Skocz do zawartości

Poduszka amortyzatora


maciej78

Rekomendowane odpowiedzi

> Przymierzam się do wymiany poduszek amortyzatora na przodzie. Zamierzam to zrobić samodzielnie w

> związku z tym prosiłbym o wskazówki i porady od osób, które się już z tym bawiły. Z góry

> dziękuję.

Śmiesznie proste wink.gif Tyle ode mnie biglaugh.gif

A tak na poważnie, to nic skomplikowanego, wyciagasz amorek, ściskasz spręzyne, odkręcasz nakrętke, sciągasz poduszkę, zakładasz nową, przykręcasz, puszczasz spręzyne (musisz odpowiednio ustawić, w poduszcze jest taki rowek na spręzyne) wkładasz, przykręcasz, pod maską jest w tej kolumnie taka mala dziurka, w poduszcze też jest - muszą się pokrywać, to tyle wink.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

Da radę dokręcić śrubę trzymającą poduszkę (tą pod kapslem) bez wyciągania kolumny? jak myślicie?

http://imageshack.us/photo/my-images/28/poduszka2.jpg/

fota nie moja.

Czy jest to normalnie nienormalne?

Za słabo dokręcona śruba przez co sprężyna nie naprężona wstępnie - tak jak być powinno - dlatego dekielek nie opiera się o kielich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da radę dokręcić śrubę trzymającą poduszkę (tą pod kapslem) bez wyciągania kolumny? jak myślicie?

Da radę..., tylko niech samochód stoi normalnie na kole.... odkręcasz tą od góry, sciągasz dekielek i dokręcasz tą niżej.... jeśli zacznie sie okręcać razem z golenią to w środku masz imbusa żeby przytrzymać goleń wink.gif

> Za słabo dokręcona śruba przez co sprężyna nie naprężona wstępnie - tak jak być powinno - dlatego

> dekielek nie opiera się o kielich?

Nie, jeżeli przerwa jest bardzo duża to znak że poduszka/łożysko się wybiła i weszła zagłęboko do kolumny. Jeżeli jest te 2-4mm przerwy to jest dobrze... kolumna wraz z dekielkiem pracuje, skręć kołami na maxa a przerwa zniknie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da radę dokręcić śrubę trzymającą poduszkę (tą pod kapslem) bez wyciągania kolumny? jak myślicie?

odkręcić sie da, zdejmujesz kapsel i odkrecisz, pamietaj że auto musi stać na kołach, w innym przypadku napięcie spręzyny wywali wszystko do dołu. a rozprężoną pierońsko cięzko ścisnąć.

> http://imageshack.us/photo/my-images/28/poduszka2.jpg/

> fota nie moja.

> Czy jest to normalnie nienormalne?

> Za słabo dokręcona śruba przez co sprężyna nie naprężona wstępnie - tak jak być powinno - dlatego

> dekielek nie opiera się o kielich?

są różne teorie na ten temat, ja mam tak od nowego, inni pisza że u nich się opiera o kielich i nie mają szczeliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odkręcić sie da, zdejmujesz kapsel i odkrecisz, pamietaj że auto musi stać na kołach, w innym

Napisałem dokładnie to samo.... a potem pokapowałem że kolega wyżej pyta o dokręcenie a nie odkręcenie swiety.gif

> są różne teorie na ten temat, ja mam tak od nowego, inni pisza że u nich się opiera o kielich i nie

> mają szczeliny.

Ja dorabiałem specjalne podkładki, oraz nakręcałem niższą nakrętkę żeby pozbyć się przerwy.... w efekcie samochód nie chciał skręcać facepalm%5B1%5D.gif także, tak jak wspomniałem, najlepszym patentem jest skręcenie kołami na maxa i zobaczenie jaka jest przerwa.... jak nie ma nic to nie ma sensu dotykać bo tylko popsujemy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeżeli auto stoi prosto i jeden dekielek odstaje a drugi nie skromny.gif muszę zobaczyć bo może za słabo poducha dokręcona...

