Skocz do zawartości

Kilka pytań o układ chłodzenia


jedrek_18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w weekend wymieniłem termostat na nowy - oryginał Behra i mam kilka pytań:

1. Czy na postoju przy włączonym ogrzewaniu wskazówka temp. płynu ma prawo lekko spadać?

2. Co z odpowietrzeniem układu?

3. Miałem czerwonoróżowy płyn, trochę wyciekło przy wymianie. Niestety nie miałem czym uzupełnić wycieku, więc kupiłem buteleczkę koncentratu. Przy wlewaniu okazało się, że jest niebieski, a nie czerwony (różowy zlosnik.gif). Czy może się stać coś złego (wlałem ok. 200ml)?

Chodzi o silnik 1.4.

Dzięki!

PS Płyn Paraflu oczywiście. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, w weekend wymieniłem termostat na nowy - oryginał Behra i mam kilka pytań:

> 1. Czy na postoju przy włączonym ogrzewaniu wskazówka temp. płynu ma prawo lekko spadać?

Delikatnie ma prawo, zależy ile to jest delikatnie, wynika to z tego że silnik bez obciążenia przy dużych minusowych temperaturach się wychładza.

> 2. Co z odpowietrzeniem układu?

Nie wiem jak w 1.4 ale ogólnie powinno się odpowietrzyć po każdej robocie z układem chłodzenia kiedy mogło dostać się powietrze. Osobiście preferuje starą szkołę czyli odkręcamy odpowietrznik i dmuchamy w korek od zbiorniczka płynu.

> 3. Miałem czerwonoróżowy płyn, trochę wyciekło przy wymianie. Niestety nie miałem czym uzupełnić

> wycieku, więc kupiłem buteleczkę koncentratu. Przy wlewaniu okazało się, że jest niebieski, a

> nie czerwony (różowy ). Czy może się stać coś złego (wlałem ok. 200ml)?

Jak się nie zrobiła galareta to będzie dobrze. Niby teraz większość płynów jest mieszalnych ze sobą ale ja nadal uważam że nie powinno mieszać się kolorów bo zdarzyło się u znajomego że się zrobiła galareta w układzie.

> Chodzi o silnik 1.4.

> Dzięki!

> PS Płyn Paraflu oczywiście.

Paraflu, Borygo czy inne nie ma tutaj znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3. Miałem czerwonoróżowy płyn, trochę wyciekło przy wymianie. Niestety nie miałem czym uzupełnić

> wycieku, więc kupiłem buteleczkę koncentratu. Przy wlewaniu okazało się, że jest niebieski, a

> nie czerwony (różowy ). Czy może się stać coś złego (wlałem ok. 200ml)?

> PS Płyn Paraflu oczywiście.

Nie wolno mieszać tych płynów ze sobą , gdyż są robine na bazie innych glikoli : Paraflu UP - glikolu monoetylenowego , Paraflu 11 - glikolu etylowego. Nie wlałeś zbyt dużo, więc może nic się nie stanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Czy na postoju przy włączonym ogrzewaniu wskazówka temp. płynu ma prawo lekko spadać?

u mnie wskazówka potrafiła lekko opadać na Ak pisano że termostat padl, ale od kiedy wymieniłem płyn w ukł. chłodzenia to wskazówka stoi dęba! więc obstawiam że nie ma prawa i układ jest zapowietrzony.

> 3. Miałem czerwonoróżowy płyn, trochę wyciekło przy wymianie. Niestety nie miałem czym uzupełnić

> wycieku, więc kupiłem buteleczkę koncentratu.

y... ale dlaczego nie użyłeś wody destylowanej ? jeżeli nie wiadomo co mamy w układzie to lejemy wode destylowaną do kupienia wszedzie na każdej stacji czy w każdym markecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. -10*C na zewnątrz, silnik 1.6 16V 103KM w pełni ugrzany po przejechaniu miasta. Ogrzewanie HI, nadmuch max, auto stoi i wskazówka jedzie o połowę w dół(do 1/4), zresztą na postoju nawet przy mniejszym nadmuchu wskazówka jedzie w dół. Wydaje mi się, że na LPG efekt jest bardziej widoczny niż na noPB, ale występuje na obu paliwach, wystarczy ruszyć, silnik dostaje więcej paliwa i wskazówka wraca na swoje miejsce.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ad1. -10*C na zewnątrz, silnik 1.6 16V 103KM w pełni ugrzany po przejechaniu miasta. Ogrzewanie HI,

