Skocz do zawartości

Test przelewowy


skalim1

Rekomendowane odpowiedzi

Przeprowadziłem dziś test przelewowy wtryskiwaczy. Zimą dość słabo odpalał. aku jest ok, dopiero teraz miałem trochę czasu żeby zrobić test, luknijcie na fotkę. 2 i 3 wtryskiwacz ma te same wartości, gorzej jest z 1 i 3, te wtryskiwacze należy zregenerować czy różnica nie jest taka znacząca?

PS. Test wykonywałem na podłączonych wtyczkach. Jak odłączyłem nie szło uruchomić, kręciłem z 40s i nic

dsc0009rf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeprowadziłem dziś test przelewowy wtryskiwaczy. Zimą dość słabo odpalał. aku jest ok, dopiero

> teraz miałem trochę czasu żeby zrobić test, luknijcie na fotkę. 2 i 3 wtryskiwacz ma te same

> wartości, gorzej jest z 1 i 3, te wtryskiwacze należy zregenerować czy różnica nie jest taka

> znacząca?

> PS. Test wykonywałem na podłączonych wtyczkach. Jak odłączyłem nie szło uruchomić, kręciłem z 40s i

> nic

jaki czas napełnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie wykonałem test przelewowy na motorku 115km JTD tak że odpaliłem i czekałem ile się napełni tak więc trochę inaczej.

Na 1 minutę wyszło:

licząc od rozrządu

1 cylinder - 10ml

2, 3, 4 cyliner - 6 do 7ml

silnik nie był całkowicie zimny - ok 40 - 50 st C

Jak widać pierwszy trochę przelewa ale nawet w -20 st C palił na dotyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaki czas napełnienia?

Po 1 minucie:

1 - 8ml

2 - 7ml

3 - 8ml

4 - 7ml

Po 2min:

1 - 16ml

2 - 12ml

3 - 14ml

4 - 12ml

Po 3 min:

1 - 23ml

2 - 18ml

3 - 21ml

4 - 18ml

Po 7 min:

1 - 54ml

2 - 42ml

3 - 48ml

4 - 42ml

W granicach przyjęcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS. Test wykonywałem na podłączonych wtyczkach. Jak odłączyłem nie szło uruchomić, kręciłem z 40s i

> nic

Eeeeeeeee no.gif

Test na przelew robi się na odłączonych wtryskiwaczach ( wtyczkach ) Auto nie zapali ale ważne jest ile paliwa sie uzbiera w trakcie kręcenia .....

Polecam zrobić na zimnym i ciepłym/gorącym silniku ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

test przelewowy na odłączonych wtyczkach ( czyli nie pracujących wtryskiwaczach ) pokaze cokolwiek jeśli któryś z wtrysków już mocno przelewa. jeśli wtryski są w miarę ok. to praktycznie nie będzie tam wogóle paliwa. Różnice takie jak powyżej są mało istotne. To nie dawka wtrysku, ze musi być równo. Tak jak jest może być jeszcze długo, długo... Zostaw przelewy i nic tam nie gmeraj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> test przelewowy na odłączonych wtyczkach ( czyli nie pracujących wtryskiwaczach ) pokaze cokolwiek

> jeśli któryś z wtrysków już mocno przelewa. jeśli wtryski są w miarę ok. to praktycznie nie

> będzie tam wogóle paliwa. Różnice takie jak powyżej są mało istotne. To nie dawka wtrysku, ze

> musi być równo. Tak jak jest może być jeszcze długo, długo... Zostaw przelewy i nic tam nie

> gmeraj.

Zgadza się i ja bym nic nie ruszał .... ale tak jak pisałem... zrobił bm ten test jeszcze raz na zimnym silniku i ciepłym/gorącym.... jesli nic nie wykaże - tak drobne różnice jak tu to wtryski tak jak piszesz sa OK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze i źle. Dobrze że wtryski są ok, regeneracja wtryskiwacza nie jest aż taka droga. Źle bo

> nadal nie wiem co może być nie tak że przy poniżej -5 słabo odpala...

Nalezy sprawdzić jakie jest ciśnienie na szynie CR podczas rozruchu silnika ... jak szybko narasta na wykresie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nalezy sprawdzić jakie jest ciśnienie na szynie CR podczas rozruchu silnika ... jak szybko narasta

> na wykresie

Tylko jak włączę FES na włączonym zapłonie i chce uruchomić silnik to momentalnie FES rozłączy połączenie z komputerem. Trzeba coś przestawić? Włączyć w inny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> test przelewowy na odłączonych wtyczkach ( czyli nie pracujących wtryskiwaczach ) pokaze cokolwiek

> jeśli któryś z wtrysków już mocno przelewa. jeśli wtryski są w miarę ok. to praktycznie nie będzie tam wogóle paliwa.

No nie do końca. Robiłem taką próbę na sprawnym silniku i przy odłączonych wtyczkach zasilania elektrycznego. Paliwo zawsze wyciekało. I tu się pojawia pytanie o oficjalną procedurę. Trzeba wiedzieć ile czasu obracać rozrusznikiem i ile wynosi dopuszczalna dawka przelewowa. Bez tych danych nie ma sensu zabierać się za sprawdzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu się pojawia pytanie o oficjalną procedurę. Trzeba

> wiedzieć ile czasu obracać rozrusznikiem i ile wynosi dopuszczalna dawka przelewowa. Bez tych

> danych nie ma sensu zabierać się za sprawdzenie

Być może jeśli ktoś robi to okazjonalnie n.p. w swoim własnym samochodzie to musi się opierać na jakiś konkretnych wartościach. Ja testy przelewowe robię bardzo często i jedyną procedurą jaką stosuje to jest "wyczucie". Nie mierze ani czasu ani ilości. Podłączam wężyki, uruchamiam silnik i patrzę na wężyki w jakim tempie zaczyna w nich płynąć paliwo. Czasami nawet nie czekam aż zacznie się wlewać do buteleczek. Jak na moje "wyczucie" leje się zbyt wiele to wyciągam wtryski, wrzucam na maszynę i w 95%-ach przypadków moje "wyczucie" okazuje się trafne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 4 tygodnie później...

Według teorii to jeśli w ciągu 1 min nie przeleje więcej niż 200 ml a różnica pomiędzy przelewami nie przekracza 30% to jest dobrze.

http://docs7.chomikuj.pl/250643526,PL,0,0,Diagnostyka-wtryskiwaczy-uk%C5%82adu-wtryskowego-CR_II.doc

Zaznaczyć cały adres i otworzyć w nowym oknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.