Skocz do zawartości

Astra H centralny zamek


mizaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W książce wyczytałem, że po zaryglowaniu drzwi z pilota i otwieraniu z kluczyka powinny się otworzyć wszystkie drzwi.

U mnie jest jakoś dziwnie, a mianowicie jak wcisnę zamknij, to zamyka, po ponownym wciśnięciu migają kierunki, ale nic się nie dzieje, można otworzyć samochód od środka klamką. Poza tym jak zamknę z pilota a chcę otworzyć z kluczyka to otwiera tylko drzwi kierowcy.

To jest normalne, czy do poustawiania na techu? bo już się trochę pogubiłem...

Jak sprawdzić czy jest alarm, tak na macajewa, bo może jest w stanie serwisowym, albo go nie ma wogule

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest normalne, czy do poustawiania na techu? bo już się trochę pogubiłem...

Normalne.

Doryglowanie po naciśnięciu 2 raz guzika na pilocie zlikwidowali tłumacząc to bezpieczeństwem.

Rezygnacja z otwierania/zamykania wszystkich drzwi z wykorzystaniem kluczyka i mastera w drzwiach kierowcy to z kolei jakieś nieporozumienie screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz czeka mnie podpięcie pod TECHa

Zobaczymy co się da aktywować wink.gif

W sumie to mi Pan w serwisie stwierdził, że trzeba założyć komputer pokładowy, bo inaczej nic się nie da, ale jak powiedziałem że chcę podpięcia techa i aktywowania funkcji na GIDzie, to mu się gadka zmieniła wink.gif 123zł, tyle że nie wolno mi rozmawiać z elektromechanikiem, w zasadzie to nawet nie powinienem na halę wchodzić, a tak naprawdę to powinienem zapłacić i siedzieć w poczekalni, a oni może coś tam zrobią.... ech, nie skomentuje

Generalnie, jak macie jakieś sugestie, co można aktywować, np mam automatyczne światła, ale zapalające się po zmierzchu, chciałbym, aby np. się włączały mijania po uruchomieniu silnika, a normalne po zmierzchu reszta czyli pozycyjne i długie/krótkie

ps. W obecnej astrerce mam zakabelkowane szyby tak, że jak zamknę autko to zamyka automatycznie szyby, czy tutaj jedynie przez trzymanie pilota da się domykać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapalające się po zmierzchu, chciałbym, aby np. się włączały mijania po uruchomieniu silnika,

> a normalne po zmierzchu reszta czyli pozycyjne i długie/krótkie

Da się.

To chyba opcja nr 5 świateł dziennych.

Świecą się tylko mijania z przodu, a po zmierzchu dołączają do nich pozycje z przodu, pozycje z tyłu i oświetlenie rejestracji.

W środku świecą się zegary i wyświetlacz w trybie dziennym (jasno), po zmroku dochodzi podświetlenie panelu radia i klimy oraz przyciemnienie zegarów i wyświetlacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da się.

> To chyba opcja nr 5 świateł dziennych.

W trybie 5 światła się odpalają chyba od razu z włączeniem zapłonu. Kojarzę że wywaliłem to ustawienie bo jak chciałem w nocy na postoju pogadać przez CB to mi się światła zapalały (radio mam po zapłonie zasilane). Dopiero potem doszukałem się, że da się to przełącznikiem świateł wyłączać i włączać grinser006.gif ale już po ptokach było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie info:

285229906-Swiatladzienne.JPG

Ustawia się to w UEC (centralny zespół elektroniczny) - programowanie - konfiguracje wariantu programu.

Najbardziej polecany jest wariant 5. Światła się zapalają dopiero po zapaleniu silnika. W pozycji postojówek można je wyłączyć. Świecą się tylko światła z przodu. Nie świeci się konsola radia i lampy z tyłu oraz rejestracja, czyli typowa wersja dzienna, tak jak to jest w nowych autach. Poza tym wyświetlacz nie jest przyciemniony jak to jest normalnie po zapaleniu świateł. Jeśli przekręcimy na pozycje świateł mijania (czyli w nocy) wszystko się zapala normalnie, czyli razem

z deską, rejestracją i tylnymi lampami.

Jeżeli np. w porze zimowej chcemy żeby się świeciły też lampy z tyłu, musimy właśnie wejść w REC i tam też ustawić wariant 5.

Jeżeli nie chcemy by światła się świeciły automatycznie na zapalonym silniku, np. na dłuższym postoju lub w czasie jakiś czynności serwisowych, każdy z wprowadzonych wariantów można w każdej chwili dezaktywować już bez użycia interfejsu.

