Skocz do zawartości

[Uno] Nie zapala


kamil1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Problem jest następujacy. Od jakiegoś czasu UNO miało problemu z odpaleniem. Kiedyś pomogło przeczyszczenie swiec i styków w kopułce. Kolejny raz nie chciał zapalić w święta ale po długim kręceniu i pompowaniu pedałem gazu zapalił. Przed 5 sekund pochodził jak traktor ale wszystko sie unormowało. Problem powrócił po niecałych dwóch tygodniach. Auto mimo tego że kręci jak szalony to nie zapala. Doszedłem do tego że z cewki zapłonowej nie wychodzi iskra. Na 15 zakręceń iskra pojawiła się tylko 2 razy. Kupiłem na szrocie cewke ale bez zmian. Co dalej robić? Jak sprawdzić czy aparat zapłonowy jest sprawny? Jest to uno 1.0 fire rocznik 1997.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę mnie poprawić jeżeli się mylę, ale iskra trafia na kopułke z cewki, a skoro iskra z cewki nie wychodzi, to dlaczego piszecie że w pierwszej kolejności przewody WN i świece, albo kopułke wyczyścić. Wydaje mi się, że trzeba znaleźć przyczyne dlaczego iskra nie wychodzi z cewki i dlatego założyłem ten temat. Na kolejnym forum czytam posty " świece, przewody WN, kopułka, palec" ale tyle to ja wiem i gdyby to rozwiązało problem to bym nie zakładał tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jest jakaś opcja żeby sprawdzić czy czujnik położenia wału jest sprawny oraz czy moduł jest

> sprawny?

Czujnika raczej nie sprawdzisz, chyba, że masz ochotę rozbierać aparat zapłonowy... a moduł najlepiej podmienić na inny,najszybciej wtedy wykluczysz jego winę... ale w Jetronic jeśli niema iskry to raczej będzie jego wina, a +12i masa na cewke są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W moim uno jest taki aparat zapłonowy: http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,742.html

> Więc czujnik połozenia wału jest pewnie przy kole pasowym.

> Chodzi ci o napięcie na cewce? Na jednym pinie we wtyczce wyjetej z cewki przy załączonym zapłonie

> jest prąd.

Jeśli masz taki aparat zapłonowy jak w manualu podanym pod linkiem, to wewnątrz niego znajduje się Hallotron (nie ma czujnika przy kole pasowym) a sygnały z hallotronu wzmacnia właśnie moduł zapłonowy zamocowany na aparacie (ten taki kwadratowy element z radiatorem) i to on powinien być przyczyną problemów z brakiem powstawania iskry jeśli nie dociera ona do kopułki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli masz taki aparat zapłonowy jak w manualu podanym pod linkiem, to wewnątrz niego znajduje się

> Hallotron (nie ma czujnika przy kole pasowym) a sygnały z hallotronu wzmacnia właśnie moduł

> zapłonowy zamocowany na aparacie (ten taki kwadratowy element z radiatorem) i to on powinien

> być przyczyną problemów z brakiem powstawania iskry jeśli nie dociera ona do kopułki.

Czyli mam kupić nowy moduł i go założyć. Czy do wymiany modułu konieczny jest całkowity demontaż aparatu zapłonowego? Pytam bo wtedy trzeba ustawiać kąt wyprzedzenia zapłonu chyba że zamontuje go tak jak był wcześniej tzn, zaznaczajac na głowicy i aparacie jakieś kreski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli mam kupić nowy moduł i go założyć. Czy do wymiany modułu konieczny jest całkowity demontaż

> aparatu zapłonowego? Pytam bo wtedy trzeba ustawiać kąt wyprzedzenia zapłonu chyba że

> zamontuje go tak jak był wcześniej tzn, zaznaczajac na głowicy i aparacie jakieś kreski?

Jeżeli dobrze rozumiem rysunek w książce FIAT UNO wydawnictwa WKŁ to do wymiany modułu trzeba odkręcić dwie śrubki trzymające radiator i jedną którą przykręcona jest masa do radiatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli dobrze rozumiem rysunek w książce FIAT UNO wydawnictwa WKŁ to do wymiany modułu trzeba

> odkręcić dwie śrubki trzymające radiator i jedną którą przykręcona jest masa do radiatora?

Moduł (radiator) trzyma się do aparatu na 2 śrubkach, z tego co mi coś świta, chyba masa jest pod jedną z tych śrubek podłożona... moduł się le4kko odchyla i wypina z wtyczek które są pod nim (niewidoczne i niedostępne do czasu odpięcia modułu smile.gif

Ja bym zaczął właśnie od wymiany jego, czy to na nowy czy od kogoś na chwilę, żeby postawić diagnozę... osobiście wożę zapasowy w aucie... nigdy nie wiadomo kiedy moduł zastrajkuje biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem inny używany moduł i pojawiła się iskra. Iskra wychodzi z cewki i dochodzi do każdej świecy. Ale auto dalej nie zapala, mimo że rozrusznik kręci. Podczas kręcenia rozrusznikiem słychać strzały, ale nie wiem skąd one dobiegają.Wyjełem filtr paliwa i dmuchałem w niego powietrze ustami i powietrze przechodzi przez filtr. Co dalej robić żeby auto w końcu zapaliło???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powietrze ustami i powietrze przechodzi przez filtr. Co dalej robić żeby auto w końcu

> zapaliło???

