Glaca Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Zakładam nowy temat, żeby było klarownie. Dobrałem się do wiązki bo znowu mi szlag trafił wolne obroty, cieszyłem się 1 dzień. Sprawdzam kabelek po kabelku wg schematu i wychodzi na to, że mam zamienione piny A i B w kostce map'a Wiązka była kombinowana z kilku więc wszystko możliwe ale... zamieniłem to tak jak ma być i .. odpala i zaraz gaśnie. Na dwóch map'ach tak samo... No i teraz to już zdurniałem Na kostce są jeszcze inne oznaczenia 1, 2, 3 i to już mi w ogóle do niczego nie pasuje. EDIT. Sprawdziłem mapsensor miernikiem po podpięciu zasilacza 5v i działa w dobrym zakresie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Jaki komp od benzyny siedzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 > Jaki komp od benzyny siedzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 To masz w tutaj programik, dokup interfejs i zobaczysz jak MAP pracuje, bo sa pokazywane podciśnienia jakie panują. IAW scan od tzok Wąteczek o tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 > To masz w tutaj programik, dokup interfejs i zobaczysz jak MAP pracuje, bo sa pokazywane > podciśnienia jakie panują. > IAW scan od tzok > Wąteczek o tym. Sprawdziłem map'a na stole i zachowuje się poprawnie, zresztą mam dwa map'y i jest to samo. Cały bajzel polega na tym, że to 3 lata jeździło z odwrotnie podpiętym zasilaniem map'a a teraz jak podpinam prawidłowo to odpala i natychmiast gaśnie. Nie wiem, czy ktoś może mi coś doradzić w tak nietypowym przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 > Sprawdziłem map'a na stole i zachowuje się poprawnie, zresztą mam dwa map'y i jest to samo. > Cały bajzel polega na tym, że to 3 lata jeździło z odwrotnie podpiętym zasilaniem map'a a teraz > jak podpinam prawidłowo to odpala i natychmiast gaśnie. > Nie wiem, czy ktoś może mi coś doradzić w tak nietypowym przypadku. Map na stole a map na aucie to wiesz, 2 rózne sprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 > Map na stole a map na aucie to wiesz, 2 rózne sprawy. Dla sprawdzenia, czy map jest zepsuty? Sorry ale 5v to 5v Podałem mu napięcie z zasilacza, odczyt miernikiem i rurka do mordy - czego więcej chcieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zelotx Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 > To masz w tutaj programik, dokup interfejs i zobaczysz jak MAP pracuje, bo sa pokazywane > podciśnienia jakie panują. > IAW scan od tzok > Wąteczek o tym. A cos co w 1.1mpi zadziala to jak sie zwie? Bo chce sprawdzic wartosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 No dobrze a ja miałem cały czas 16 i 14 pin zamienione ze sobą... Teraz jak poprawiłem to odpala i natychmiast gaśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 obojetnie czy masz wezyk do mapa podpiety czy nie ? resetowales kompa po zmianie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 > obojetnie czy masz wezyk do mapa podpiety czy nie ? resetowales kompa po zmianie ? Nie zdejmowałem wężyka już po zamianie kabli. Resetowałem - nie pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 a z odpietym mapem odpala ? mierzyles czy przy probie odpalenia silnika skaczą mu wartosci napiecia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 > a z odpietym mapem odpala ? mierzyles czy przy probie odpalenia silnika skaczą mu wartosci napiecia > ? Odpinałem mapa na zapalonym silniku wcześniej to pracował jakoś tam... Napięć podczas pracy nie mierzyłem bo nie wiem w końcu czemu to pracuje na zamienionych pinach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 > A cos co w 1.1mpi zadziala to jak sie zwie? Bo chce sprawdzic wartosci. Fiat Ecu Scan Tam jest EOBD2 więc juz od dawna nie ma problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 > Odpinałem mapa na zapalonym silniku wcześniej to pracował jakoś tam... > Napięć podczas pracy nie mierzyłem bo nie wiem w końcu czemu to pracuje na zamienionych pinach Może w wiązce pomieszałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 a odpalasz na benzynie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 > Może w wiązce pomieszałeś. Nic nie mieszałem w wiązce. Zamieniłem te 2 piny przy mapie i odmieniłem tak jak było bo nie chce zapalić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 > a odpalasz na benzynie ? Zawsze odpalam i rozgrzewam na benzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 > Nie zdejmowałem wężyka już po zamianie kabli. > Resetowałem - nie pomogło. A resetowałeś, czy odpinałeś klemę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > A resetowałeś, czy odpinałeś klemę? Odłączałem kompa od wiązki, bo i tak musiałem to robić do przelutowania kabli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 Zmierzyłem napięcia. Jeśli MAP jest podpięty zgodnie ze schematem to daje stałe 3V bez względu na podciśnienie... Jak podepnę pin A i B odwrotnie to działa zgodnie z wykresem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Zmierzyłem napięcia. > Jeśli MAP jest podpięty zgodnie ze schematem to daje stałe 3V bez względu na podciśnienie... > Jak podepnę pin A i B odwrotnie to działa zgodnie z wykresem Zwaliłeś więc w wiązce którą lutowałeś. Innej opcji nie widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Zwaliłeś więc w wiązce którą lutowałeś. Innej opcji nie widzę. Ja jej nie lutowałem bo pewnie bym wiedział co i jak było po kolei robione a teraz jest jak jest i trzeba dojść. Najciekawsze jest to, że zrobiłem pomiary na drugim mapie "na stole" i też jest tak samo. Gdzieś jest błąd. Może ktoś mi pomoże czytać schemat? Uploaded with ImageShack.us Ja rozumiem, że A to - B to + C to sygnał zależny od ciśnienia. Rozumiem też, że środkowe piny od map'a i od tps'a są spięte razem. U mnie tak nie jest. Jak tak zrobię to jest kaszana - stałe 3V na map'ie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > A to - Tak, masa wspolna dla wiekszosci czujnikow. > B to + +5V do zasilania MAPa (i TPSa.) > C to sygnał zależny od ciśnienia. Tak w kazdym razie wynika z tego rysunku i mojej pamieci, ale czy rysunek jest poprawny, to juz inna sprawa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Tak, masa wspolna dla wiekszosci czujnikow. > +5V do zasilania MAPa (i TPSa.) > Tak w kazdym razie wynika z tego rysunku i mojej pamieci, ale czy rysunek jest poprawny, to juz > inna sprawa... No właśnie to teraz dlaczego przy takim podłączeniu (zarówno w samochodzie jak i na stole) między pinami A i C jest stałe 3V? U mnie w aucie środkowy pin od MAP'a i TPS'a nie jest połączony Może ktoś pójść z miernikiem do auta i zmierzyć to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > No właśnie to teraz dlaczego przy takim podłączeniu (zarówno w samochodzie jak i na stole) między > pinami A i C jest stałe 3V? > A ile by miało być? Przecież map widzi ciśnienie atmosferyczne. Fakt, powinno być chyba ciut więcej... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > No właśnie to teraz dlaczego przy takim podłączeniu (zarówno w samochodzie jak i na stole) między > pinami A i C jest stałe 3V? A ile podlaczyles +V do pinu B? Jak pisze lesiu, przy +5V bedzie stale mniej wiecej, ale raczej kolo 4.5V. Wez kawalek wezyka, podepnij do mapa na stole, drugi koniec do dzioba i ssij Zobacz, czy sie ruszy napiecie na C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > A ile by miało być? Przecież map widzi ciśnienie atmosferyczne. Fakt, powinno być chyba ciut > więcej... ? Pisałem o tym wcześniej. Jeśli podłączam: A - B+ C pomiar (miernik pomiędzy A i C) To jest stałe 3V i mogę pęknąć z wężykiem w dziobie - nic się nie zmienia. Jak dam: A+ B- C pomiar (Miernik daję pomiędzy B i C) To wtedy mam ładnie - przy atmosferycznym jakieś 4.5V i spada poniżej 1V jak zasysam a rośnie powyżej 5V jak dmucham Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 A to widzisz, Twoj rysunek jest jednak skopany, odkopalem na dysku dokument ze specyfikacja MAP-a, tutaj maly screen (caly pdf jest za duzy na zalacznik): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > A to widzisz, Twoj rysunek jest jednak skopany, odkopalem na dysku dokument ze specyfikacja MAP-a, > tutaj maly screen (caly pdf jest za duzy na zalacznik): No to ładne halo.. skopany schemat Dobra, w takim razie motyw skopanej wiązki odpada i dalej jestem w ciemnej dupie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > No to ładne halo.. skopany schemat > Dobra, w takim razie motyw skopanej wiązki odpada i dalej jestem w ciemnej dupie Na zgaszonym motorze masz około 4,7V ? A ile na odpalonym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Na zgaszonym motorze masz około 4,7V ? > A ile na odpalonym? Nie odpalałem, mierzyłem na zgaszonym i zasysałem dziobem. Muszę jakoś