Skocz do zawartości

Podłączenie mapsensora w 1.2


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam nowy temat, żeby było klarownie.

Dobrałem się do wiązki bo znowu mi szlag trafił wolne obroty, cieszyłem się 1 dzień.

Sprawdzam kabelek po kabelku wg schematu i wychodzi na to, że mam zamienione piny A i B w kostce map'a icon_eek.gif

Wiązka była kombinowana z kilku więc wszystko możliwe ale... zamieniłem to tak jak ma być i .. odpala i zaraz gaśnie. Na dwóch map'ach tak samo...

No i teraz to już zdurniałem spineyes.gif

Na kostce są jeszcze inne oznaczenia 1, 2, 3 i to już mi w ogóle do niczego nie pasuje.

EDIT.

Sprawdziłem mapsensor miernikiem po podpięciu zasilacza 5v i działa w dobrym zakresie sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To masz w tutaj programik, dokup interfejs i zobaczysz jak MAP pracuje, bo sa pokazywane

> podciśnienia jakie panują.

> IAW scan od tzok

> Wąteczek o tym.

Sprawdziłem map'a na stole i zachowuje się poprawnie, zresztą mam dwa map'y i jest to samo.

Cały bajzel polega na tym, że to 3 lata jeździło z odwrotnie podpiętym zasilaniem map'a spineyes.gif a teraz jak podpinam prawidłowo to odpala i natychmiast gaśnie.

Nie wiem, czy ktoś może mi coś doradzić w tak nietypowym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdziłem map'a na stole i zachowuje się poprawnie, zresztą mam dwa map'y i jest to samo.

> Cały bajzel polega na tym, że to 3 lata jeździło z odwrotnie podpiętym zasilaniem map'a a teraz

> jak podpinam prawidłowo to odpala i natychmiast gaśnie.

> Nie wiem, czy ktoś może mi coś doradzić w tak nietypowym przypadku.

Map na stole a map na aucie to wiesz, 2 rózne sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To masz w tutaj programik, dokup interfejs i zobaczysz jak MAP pracuje, bo sa pokazywane

> podciśnienia jakie panują.

> IAW scan od tzok

> Wąteczek o tym.

A cos co w 1.1mpi zadziala to jak sie zwie? Bo chce sprawdzic wartosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a z odpietym mapem odpala ? mierzyles czy przy probie odpalenia silnika skaczą mu wartosci napiecia

> ?

Odpinałem mapa na zapalonym silniku wcześniej to pracował jakoś tam...

Napięć podczas pracy nie mierzyłem bo nie wiem w końcu czemu to pracuje na zamienionych pinach niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpinałem mapa na zapalonym silniku wcześniej to pracował jakoś tam...

> Napięć podczas pracy nie mierzyłem bo nie wiem w końcu czemu to pracuje na zamienionych pinach

Może w wiązce pomieszałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmierzyłem napięcia.

> Jeśli MAP jest podpięty zgodnie ze schematem to daje stałe 3V bez względu na podciśnienie...

> Jak podepnę pin A i B odwrotnie to działa zgodnie z wykresem

Zwaliłeś więc w wiązce którą lutowałeś. Innej opcji nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwaliłeś więc w wiązce którą lutowałeś. Innej opcji nie widzę.

Ja jej nie lutowałem bo pewnie bym wiedział co i jak było po kolei robione a teraz jest jak jest i trzeba dojść.

Najciekawsze jest to, że zrobiłem pomiary na drugim mapie "na stole" i też jest tak samo.

Gdzieś jest błąd.

Może ktoś mi pomoże czytać schemat?

128v.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Ja rozumiem, że

A to -

B to +

C to sygnał zależny od ciśnienia.

Rozumiem też, że środkowe piny od map'a i od tps'a są spięte razem. U mnie tak nie jest. Jak tak zrobię to jest kaszana - stałe 3V na map'ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to -

Tak, masa wspolna dla wiekszosci czujnikow.

> B to +

+5V do zasilania MAPa (i TPSa.)

> C to sygnał zależny od ciśnienia.

ok.gif

Tak w kazdym razie wynika z tego rysunku i mojej pamieci, ale czy rysunek jest poprawny, to juz inna sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, masa wspolna dla wiekszosci czujnikow.

> +5V do zasilania MAPa (i TPSa.)

> Tak w kazdym razie wynika z tego rysunku i mojej pamieci, ale czy rysunek jest poprawny, to juz

> inna sprawa...

No właśnie to teraz dlaczego przy takim podłączeniu (zarówno w samochodzie jak i na stole) między pinami A i C jest stałe 3V? niewiem.gif

U mnie w aucie środkowy pin od MAP'a i TPS'a nie jest połączony spineyes.gif

Może ktoś pójść z miernikiem do auta i zmierzyć to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie to teraz dlaczego przy takim podłączeniu (zarówno w samochodzie jak i na stole) między

> pinami A i C jest stałe 3V?

