Quattroporte Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 Witajcie. Od momentu zakupu radioodtwarzacza Alpine CDA-105Ri strasznie siada mi akumulator na postoju Po 2 dniach padł całkowicie. :/ Jak się okazało wine tego prawdopodobnie ponosze głownie ja jako uzytkownik. Pisze tak ku przestrodze bo temat dość powszechny głownie w modelach Alpine. Z lenistwa podłaczyłem jakieś 3 lata temu kabelki, czerowny z zóltym na stałe tak by radio grało na postoju co by nie obciazac dodatkowo akumulatora na postoju I o ile nie było to problemem przy radioodtwarzaczach Sony, JVC i Pioneer to Alpine już sobie żre pradu od cholerki. :/ Przy załozonym panelu i wpietym penie pobór prądu bez wałaczonego alarmu (mierzony na aku wiec pobor całego auta) 0,24A Przy wyjętym penie 0,19A a przy zdjetym panelu i wyjetym penie 0,17A Teraz musze kupić tylko nową kostkę a raczej adapter ISO do mojego auta i wtedy sprawdze jak to bedzie wygladac jak puszcze po stacyjce. I tutaj mam pytanie do Was. Czy zawsze bede musiał pena wyjnować z gniazda jak auto bedzie stało np: na noc w garazu? I jaki powinien być optymalny pobór prądu w aucie by nie zezarł mojego 35Ah akumulatora? 0,1A? 0,05A ? Może i to nie jest jakoś specjalnie zbytnio uciążliwe ale troszkę mnie denerwuje. Nie wchodzi w gre zmiana radia bo dopiero co je kupiłem z zamiarem uzytkowania przynajmniej rok a moze i 2 poki gwarancja bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
powel13 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 Z Blaupunktem miałem podobny problem z poborem prądu, rozwiązaniem okazało się wyłączenie zegarka Od tamtej pory wszystko działa jak należy a wychodząc z auta i tak zegarek mi nie potrzebny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattroporte Napisano 7 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 Jeśli chodzi o zegarek w radioodtwarzaczu to takowego nie stwierdziłem. A w aucie zegarek jest tylko po stacyjce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
powel13 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > Jeśli chodzi o zegarek w radioodtwarzaczu to takowego nie stwierdziłem. > A w aucie zegarek jest tylko po stacyjce. Mój błąd. Miałem na myśli zegarek w odtwarzaczu. Do teraz nie wiem dlaczego zegarek pobierał tak wiele prądu W poprzednim Blaupunkcie zegarek był a akumulator nie wysiadał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 > Mój błąd. Miałem na myśli zegarek w odtwarzaczu. Do teraz nie wiem dlaczego zegarek pobierał tak > wiele prądu W poprzednim Blaupunkcie zegarek był a akumulator nie wysiadał ALPINE chyba nie ma takiej opcji... Bynajmniej moje 103Ri nie ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 ..... I jaki powinien być optymalny pobór prądu w aucie by nie zezarł mojego > 35Ah akumulatora? 0,1A? 0,05A ? ....... U mnie przy Alpie CDE-113BT pobór bez panela, radio na kluczyk, wszystko co się da wyłączone i centralny uzbrojony - czyli jakbyś zaparkował auto i poszedł do domu wynosi 0,02A. Wg elektryków to norma. Jeśli radio bym miał podpięte na stałe to już dosłownie żłopie prąd - 0,12A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Aż z ciekawości u siebie sprawdzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > Aż z ciekawości u siebie sprawdzę W minione wakacje, jak jeszcze miałem poprzednie radio sony podpięte nawet bezpośrednio z aku wyjechałem na 10 dni. Po powrocie auto odpaliło bez zająknięcia. Z Alpinką po 5 dniach czasem trza było aku wyjąć z auta i podładować bo nawet centralny nie działał; nie mówiąc o zakręceniu silnikiem. PS. Nie koniecznie to od radia bo nie sprawdzałem co się dzieję jak nie ma radia... Tu jest problem opisany Na forum nissana też nikt nie wie o co kaman.