jedrek_18 Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 Witam, w weekend wymieniłem termostat na nowy - oryginał Behra i mam kilka pytań: 1. Czy na postoju przy włączonym ogrzewaniu wskazówka temp. płynu ma prawo lekko spadać? 2. Co z odpowietrzeniem układu? 3. Miałem czerwonoróżowy płyn, trochę wyciekło przy wymianie. Niestety nie miałem czym uzupełnić wycieku, więc kupiłem buteleczkę koncentratu. Przy wlewaniu okazało się, że jest niebieski, a nie czerwony (różowy ). Czy może się stać coś złego (wlałem ok. 200ml)? Chodzi o silnik 1.4. Dzięki! PS Płyn Paraflu oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veganfamily Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > Witam, w weekend wymieniłem termostat na nowy - oryginał Behra i mam kilka pytań: > 1. Czy na postoju przy włączonym ogrzewaniu wskazówka temp. płynu ma prawo lekko spadać? Delikatnie ma prawo, zależy ile to jest delikatnie, wynika to z tego że silnik bez obciążenia przy dużych minusowych temperaturach się wychładza. > 2. Co z odpowietrzeniem układu? Nie wiem jak w 1.4 ale ogólnie powinno się odpowietrzyć po każdej robocie z układem chłodzenia kiedy mogło dostać się powietrze. Osobiście preferuje starą szkołę czyli odkręcamy odpowietrznik i dmuchamy w korek od zbiorniczka płynu. > 3. Miałem czerwonoróżowy płyn, trochę wyciekło przy wymianie. Niestety nie miałem czym uzupełnić > wycieku, więc kupiłem buteleczkę koncentratu. Przy wlewaniu okazało się, że jest niebieski, a > nie czerwony (różowy ). Czy może się stać coś złego (wlałem ok. 200ml)? Jak się nie zrobiła galareta to będzie dobrze. Niby teraz większość płynów jest mieszalnych ze sobą ale ja nadal uważam że nie powinno mieszać się kolorów bo zdarzyło się u znajomego że się zrobiła galareta w układzie. > Chodzi o silnik 1.4. > Dzięki! > PS Płyn Paraflu oczywiście. Paraflu, Borygo czy inne nie ma tutaj znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starling Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > 3. Miałem czerwonoróżowy płyn, trochę wyciekło przy wymianie. Niestety nie miałem czym uzupełnić > wycieku, więc kupiłem buteleczkę koncentratu. Przy wlewaniu okazało się, że jest niebieski, a > nie czerwony (różowy ). Czy może się stać coś złego (wlałem ok. 200ml)? > PS Płyn Paraflu oczywiście. Nie wolno mieszać tych płynów ze sobą , gdyż są robine na bazie innych glikoli : Paraflu UP - glikolu monoetylenowego , Paraflu 11 - glikolu etylowego. Nie wlałeś zbyt dużo, więc może nic się nie stanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
egoisticboy Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 > 1. Czy na postoju przy włączonym ogrzewaniu wskazówka temp. płynu ma prawo lekko spadać? u mnie wskazówka potrafiła lekko opadać na Ak pisano że termostat padl, ale od kiedy wymieniłem płyn w ukł. chłodzenia to wskazówka stoi dęba! więc obstawiam że nie ma prawa i układ jest zapowietrzony. > 3. Miałem czerwonoróżowy płyn, trochę wyciekło przy wymianie. Niestety nie miałem czym uzupełnić > wycieku, więc kupiłem buteleczkę koncentratu. y... ale dlaczego nie użyłeś wody destylowanej ? jeżeli nie wiadomo co mamy w układzie to lejemy wode destylowaną do kupienia wszedzie na każdej stacji czy w każdym markecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 Ad1. -10*C na zewnątrz, silnik 1.6 16V 103KM w pełni ugrzany po przejechaniu miasta. Ogrzewanie HI, nadmuch max, auto stoi i wskazówka jedzie o połowę w dół(do 1/4), zresztą na postoju nawet przy mniejszym nadmuchu wskazówka jedzie w dół. Wydaje mi się, że na LPG efekt jest bardziej widoczny niż na noPB, ale występuje na obu paliwach, wystarczy ruszyć, silnik dostaje więcej paliwa i wskazówka wraca na swoje miejsce. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 > Ad1. -10*C na zewnątrz, silnik 1.6 16V 103KM w pełni ugrzany po przejechaniu miasta. Ogrzewanie HI, > nadmuch max, auto stoi i wskazówka jedzie o połowę w dół(do 1/4), zresztą na postoju nawet > przy mniejszym nadmuchu wskazówka jedzie w dół. Wydaje mi się, że na LPG efekt jest bardziej > widoczny niż na noPB, ale występuje na obu paliwach, wystarczy ruszyć, silnik dostaje więcej > paliwa i wskazówka wraca na swoje miejsce. ten sam silnik i tez lpg - nie mam takich objawów, tj. na postoju mi nie opada Za to poniżej -10*C jadąc "na luzie" ok 90km/h na odcinku 300m (+ogrzewanie na 3) temperatura opada o ok 1/2 przedzialki. Poniżej -18*C taki efekt mialem tez w mieście - przy dojezdzie do swiatel (z nawiewiem na 4 - z zewnatrz). W lanosie tez obserwowałem wychładzanie plynu w ww sytuacjach, wiec zakładam, że tttm (zwłaszcza, ze termostat trochę $). BTW. Jak się zatrzymam/dodam gazu to znowu mi staje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 > ten sam silnik i tez lpg - nie mam takich objawów, tj. na postoju mi nie opada Hmm, ugrzej silnik, nadmuch z zewnątrz(żeby szyby nie parowały), ogrzewanie max, nadmuch max i musi pojechać przy -10*C w dół, chyba że na wolnych obrotach masz bardzo bogatą mieszankę. > Za to poniżej -10*C jadąc "na luzie" ok 90km/h na odcinku 300m (+ogrzewanie na 3) temperatura opada > o ok 1/2 przedzialki. Sprawdź czy opada też przy wyłączonym ogrzewaniu, jeśli przy wyłączonym będzie opadać to masz otwarty termostat. > Jak się zatrzymam/dodam gazu to znowu mi staje Wychładzanie od ogrzewania jest normalne, wychładzanie podczas toczenia się na luzie przy wyłączonym ogrzewaniu oznacza padnięty termostat. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariush1 Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 Wymieniałem w podobnym silniku bo 1.2. Przez powiedzmy tydzień czy może nawet dwa, wskazówka uciekała czasami w lewo. Jeden raz opadła nawet o 1/4 skali w czasie jazdy - trochę się wkurzyłem, że robota na nic bo termostat jest uszkodzony. Po tym okresie i przejechaniu powiedzmy 1kkm wszystko się ustabilizowało i teraz stoi pionowo nawet z ogrzewaniem na full. Być może wszystko się jeszcze przez ten czas odpowietrzało . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > Hmm, ugrzej silnik, nadmuch z zewnątrz(żeby szyby nie parowały), ogrzewanie max, nadmuch max i musi > pojechać przy -10*C w dół, chyba że na wolnych obrotach masz bardzo bogatą mieszankę. co prawda nie bylo u mnie -10 ale na postoju trzyma temperature (4minuty maksymalnego grzania na lpg - benzyny nie sprawdzalem). wech mowi mi, ze mieszanka jest ok, ale zwroce na nia uwage przy serwisie lpg > Sprawdź czy opada też przy wyłączonym ogrzewaniu, jeśli przy wyłączonym będzie opadać to masz > otwarty termostat. > Wychładzanie od ogrzewania jest normalne, wychładzanie podczas toczenia się na luzie przy > wyłączonym ogrzewaniu oznacza padnięty termostat. Tego nie sprawdzalem, ale jesli zima wroci, to nie omieszkam wykonac test toczenia bez ogrzewania Choc moze faktycznie cos jest skopane, bo znacznie cieplejsze powietrze leci mi jak jezdze po miescie, niz jak na trasie - wskaznik temperatury w obu wypadkach stoi pionowo. Jeśli termostat przepuszcza, to niewiele - macałem rurę od chłodnicy, gdy wskazowka była na drugim polu. Rura była zimna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrek_18 Napisano 5 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 Dzięki wszystkim za odpowiedzi! Jak na razie wszystko jest ok, wskazówka stoi jak strzała. > y... ale dlaczego nie użyłeś wody destylowanej ? jeżeli nie wiadomo co mamy w układzie to lejemy > wode destylowaną do kupienia wszedzie na każdej stacji czy w każdym markecie. Wiedziałem, że mam wlane Paraflu. Kupiłem koncentrat Paraflu - nie pomyślałem, że są 2 typy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > Dzięki wszystkim za odpowiedzi! Jak na razie wszystko jest ok, wskazówka stoi jak strzała. > Wiedziałem, że mam wlane Paraflu. Kupiłem koncentrat Paraflu - nie pomyślałem, że są 2 typy. 2 albo więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.