Dezaktywacja polega na szybkim przekręceniu włącznika świateł w prawo do pozycji świateł mijania i z powrotem do pozycji świateł wyłączonych; po prostu takie szybkie włączenie i wyłączenie świateł. Niemniej jednak, taka dezaktywacja jest zapamiętana i należy pamiętać, że przy następnym odpaleniu silnika już światła nie zapalą się same. Aktywujemy z powrotem w ten sam sposób, czyli szybkie włączenie i wyłączenie świateł mijania.

Pozdr.

post-65098-143525137597_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to przepraszam. Widać z #4 mi się pomyliło

> Nie wiem czy u mnie w ogóle jest #5

Pewnie jest. IMHO 4 jest najlepszy. Ale ja leniwy jestem i nie chce mi sie majtać przełącznikiem rano albo wieczorem. Jedyna niedogodność w 4 to tryb nocny CIDa w dzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie jest. IMHO 4 jest najlepszy.

Ale po co komu światła na postoju (bo włączony zapłon czasem się przydaje)? niewiem.gif

> Jedyna niedogodność w 4 to tryb nocny CIDa w dzień

Nie wiem jak tam CID wygląda ale GIDa mam cały czas w trybie nocnym. Ten dzienny mi jakoś nie pasuje niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno pytanie, jak to będzie działać, jak mam auto na włączniku.

Czy jeśli dam tryb 5 i przekręcę włącznik na tryb auto, to po zapaleniu silnika światła się włączą, ale konsola będzie w trybie dziennym i dopiero czujnik zmierzchu uruchomi tryb nocny i możliwość włączania długich świateł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze jedno pytanie, jak to będzie działać, jak mam auto na włączniku.

> Czy jeśli dam tryb 5 i przekręcę włącznik na tryb auto, to po zapaleniu silnika światła się włączą,

> ale konsola będzie w trybie dziennym i dopiero czujnik zmierzchu uruchomi tryb nocny

Tak

> możliwość włączania długich świateł?

Długie zawsze masz możłiwość włączyć/mignąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w dzień włączą się tylko mijania przód czy z tylnymi?

Na AUTO włączy sie całe oświetlenie bo zadziała czujnik zmierzchu Ale włączy sie tylko gdy będzie wystarczajaco pochmurno albo w jakims tunelu.W pozostałym czasie będzie wyłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w dzień włączą się tylko mijania przód czy z tylnymi?

Tylko mijania przód (bez postojówek przód/tył, podświetlenia tablicy rej. z tyłu, podświetlenia konsoli środkowej).

Złapiesz jakiś tunel - zapali się wszystko jak Bozia przykazała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to aktywowałem, działa tak, że po przekręceniu kluczyka zapalają się przednie postojówki, natomiast po uruchomieniu silnika - przednie mijania. Co do czujnika zmierzchu to trochę za późno wg mnie zapala światła, tzn mógłby wcześniej zapalać światła, bo na szarówce beż światełek jest nie lux, ale fajnie, bo teraz nie zapomnę świateł włączyć wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale po co komu światła na postoju (bo włączony zapłon czasem się przydaje)?

> Nie wiem jak tam CID wygląda ale GIDa mam cały czas w trybie nocnym. Ten dzienny mi jakoś nie

> pasuje

fakt nie razi tak w oczy ale jak jest slonecznie to slabo widac wskazania

ja mam tryb 5 i to jak dla mnie najlepszy z tych pieciu opcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też mam tryb 5, ale u mnie po przekręceniu kluczyka podświetlenie odrazu przygasa, nie ma czegoś

> takiego, że tylko światła przód, a jak automat włączy resztę to przygasa deska, da się to

> jakoś zmienić?

napisz dokladnie co bys chcial zmienic, tryb 5 ustawiasz tylko w uec, rec nie ruszasz. i na automacie po przekreceniu kluczyka nic sie nie dzieje do czasu uruchomienia silnika, potem zapalaja sie tylko mijania z przodu a wyswietlacz swieci tak jak go ustawisz w opcjach radia, na automatycznie to na dziennych siatlach swieci sie na bursztyn a jak sie wlacza wszystkie po zmroku to przechodzi w stan ciemny, wlacza sie tez podswietlenie dechy i mozliwosc regulacji natezenia tego podswietlenia. juz dawno zapomnialem gdzie znajduje sie wlacznik swiatel grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienili mi na TECHu na 5, ale już po przekręceniu kluczyka zapalają się przednie postojówki i przygasa podświetlenie licznika i wyświetlacza więc nie wiem czy to ma związek z tym, że mi CIM trochę wariuje czy coś trzeba jeszcze poprzestawiać. Wyświetlacz mam o ilę się nie mylę GID czyli oczko wyżej od tego z guzikami do ustawiania czasu i daty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>, każdy z wprowadzonych wariantów można w

> każdej chwili dezaktywować już bez użycia interfejsu.

