądu uciekło) - taki mam pomysł!

Aha i ładowanie powinno zawierać się między 13.5 a 14.4 a więc altek chyba ok

Posprawdzałbym te kable...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam mam problem w postaci jak samochod postoji pare godzin na mrozie to niema sily odpalic.Rzeczy

> ktore sprawdzalem:

> Ladowanie około 13.8V

> Aku nowy 5 m-cy centera ( podmienialem z innym juz)

> zmieniany rozrusznik

> Jak juz odpali to mozna zgasic i pali juz normalnie(kreci bez problemu itp)

> Niezaleznie od konfiguracji rozrusznika i akumlatora to samo jest.Po nocy prawie niemozliwe jest

> odpalenie go.Dzis po 4h stania zrobil sie juz problem.O co kaman?

> Silnik 1.2 16v

- alternator

- kabel od masy

- urządzenie typu radio wcina prąd

- zmarznięty rozrusznik ledwo kręci

tyle co mi przyszło do głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam mam problem w postaci jak samochod postoji pare godzin na mrozie to niema sily odpalic.Rzeczy

> ktore sprawdzalem:

> Ladowanie około 13.8V

> Aku nowy 5 m-cy centera ( podmienialem z innym juz)

> zmieniany rozrusznik

> Jak juz odpali to mozna zgasic i pali juz normalnie(kreci bez problemu itp)

> Niezaleznie od konfiguracji rozrusznika i akumlatora to samo jest.Po nocy prawie niemozliwe jest

> odpalenie go.Dzis po 4h stania zrobil sie juz problem.O co kaman?

> Silnik 1.2 16v

Na 99% problemem jest alternator i niskie ładowanie.

Miałem ten sam problem jeszcze jak było ciepło na zewnątrz. Ze starym alternatorem już nie miałem siły walczyć, więc kupiłem nowy i problem zniknął ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sprawdziłbym kabel od masy, może gdzieś prąd spitala! Jak olej jest gęstszy (silnik wychłodzony)

> to rozrusznik potrzebuje więcej mocy żeby zakręcić, a jak jest rozgrzany to może mu wystarczyć

> mniej mocy (czyli nawet jak trochę prądu uciekło) - taki mam pomysł!

> Aha i ładowanie powinno zawierać się między 13.5 a 14.4 a więc altek chyba ok

> Posprawdzałbym te kable...

dzisiaj jak nie odpalil wzialem akumlator odpiety od prostownika po ladowaniu, odplalil bez wiekszego problemu. Moim zdanie wskazuje to tylko na ladowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pradu nie wcina sprawdzane.jutro zrobie reanimacje altka i zoabczymy. lozyska i regulator napiecia

> mnie czeka?

Regulator napięcia zazwyczaj jak jest walnięty to alternator daje 16-17V ładowania. Prędzej szczotki, a przy okazji można wymienić łożyska, koszt niewielki.

Tu masz jakiś manual smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sprawdziłbym kabel od masy, może gdzieś prąd spitala! Jak olej jest gęstszy (silnik wychłodzony)

> to rozrusznik potrzebuje więcej mocy żeby zakręcić, a jak jest rozgrzany to może mu wystarczyć

> mniej mocy (czyli nawet jak trochę prądu uciekło) - taki mam pomysł!

> Aha i ładowanie powinno zawierać się między 13.5 a 14.4 a więc altek chyba ok

> Posprawdzałbym te kable...

Gęsty olej to w Ursusie. Jak wuja odpala swój plógo-traktor do odśnieżania drogi to kręci go jakieś 30 minut ;p zanim ten łt-40 co ma w silniku się trochę nagrzeje i będzie można odpalić ale nie w osobówkach zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja miałem to samo. Jest lepiej jak zastosowałem patent taki że przełączam guzikiem radio od prądu.

> Po prostu odcinam prą całkowicie bo okazało się, że pamięć radia żre mi tyle prądu że to nie

> porozumienia.

Mi tez zarlo jak podlaczylem na stale jak zrobilem pod stacyjke plus a pamiecd na stale problem minal(i tak to radio powinno byc podlaczone)

>Regulator napięcia zazwyczaj jak jest walnięty to alternator daje 16-17V ładowania. Prędzej szczotki, a przy okazji można wymienić łożyska, koszt niewielki.

>Tu masz jakiś manual

Dzieki wielkie za manuala przyda sie napewno:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo slabe ladowanie albo wcina prad

bylem dzis u elektryka coby dokladniej obadac, alternator jest ok, pradu wcina 7mA czyli prawie nic. Podejrzenie pada teraz na zawory (stukaja) lub czujnik polozenia walu. Generalnie niewiem nic i jestem w ciemnej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 16v tak maja ze ciezko kreca, nie ty pierwszy i nie ostatni moja dostala rozruch 0,9kw i idzie

> troche lepiej ale szalu nie ma, jak z 3 dni postoi to tez nie chce zakrecic

U mnie po paru godzinach juz jej nie odpale....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bylem dzis u elektryka coby dokladniej obadac, alternator jest ok, pradu wcina 7mA czyli prawie

> nic. Podejrzenie pada teraz na zawory (stukaja) lub czujnik polozenia walu. Generalnie niewiem

> nic i jestem w ciemnej:)