> Ja dorabiałem specjalne podkładki, oraz nakręcałem niższą nakrętkę żeby pozbyć się przerwy.... w

> efekcie samochód nie chciał skręcać

gumowe czy metalowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co jeżeli auto stoi prosto i jeden dekielek odstaje a drugi nie muszę zobaczyć bo może za słabo

> poducha dokręcona...

> gumowe czy metalowe?

Zrobiłem przy innej okazji ten szkic, może coś wyjaśni.

wyrobionapoduszka.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Poduszka siedzi w kielichu i w trakcie eksploatacji guma poduszki na rowkach się wyrabia i amortyzator wraz z poduszką wchodzą głębiej w gniazdo i dekielek podnosi się ponad kielich. Pod kielichem jest nakrętka szersza od standardowej o 5 czy 10 mm. Jeśli poduszka nie jest uszkodzona mechanicznie, można dolną nakrętkę zmienić na standardową, tylko o gwincie 12x1,5 i dekielek osiądzie na kielichu. I będzie OK grinser006.gif Podkładki moim zdaniem nie są potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nakrętkę na poduszce da radę zmienić na mniejszą bez wyciągania kolumny?

raczej tak, nie iwdzę przeszkód, odkrecasz tą co przytrzymuje dekielek i masz swobodny dostęp do tej na poduszce,

> Czy samochód uniesie się do góry gdy odkręcę tą nakrętkę?

nie powinien, nacisk na 1 koło z przodu to ~ 400 kilo

> - sprężyna nie będzie trzymana przez poduszkę tylko przez siłę nacisku samochodu (o ile w ogóle ją ściśnie auto).

waga stilo to cirka 1200 kg dzielone na 4 koła daje około 400 kg na koło, przy tym przód jest zdecydowanie cięższy, szczególnie w JTD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli poduszka nie jest

> uszkodzona mechanicznie, można dolną nakrętkę zmienić na standardową, tylko o gwincie 12x1,5 i

> dekielek osiądzie na kielichu.

Prościej zrobić tak, że po dekielek dać podkładki o śr zew. równej śr. dekielka a śr wew ciut większa niż śr nakrętki. Tedy też ściągniesz to do kupy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy. To wszystko jest jasne, tylko proszę zauważyć, że Twoje i tak niskie auto obniżyło się o te 5mm. Najlepiej wymienić poduszkę na nową, ale taką, która jest od starej grubsza i nie wejdzie tak głęboko jak stara. Z praktyki wiem,że po zamontowaniu zamiennika może być tak jak na starej, dlatego warto przed kupnem dokładnie poduszkę obmierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

Koledzy mam ten sam problem co kolega. Zmienilem zawias na seryjny i jedna strona siedzi dobrze dolega do blachy a prawa strona ma taka przerwe i mega sie tlucze na dziurach. Co to moze byc ? Wydaje mi sie ze jadna nakretne mam wyzsza a druga nizsza jaka powinna byc wysokosc nakretki ? Przed przelozeniem na serie bylo wszystko OK. Jakies porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

> Z praktyki wiem,że po zamontowaniu zamiennika może być tak jak

> na starej, dlatego warto przed kupnem dokładnie poduszkę obmierzyć.

Odgrzewam kotleta. Dziś walczyłem z poduszkami. Niestety operacja nie zakończyła się pełnym sukcesem. Lewa strona jak stukała, tak stuka. Kupiłem poduszkę firmy SNR. Podobno dawane na pierwszy montaż. Wpadła po prostu. Podłożyłem pod podkładkę kawał gumy i jest w miarę, ale chciałbym temat załatwić profesjonalnie. Jaką poduszkę kupić? Już wiem że SNR nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odgrzewam kotleta. Dziś walczyłem z poduszkami. Niestety operacja nie zakończyła się pełnym

> sukcesem. Lewa strona jak stukała, tak stuka. Kupiłem poduszkę firmy SNR. Podobno dawane na

> pierwszy montaż. Wpadła po prostu. Podłożyłem pod podkładkę kawał gumy i jest w miarę, ale

> chciałbym temat załatwić profesjonalnie. Jaką poduszkę kupić? Już wiem że SNR nie.

