Pipper Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Witam! Jakie znacie obawy padającej cewki zapłonowej? Chodzi o silniki w których występują 2/4 cewki zapłonowe Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > Witam! > Jakie znacie obawy padającej cewki zapłonowej? > Chodzi o silniki w których występują 2/4 cewki zapłonowe > Pozdrawiam Wyczówalny spadek mocy ,szarpanie silnikiem ,komunikat engine fault Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > Wyczówalny spadek mocy ,szarpanie silnikiem ,komunikat engine fault Oki, tego akurat nie ma , a czy cewka ma wpływ na odpalanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > Oki, tego akurat nie ma , a czy cewka ma wpływ na odpalanie? Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > Tak Po odpaleniu lekkie przyduszenie, lub zgaśnięcie, za 2-3 razem mniut, nie zawsze tak się dzieje, niezależnie od temperatury i innych warunkow. Błędu nie wyrzuca żadnego Pacjent ma 140kkm przelotu, na lpg, jeśli to może zaważyć Czujnik położenia wału wykluczyłem, bo był podmieniany i to samo jest. Świece zapłonowe i przewody również wykluczone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 a po resecie ecu, jezdzie na pb, zgaszeniu na pb, odpala pozniej na pb? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > a po resecie ecu, jezdzie na pb, zgaszeniu na pb, odpala pozniej na pb? tu nie ma reguły, czasem tylko się dławi przy odpalaniu, w różnych warunkach, ciężko wyczuć od czego to zależne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > Po odpaleniu lekkie przyduszenie, lub zgaśnięcie, za 2-3 razem mniut, > nie zawsze tak się dzieje, niezależnie od temperatury i innych warunkow. > Błędu nie wyrzuca żadnego > Pacjent ma 140kkm przelotu, na lpg, jeśli to może zaważyć > Czujnik położenia wału wykluczyłem, bo był podmieniany i to samo jest. > Świece zapłonowe i przewody również wykluczone masz regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwarek Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 zależy od budowy cewki, jeżeli jest tam jakiś scalak od sterowania cewką to po rozgrzaniu zaczyna się przerywanie. Jedyny sposób to chwilowa podmiana na sprawną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > masz regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej? nie wiem, muszę sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > zależy od budowy cewki, jeżeli jest tam jakiś scalak od sterowania cewką to po rozgrzaniu zaczyna > się przerywanie. Jedyny sposób to chwilowa podmiana na sprawną. tylko przy odpalaniu, w trakcie jazdy nie ma kłopotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > nie wiem, muszę sprawdzić ciężkie odpalanie na ciepłym to zazwyczaj wina zalewania silnika, więc tu bym szukał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 u mnie w T4 pod większym obciążeniem szarpało niemiłosiernie... 1 i 2 bieg były pojedyncze szarpnięcia... 3, 4 i 5 bieg od 2krpm z butem w podłodze to ciągłe szarpanie/przerywanie... na ciepło jak je wyjmowałem to nie było widać uszkodzeń...dopiero po ostygnięciu pojawiły się szczeliny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > ciężkie odpalanie na ciepłym to zazwyczaj wina zalewania silnika, więc tu bym szukał... no i tu kłopot, bo temperatura ni ma nic do rzeczy, wilgotność też taka loteria, że czasem odpali bez kłopotu, a czasem za 2-3 razem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 tylko czasami przy odpalaniu, podczas jazdy szarpania brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwarek Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 kłopoty z zapalaniem to albo mieszkanka nie bardzo albo np. wyprzedzenie zapłonu. Ewentualnie uszczelka pod głowicą. Luz zaworów jeżeli jest niewłaściwy. Cewka to zwykle po prostu nagle przerywa albo nie pali na któryś gar (gary). Depnij mu po gazie w trakcie zapalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 podłącze się pod pytanie czy można sprawdzić stan cewek mierząc ich oporność? domyślam się, że trzeba znać opór nowej i porównać tak? jak dokładnie to zrobić miernikiem, co gdzie podpiąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi84 Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Mając cc700 doczytałem w książce co i jak, odpiołem kabelek z cewki, ustawiłem miernik na odpowiedni opór i złączyłem końcówki z miernika z bolcami od kabelków w cewce. To wszystko. W nowszych autach powino być identycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwarek Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 > podłącze się pod pytanie > czy można sprawdzić stan cewek mierząc ich oporność? domyślam się, że trzeba znać opór nowej i > porównać tak? jak dokładnie to zrobić miernikiem, co gdzie podpiąć? W zasadzie to się nie da. Jeżeli cewka jest tylko cewką to można po oporze uzwojeń coś tam sprawdzić ale nie sprawdzisz stanu izolatorów uzwojeń. Do badania cewki powinien być odpowiedni sprzęt. Na oko można zobaczyć jaki kolor ma iskra i jaka jest. (uwaga na porażenie prądem i ewentualny wybuch) W nowszych cewkach które są zbudowane jako moduł ze scalonym sterownikiem to już nawet i oporności nie zmierzysz. Najwyżej oporność sterownika. Najlepiej w celu testów cewkę podmienić. To jest najbardziej sensowne wyjście. Przypomniało mi się jeszcze dla autora wątku: przy odpalaniu istotny jest też czujnik temperatury. Przy padłej cewce czuć niespaloną mieszkankę z wydechu (o ile auto nie ma odcięcia wtrysku w przypadku błędu cewki w ecu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.