Skocz do zawartości

EGR


bas

Rekomendowane odpowiedzi

>Dla pewności można sprawdzić jeszcze oporność cewki a potem przetestować działanie zaworu np. programem FES.

jak to zrobić tak w łopatologiczny sposób??

co do egr to dziś kupuje nowy bo ten mój już do niczego się nie nadaje auto ma 130tyś a egr od nowości. Powiedzcie tylko czy jest sens zakładac tą częściową zaślepkę czy wystarczy często czyścić? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak to zrobić tak w łopatologiczny sposób??

Jeżeli kupujesz nowy to nie musisz sprawdzać smile.gif

Rezystancję cewki mierzysz omomierzem, a testujesz w samochodzie programem na PC np. MultiEcuScan dawniej FES -> diagnostyka.

Zadajesz w programie i obserwujesz zachowanie zaworu.

Można też pod Androidem np. AfaOBD

W obu przypadkach konieczny będzie interfejs np. ELM 327

> co do egr to dziś kupuje nowy bo ten mój już do niczego się nie nadaje auto ma 130tyś a egr od

> nowości. Powiedzcie tylko czy jest sens zakładac tą częściową zaślepkę czy wystarczy często

> czyścić?

Zakładać, po co często czyścić? Ograniczysz zasyfianie kolektora spalinami.

Z tego co tu wyczytałem to serwis Fiata chyba zalecał montaż częściowej zaślepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co tu wyczytałem to serwis Fiata chyba zalecał montaż częściowej zaślepki.

A czy jest ta zaslepka to jakos "widac" bez rozkrecania czy niestety tak dobrze nie ma?

Jesli tak to gdzie tego szukac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR wymieniony i jedzie jak ta lala:) wszystkim dzięks

Zaślepkę załóż .... będziesz miała mniej problemów z EGR-em a i tak co 20 tys km należy go czyścić lub sprawdzać dla pewności wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha ha uśmiałam się waszymi postami... zlosnik.gifale muszę znowu pomarudzić. A więc zaślepka założona ale jakoś niby ładnie jedzie ale wcześniej zaraz po zakupie miała większa moc....wolę zapobiegać jeśli coś wam przychodzi do głowy to piszcie i kolejny niepokojący objaw to lekkie szarpanie przy odpalaniu(nierówne), nie robi tego pstryk i już tylko tak jakby się trochę męczyła i raz przy odpaleniu zgasła i po ponownej próbie puściła dymek. confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A więc zaślepka założona ale

> przy odpalaniu(nierówne), nie robi tego pstryk i już tylko tak jakby się trochę męczyła i raz

> przy odpaleniu zgasła i po ponownej próbie puściła dymek.

Po wymianie samego EGR-a , ale jeszcze przed założeniem kryzy nie było takich objawów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odpalania to od początku nie rwał się do pracy, myślałam że ten typ tak ma....raczej mieć tak nie powinien:(

Ps kolektor dolotowy przy egr wyczyszczony jedynie ta rura co egr na niej stoi nie wyczyszczona bo nie było jak jej wykręcić...nie znalazłam żadnej podpowiedzi na forach jak to zrobić?

Jeszcze jedno dziś jak jechałam autobaną to chciałam mu przycisnąć żeby się "odmulił" i co....zaczęło telepać silnikiem tak jakby nie palił na wszystkie gary i puścił biały dymek.....litości czy coś się popsuło....zaczynam mieć już dosyć fiata:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do odpalania to od początku nie rwał się do pracy, myślałam że ten typ tak ma....raczej mieć tak

> nie powinien:(

Jeśli wszystko jest sprawne , paliwo OK i nie ma -30°C to i owszem wink.gif

> Ps kolektor dolotowy przy egr wyczyszczony jedynie ta rura co egr na niej stoi nie wyczyszczona

Nie ma w sumie aż takiej potrzeby jej czyścić - sprawny EGR + kryza wystarczająco załatwia sprawę .

> Jeszcze jedno dziś jak jechałam autobaną to chciałam mu przycisnąć żeby się "odmulił" i

> co....zaczęło telepać silnikiem tak jakby nie palił na wszystkie gary i puścił biały dymek...

> litości czy coś się popsuło....zaczynam mieć już dosyć fiata:(

Najwyraźniej coś z osprzętu kojarzonego zazwyczaj z niemieckimi markami grinser006.gif

Generalnie musisz podpiąć auto pod kompa i odczytać błędy z ECU , bo takie zachowanie jak napisałaś może być spowodowane różnymi rzeczami - chociażby niedomykającym się całkowicie EGR-em (choć nowy) czy brakiem styku we wtyczce od wtrysku ( słynny nr 3 ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie musisz podpiąć auto pod kompa i odczytać błędy z ECU , bo takie zachowanie jak napisałaś

> może być spowodowane różnymi rzeczami - chociażby niedomykającym się całkowicie EGR-em (choć

> nowy) czy brakiem styku we wtyczce od wtrysku ( słynny nr 3 ) .