Ja u siebie założyłem dwie nowe SNR i nie było żadnych problemów. A czy przypadkiem dobrze włożyłeś łożysko między poduchę a gumę sprężyny? Poza tym jakie dokładnie masz stuki, jesteś pewien, że z macpersona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja u siebie założyłem dwie nowe SNR i nie było żadnych problemów. A czy przypadkiem dobrze włożyłeś

> łożysko między poduchę a gumę sprężyny? Poza tym jakie dokładnie masz stuki, jesteś pewien, że

> z macpersona?

Jestem pewien. Poduszka weszła za głęboko. Weszła głębiej niż stara jest aktualnie po prawej stronie. Doszła do końca po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie punkty się zeszły? Poduszka+podstawa+otwór w kielichu+zwrotnica?

Otwór w kielichu z poduszką się zeszły, ale otworek nie jest idealnie w środku. Reszta wg mnie OK. Nie wiem, ale może kielich mam "za duży". Od razu po wyjęciu "kopyta" i przymierzeniu nowej poduszki zauważyłem że nie będzie za dobrze. Poduszka jest jakby za małą. U podstawy ma ok 80 mm. Stara miała 79 a stara którą zostawiłem po prawej stronie ma ok. 81 i jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sukcesem. Lewa strona jak stukała, tak stuka.

Stuka, ale wykonałem doświadczenie: odkręciłem górną nakrętkę i zdjąłem tę podkładkę i co? Dalej stuka. Oznacza to że stukania nie powoduje luz między kielichem a podkładką. Oskarżam teraz amortyzator. Może ktoś ma na zbyciu jakiś stary coby wykonać próbę. Szkoda mi wywalić kasę, jakby się miało okazać że to dalej nie to (amorki do tego podobno wymienia się parami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stuka, ale wykonałem doświadczenie: odkręciłem górną nakrętkę i zdjąłem tę podkładkę i co? Dalej

> stuka. Oznacza to że stukania nie powoduje luz między kielichem a podkładką. Oskarżam teraz

> amortyzator. Może ktoś ma na zbyciu jakiś stary coby wykonać próbę. Szkoda mi wywalić kasę,

> jakby się miało okazać że to dalej nie to (amorki do tego podobno wymienia się parami)

Może dokładniej przyjrzyj się łącznikom drążka skrętnego (stabilizatora), końcówek drążka kierowniczego itd. Moim zdaniem stuki pochodzą gdzieś stamtąd.

Górny dekiel jest tylko po to, aby amortyzator nie wypadł z gniazda podczas podnoszenia auta podnośnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymienione

Stukać z przodu może także: sam drążek kierowniczy na tzw. jabłku, przekładnia kierownicza, wahacz, amorek, gumy na stabilizatorze.

Kiedy pojawiąją się stuki? Na drobnych nierównościach ale częstych, czy może tylko na większej dziurze/uskoku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stukać z przodu może także: sam drążek kierowniczy na tzw. jabłku, przekładnia kierownicza, wahacz,

> amorek, gumy na stabilizatorze.

> Kiedy pojawiąją się stuki? Na drobnych nierównościach ale częstych, czy może tylko na większej

> dziurze/uskoku?

Uwierzcie, że stuka w mcpersonie. Czuć to gdy trzymam jedną ręką za górną śrubę amorka, a drugą naciskam energicznie na błotnik lub bujam autem. W mcpersonie wymieniona sprężyna, poduszka amortyzatora. Oprócz tego robiłem ostatnio łączniki staba, tuleje w wahaczach. Sprawdzone dwukrotnie: gumy staba, sworznie wahaczy, drążki kierownicze itd. itp. Jak by ktoś miał na zbyciu stary amorek (ale nie stukający), to chętnie przygarnę w celu sprawdzenia tego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwierzcie, że stuka w mcpersonie. Czuć to gdy trzymam jedną ręką za górną śrubę amorka, a drugą

> naciskam energicznie na błotnik lub bujam autem. W mcpersonie wymieniona sprężyna, poduszka

> amortyzatora. Oprócz tego robiłem ostatnio łączniki staba, tuleje w wahaczach. Sprawdzone

> dwukrotnie: gumy staba, sworznie wahaczy, drążki kierownicze itd. itp. Jak by ktoś miał na

> zbyciu stary amorek (ale nie stukający), to chętnie przygarnę w celu sprawdzenia tego

> elementu.

