Skocz do zawartości

(p)olej olej


koziol99

Rekomendowane odpowiedzi

witam

szykuje sie wymiana oleju. do tej pory jezdzilem na quaker state 10w40 (polsyntetyk) i bardzo go sobie chwalę, aczkolwiek ze względu na małą dostępność zastanawiam sie nad zmiana na inna markę. myslałem o lotosie city.

jakie wasze opinie?

na jakich olejach wasze unoloty lataja?

ps. moj jest juz wiekowy troche - 92 rok 154 tys przebiegu - plus pewnie ze 40 cofane.... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> szykuje sie wymiana oleju. do tej pory jezdzilem na quaker state 10w40 (polsyntetyk) i bardzo go

> sobie chwalę, aczkolwiek ze względu na małą dostępność zastanawiam sie nad zmiana na inna

> markę. myslałem o lotosie city.

> jakie wasze opinie?

> na jakich olejach wasze unoloty lataja?

> ps. moj jest juz wiekowy troche - 92 rok 154 tys przebiegu - plus pewnie ze 40 cofane....

wlej jakiegoś mobila albo lotosa i tyle. 1.1 nie jest na tyle wytężonym silnikiem żeby lać do niego oleje droższe od całego samochodu 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> szykuje sie wymiana oleju. do tej pory jezdzilem na quaker state 10w40 (polsyntetyk) i bardzo go

> sobie chwalę, aczkolwiek ze względu na małą dostępność zastanawiam sie nad zmiana na inna

> markę. myslałem o lotosie city.

Lotos city jest mineralny, 15W40. Proponuję raczej lotos połsyntetyczny 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> szykuje sie wymiana oleju. do tej pory jezdzilem na quaker state 10w40 (polsyntetyk) i bardzo go

> sobie chwalę, aczkolwiek ze względu na małą dostępność zastanawiam sie nad zmiana na inna

> markę. myslałem o lotosie city.

> jakie wasze opinie?

> na jakich olejach wasze unoloty lataja?

> ps. moj jest juz wiekowy troche - 92 rok 154 tys przebiegu - plus pewnie ze 40 cofane....

Ja w tamtym tygodniu zmieniałem. Lotos mineralny 15W40 bańka 4L za 67 zł plus filterek zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 1.0 zrobiłem jakieś 250 kkm na Lotosie 10w40 i nic się działo

> w 1.6 na początku lałem Castrola, a teraz zalałem Gulfem - oba też 10w40

A ja w Ścierze - nie zmieniałem oleju już z trzy lata - dolałem może z litr jakiegoś minerała za 5 pln/litr stosowanego do smarowania łańcuchów w piłach spalinowych i Ściera dalej jeździ hehe.gif

I nie kopci i ma przelatane ponad 500kkm grinser006.gif

A i panewki nie stukają - sprzęt nie do zajechania grinser006.gif - nie chce ktoś kupić? - bo dizajn mi się znudził biglaugh.gifbiglaugh.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja w Ścierze - nie zmieniałem oleju już z trzy lata - dolałem może z litr jakiegoś minerała za 5

> pln/litr stosowanego do smarowania łańcuchów w piłach spalinowych i Ściera dalej jeździ

> I nie kopci i ma przelatane ponad 500kkm

to dobry silnik masz ok.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to dobry silnik masz

Szału nie ma jesli chodzi o osiagi, ale zywuszczy - nie daje sie zarznac grinser006.gif

Sorry za brak polskich znakow, ale pisze jednym palcem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w 1.0 przez ostatnie 30 kkm też nie zmieniałem oleju tylko co 10 kkm zapalała się kontrolka smarowania, więc dolałem "do pełna" i dalej jazda zlosnik.gif

dobra, ale nie o tym mowa, więc EOT mlotek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja w 1.0 przez ostatnie 30 kkm też nie zmieniałem oleju tylko co 10 kkm zapalała się kontrolka

> smarowania, więc dolałem "do pełna" i dalej jazda

> dobra, ale nie o tym mowa, więc EOT

ja tak samo w swoim unolocie nie wymieniam oleju jedynie to dolewam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co mam innego zrobić jak zaczyna brać olej??? przecież silnika nie będę robił może na wiosnę

> dopiero

Możesz spróbować nalać jakiegoś oleju specjalnie przeznaczonego do zużytych silników. Takie oleje mają z reguły wyższą od standardowej lepkość, xxW50 lub xxW60. Czasem to pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz spróbować nalać jakiegoś oleju specjalnie przeznaczonego do zużytych silników. Takie oleje

> mają z reguły wyższą od standardowej lepkość, xxW50 lub xxW60. Czasem to pomaga.

U mnie wlanie gęstszego niewiele dało niestety frown.gif

Tak btw. po co dolewać olej jak przez 20kkm doleje się 4 czy 5 litrów hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie jest śmieszne ale co mówisz jest zbliżone do prawdy

Niby jakim cudem jest zbliżone do prawdy? icon_rolleyes.gif

Dolewanie oleju (nawet jeśli ilość tego oleju wyjdzie równa lub większa ilości potrzebnej do wymiany po określonym przebiegu) to nie to samo co wymiana. Olej oprócz smarowania silnika ma za zadanie również zbierać i zatrzymywać w sobie wszystkie osady, produkty spalania itp. które wraz z wymianą oleju zostają usunięte z silnika. Jeśli nie wymieniasz oleju to gdzie one zostaną? W silniku. Coś gdzieś się zatka, przestanie być smarowane, zatrze się i wtedy dopiero będzie płacz...

