Skocz do zawartości

Wyłącza się gaz


bracholl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od wczoraj mam taką przypadłość, że zarówno jak jadę tak i na postoju co jakiś czas wyłącza się gaz i samoistnie przełącza na benzynę. Po przekroczeniu 2000 obrotów włącza się z powrotem gaz, jedzie się kawałek i potem znowu to samo. Na postoju też się tak dzieje. Bywa że trzeba kilka razy przygazować bo nie chce się przełączyć.

Samochód Astra I silnik X16SZR monowtrysk, Instalacja z Bingo M.

Ma ktoś pomysł co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Od wczoraj mam taką przypadłość, że zarówno jak jadę tak i na postoju co jakiś czas wyłącza się gaz

> i samoistnie przełącza na benzynę. Po przekroczeniu 2000 obrotów włącza się z powrotem gaz,

> jedzie się kawałek i potem znowu to samo. Na postoju też się tak dzieje. Bywa że trzeba kilka

> razy przygazować bo nie chce się przełączyć.

> Samochód Astra I silnik X16SZR monowtrysk, Instalacja z Bingo M.

> Ma ktoś pomysł co to może być?

Jakiś przewód luźny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie, gdy przytkał się jakimś syfem wężyk (odkręcenie, przedmuchanie i problem zniknął) i przez parownik płyn nie miał obiegu. Gdy przełączy się znowu z gazu, dotknij parownika czy jest ciepły i dowiesz się czy to może to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Od wczoraj mam taką przypadłość...

Znalazł Kolega przyczynę usterki?

Mam podobny problem w niemal identycznej konfiguracji (AF, X16SZR, Bingo-M), tylko wyłączenia zdarzają się nieregularnie (w tym roku jeszcze nie), a gdy już zaczyna się pojawiać samoistne przełączanie na benzynę, to przegazowanie powyżej progu przełączenia nic nie zmienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma ktoś pomysł co to może być?

sprawdz masy od LPG, sszczegolnie na elektrozaworze, ja mialem tak, zaczal mi sie kruszyc przewod na elektrozaworze i sie przelaczal, mozliwe ze elektrozawor tez nie trzyma i trzeba wymienic. Albo bezpiecznik instalacji gazowej, mimo ze dobry to moze nadpalony, styki w gniezdzie bezpiecznika podegnij zeby mocno go trzymal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem dokladnie taka sama sytuacje, okazalo sie ze jakis przewod od obrotow sie poluzowal i raz lapal a raz nie. Pojechalem do gazownika i naprawil to w pare min lutujac na nowa kabelek i problem znikl ogolnie zwykla usterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

problem powrócił jak się ochłodziło. Jak jest powyżej zera tak gdzieś z 3 stopnie to jeździ cały czas na gazie jak się ochłodziło to znowu zaczął się przełączać na benzynę.

Wcześniej sprawdziłem kable i wyglądało że jest ok (po sprawdzeniu styków podniosła się temperatura) ale wychodzi na to że problem nadal istnieje i jest jakoś związany z temperaturą zewnętrzną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem powrócił jak się ochłodziło. Jak jest powyżej zera tak gdzieś z 3 stopnie to jeździ cały

> czas na gazie jak się ochłodziło to znowu zaczął się przełączać na benzynę.

> Wcześniej sprawdziłem kable i wyglądało że jest ok (po sprawdzeniu styków podniosła się

> temperatura) ale wychodzi na to że problem nadal istnieje i jest jakoś związany z temperaturą

> zewnętrzną

A dotykałeś reduktor i węże gdy przełączy się na gaz? Może problem o którym pisałem wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem powrócił jak się ochłodziło. Jak jest powyżej zera tak gdzieś z 3 stopnie to jeździ cały

> czas na gazie jak się ochłodziło to znowu zaczął się przełączać na benzynę.

> Wcześniej sprawdziłem kable i wyglądało że jest ok (po sprawdzeniu styków podniosła się

> temperatura) ale wychodzi na to że problem nadal istnieje i jest jakoś związany z temperaturą

> zewnętrzną

masz czyjnik temp.reduktora w bingo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem powrócił jak się ochłodziło.

to z grubsza pokrywa się z moimi obserwacjami.

U mnie problemy pojawiły się, gdy było ok. -10*C, obecnie instalacja nie wyłącza się samoistnie...

Są za to inne problemy, prawdopodobnie związane z długim okresem od ostatniej regulacji (40tys.km) oraz sporym już nalotem instalacji (ok. 140tys.km)

Co któryś raz po przełączeniu z benzyny na lpg silnik wykazuje brak mocy (tyle co sam się kręci) - radzę sobe wtedy przełączając spowrotem na benzynę i poraz kolejny na lpg... trochę to pokręcone, ale za drugim razem zawsze działa już dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.