> nadmuch max, auto stoi i wskazówka jedzie o połowę w dół(do 1/4), zresztą na postoju nawet

> przy mniejszym nadmuchu wskazówka jedzie w dół. Wydaje mi się, że na LPG efekt jest bardziej

> widoczny niż na noPB, ale występuje na obu paliwach, wystarczy ruszyć, silnik dostaje więcej

> paliwa i wskazówka wraca na swoje miejsce.

ten sam silnik i tez lpg - nie mam takich objawów, tj. na postoju mi nie opada smile.gif

Za to poniżej -10*C jadąc "na luzie" ok 90km/h na odcinku 300m (+ogrzewanie na 3) temperatura opada o ok 1/2 przedzialki.

Poniżej -18*C taki efekt mialem tez w mieście - przy dojezdzie do swiatel (z nawiewiem na 4 - z zewnatrz).

W lanosie tez obserwowałem wychładzanie plynu w ww sytuacjach, wiec zakładam, że tttm (zwłaszcza, ze termostat trochę $).

BTW.

Jak się zatrzymam/dodam gazu to znowu mi staje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten sam silnik i tez lpg - nie mam takich objawów, tj. na postoju mi nie opada

Hmm, ugrzej silnik, nadmuch z zewnątrz(żeby szyby nie parowały), ogrzewanie max, nadmuch max i musi pojechać przy -10*C w dół, chyba że na wolnych obrotach masz bardzo bogatą mieszankę.

> Za to poniżej -10*C jadąc "na luzie" ok 90km/h na odcinku 300m (+ogrzewanie na 3) temperatura opada

> o ok 1/2 przedzialki.

Sprawdź czy opada też przy wyłączonym ogrzewaniu, jeśli przy wyłączonym będzie opadać to masz otwarty termostat.

> Jak się zatrzymam/dodam gazu to znowu mi staje

Wychładzanie od ogrzewania jest normalne, wychładzanie podczas toczenia się na luzie przy wyłączonym ogrzewaniu oznacza padnięty termostat.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem w podobnym silniku bo 1.2. Przez powiedzmy tydzień czy może nawet dwa, wskazówka uciekała czasami w lewo. Jeden raz opadła nawet o 1/4 skali w czasie jazdy - trochę się wkurzyłem, że robota na nic bo termostat jest uszkodzony. Po tym okresie i przejechaniu powiedzmy 1kkm wszystko się ustabilizowało i teraz stoi pionowo nawet z ogrzewaniem na full. Być może wszystko się jeszcze przez ten czas odpowietrzało hmm.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm, ugrzej silnik, nadmuch z zewnątrz(żeby szyby nie parowały), ogrzewanie max, nadmuch max i musi

> pojechać przy -10*C w dół, chyba że na wolnych obrotach masz bardzo bogatą mieszankę.

co prawda nie bylo u mnie -10 ale na postoju trzyma temperature (4minuty maksymalnego grzania na lpg - benzyny nie sprawdzalem).

wech mowi mi, ze mieszanka jest ok, ale zwroce na nia uwage przy serwisie lpg

> Sprawdź czy opada też przy wyłączonym ogrzewaniu, jeśli przy wyłączonym będzie opadać to masz

> otwarty termostat.

> Wychładzanie od ogrzewania jest normalne, wychładzanie podczas toczenia się na luzie przy

> wyłączonym ogrzewaniu oznacza padnięty termostat.

Tego nie sprawdzalem, ale jesli zima wroci, to nie omieszkam wykonac test toczenia bez ogrzewania smile.gif

Choc moze faktycznie cos jest skopane, bo znacznie cieplejsze powietrze leci mi jak jezdze po miescie, niz jak na trasie - wskaznik temperatury w obu wypadkach stoi pionowo.

Jeśli termostat przepuszcza, to niewiele - macałem rurę od chłodnicy, gdy wskazowka była na drugim polu. Rura była zimna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi! Jak na razie wszystko jest ok, wskazówka stoi jak strzała. cool.gif

> y... ale dlaczego nie użyłeś wody destylowanej ? jeżeli nie wiadomo co mamy w układzie to lejemy

> wode destylowaną do kupienia wszedzie na każdej stacji czy w każdym markecie.

Wiedziałem, że mam wlane Paraflu. Kupiłem koncentrat Paraflu - nie pomyślałem, że są 2 typy. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.