Aczkolwiek znam opinie, że ten ciemny osad jest najlepszym środkiem smarnym dla silnika grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby jakim cudem jest zbliżone do prawdy?

> Dolewanie oleju (nawet jeśli ilość tego oleju wyjdzie równa lub większa ilości potrzebnej do

> wymiany po określonym przebiegu) to nie to samo co wymiana. Olej oprócz smarowania silnika ma

> za zadanie również zbierać i zatrzymywać w sobie wszystkie osady, produkty spalania itp. które

> wraz z wymianą oleju zostają usunięte z silnika. Jeśli nie wymieniasz oleju to gdzie one

> zostaną? W silniku. Coś gdzieś się zatka, przestanie być smarowane, zatrze się i wtedy dopiero

> będzie płacz...

> Aczkolwiek znam opinie, że ten ciemny osad jest najlepszym środkiem smarnym dla silnika

Dolewam około 1-1.5litra na 1000km i co 10000-15000tys km wymieniam filtr oleju.

Jeżdżę tak już trzeci rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dolewam około 1-1.5litra na 1000km i co 10000-15000tys km wymieniam filtr oleju.

> Jeżdżę tak już trzeci rok.

nie lepiej wymienić pierścionki, uszczelniacze i nie dolewać? chyba że ten silnik już jest na tyle kaput że nie kala się tego robic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie lepiej wymienić pierścionki, uszczelniacze i nie dolewać? chyba że ten silnik już jest na tyle

> kaput że nie kala się tego robic

Uszczelniacze zmieniałem, zużycie minimalnie spadło, co do wymiany pierścieni, miałem taki zamiar ale fachowcy z większym

doświadczeniem których się radziłem odradzali twierdząc, że nie pomoże to na długo, raczej poważniejszy remont: szlif i wymiana

tłoków.

Nawiązując do tego zapytam czy ktoś wymieniał same pierścienie

i na ile to pomogło, jak długo jeszcze nim jeżdził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawiązując do tego zapytam czy ktoś wymieniał same pierścienie

> i na ile to pomogło, jak długo jeszcze nim jeżdził?

Wymieniałem same pierścionki(gładzie cylindrów miałem równe, bez wyżłobień) - po wymianie - oleju praktycznie nie brał - wcześniej na 400 km - 3,4 litry grinser006.gif(nie chciałbyś wtedy jechać za mną) zlosnik.gif

Starczyło to na około 50kkm i zaczął znowu papusiac olej po troszku.Moja wina, bo przegrzałem dziada clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniałem same pierścionki(gładzie cylindrów miałem równe, bez wyżłobień) - po wymianie - oleju

> praktycznie nie brał - wcześniej na 400 km - 3,4 litry (nie chciałbyś wtedy jechać za mną)

> Starczyło to na około 50kkm i zaczął znowu papusiac olej po troszku.Moja wina, bo przegrzałem

> dziada

Moj przegrzany nigdy nie był, 162tys.km.,użytkowany głównie na krótkich trasach,jeździł trochę z przyczepą czasem i 800kg.

Z wyjątkiem zużycia oleju, nie sprawia problemów jeździ jeszcze możliwie, na dojazdy do pracy dobre auto.

Nie chce pakować pieniędzy w niepewny remont, wolałbym zmienić

silnik na 1.1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dolewam około 1-1.5litra na 1000km i co 10000-15000tys km wymieniam filtr oleju.

> Jeżdżę tak już trzeci rok.

opłaca Ci się dolewać około 20 litrów oleju na 15kkm co które wg. książki powinieneś wymienić 4 litry yikes.gificon_rolleyes.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> szykuje sie wymiana oleju. do tej pory jezdzilem na quaker state 10w40 (polsyntetyk) i bardzo go

> sobie chwalę, aczkolwiek ze względu na małą dostępność zastanawiam sie nad zmiana na inna

> markę. myslałem o lotosie city.

> jakie wasze opinie?

> na jakich olejach wasze unoloty lataja?

> ps. moj jest juz wiekowy troche - 92 rok 154 tys przebiegu - plus pewnie ze 40 cofane....

Ja jeżdzę na mobil 1 10W40 zadowolony jestem z tego oleju. A co do autka to moj tez wiekowy 93' przebieg 200 tys. jeśli nie więcej zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie wasze opinie?

Nadaje się każdy dowolny olej 15W40, 10W40 a od biedy 5 czy 0 W50, aczkolwiek na ten ostatni to szkoda kasy.

Generalnie czynnikiem przewodnim powinna być cena (bo mimo znacznych różnic w cenie jakość jest porównywalna). Dla samochodu kolor kanistra ani jego kształt i napisy nie grają żadnej roli. Obecnie nie spotka się już chyba na rynku żadnego oleju do samochodów benzynowych, którego nie mógłbyś wlać do swojego UNO.

Ja osobiście kupuję jakiś niemiecki olej VENOL 10W40 po 40 kilka zł za 4L bańkę. Biorę go, bo jest najtańszy w markecie.

> na jakich olejach wasze unoloty lataja?

> ps. moj jest juz wiekowy troche - 92 rok 154 tys przebiegu - plus pewnie ze 40 cofane

Więc tym bardziej szkoda wydawania kasy na jakiś nie wiadomo jak cudowny olej, bo nic to nie da.

Reasumując, polecam Ci kupić najtańszy olej w sklepie olej 10W40 i na tym poprzestać z wymianą filtra włącznie.

Tak prymitywny silnik jak w uno będzie jeździł na wszystkim przez długie lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.