> Dezaktywacja polega na szybkim przekręceniu włącznika świateł w prawo do pozycji świateł mijania i

> z powrotem do pozycji świateł wyłączonych; po prostu takie szybkie włączenie i wyłączenie

> świateł.

U mnie nie działa. mało nie ukręciłem wyłacznika ale nie da rady. ani na włączonym ani na wyłączonym zapłonie. Jakieś pomysły? Mam 4 opcję aktywowaną w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmienili mi na TECHu na 5, ale już po przekręceniu kluczyka zapalają się przednie postojówki i

> przygasa podświetlenie licznika i wyświetlacza więc nie wiem czy to ma związek z tym, że mi

> CIM trochę wariuje czy coś trzeba jeszcze poprzestawiać. Wyświetlacz mam o ilę się nie mylę

> GID czyli oczko wyżej od tego z guzikami do ustawiania czasu i daty

to nie moze byc 5, na 5 swiatla zapalaja sie dopiero po wlaczeniu silnika, postojowe tez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spróbuj na włączonym silniku, bo o wyłączenie automatyki świateł w tym przypadku chodzi. Pozdr.

Ani huhu wyłączenie trybu skandynawskeigo nie działa u mnie nanwet na włączonym silniku. Może coś źle robię? Przekręcam szybko wyłącznik w prawo z pozycji "0" do pozycji świateł mijania i z powrotem na "0"

Niestety nie działa ani na wyłączonym zapłonie ani na włączonym zapłonie ani na wlączonym silniku. Może dlatego że mam xenony? Albo dlatego że mam tryb 1 zarówno w UEC jak i w REC a nie 4 czy 5 co przed chwilą zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie nie działa. mało nie ukręciłem wyłacznika ale nie da rady. ani na włączonym ani na

> wyłączonym zapłonie. Jakieś pomysły? Mam 4 opcję aktywowaną w ASO

Dobra... podpowiem ci, bo sam to odkryłem. Włącznik świateł ustaw na AUTO. Włącz silnik. Jak nie świecą światełka w dzień - kręcisz włącznik na maksa w prawo na pozycję MIJANIA i cofasz do pozycji AUTO (nie jak kolega napisał do 0). Gasisz silnik, odpalasz i już za dnia świeci smile.gif

Cieszysz się włączoną funkcją świateł w systemie skandynawskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cieszysz się włączoną funkcją świateł w systemie skandynawskim.

Ja chce ją wyłączyć. Ale to już nawet nie o to chodzi. I tak nie działa. Prawdopodobnie dlatego że mam tryb 1 w UEC i REC

Po przekręceniu wyłącznika w tryb AUTO światła i tak są włączone nawet jak Astra stoi przodem do słońca czyli nie dziala czujnik zmierzchu. Bo chyba w środku sierpnia w słoneczny dzień o 18.30 nie jest zbyt ciemno crazy.gif

W trybie 5 czujnik zmierzchu działa wiec może wtedy dało by sie wyłączyć tryb skandynawski przełącznikiem.

Chyba dam sobie z tym spokój choć jeszcze ciut eksperymentów będzie bo na AUTO działa mi AFL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrób to samo, co napisałem. Zgasną i załączą się tylko o zmierzchu.

Dalej ani huhu Próbowałem teraz po ciemku w garażu. robię tak:

przełącznik na Auto > włączenie silnika> szybkie przełączenie z auto na mijania i z powrotem na auto> wyłączenie silnika. Po tej operacji dalej pod "0" mam automatyczne światła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ani huhu wyłączenie trybu skandynawskeigo nie działa u mnie nanwet na włączonym silniku. Może coś

> źle robię? Przekręcam szybko wyłącznik w prawo z pozycji "0" do pozycji świateł mijania i z

> powrotem na "0"

> Niestety nie działa ani na wyłączonym zapłonie ani na włączonym zapłonie ani na wlączonym silniku.

> Może dlatego że mam xenony? Albo dlatego że mam tryb 1 zarówno w UEC jak i w REC a nie 4 czy 5

> co przed chwilą zauważyłem.

chyba dla tego tak jest, tryb 1 to jest tak sie wydaje tryb do ktorego mozesz wrocic po kombinacji z wlacznikiem swiatej gdy masz ustawiony inny niz 1, a jak masz juz ustawiony 1 to nie ma do czego wracac kręcąc przelacznikiem, ja mam 5 wiec zaraz pójdę do auta i sprawdze czy moge wrócić do 1 przelacznikiem i z powrotem.

No i dziala na wlaczonym silniku kręcąc auto ma mijania i z powrotem nie trzeba nawet restartowac silnika zeby to zadzialalo swiatla gasza sie na auto tzn wracam do trybu ze dzienne nie dzialaja, zapalaja sie wszystkie po zmroku, po szybkim przekreceniu znowu dzialaja dzienne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.