Skocz do zawartości

Objawy padającej cewki zapłonowej


Pipper

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam!

> Jakie znacie obawy padającej cewki zapłonowej?

> Chodzi o silniki w których występują 2/4 cewki zapłonowe

> Pozdrawiam

Wyczówalny spadek mocy ,szarpanie silnikiem ,komunikat engine fault ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak

Po odpaleniu lekkie przyduszenie, lub zgaśnięcie, za 2-3 razem mniut,

nie zawsze tak się dzieje, niezależnie od temperatury i innych warunkow.

Błędu nie wyrzuca żadnego sciana.gif

Pacjent ma 140kkm przelotu, na lpg, jeśli to może zaważyć zlosnik.gif

Czujnik położenia wału wykluczyłem, bo był podmieniany i to samo jest.

Świece zapłonowe i przewody również wykluczone wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a po resecie ecu, jezdzie na pb, zgaszeniu na pb, odpala pozniej na pb?

tu nie ma reguły, czasem tylko się dławi przy odpalaniu, w różnych warunkach, ciężko wyczuć od czego to zależne crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po odpaleniu lekkie przyduszenie, lub zgaśnięcie, za 2-3 razem mniut,

> nie zawsze tak się dzieje, niezależnie od temperatury i innych warunkow.

> Błędu nie wyrzuca żadnego

> Pacjent ma 140kkm przelotu, na lpg, jeśli to może zaważyć

> Czujnik położenia wału wykluczyłem, bo był podmieniany i to samo jest.

> Świece zapłonowe i przewody również wykluczone

masz regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy od budowy cewki, jeżeli jest tam jakiś scalak od sterowania cewką to po rozgrzaniu zaczyna

> się przerywanie. Jedyny sposób to chwilowa podmiana na sprawną.

tylko przy odpalaniu, w trakcie jazdy nie ma kłopotu waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w T4 pod większym obciążeniem szarpało niemiłosiernie...

1 i 2 bieg były pojedyncze szarpnięcia...

3, 4 i 5 bieg od 2krpm z butem w podłodze to ciągłe szarpanie/przerywanie...

na ciepło jak je wyjmowałem to nie było widać uszkodzeń...dopiero po ostygnięciu pojawiły się szczeliny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciężkie odpalanie na ciepłym to zazwyczaj wina zalewania silnika, więc tu bym szukał...

no i tu kłopot, bo temperatura ni ma nic do rzeczy, wilgotność oink.gif też zlosnik.gif

taka loteria, że czasem odpali bez kłopotu, a czasem za 2-3 razem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kłopoty z zapalaniem to albo mieszkanka nie bardzo albo np. wyprzedzenie zapłonu. Ewentualnie uszczelka pod głowicą. Luz zaworów jeżeli jest niewłaściwy. Cewka to zwykle po prostu nagle przerywa albo nie pali na któryś gar (gary).

Depnij mu po gazie w trakcie zapalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając cc700 doczytałem w książce co i jak, odpiołem kabelek z cewki, ustawiłem miernik na odpowiedni opór i złączyłem końcówki z miernika z bolcami od kabelków w cewce. To wszystko. W nowszych autach powino być identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podłącze się pod pytanie

> czy można sprawdzić stan cewek mierząc ich oporność? domyślam się, że trzeba znać opór nowej i

> porównać tak? jak dokładnie to zrobić miernikiem, co gdzie podpiąć?

W zasadzie to się nie da. Jeżeli cewka jest tylko cewką to można po oporze uzwojeń coś tam sprawdzić ale nie sprawdzisz stanu izolatorów uzwojeń. Do badania cewki powinien być odpowiedni sprzęt. Na oko można zobaczyć jaki kolor ma iskra i jaka jest. (uwaga na porażenie prądem i ewentualny wybuch)

W nowszych cewkach które są zbudowane jako moduł ze scalonym sterownikiem to już nawet i oporności nie zmierzysz. Najwyżej oporność sterownika.

Najlepiej w celu testów cewkę podmienić. To jest najbardziej sensowne wyjście.

Przypomniało mi się jeszcze dla autora wątku: przy odpalaniu istotny jest też czujnik temperatury. Przy padłej cewce czuć niespaloną mieszkankę z wydechu (o ile auto nie ma odcięcia wtrysku w przypadku błędu cewki w ecu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.