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisior Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 > Witajcie. Od momentu zakupu radioodtwarzacza Alpine CDA-105Ri strasznie siada mi akumulator na > postoju Po 2 dniach padł całkowicie. :/ > Jak się okazało wine tego prawdopodobnie ponosze głownie ja jako uzytkownik. Pisze tak ku > przestrodze bo temat dość powszechny głownie w modelach Alpine. to nie przestroga tylko trzeba sprzęt motować według zaleceń producentra i problemów nie będzie jesli podłączysz zgodnie ze sztuką czyli do zółtego 12V stałe a do czerwonego po kluczyku to poboru nie będzie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 > to nie przestroga tylko trzeba sprzęt motować według zaleceń producentra i problemów nie będzie > jesli podłączysz zgodnie ze sztuką czyli do zółtego 12V stałe a do czerwonego po kluczyku to poboru > nie będzie ... Niestety niezawsze tak jest. W Alpine 9854 mialem pobor 65mA przy podlaczeniu na stale, a po kluczyku 62mA . Wybralem polaczenie na stale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattroporte Napisano 10 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 > to nie przestroga tylko trzeba sprzęt motować według zaleceń producentra i problemów nie będzie > jesli podłączysz zgodnie ze sztuką czyli do zółtego 12V stałe a do czerwonego po kluczyku to poboru > nie będzie ... A co by się stalo gdybym czerwony kabelek połaczył dodatkowym kabelkiem z zóltym? Na tym dodatkowym kabelku byłby zwykły przełącznik on/off NIe wiem czy dobrze to napisałem ale chodzi mi o to aby radio było połaczone "po stacyjce" a gdy na tym dodatkowym kabelku przełacze na ON to bedzie działało z pominieciem stacyjki. Czy robiąc to moge w jakis sposób uszkodzić radio czy raczej nie bedzie to problemem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisior Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 > A co by się stalo gdybym czerwony kabelek połaczył dodatkowym kabelkiem z zóltym? Na tym dodatkowym > kabelku byłby zwykły przełącznik on/off > NIe wiem czy dobrze to napisałem ale chodzi mi o to aby radio było połaczone "po stacyjce" a gdy na > tym dodatkowym kabelku przełacze na ON to bedzie działało z pominieciem stacyjki. > Czy robiąc to moge w jakis sposób uszkodzić radio czy raczej nie bedzie to problemem? hmm możesz przełącznik zamontować ale na sam czerwony bo jak razem z źółtym odetniesz od prądu to straci ustawienia wszystkie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattroporte Napisano 11 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > hmm możesz przełącznik zamontować ale na sam czerwony bo jak razem z źółtym odetniesz od prądu to > straci ustawienia wszystkie ... Chodzi mi bardziej o coś takiego: Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 Odpada, bo zrobisz zwarcie w instalacji elektrycznej i takim wylacznikiem bedziesz przy okazji wlaczal np: zaplon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattroporte Napisano 11 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > Odpada, bo zrobisz zwarcie w instalacji elektrycznej i takim wylacznikiem bedziesz przy okazji > wlaczal np: zaplon Z tym że jak kiedyś kolega pomagał robić mi instalacje (nie znałem się zupełnie na instalacji a teraz moja wiedza jest tylko podstawowa) podłączył mi tak: Uploaded with ImageShack.us Teraz non stop mam zwarty ze sobą zółty i czerwony w sposob jak na zdjeciu, dlatego mysłałem ze jak dam dodatkowy kabelek z przełacznikiem to bedzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > Z tym że jak kiedyś kolega pomagał robić mi instalacje (nie znałem się zupełnie na instalacji a > teraz moja wiedza jest tylko podstawowa) podłączył mi tak: > Uploaded with ImageShack.us > Teraz non stop mam zwarty ze sobą zółty i czerwony w sposob jak na zdjeciu, dlatego mysłałem ze jak > dam dodatkowy kabelek z przełacznikiem to bedzie dobrze. Byc moze masz i dobrze, bo np: pod zolty (czerwony) od strony instalacji samochodowej nie jest nic podlaczone. Ale jesli bedzie, to kazde polaczenie zoltego z czerwonym spowoduje powrot +12V do instalacji samochodowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisior Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > Byc