Skocz do zawartości

Pompa hamulcowa


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, czy to właściwy dział na pytania techniczne, ale dotyczy auta jak najbardziej z okresu PRL biglaugh.gif

Czy ktoś wie do czego służy ten element tuż obok pompy hamulcowej (zaznaczony czerwoną strzałką)? Jak widać wchodzi tam jeden przewód z tylnej sekcji i jeden z przedniej. O co w tym chodzi i na jakiej zasadzie to działa? hmm.gif

285306371-pompa.jpg

post-129023-14352514033064_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, czy to właściwy dział na pytania techniczne, ale dotyczy auta jak najbardziej z okresu

> PRL

> Czy ktoś wie do czego służy ten element tuż obok pompy hamulcowej (zaznaczony czerwoną strzałką)?

> Jak widać wchodzi tam jeden przewód z tylnej sekcji i jeden z przedniej. O co w tym chodzi i

> na jakiej zasadzie to działa?

A nie jest to coś związanego np. z korektorem hamowania tylnej osi ?

Bo u mnie nie ma tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siakiś reduktor na tył, ale po co podłączony przód

No właśnie, jest podłączony tylko jeden przedni przewód hamulcowy, no i tylny hmm.gif Pomiędzy nimi jest jakiś trzpień, pewnie służy do regulacji, ale czego? niewiem.gif Książki dotyczące Poloneza, które mam (instrukcja, serwisówka itp.) nic nie wspominają o tym elemencie, myślałem, że któryś z kolegów może będzie wiedział do czego to służy... hmm.gif

285308673-pompa2.jpg

post-129023-14352514043946_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, jest podłączony tylko jeden przedni przewód hamulcowy, no i tylny Pomiędzy nimi jest

> jakiś trzpień, pewnie służy do regulacji, ale czego?

Mnie szlag trafia zlosnik.gif, bo jestem pewien że wiedziałem co to i po co jest. W środku był tłok wyrównujący, albo bardziej "przesuwający" ciśnienie wytwarzane w pompie między przednim i tylnym hamulcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie szlag trafia , bo jestem pewien że wiedziałem co to i po co jest. W środku był tłok

> wyrównujący, albo bardziej "przesuwający" ciśnienie wytwarzane w pompie między przednim i

> tylnym hamulcem.

Ponoć w Polonezach były bezwładnościowe korektory hamowania tylnych kół, ale chyba w nowszych układach hamulcowych "Lucas". U mnie przy tylnym moście jest zwykły korektor na dźwignię, więc bezwładnościowy raczej odpada, ale kto wie... hmm.gifniewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wcześniej napisał w środku jest tłok który przy sprawnym układzie będzie stał w środku.

Owe urządzenie kontroluje różnicę ciśnień między układem przednim i tylnym.W momencie gdy różnica ciśnień między przodem a tyłem jest zbyt duża to tłoczek który jest w środku zostaje przepchany,a że od spodu jest śrubka do której powinien być przykręcony przewód od kontrolki na desce,to owy tłoczek dotyka go i na liczniku mamy choinkę na czerwono grinser006.gifpalacz.gif

Ot taki układ diagnostyczny na wypadek awarii któregoś z obwodów.

Dawno temu robiłem znajomemu hamulce w 125p i nie mogłem dać sobie z tym rady.Okazało się że właśnie w tym dziadostwie na tłoczku poszło uszczelnienie i zrobił się jeden wielki obwód na wszystkie koła hehe.gif Wywaliłem to i spokój palacz.gif

Ale jakie fajne rozwiązanie na wyskakujące przewody zasilające w pompie heheheee zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje 20.GIF Znaczy, że ktoś już kombinował przy tym układzie i podpiął korek z pływakiem od przedniego układu pod kontrolkę (tak jak podejrzewałem, bo coś mi się to rozwiązanie nie podobało - w tym roczniku raczej czegoś takiego nie było).

A propos sposobu na wyskakujące przewody z pompy - w tym samochodzie jest wiele ciekawych patentów, część wyeliminowałem, bo były nieprzydatne, czy wręcz nawet mogły powodować niebezpieczeństwo shocked.gif, część jest całkiem sprytna i ułatwia eksploatację auta, a jeszcze na pewno trochę do odkrycia pozostało waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.