lepiej kabelki przymocować żeby się same trzymały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Nie odpalałem, mierzyłem na zgaszonym i zasysałem dziobem. > Muszę jakoś lepiej kabelki przymocować żeby się same trzymały. moze ecu zasila napieciem -5v i wtedy by sie zgadzało z datasheetem. sprawdzales biegunowosc tego napiecia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > moze ecu zasila napieciem -5v i wtedy by sie zgadzało z datasheetem. sprawdzales biegunowosc tego > napiecia? Tak. Zasila +5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Nie odpalałem, mierzyłem na zgaszonym i zasysałem dziobem. > Muszę jakoś lepiej kabelki przymocować żeby się same trzymały. Odpal i sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Odpal i sprawdź. Pobawię się jeszcze ale już nie dzisiaj bo sam siedzę z dzieckiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Pobawię się jeszcze ale już nie dzisiaj bo sam siedzę z dzieckiem. spoko. Jak byś potrzebował wiedzy lepszej niż ksiazkowa to mogę u siebie pomierzyć napięcia na mapsensorze, ale też juz nie dzisiaj Wartości ciśnień na luzie i na zgaszonym znajdziesz w wątku o sofcie testującym nasze ECU` Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > spoko. > Jak byś potrzebował wiedzy lepszej niż ksiazkowa to mogę u siebie pomierzyć napięcia na > mapsensorze, ale też juz nie dzisiaj > Wartości ciśnień na luzie i na zgaszonym znajdziesz w wątku o sofcie testującym nasze ECU` Sam już nie wiem czy to w ogóle jest wina w mapsensorze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Sam już nie wiem czy to w ogóle jest wina w mapsensorze... Jego samego może nie, ale możliwe że podciśnienie w dolocie ze względu na turbo jest nie takie jak być powinno. Map masz seryjny czy od jakiegoś auta grupy fiata z doładowaniem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Jego samego może nie, ale możliwe że podciśnienie w dolocie ze względu na turbo jest nie takie jak > być powinno. Map masz seryjny czy od jakiegoś auta grupy fiata z doładowaniem ? Seryjny bo ten z doładowaniem nie pracowałby we właściwym zakresie napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Seryjny bo ten z doładowaniem nie pracowałby we właściwym zakresie napięcia. A turbo pewnie wprowadza większe podciśnienie, większe niż leży w zakresie jego pracy, Zresztą piszą o tym w watku "turbo se zrób sam" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 u mnie mimo ze t-jet to map z 8v spokojnie ogarnia wolne obr podcisnienie na wolnych okolo -0,65 bar podczas hamowania silnikiem -0,8 bar ... i nic złego sie nie dzieje ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > u mnie mimo ze t-jet to map z 8v spokojnie ogarnia wolne obr podcisnienie na wolnych okolo -0,65 > bar podczas hamowania silnikiem -0,8 bar ... i nic złego sie nie dzieje ... Robiłes remap? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > A turbo pewnie wprowadza większe podciśnienie, większe niż leży w zakresie jego pracy, Zresztą > piszą o tym w watku "turbo se zrób sam" Wprowadza, ale nie na tyle, żeby ECU zgłupiał. Odprężenie też wprowadza. Ale spróbuj sobie seryjnym samochodem na biegu bez gazu pod lekką górkę podjechać, wolne będzie trzymał, a ciśnienie będzie w dolocie naprawde solidne. Dla ustalenia, mój odpręzony 1.2 8V T na wolnych trzyma jakieś 44-45kPa. Seryjny CCS trzymał coś około 38 jeżeli mnie pamięć nie myli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 nie tylko ecumaster. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > nie tylko ecumaster. No, Ale to świnka, ona też wprowadza jakies oszustwa dla czujników? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 NIE. zero oszustw. zmieniam czas wtrysku w uzaleznieniu od dodatkowego mapsensora nadcisnieniowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > NIE. zero oszustw. > zmieniam czas wtrysku w uzaleznieniu od dodatkowego mapsensora nadcisnieniowego. A on ma goły komp i tylko map podciśnieniowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 ja tez mam na dobra sprawe goły komp.... ecumaster mi zmienia czas wtrysku w podcisnieniu tak zeby silnik nie był przelany ze wzgledu na sporo wieksza wydajność wtrysków jakbys wsadził wtryski o wydajnosci takiej jak w 8v to silnik by normalnie pracował bez ecumajstra ofc bez nadcisnienia ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.