Cyberix Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 Co to może być? Opony wyważane 3 razy na "zero" felgi proste. Zjawisko występuje powyżej 130 km/h a potem im szybciej to wydaje mi się że zanika Na letnich z tego co pamiętam to nie występowało. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > Co to może być? Opony wyważane 3 razy na "zero" felgi proste. Wyważane "na osi" czy na wyważarce? Czasem idealne nawet wyważenie na wyważarce nic nie daje, bo np. felgi nie są idealnie osiowo założone i dopiero wyważenie "na osi" pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekklimek Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 Znaczy że tylko na zimówkach to sie dzieje? Opony firmowe czy bieżnikowane? Mogą być jakieś minimalne nierówności / wybrzuszenia na oponie, nierówno zużyty bieżnik etc. Generalnie na oponach bieżnikowanych to co opisujesz to normalna rzecz, na innych tak jak wyżej napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyberix Napisano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > Wyważane "na osi" czy na wyważarce? Czasem idealne nawet wyważenie na wyważarce nic nie daje, bo > np. felgi nie są idealnie osiowo założone i dopiero wyważenie "na osi" pomaga. na wyważarce a nie jest tak że jak by były źle wyważone to by trzęsło już przy niższej prędkości? a tu dopiero od 130 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyberix Napisano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > Znaczy że tylko na zimówkach to sie dzieje? Opony firmowe czy bieżnikowane? > Mogą być jakieś minimalne nierówności / wybrzuszenia na oponie, nierówno zużyty bieżnik etc. > Generalnie na oponach bieżnikowanych to co opisujesz to normalna rzecz, na innych tak jak wyżej > napisałem. opona firmowa michelin drugi sezon jeżdżona, wulkanizator też przyglądał się na wyważarce i twierdził że idealna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 A pierścienie centrujące masz dobre? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > a nie jest tak że jak by były źle wyważone to by trzęsło już przy niższej prędkości? a tu dopiero > od 130 Wiesz, może być wiele powodów dla trzęsienia się - począwszy od niewyważonych kół, poprzez uszkodzone opony (robią się jajowate przy większych prędkościach - miałem kiedyś takie), problemy z felgami, zawieszeniem, tarczami itp. Ale najlepiej zacząć od tego co najprostsze/najtańsze czyli porządnego wyważenia na samochodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 jak zmieniałes nie dawno kółka na zimowe to pojeździj z tym tak troche. Ja jak zmienilem z letnich na zimowe to też trzęsło kierą ale zrobiłem ok 1 tys km i sie o dziwo uspokoiło. Może wpłyneła na to kwestia przechowywanie opon nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszzsch Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > Co to może być? Opony wyważane 3 razy na "zero" felgi proste. > Zjawisko występuje powyżej 130 km/h a potem im szybciej to wydaje mi się że zanika > Na letnich z tego co pamiętam to nie występowało. > Pozdrawiam mogles zlapac grude lodu lub kamien w bieznik... mialem tak...po kilkudziesieciu kilometrach jazdy uspokoilo sie i tak do dzis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 Spróbuj gdzie indziej pojechać wyważyć. Też się pół roku bujałem z takim przypadkiem jak Twój, aż w końcu znalazłem serwis co był w stanie to wyważyć jak trzeba. Wyważarki się kalibruje i ustawia rozmiar koła przed wywaząniem, a w serwisach często im się tego robić nie chce. A jak się jeszcze znajdą młode łebki praktykanci to już wogóle maniane odwalają i ciężarki po przeciw ległej stronie montują niż należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > na wyważarce > a nie jest tak że jak by były źle wyważone to by trzęsło już przy niższej prędkości? a tu dopiero > od 130 U mnie trzęsie między 150 a 160... koła mam z większym otworem centrującym i z większym rozstawem śrub. Jest to niby zredukowane pierścieniem i śrubami pływającymi ale... błąd jest jednak za duży i bije Masz oryginalne koła dedykowane do tej marki/modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 > Co to może być? Opony wyważane 3 razy na "zero" felgi proste. > Zjawisko występuje powyżej 130 km/h a potem im szybciej to wydaje mi się że zanika > Na letnich z tego co pamiętam to nie występowało. > Pozdrawiam sprawdź po kolei: -czy nie masz gdzieś syfu na felgach -czy na pewno są dobrze dokręcone, -czy pomiędzy felgą a tarczą (bębnem) nie ma syfu, przeczyść szczotką drucianą kołnierz centrujący - czy na pewno otwór centralny w feldze jest odpowiedniej średnicy, jeśli tak to czy na pewno jest równy. -sprawdź rozstaw śrub (czasami da się zakręcić spokojnie koła np. 4x100 na auto o rozstawie 4x98), sprawdź gniazda śrub czy nie są nierówne, wyrobione. -sprawdź czy to nie są przypadkiem bijące tarcze albo delikatnie krzywa lub niewyważona półoś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.