>

A ile by miało być? Przecież map widzi ciśnienie atmosferyczne. Fakt, powinno być chyba ciut więcej... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie to teraz dlaczego przy takim podłączeniu (zarówno w samochodzie jak i na stole) między

> pinami A i C jest stałe 3V?

A ile podlaczyles +V do pinu B? Jak pisze lesiu, przy +5V bedzie stale mniej wiecej, ale raczej kolo 4.5V. Wez kawalek wezyka, podepnij do mapa na stole, drugi koniec do dzioba i ssij zeby.GIF Zobacz, czy sie ruszy napiecie na C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile by miało być? Przecież map widzi ciśnienie atmosferyczne. Fakt, powinno być chyba ciut

> więcej... ?

Pisałem o tym wcześniej.

Jeśli podłączam:

A -

B+

C pomiar (miernik pomiędzy A i C)

To jest stałe 3V i mogę pęknąć z wężykiem w dziobie - nic się nie zmienia.

Jak dam:

A+

B-

C pomiar (Miernik daję pomiędzy B i C)

To wtedy mam ładnie - przy atmosferycznym jakieś 4.5V i spada poniżej 1V jak zasysam a rośnie powyżej 5V jak dmucham

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to widzisz, Twoj rysunek jest jednak skopany, odkopalem na dysku dokument ze specyfikacja MAP-a,

> tutaj maly screen (caly pdf jest za duzy na zalacznik):

No to ładne halo.. skopany schemat facepalm.gif

Dobra, w takim razie motyw skopanej wiązki odpada i dalej jestem w ciemnej dupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ładne halo.. skopany schemat

> Dobra, w takim razie motyw skopanej wiązki odpada i dalej jestem w ciemnej dupie

Na zgaszonym motorze masz około 4,7V ?

A ile na odpalonym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie odpalałem, mierzyłem na zgaszonym i zasysałem dziobem.

> Muszę jakoś lepiej kabelki przymocować żeby się same trzymały.

moze ecu zasila napieciem -5v i wtedy by sie zgadzało z datasheetem. sprawdzales biegunowosc tego napiecia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pobawię się jeszcze ale już nie dzisiaj bo sam siedzę z dzieckiem.

spoko.

Jak byś potrzebował wiedzy lepszej niż ksiazkowa to mogę u siebie pomierzyć napięcia na mapsensorzeok.gif, ale też juz nie dzisiaj zlosnik.gif

Wartości ciśnień na luzie i na zgaszonym znajdziesz w wątku o sofcie testującym nasze ECUok.gif`

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spoko.

> Jak byś potrzebował wiedzy lepszej niż ksiazkowa to mogę u siebie pomierzyć napięcia na

> mapsensorze, ale też juz nie dzisiaj

> Wartości ciśnień na luzie i na zgaszonym znajdziesz w wątku o sofcie testującym nasze ECU`

Sam już nie wiem czy to w ogóle jest wina w mapsensorze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam już nie wiem czy to w ogóle jest wina w mapsensorze...

Jego samego może nie, ale możliwe że podciśnienie w dolocie ze względu na turbo jest nie takie jak być powinno. Map masz seryjny czy od jakiegoś auta grupy fiata z doładowaniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jego samego może nie, ale możliwe że podciśnienie w dolocie ze względu na turbo jest nie takie jak

> być powinno. Map masz seryjny czy od jakiegoś auta grupy fiata z doładowaniem ?

Seryjny bo ten z doładowaniem nie pracowałby we właściwym zakresie napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Seryjny bo ten z doładowaniem nie pracowałby we właściwym zakresie napięcia.

A turbo pewnie wprowadza większe podciśnienie, większe niż leży w zakresie jego pracy, Zresztą piszą o tym w watku "turbo se zrób sam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie mimo ze t-jet to map z 8v spokojnie ogarnia wolne obr podcisnienie na wolnych okolo -0,65

> bar podczas hamowania silnikiem -0,8 bar ... i nic złego sie nie dzieje ...

Robiłes remap?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A turbo pewnie wprowadza większe podciśnienie, większe niż leży w zakresie jego pracy, Zresztą

> piszą o tym w watku "turbo se zrób sam"

Wprowadza, ale nie na tyle, żeby ECU zgłupiał. Odprężenie też wprowadza. Ale spróbuj sobie seryjnym samochodem na biegu bez gazu pod lekką górkę podjechać, wolne będzie trzymał, a ciśnienie będzie w dolocie naprawde solidne. Dla ustalenia, mój odpręzony 1.2 8V T na wolnych trzyma jakieś 44-45kPa. Seryjny CCS trzymał coś około 38 jeżeli mnie pamięć nie myli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam na dobra sprawe goły komp.... ecumaster mi zmienia czas wtrysku w podcisnieniu tak zeby silnik nie był przelany ze wzgledu na sporo wieksza wydajność wtrysków jakbys wsadził wtryski o wydajnosci takiej jak w 8v to silnik by normalnie pracował bez ecumajstra ofc bez nadcisnienia ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.