Co mają zawory do nie kręcenia ? Sam napisałeś że gdy dasz inny akumulator czy go naładujesz to problem znika. W altku uwalone są pewnie diody ( ja tak obstawiam) a może i regulator napięcia ale szczerze wątpię. Zawsze można spróbować wymienić regulator za kilka złotych. Ale najlepiej będzie jak kupisz sobie nowy z allegro jakiś made in china ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rano sprawdze jakei napiecie jest na akumlatorze, bo niemam innego pomyslu za bardzo

Sprawdź napięcie na aku, potem podczas odpalania i sprawdź ładowanie ( w różnym zakresie obrotów) wyniki podaj tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładowanie , ładowianiem. U mnie było to samo. Ładowanie było ok, a po paru godzinach na zimnie auto nie chcialo odpalac. Wyminilem rozrusznik na mocniejszy bo nadal bylo to samo. Pojemnosc aku tez była OK. Zobacz jaki masz prąd rozruchowy. Mi spadał niemal 3x. PO oddaniu Aku na gwarancje i ich naładowaniu problem znikl jak reka odjal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj przed pozostawieniem auta na noc odpiąć klemę. Jeśli rano po zamontowaniu zapali to coś wpieprza prąd...

Ładowanie MUSI być 14,4V przy zapalonych światłach. Inaczej coś nie tak jest z Altkiem.

Altek mógł być sprawny podczas sprawdzania, ale czasami może mieć cięższe chwile 270751858-jezyk.gif W zeszłym roku to przerabiałem. Ładowanie mi wariowało, a po podjechaniu do elektryka wsio było ok. Wymieniłem po prostu na zregenerowany i problem zniknął. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 16v tak maja ze ciezko kreca, nie ty pierwszy i nie ostatni moja dostala rozruch 0,9kw i idzie

> troche lepiej ale szalu nie ma, jak z 3 dni postoi to tez nie chce zakrecic

Ja mam rozrusznik 1 kW i kręcił dobrze aż nie przyszły duże mrozy. Wymieniłem aku bo miał orąd rozruchowy 191 A. Teraz mam 380 A i kręci jak szalony.

Napięcie ładowania 14.33.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prad na aku 12.8 przy rozruchu siada do 9v - nieodpala drugi aku 12.5v przy rozruchu 10 z hakiem - tez ni chu chu. Jak podladuje aku to odpali. alternator wariuje i niedoladowywuje?

Sprawdze jaki spadem jest na podladowanym aku i przy 2 odpaleniu jaknormalnie odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prad na aku 12.8 przy rozruchu siada do 9v - nieodpala drugi aku 12.5v przy rozruchu 10 z hakiem -

> tez ni chu chu. Jak podladuje aku to odpali. alternator wariuje i niedoladowywuje?

> Sprawdze jaki spadem jest na podladowanym aku i przy 2 odpaleniu jaknormalnie odpala.

Kup porządny akumulator a napięcie podczas ładowania powinno być 14,4. Jeżeli jest poniżej to napraw lub kup nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup porządny akumulator a napięcie podczas ładowania powinno być 14,4. Jeżeli jest poniżej to

> napraw lub kup nowy.

znalazlem luzna wsowke w okolicach alternatora( w tej chwili mam tylko jeden gruby plus pod niego podpiety) jak dotkne wsowka do masy zapala mi sie kontrolka ladowania.podejrzewam ze dlatego nigdy mi sie nie swiecila.. gdzie powinna byc wpieta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znalazlem luzna wsowke w okolicach alternatora( w tej chwili mam tylko jeden gruby plus pod niego

> podpiety) jak dotkne wsowka do masy zapala mi sie kontrolka ladowania.podejrzewam ze dlatego

> nigdy mi sie nie swiecila.. gdzie powinna byc wpieta?

Do alternatora idzie przykręcany na klucz 10 "gruby" kabel i do regulatora napięcia idzie cienki właśnie na wsuwkę smile.gif jest on "z tylu alternatora" mniej więcej po środku.

13592267172.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do alternatora idzie przykręcany na klucz 10 "gruby" kabel i do regulatora napięcia idzie cienki

> właśnie na wsuwkę jest on "z tylu alternatora" mniej więcej po środku.

wtoczylem sie pod samochod i wpialem i zobaczymy efekty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zagadka dalej jest, na mrozie nie odpali, dzis go garazowalem, zalapal bez najmniejszego problemu.

No to zagadkę taką masz żę aku jest za słaby biglaugh.gif a przy zapalonym aucie jakie ładowanie ? Bo nie chce mi się czytać całego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to zagadkę taką masz żę aku jest za słaby a przy zapalonym aucie jakie ładowanie ? Bo nie chce

> mi się czytać całego tematu.

Jak aku nie trzyma prądu rozruchowego to nawet dobre ładowanie nic nie pomoże.

Jak jest mróz to dodatkowa spada jego wydajność, poza tym na mrozie opory są troche większe, gęsty olej w silniku i w skrzyni. Dlatego ja zawsze odpalam z wciśniętym sprzęgłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak aku nie trzyma prądu rozruchowego to nawet dobre ładowanie nic nie pomoże.

> Jak jest mróz to dodatkowa spada jego wydajność, poza tym na mrozie opory są troche większe, gęsty

> olej w silniku i w skrzyni. Dlatego ja zawsze odpalam z wciśniętym sprzęgłem.

A wiesz ze nie powinno sie odpalac na wcisnietym sprzegle zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 2 aku jeden z samochodu ktory ciagle jezdzi i nawet po tygodniu w takie mrozy odpala i moj, na obu jest to samo... ladowanie w normie bo ostnio mierzylem i 14.2 jak wszystko na maksa po wlaczane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.