Skocz do zawartości

Włączenie biegu bez sprzęgła.


waho

Rekomendowane odpowiedzi

> Hej!

> Czy ktoś z Was próbował wrzucać biegi bez rozłączania sprzęgła?

> Interesuje mnie to czy skrzynia 1.4 z cienkim wałkiem jest wyjątkiem czy też tak jest we wszystkich

> skrzyniach BBM.

Ja grinser006.gif

Odpowiednio operując gazem da się zmieniać biegi bez sprzęgła. Z zaznaczeniem, że łatwiej jest je zmieniać w górę niż w dół biglaugh.gif

A co za eksperyment robisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej!

> Czy ktoś z Was próbował wrzucać biegi bez rozłączania sprzęgła?

Onegdaj, w 1989r jeździł tak autobusem kierowca 3 dni po Beneluxie (sprzęgło mu padło) zanim gdzieś do tego starego grata kupił części.

Ruszał "na rozruszniku" ale potem śmigał, że nikt nie czuł i nie słyszał różnicy czy ze sprzęgłem czy bez. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiednio operując gazem da się zmieniać biegi bez sprzęgła.[...]

Kurde za cholerę nie mogłem wbić żadnego biegu, trzymając nawet obroty takie jakie powinny być przy danej prędkości, nie szło też na patent ze starych Jelczów czy też Starów, jakby wyciśnięty pedał sprzęgła coś blokował.

Zaznaczę, że biegi da się wyrzucić bez najmniejszego problemu operując odpowiednio gazem. Co najdziwniejsze to to że nic nie zgrzyta jak próbuję wrzucić bieg bez rozsprzęglenia, a wystarczy lekko dotknąć sprzęgło i już jest zgrzyt przy wrzucaniu.

> A co za eksperyment robisz?

Szykuję się na jazdę bez linki sprzęgła pod dom ew do mechanika... tak na przyszłość.

Jutro będę dalej próbował zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MaryśceW 1.6 bardzo często zmieniałem biegi bez użycia sprzęgła, nie napotkałem na najmniejszy zgrzyt. Na częstotliwość zmian miała chyba wpływ pozycja za kierownicą, która skutecznie zniechęcała mnie do wysiłku jakim było wciskanie sprzęgła.

W Stilo jakoś nie ciągnie mnie do tego a w Krowie mam automat*.

* W życiu sporo jeździłem automatami i nie rozumiem ludzi, którzy jeżdżą na co dzień manualami. Automat do codziennej jazdy jest optymalnym rozwiązaniem. Przyznaję, że od czasu do czasu sprawia mi przyjemność pobawić się manualem w Stilo smile.gif ale na co dzień wolę automat.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie ideologię znam, metody pokazane na tym filmie też. Jutro jeszcze popróbuję wink.gif

Edyta:

Operacja zakończona sukcesem, biegi wchodzą mi bez zgrzytu w górę i dół smile.gif

Kilka spostrzeżeń:

1. obroty przy przełączaniu w górę min 3kRPM.

2. nie da rady włączyć biegu jak obr nie spadną do odpowiedniej wartości.

3. trzeba użyć delikatnie siły przełączając bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie ideologię znam, metody pokazane na tym filmie też. Jutro jeszcze popróbuję

> Edyta:

> Operacja zakończona sukcesem, biegi wchodzą mi bez zgrzytu w górę i dół

> Kilka spostrzeżeń:

> 1. obroty przy przełączaniu w górę min 3kRPM.

> 2. nie da rady włączyć biegu jak obr nie spadną do odpowiedniej wartości.

> 3. trzeba użyć delikatnie siły przełączając bieg.

Trzeba wyczuć obroty. W górę bez problemu, w dół z tzw "międzygazem" bez zgrzytów. Wyłącz klimę, żeby nie obciążać motoru.

Gorzej z ruszaniem i zmianą przy jeździe pod górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w pracy jezdze czasem transitem, to prawie zawsze tak zmieniam biegi - bo szyny fotelu sa zardzewiale i nie da sie ustawic fotela, wiec siedze za blisko i bardzo ciezko mi naciskac sprzeglo.

Jednak zauwazylem, ze w niektorych autach jest to bajecznie prosto robic (np wlasnie transit, cc900) a w niektorych bardzo trudno - np w primerze nie udalo mi sie ani raz.

W bravo 1.2 da rade, ale czasem zgrzytnie, wiec wole tego na codzien nie robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.