Co może w macpersonie stukać? Faktem jest, że wszystkie elementy zawieszenia auta "wiszą " na nim. Słyszalny stuk po naciśnięciu nie musi pochodzić z amortyzatora, a może się tylko przez niego przenosić. Może sprawdź zamocowanie do macpersona osprzętu: zwrotnicy. końcówek drążków, może luzy tulejek drążka stabilizatora, (drążek potrafi się przesunąć i walić o wahacz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co może w macpersonie stukać?

Już kiedyś spotkałem się ze stukającym amorkiem. Dostał luzu. Normalnie trzymał, ale miał kilkumilimetrowy luz (w kierunku pracy) i powodowało to stuki. Chciałbym to wykluczyć. Pozostałe rzeczy o których piszecie sprawdzone (2 niezależnych mechaników, szarpaki itd) i generalnie wszystko jest super a jednak stuka. Przy skręcaniu mocno w lewo dodatkowo słychać dźwięk tarcia jakby gumy. Oblukałem jeszcze raz i zauważyłem że auto jest wyjątkowo twarde. Czy normalne jest to, że naciskanie ciężarem całego ciała powoduje obniżenie ok. 1 cm? Czy amorek może być zatarty? albo sprężyna zbyt twarda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już kiedyś spotkałem się ze stukającym amorkiem. Dostał luzu. Normalnie trzymał, ale miał

> kilkumilimetrowy luz (w kierunku pracy) i powodowało to stuki. Chciałbym to wykluczyć.

> Pozostałe rzeczy o których piszecie sprawdzone (2 niezależnych mechaników, szarpaki itd) i

Coś mi się zdaje, ze Kol. jest nadwrażliwy. Wszystko sprawdzone, niezależni mechanicy itd. Lej solarkę i śmigaj drive.gif,

a jeśli coś jest , to pokaże wcześniej czy później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi się zdaje, ze Kol. jest nadwrażliwy. Wszystko sprawdzone, niezależni mechanicy itd. Lej

> solarkę i śmigaj ,

> a jeśli coś jest , to pokaże wcześniej czy później.

Coś jest bo Ci mechanicy sami mówią że coś postukuje i skrzypi. Jeden nawet rozebrał mcpersona i stwierdził że pewnie poduszka. Wymieniłem i dalej jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

zdgrzeje kotleta aby nie zakladac nowego tematu

MAm pytanie o położenia jężyczka z otworkiem względewm otworu w metalowym kielichu nadwozia.

U mnie w kielichu sa 2 otwory. Z ktorym otworem ma sie zchodzic w osi "jezyczek" poduszki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdgrzeje kotleta aby nie zakladac nowego tematu

> MAm pytanie o położenia jężyczka z otworkiem względewm otworu w metalowym kielichu nadwozia.

> U mnie w kielichu sa 2 otwory. Z ktorym otworem ma sie zchodzic w osi "jezyczek" poduszki ?

do DIY'a zaglądał ?

287194186-otworek.JPG

widać ?

post-7259-14352521722788_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie zagladalem ale nie widze czy to ten otwor okragly czy drugi owalny blizej wycieraczek ?

ten gdzie widać dziurkę w czarnym (nie owalny), dobrze bedzie jak ustawisz to centralnie i identycznie na obu stronach, masz możliwość ustawienia "ręcznie" gdy wszystko wisi jeszcze na podnośniku i nie jest jeszcze dokręcone na max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten gdzie widać dziurkę w czarnym (nie owalny), dobrze bedzie jak ustawisz to centralnie i

> identycznie na obu stronach, masz możliwość ustawienia "ręcznie" gdy wszystko wisi jeszcze na

> podnośniku i nie jest jeszcze dokręcone na max.

dzieki

czy jezeli nie ustawimy tego "jezyczka" w osi z otworem kolo bedzie mialo inny kat pochylenia kola ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.