Szczerze to auto było już pod kompem (poprzednie wpisy) i 0 jakichkolwiek błędów. Dlatego męczę szanowne forum w nadziei że znajdę odpowiedź na to co boli moje auto. Nie wiem już od czego zacząć sprawdzanie.... A czy wymienione objawy to dopalanie się dpf gdzieś czytałam o innej pracy silnika ale czy puszcza wtedy biały dymek???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze to auto było już pod kompem (poprzednie wpisy) i 0 jakichkolwiek błędów.

Po takim zachowaniu jak piszesz to jakiś ślad w ECU tym razem powinien zostać - czy podczas tego poszarpywania zaświeciła się pomarańczowa kontrolka silnika ?

> A czy wymienione objawy to dopalanie się dpf gdzieś czytałam o innej pracy silnika ale czy puszcza wtedy biały dymek???

Regenerację poznasz najszybciej po zwiększonym chwilowym spalaniu i innej pracy silnika , niektórzy narzekają też na jego nierówną - chropowatą pracę i dymek na samym początku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dorzucę swoje 5gr

Wyjęcie EGR czas-wyjęcie 10 min włożenie 10 min.

Samo czyszczenie czas-4 broway.

Polecam zaopatrzyć się w gumowe rękawiczki bo potem ciężko się domyć z sadzy.

U mnie sam EGR był sprawny zacięta była cewka.

Poszarpywało przy 2tyś i do ok 2.2tyś obr nie było w ogóle mocy.

Myślałem że to wina braku klap a to EGR się już nie domykał.

Autko teraz jak po chipie zlosnik.gif

Nie polecam wybijać broka(zaślepki)na EGR.

Ja spróbowałem,wydawało mi się że będę miał lepszy dostęp aby go wyczyścić.

Zaślepka rozpadła się.

musiałem zaspawać powstały otwór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie polecam wybijać broka(zaślepki)na EGR.

> Ja spróbowałem,wydawało mi się że będę miał lepszy dostęp aby go wyczyścić.

> Zaślepka rozpadła się.

> musiałem zaspawać powstały otwór.

u mnie brok(zaślepka) sama z siebie się rozpadła i silnik głośniej chodził i czuć było w aucie spaliny. Zamontowałem brok od mercedesa fi 25mm za cenę 3,5zł....do dziś działa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> A jakiś numer części (fotkę, link) możesz podrzucić do tej części z Merc-a?

nie potrzebny Ci numer części zresztą nawet takiego nie znam. Wystarczy dopasować brok mosiężny o średnicy 25 mm....koszt jest śmieszny bo ok 5zł...do kupienia pewnie w większości sklepów motoryzacyjnych.. Ja wcisnąłem go na swoje miejsce za pomocą imadła....i działa do dziś:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie...żaden mechanik nie umie pomóc mojej "Crowie" już sama nie wiem co z nią robić czytam te fora i już głupieje...tak więc kupno nowego egr wyraźnie pomogło ale moje auto nadal nie jest demonem prędkości z 150PS takim jak było tuż po zakupie, więc zaczynam podejrzewać niejaki VGT ale pytanie kto z was wie gdzie jest owa grucha której pracę mam zaobserwować by sprawdzić czy wspomniany wyżej elektrozawór poprawnie chodzi, się znajduje...wszystko masakryczne zabudowane:( i jak sprawdzić czy moje pompo-wtryski też dobrze pracują ....PLIS pomóżcie bo zestarzeje się a nic nie wymyślę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie...żaden mechanik nie umie pomóc mojej "Crowie" już sama nie wiem co z nią robić czytam te

> fora i już głupieje...tak więc kupno nowego egr wyraźnie pomogło ale moje auto nadal nie jest

> demonem prędkości z 150PS takim jak było tuż po zakupie, więc zaczynam podejrzewać niejaki VGT

> ale pytanie kto z was wie gdzie jest owa grucha której pracę mam zaobserwować by sprawdzić czy

> wspomniany wyżej elektrozawór poprawnie chodzi, się znajduje...wszystko masakryczne

> zabudowane:( i jak sprawdzić czy moje pompo-wtryski też dobrze pracują ....PLIS pomóżcie bo

> zestarzeje się a nic nie wymyślę:)

Znajdź Ten elektrozawór Jest miedzy akumulatorem a silnikiem od strony zderzaka to VGT ... steruje turbiną.. Do niego dochodzą dwa wężyki. Po odłączeniu wężyków jeden po uruchomieniu silnika musi ssać powietrze.... jeśli nie ssa to szukaj dalej od strony podciśnienia czyli - zbiorniczka i pompy Vacum.

Drugi to ten który steruje turbina - gruszką. jak już będziesz wiedzieć który ssa powietrze to w ten drugi musisz przy wyłączonym silniku mocno "zassać". Jeśli mocno zassiesz gruszka a dokładnie siłownik pneumatyczny powinien przestawić łopaty w turbinie... raczej tego nie zobaczysz w 1,9 MJTD 16 V ale jak puścisz wężyk raptownie powinien zassać powietrze i powinno być słychać że puściła sprężyna i coś stuknęło... To znaczy że gruszka pracuje i łopatami steruje.

Zawsze można też wymienić zawór... ale czy to jego wina... nie jest wieczny ale równie dobrze brak mocy może być spowodowany zapchanym filtrem powietrza, uszkodzoną przepływką lub 1000 innych przyczyn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.