moze masz i dobrze, bo np: pod zolty (czerwony) od strony instalacji samochodowej nie jest nic > podlaczone. Ale jesli bedzie, to kazde polaczenie zoltego z czerwonym spowoduje powrot +12V do > instalacji samochodowej. dioda rozwiąże problem ... bo prąd płynie tylko w jednym kierunku przez nia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattroporte Napisano 11 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > dioda rozwiąże problem ... bo prąd płynie tylko w jednym kierunku przez nia Czyli na dodatkowym kabelku wlutować diode z opornikiem gdzieś przed włacznikiem? Powinno być dobrze, tak? Nie chce rezygnować ze słuchania radia na postoju ale tez szkoda mi akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > Chodzi mi bardziej o coś takiego: > Uploaded with ImageShack.us Może tak byc jak narysowałes ale czerwonego juz nie podłaczasz tylko podłaczasz żółty i z żółtego tak jak narysowałes brazowy po przełaczniku do czerwonego ale w radiu nie w instalacji wtedy pomijasz stacyjke i mozesz słuchac radia na postaoju bez kluczyka ale musisz pamietac o wyłaczaniu przełacznika jak zostawiasz auto np na noc Ja tak mam i jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2011 > dioda rozwiąże problem ... bo prąd płynie tylko w jednym kierunku przez nia To wiadomo, ale to taka troche wieksza, zeby wytrzymala kilka amperow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattroporte Napisano 16 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 > To wiadomo, ale to taka troche wieksza, zeby wytrzymala kilka amperow. To ja poproszę o informację jaką diode zakupić Taką normalną zopornikiem na 12V? Czy jest jakaś specjalna. O ile dobrze rozumuje to mam ją wlutować w kabelek +12 po stacyjce tak by się paliła tylko wtedy gdy idzie prad ze stacyjki tak? Dziś pobawiłem się kostką i podłaczyłem tak jak chciałem. Zmierzyłem pobór pradu i wyszło mi z załozonym panelem i penem 0,1A, bez pena i panela nie mierzyłem. Czyli znaczny spadek z 0,24A z tym ze jak przełaczałem przełacznikiem to rzeczywiscie wszystko inne tez się właczało nawiewy, el szyby itp. Więc wszystko poki co rozłaczyłem i mam tylko po stacyjce do momentu wlutowania diody. EDIT: okazało się ze w kostce oryginalnej nie ma +12V po stacyjce i musiałem szukać gdzies po innych kabelkach. Podciagnałem z awaryjnych. I teraz wszytko jest znaczy się poki co Pamięc radio trzyma, radio sie wyłącza po wyciagnieciu kluczyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 > To ja poproszę o informację jaką diode zakupić Taką normalną zopornikiem na 12V? Czy jest jakaś > specjalna. Zwykla dioda prostownicza, w przypadku tego elementu wazniejszym parametrem jest prad, a nie napiecie. Potrzebna taka, ktorej max prad bedzie wiekszy od max pobieranego przez radio. > O ile dobrze rozumuje to mam ją wlutować w kabelek +12 po stacyjce tak by się paliła tylko wtedy > gdy idzie prad ze stacyjki tak? Widze, ze masz na mysli diode LED, a tu nie o taka chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattroporte Napisano 16 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 > Zwykla dioda prostownicza, w przypadku tego elementu wazniejszym parametrem jest prad, a nie > napiecie. Potrzebna taka, ktorej max prad bedzie wiekszy od max pobieranego przez radio. > Widze, ze masz na mysli diode LED, a tu nie o taka chodzi. A możesz mi podać przykłąd jaka dokłądnie mam kupić i w które miejsce wlutować? Bo ja troszke pod tym wzgledem zielony jestem Takie coś się nada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 > A możesz mi podać przykłąd jaka dokłądnie mam kupić i w które miejsce wlutować? Bo ja troszke pod > tym wzgledem zielony jestem Pomiedzy ten wylacznik, ktory zakladales, a przewod z +12V po kluczyku w kierunku zaporowym. Czyli tak, ze jak przelaczysz wylacznikiem, to maja nie dzialac nawiewy i inne urzadzenia. Np: taka dioda z pradem max 10A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.