ziemia21 Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 >Dla pewności można sprawdzić jeszcze oporność cewki a potem przetestować działanie zaworu np. programem FES. jak to zrobić tak w łopatologiczny sposób?? co do egr to dziś kupuje nowy bo ten mój już do niczego się nie nadaje auto ma 130tyś a egr od nowości. Powiedzcie tylko czy jest sens zakładac tą częściową zaślepkę czy wystarczy często czyścić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbir Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > jak to zrobić tak w łopatologiczny sposób?? Jeżeli kupujesz nowy to nie musisz sprawdzać Rezystancję cewki mierzysz omomierzem, a testujesz w samochodzie programem na PC np. MultiEcuScan dawniej FES -> diagnostyka. Zadajesz w programie i obserwujesz zachowanie zaworu. Można też pod Androidem np. AfaOBD W obu przypadkach konieczny będzie interfejs np. ELM 327 > co do egr to dziś kupuje nowy bo ten mój już do niczego się nie nadaje auto ma 130tyś a egr od > nowości. Powiedzcie tylko czy jest sens zakładac tą częściową zaślepkę czy wystarczy często > czyścić? Zakładać, po co często czyścić? Ograniczysz zasyfianie kolektora spalinami. Z tego co tu wyczytałem to serwis Fiata chyba zalecał montaż częściowej zaślepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > Z tego co tu wyczytałem to serwis Fiata chyba zalecał montaż częściowej zaślepki. A czy jest ta zaslepka to jakos "widac" bez rozkrecania czy niestety tak dobrze nie ma? Jesli tak to gdzie tego szukac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterro Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > A czy jest ta zaslepka to jakos "widac" bez rozkrecania czy niestety tak dobrze nie ma? > Jesli tak to gdzie tego szukac? Ja rozbierałem EGRa sam. Nie jest to jakoś bardzo trudne. Zaślepkę kupiłem w ASO za 12 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemia21 Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 EGR wymieniony i jedzie jak ta lala:) wszystkim dzięks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > EGR wymieniony i jedzie jak ta lala:) wszystkim dzięks Zaślepkę załóż .... będziesz miała mniej problemów z EGR-em a i tak co 20 tys km należy go czyścić lub sprawdzać dla pewności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > Zaślepkę załóż .... będziesz miał bo to Ona jest... "ziemia21" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > bo to Ona jest... "ziemia21" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > bo to Ona jest... "ziemia21" Zgadza się - ale 2 dni temu jeszcze nikt z nas o tym nie wiedział , że to bo profil był całkiem pusty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > Zgadza się - ale 2 dni temu jeszcze nikt z nas o tym nie wiedział , że to bo profil był pusty Czyżby to pierwsza na AK Cromy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > Zgadza się - ale 2 dni temu jeszcze nikt z nas o tym nie wiedział , że to bo profil był całkiem > pusty wystarczy czytać co jest napisane... "byłam", "robiłam" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > wystarczy czytać co jest napisane... "byłam", "robiłam" Dokladnie Jak sprzedaz mućki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > Jak sprzedaz mućki? chyba nie mam ciśnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > wystarczy czytać co jest napisane... "byłam", "robiłam" W pierwszym poście "- am" jeszcze nie było PS. W sumie to starczy już tego OT . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemia21 Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Ha ha uśmiałam się waszymi postami... ale muszę znowu pomarudzić. A więc zaślepka założona ale jakoś niby ładnie jedzie ale wcześniej zaraz po zakupie miała większa moc....wolę zapobiegać jeśli coś wam przychodzi do głowy to piszcie i kolejny niepokojący objaw to lekkie szarpanie przy odpalaniu(nierówne), nie robi tego pstryk i już tylko tak jakby się trochę męczyła i raz przy odpaleniu zgasła i po ponownej próbie puściła dymek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > A więc zaślepka założona ale > przy odpalaniu(nierówne), nie robi tego pstryk i już tylko tak jakby się trochę męczyła i raz > przy odpaleniu zgasła i po ponownej próbie puściła dymek. Po wymianie samego EGR-a , ale jeszcze przed założeniem kryzy nie było takich objawów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemia21 Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Co do odpalania to od początku nie rwał się do pracy, myślałam że ten typ tak ma....raczej mieć tak nie powinien:( Ps kolektor dolotowy przy egr wyczyszczony jedynie ta rura co egr na niej stoi nie wyczyszczona bo nie było jak jej wykręcić...nie znalazłam żadnej podpowiedzi na forach jak to zrobić? Jeszcze jedno dziś jak jechałam autobaną to chciałam mu przycisnąć żeby się "odmulił" i co....zaczęło telepać silnikiem tak jakby nie palił na wszystkie gary i puścił biały dymek.....litości czy coś się popsuło....zaczynam mieć już dosyć fiata:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > Co do odpalania to od początku nie rwał się do pracy, myślałam że ten typ tak ma....raczej mieć tak > nie powinien:( Jeśli wszystko jest sprawne , paliwo OK i nie ma -30°C to i owszem > Ps kolektor dolotowy przy egr wyczyszczony jedynie ta rura co egr na niej stoi nie wyczyszczona Nie ma w sumie aż takiej potrzeby jej czyścić - sprawny EGR + kryza wystarczająco załatwia sprawę . > Jeszcze jedno dziś jak jechałam autobaną to chciałam mu przycisnąć żeby się "odmulił" i > co....zaczęło telepać silnikiem tak jakby nie palił na wszystkie gary i puścił biały dymek... > litości czy coś się popsuło....zaczynam mieć już dosyć fiata:( Najwyraźniej coś z osprzętu kojarzonego zazwyczaj z niemieckimi markami Generalnie musisz podpiąć auto pod kompa i odczytać błędy z ECU , bo takie zachowanie jak napisałaś może być spowodowane różnymi rzeczami - chociażby niedomykającym się całkowicie EGR-em (choć nowy) czy brakiem styku we wtyczce od wtrysku ( słynny nr 3 ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemia21 Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > Generalnie musisz podpiąć auto pod kompa i odczytać błędy z ECU , bo takie zachowanie jak napisałaś > może być spowodowane różnymi rzeczami - chociażby niedomykającym się całkowicie EGR-em (choć > nowy) czy brakiem styku we wtyczce od wtrysku ( słynny nr 3 ) . Szczerze to auto było już pod kompem (poprzednie wpisy) i 0 jakichkolwiek błędów. Dlatego męczę szanowne forum w nadziei że znajdę odpowiedź na to co boli moje auto. Nie wiem już od czego zacząć sprawdzanie.... A czy wymienione objawy to dopalanie się dpf gdzieś czytałam o innej pracy silnika ale czy puszcza wtedy biały dymek??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > Szczerze to auto było już pod kompem (poprzednie wpisy) i 0 jakichkolwiek błędów. Po takim zachowaniu jak piszesz to jakiś ślad w ECU tym razem powinien zostać - czy podczas tego poszarpywania zaświeciła się pomarańczowa kontrolka silnika ? > A czy wymienione objawy to dopalanie się dpf gdzieś czytałam o innej pracy silnika ale czy puszcza wtedy biały dymek??? Regenerację poznasz najszybciej po zwiększonym chwilowym spalaniu i innej pracy silnika , niektórzy narzekają też na jego nierówną - chropowatą pracę i dymek na samym początku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemia21 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Żadne lampki się nie zaświecają...to chyba trzeba dobrego mechanika znaleźć.