Strzały trzeba zlokalizować, najlepiej jakby ktoś kręcił, a Ty słuchał skąd... nie poprzepinał Ci ktoś czasem przewodów WN na kopułce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Strzały trzeba zlokalizować, najlepiej jakby ktoś kręcił, a Ty słuchał skąd... nie poprzepinał Ci

> ktoś czasem przewodów WN na kopułce?

Przewodów nikt nie przepinał. Jeżeli chodzi o strzały to zrobiłem eksperyment, że zdjęłem tą plastikową osłone nad wtryskiem i na przepustnice nalałem pół kieliszka benzyny i jak brat kręcił to wogóle nie zapalił tylko właśnie z tamtego miejsca był strzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przewodów nikt nie przepinał. Jeżeli chodzi o strzały to zrobiłem eksperyment, że zdjęłem tą

> plastikową osłone nad wtryskiem i na przepustnice nalałem pół kieliszka benzyny i jak brat

> kręcił to wogóle nie zapalił tylko właśnie z tamtego miejsca był strzał.

Czyli efekt jakby nie domykały się zawory ssące hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Założyłem inny używany moduł i pojawiła się iskra. Iskra wychodzi z cewki i dochodzi do każdej

> świecy. Ale auto dalej nie zapala, mimo że rozrusznik kręci. Podczas kręcenia rozrusznikiem

> słychać strzały, ale nie wiem skąd one dobiegają.Wyjełem filtr paliwa i dmuchałem w niego

> powietrze ustami i powietrze przechodzi przez filtr. Co dalej robić żeby auto w końcu

> zapaliło???

1 - sprawdź czy świece nie są zalane (oraz przy okazji ich ogólny stan:zabrudzenia, stan elektrod , przerwa)

2 - teraz sprawdź dokładnie obwód WN - bo strzały świadczą o tym iskra pojawia się w niewłaściwym momencie lub na niewłaściwym cylindrze....

(szczególnie kopułka jest tu podejrzana).

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody powinny być dobzre bo nikt przy nich oprócz mnie nie grzebie, a poza tym zawsze zdejmuje jeden przewód i dopiero jak go załoze to zdejmuje kolejny itd.

Na kopułce jest 5 gniazd:

1 2-???

3-przewód do cewki

4 5-???

Wiecie do których cylindrów powinny być doprowadzone przewody1,2,4,5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przewody powinny być dobzre bo nikt przy nich oprócz mnie nie grzebie, a poza tym zawsze zdejmuje

> jeden przewód i dopiero jak go załoze to zdejmuje kolejny itd.

> Na kopułce jest 5 gniazd:

> 1 2-???

> 3-przewód do cewki

> 4 5-???

> Wiecie do których cylindrów powinny być doprowadzone przewody1,2,4,5?

zobacz czy nie są opisane na kopułce - u mnie tak jest (co prawda w cromie ale kopułka jest taka sama jak w niektórych unach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 - sprawdź czy świece nie są zalane (oraz przy okazji ich ogólny stan:zabrudzenia, stan elektrod ,

> przerwa)

> 2 - teraz sprawdź dokładnie obwód WN - bo strzały świadczą o tym iskra pojawia się w niewłaściwym

> momencie lub na niewłaściwym cylindrze....

> (szczególnie kopułka jest tu podejrzana).

> pozdr

Bingo, przerwa na świecach była za duża, nie wiem jak mogłem tego wcześniej nie zauważyć. Ale to pewnie przez pospiech i nerwy, że auto prawie dwa tygodnie stało. A i oczywiście dzieki dla kolegi LordFalcon za trafną diagnoze ze moduł jest do wymiany. Mój bład polegał na tym, że po wymianie modułu jak już iskra dochodziła do każdej świecy (sprawdzane dwukrotnie) to nie zwróciłem uwagi że przerwa na świecy jest za duża. Ale człowiek uczy się całe życie. Także kolegom którzy pomogli swoimi fachowymi postami WIELKIE DZIĘKI smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bingo, przerwa na świecach była za duża, nie wiem jak mogłem tego wcześniej nie zauważyć. Ale to

> pewnie przez pospiech i nerwy, że auto prawie dwa tygodnie stało.

To masz odpowiedź dlaczego moduł się wysypał:

za duża przerwa na świecach skutkuje indukowaniem się większego napięcia w uzwojeniu pierwotnym cewki co może dać efekt jak u Ciebie.

> A i oczywiście dzieki dla

> kolegi LordFalcon za trafną diagnoze ze moduł jest do wymiany. Mój bład polegał na tym, że po

> wymianie modułu jak już iskra dochodziła do każdej świecy (sprawdzane dwukrotnie) to nie

> zwróciłem uwagi że przerwa na świecy jest za duża. Ale człowiek uczy się całe życie. Także

> kolegom którzy pomogli swoimi fachowymi postami WIELKIE DZIĘKI

ważne że już działa.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.