Skocz do zawartości

Trzęsie kierownicą powyżej 130 Km/h?


Cyberix

Rekomendowane odpowiedzi

> Co to może być? Opony wyważane 3 razy na "zero" felgi proste.

Wyważane "na osi" czy na wyważarce? Czasem idealne nawet wyważenie na wyważarce nic nie daje, bo np. felgi nie są idealnie osiowo założone i dopiero wyważenie "na osi" pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy że tylko na zimówkach to sie dzieje? Opony firmowe czy bieżnikowane?

Mogą być jakieś minimalne nierówności / wybrzuszenia na oponie, nierówno zużyty bieżnik etc.

Generalnie na oponach bieżnikowanych to co opisujesz to normalna rzecz, na innych tak jak wyżej napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyważane "na osi" czy na wyważarce? Czasem idealne nawet wyważenie na wyważarce nic nie daje, bo

> np. felgi nie są idealnie osiowo założone i dopiero wyważenie "na osi" pomaga.

na wyważarce

a nie jest tak że jak by były źle wyważone to by trzęsło już przy niższej prędkości? hmm.gif a tu dopiero od 130

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy że tylko na zimówkach to sie dzieje? Opony firmowe czy bieżnikowane?

> Mogą być jakieś minimalne nierówności / wybrzuszenia na oponie, nierówno zużyty bieżnik etc.

> Generalnie na oponach bieżnikowanych to co opisujesz to normalna rzecz, na innych tak jak wyżej

> napisałem.

opona firmowa michelin drugi sezon jeżdżona, wulkanizator też przyglądał się na wyważarce i twierdził że idealna frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie jest tak że jak by były źle wyważone to by trzęsło już przy niższej prędkości? a tu dopiero

> od 130

Wiesz, może być wiele powodów dla trzęsienia się - począwszy od niewyważonych kół, poprzez uszkodzone opony (robią się jajowate przy większych prędkościach - miałem kiedyś takie), problemy z felgami, zawieszeniem, tarczami itp. Ale najlepiej zacząć od tego co najprostsze/najtańsze czyli porządnego wyważenia na samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to może być? Opony wyważane 3 razy na "zero" felgi proste.

> Zjawisko występuje powyżej 130 km/h a potem im szybciej to wydaje mi się że zanika

> Na letnich z tego co pamiętam to nie występowało.

> Pozdrawiam

mogles zlapac grude lodu lub kamien w bieznik...

mialem tak...po kilkudziesieciu kilometrach jazdy uspokoilo sie i tak do dzis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj gdzie indziej pojechać wyważyć.

Też się pół roku bujałem z takim przypadkiem jak Twój, aż w końcu znalazłem serwis co był w stanie to wyważyć jak trzeba.

Wyważarki się kalibruje i ustawia rozmiar koła przed wywaząniem, a w serwisach często im się tego robić nie chce.

A jak się jeszcze znajdą młode łebki praktykanci to już wogóle maniane odwalają i ciężarki po przeciw ległej stronie montują niż należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na wyważarce

> a nie jest tak że jak by były źle wyważone to by trzęsło już przy niższej prędkości? a tu dopiero

> od 130

U mnie trzęsie między 150 a 160... koła mam z większym otworem centrującym i z większym rozstawem śrub. Jest to niby zredukowane pierścieniem i śrubami pływającymi ale... błąd jest jednak za duży i bije sick.gif

Masz oryginalne koła dedykowane do tej marki/modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to może być? Opony wyważane 3 razy na "zero" felgi proste.

> Zjawisko występuje powyżej 130 km/h a potem im szybciej to wydaje mi się że zanika

> Na letnich z tego co pamiętam to nie występowało.

> Pozdrawiam

sprawdź po kolei:

-czy nie masz gdzieś syfu na felgach

-czy na pewno są dobrze dokręcone,

-czy pomiędzy felgą a tarczą (bębnem) nie ma syfu, przeczyść szczotką drucianą kołnierz centrujący

- czy na pewno otwór centralny w feldze jest odpowiedniej średnicy, jeśli tak to czy na pewno jest równy.

-sprawdź rozstaw śrub (czasami da się zakręcić spokojnie koła np. 4x100 na auto o rozstawie 4x98), sprawdź gniazda śrub czy nie są nierówne, wyrobione.

-sprawdź czy to nie są przypadkiem bijące tarcze albo delikatnie krzywa lub niewyważona półoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.