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Dorzucę swoje 5gr Wyjęcie EGR czas-wyjęcie 10 min włożenie 10 min. Samo czyszczenie czas-4 broway. Polecam zaopatrzyć się w gumowe rękawiczki bo potem ciężko się domyć z sadzy. U mnie sam EGR był sprawny zacięta była cewka. Poszarpywało przy 2tyś i do ok 2.2tyś obr nie było w ogóle mocy. Myślałem że to wina braku klap a to EGR się już nie domykał. Autko teraz jak po chipie Nie polecam wybijać broka(zaślepki)na EGR. Ja spróbowałem,wydawało mi się że będę miał lepszy dostęp aby go wyczyścić. Zaślepka rozpadła się. musiałem zaspawać powstały otwór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frynas Napisano 22 Marca 2013 Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 > Nie polecam wybijać broka(zaślepki)na EGR. > Ja spróbowałem,wydawało mi się że będę miał lepszy dostęp aby go wyczyścić. > Zaślepka rozpadła się. > musiałem zaspawać powstały otwór. u mnie brok(zaślepka) sama z siebie się rozpadła i silnik głośniej chodził i czuć było w aucie spaliny. Zamontowałem brok od mercedesa fi 25mm za cenę 3,5zł....do dziś działa:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kromek-atomek Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 A jakiś numer części (fotkę, link) możesz podrzucić do tej części z Merc-a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frynas Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > A jakiś numer części (fotkę, link) możesz podrzucić do tej części z Merc-a? nie potrzebny Ci numer części zresztą nawet takiego nie znam. Wystarczy dopasować brok mosiężny o średnicy 25 mm....koszt jest śmieszny bo ok 5zł...do kupienia pewnie w większości sklepów motoryzacyjnych.. Ja wcisnąłem go na swoje miejsce za pomocą imadła....i działa do dziś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemia21 Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Panowie...żaden mechanik nie umie pomóc mojej "Crowie" już sama nie wiem co z nią robić czytam te fora i już głupieje...tak więc kupno nowego egr wyraźnie pomogło ale moje auto nadal nie jest demonem prędkości z 150PS takim jak było tuż po zakupie, więc zaczynam podejrzewać niejaki VGT ale pytanie kto z was wie gdzie jest owa grucha której pracę mam zaobserwować by sprawdzić czy wspomniany wyżej elektrozawór poprawnie chodzi, się znajduje...wszystko masakryczne zabudowane:( i jak sprawdzić czy moje pompo-wtryski też dobrze pracują ....PLIS pomóżcie bo zestarzeje się a nic nie wymyślę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > Panowie...żaden mechanik nie umie pomóc mojej "Crowie" już sama nie wiem co z nią robić czytam te > fora i już głupieje...tak więc kupno nowego egr wyraźnie pomogło ale moje auto nadal nie jest > demonem prędkości z 150PS takim jak było tuż po zakupie, więc zaczynam podejrzewać niejaki VGT > ale pytanie kto z was wie gdzie jest owa grucha której pracę mam zaobserwować by sprawdzić czy > wspomniany wyżej elektrozawór poprawnie chodzi, się znajduje...wszystko masakryczne > zabudowane:( i jak sprawdzić czy moje pompo-wtryski też dobrze pracują ....PLIS pomóżcie bo > zestarzeje się a nic nie wymyślę Znajdź Ten elektrozawór Jest miedzy akumulatorem a silnikiem od strony zderzaka to VGT ... steruje turbiną.. Do niego dochodzą dwa wężyki. Po odłączeniu wężyków jeden po uruchomieniu silnika musi ssać powietrze.... jeśli nie ssa to szukaj dalej od strony podciśnienia czyli - zbiorniczka i pompy Vacum. Drugi to ten który steruje turbina - gruszką. jak już będziesz wiedzieć który ssa powietrze to w ten drugi musisz przy wyłączonym silniku mocno "zassać". Jeśli mocno zassiesz gruszka a dokładnie siłownik pneumatyczny powinien przestawić łopaty w turbinie... raczej tego nie zobaczysz w 1,9 MJTD 16 V ale jak puścisz wężyk raptownie powinien zassać powietrze i powinno być słychać że puściła sprężyna i coś stuknęło... To znaczy że gruszka pracuje i łopatami steruje. Zawsze można też wymienić zawór... ale czy to jego wina... nie jest wieczny ale równie dobrze brak mocy może być spowodowany zapchanym filtrem powietrza, uszkodzoną przepływką lub 1000 innych przyczyn... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.