DJGRUBY Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Po włączeniu samochodu i po ok.1-2 minutach zobaczyłem taki widok za autkiem (foto). Czy to woda wali z rury? Po wyschnięciu nie zostały tłuste plamy na płytkach, więc olej wykluczam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Po włączeniu samochodu i po ok.1-2 minutach zobaczyłem taki widok za autkiem (foto). > Czy to woda wali z rury? Po wyschnięciu nie zostały tłuste plamy na płytkach, więc olej wykluczam. Pewnie się woda skropliła w wydechu. Też tak miałem i nic złego się nie stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Pewnie się woda skropliła w wydechu to normalny i częsty objaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > to normalny i częsty objaw. Właśnie tez mi się tak wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJGRUBY Napisano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Właśnie tez mi się tak wydaje Jeszcze takiego "plucia" u mnie nie widziałem, dlatego troszkę się zdziwiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Jeszcze takiego "plucia" u mnie nie widziałem, dlatego troszkę się zdziwiłem jak zgasisz silnik to ciepły wydech "zasysa" powietrze i zawartą w nim wilgoć która się skrapla. Czasem tej wody masz w tłumiku więcej czasem mniej, najszybciej leci wydech gdy jeździ się na krotkich dystansach bo cały czas siedzi w nim wilgoć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Jeszcze takiego "plucia" u mnie nie widziałem, dlatego troszkę się zdziwiłem Nie ma się czym martwić Ja u siebie miałem lepszy numer wyejchałem z garażu i zostawiłem auto z uruchomionym silnikiem i po jakichs 10 minutach stania kostka za rurą zczarniała Uroki Diesel`a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > jak zgasisz silnik to ciepły wydech "zasysa" powietrze i zawartą w nim wilgoć która się skrapla. > Czasem tej wody masz w tłumiku więcej czasem mniej, najszybciej leci wydech gdy jeździ się na > krotkich dystansach bo cały czas siedzi w nim wilgoć. teoria kompletnie nieprawdziwa. polecam sięgnięcie wiedzy z podstawówki - chemii. w wyniku spalania węglowodorów powstają w dwutlenek węgla i tlenek wodoru oraz inne związki chemiczne (w bardzo małych ilościach). Ta woda kapiąca z wydechu to nic innego jak skroplony tlenek wodoru . pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > teoria kompletnie nieprawdziwa. > polecam sięgnięcie wiedzy z podstawówki - chemii. > w wyniku spalania węglowodorów powstają w dwutlenek węgla i tlenek wodoru oraz inne związki > chemiczne (w bardzo małych ilościach). > Ta woda kapiąca z wydechu to nic innego jak skroplony tlenek wodoru . > pozdr Zwany wodą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > Zwany wodą no toć napisałem w tym samym zdaniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 albo masz gaz i tttm, albo woda się skropliła w wydechu i ją wypluło przez rurę i tttm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJGRUBY Napisano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > albo masz gaz i tttm, albo woda się skropliła w wydechu i ją wypluło przez rurę i tttm Gazy to ja mam.... ...po grochówce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > Gazy to ja mam.... > ...po grochówce No to masz jeszcze sprawny katalizator. Nie przejmowałbym się tym, jeżeli nie pozostały tłuste plamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galamce Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > No to masz jeszcze sprawny katalizator. Nie przejmowałbym się tym, jeżeli nie pozostały tłuste > plamy. Jeżeli woda leci nie oznacza to że katalizator jest sprawny. Owsem na katalizatorze wytwarza się również woda ale w małych ilościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > teoria kompletnie nieprawdziwa. > polecam sięgnięcie wiedzy z podstawówki - chemii. > w wyniku spalania węglowodorów powstają w dwutlenek węgla i tlenek wodoru oraz inne związki > chemiczne (w bardzo małych ilościach). > Ta woda kapiąca z wydechu to nic innego jak skroplony tlenek wodoru . > pozdr Eureka!! - silnik na zimno produkuje takie ilości tlenków wodoru zwanych też czasami wodą ( ), że za wylotem rury wydechowej potrafi zrobić się nawet kałuża. Po rozgrzaniu zamiast tych wodorotlenków silnik przechodzi na produkcję CO2 i dlatego już para z rury nie leci . W celu ochrony środowiska apeluję do wszystkich forumowiczów o wyjęcie termostatów ze swoich samochodów i przestawienie się na produkcję "zimnych spalin" - by żyło się lepiej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Junak_1991 Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Eureka!! - silnik na zimno produkuje takie ilości tlenków wodoru zwanych też czasami wodą ( ), > że za wylotem rury wydechowej potrafi zrobić się nawet kałuża. Po rozgrzaniu zamiast tych > wodorotlenków silnik przechodzi na produkcję CO2 i dlatego już para z rury nie leci . > W celu ochrony środowiska apeluję do wszystkich forumowiczów o wyjęcie termostatów ze swoich > samochodów i przestawienie się na produkcję "zimnych spalin" - by żyło się lepiej! i spalało więcej paliwka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Eureka!! - silnik na zimno produkuje takie ilości tlenków wodoru zwanych też czasami wodą ( ), > że za wylotem rury wydechowej potrafi zrobić się nawet kałuża. Po rozgrzaniu zamiast tych > wodorotlenków silnik przechodzi na produkcję CO2 i dlatego już para z rury nie leci . > W celu ochrony środowiska apeluję do wszystkich forumowiczów o wyjęcie termostatów ze swoich > samochodów i przestawienie się na produkcję "zimnych spalin" - by żyło się lepiej! Kolego przekombinowałeś z tą teorią. Ilości tlenków węgla i wody zależy głównie od rodzaju paliwa a nie od temperatury silnika. Na zimnym woda z gorących spalin, skrapla się w wydechu. CO2 nie bo ma znacznie (edit:)niższą temp. zamarzania. Na ciepłym przez cały wydech przelatuje w postaci gazowej ( para wodna)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Kolego przekombinowałeś z tą teorią. Ilości tlenków węgla i wody zależy głównie od rodzaju paliwa a > nie od temperatury silnika. > Na zimnym woda z gorących spalin, skrapla się w wydechu. > CO2 nie bo ma znacznie wyższą temp. zamarzania. > Na ciepłym przez cały wydech przelatuje w postaci gazowej ( para wodna)) jest dokładnie tak jak piszesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unimor Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 To czemu u mnie leci para nadal po przejechaniu 50 km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > To czemu u mnie leci para nadal po przejechaniu 50 km? jak jest zimno to para będzie widoczna zawsze, w lato nie powinno być nic widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 Z lekcji chemii wiadomo, że skutkiem spalania paliwa zawierającego wodór (węglowodoru) jest powstawanie pary wodnej i dwutlenku węgla. Tak więc jest to normalna rzecz i więcej - tak ma być. Para ta się skrapla w zimnym tłumiku i wycieka w postaci wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.