tomx1 Napisano 13 Października 2011 Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Witam Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem fiaciora 125p, i mam pytanie czy jest możliwość poprawnego wyregulowania gaźnika na podstawie wskazań sondy lambda (stosując np kolektor wydechowy z sondą z poloneza)? Sonda zwykła 0-1V a nie szerokopasmowa. Pytam bo dostep do analizatora spalin mam dosc ograniczony. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 13 Października 2011 Udostępnij Napisano 13 Października 2011 > Witam > Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem fiaciora 125p, i mam pytanie czy jest możliwość poprawnego > wyregulowania gaźnika na podstawie wskazań sondy lambda (stosując np kolektor wydechowy z > sondą z poloneza)? Sonda zwykła 0-1V a nie szerokopasmowa. Pytam bo dostep do analizatora > spalin mam dosc ograniczony. > Pozdrawiam Mój gaźnikowiec po regenracji gaźnika (oś) ustawił mi go "na słuch" - efekt: Polonez spalił (na wyjeździe 5000 km do Turcji) 7,14 l/100 km (załadowany) i rozpędził się na autostradzie do 178 km/h (licznikowe). Także polecam raczej mechanika "złotą rączkę" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 13 Października 2011 Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Prawda jest taka, że nie wiele jest do ustawiania w takim gaźniku. Jedynie skład mieszanki biegu jałowego i obroty biegu jałowego. Reszta jest już fabrycznie ustawiona. Żeby coś zmienić trzeba zmieniać dysze, rurki emulsyjne i takie tam pierdoły. Więc ustawić, żeby na luzie równo chodził i po regulacji. Zwykłą sondą nic nie zdziałasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Października 2011 Udostępnij Napisano 13 Października 2011 > Prawda jest taka, że nie wiele jest do ustawiania w takim gaźniku. Jedynie skład mieszanki biegu > jałowego i obroty biegu jałowego. Reszta jest już fabrycznie ustawiona Nie wiesz nie pisz. W czym jak w czym ale w poldzie/kancie jest takie pole do popisu przy regulacji, że ho ho... Do autora: jeśli masz "czucie" i odrobinę wiedzy to ustawiaj bez sondy. Pierwsze to ustawienie pływaka i sprawdzenie dysz czy ktoś nie wymieniał na pseudoekonomiczne-mniejsze. Później skład + obroty Ja zawsze ustawiałem komplet => zawory, zapłon, gaźnik. Warto zwrócić uwagę na regulator podciśnieniowy zapłonu i skorygować jego czułość podkładkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 13 Października 2011 Udostępnij Napisano 13 Października 2011 > Nie wiesz nie pisz. W czym jak w czym ale w poldzie/kancie jest takie pole do popisu przy > regulacji, że ho ho... > Do autora: jeśli masz "czucie" i odrobinę wiedzy to ustawiaj bez sondy. Pierwsze to ustawienie > pływaka i sprawdzenie dysz czy ktoś nie wymieniał na pseudoekonomiczne-mniejsze. > Później skład + obroty > Ja zawsze ustawiałem komplet => zawory, zapłon, gaźnik. Warto zwrócić uwagę na regulator > podciśnieniowy zapłonu i skorygować jego czułość podkładkami mogę tylko potwierdzić, grzebałem kiedys w wytowrach polskiej mysli technicznej i naprawde, rzadko się zdarzało, żeby te same paramtry ustawień działały w drugim aucie Co gaźnik to inna kombinacja dysz, ustawień pływaka w komorze paliwowej, ustawień powietrza i tak dalej, tolerancja ustawienia zapłonu też szeroka Imo szukać jakiegoś starego mechanika, raczej już wiekowego albo dorwać ksiązkę o gaźnikach i podstawach ich strojenia, a potem samemu próbowac się uczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 13 Października 2011 Udostępnij Napisano 13 Października 2011 > Nie wiesz nie pisz. W czym jak w czym ale w poldzie/kancie jest >takie pole do popisu przy > regulacji, że ho ho... > Do autora: jeśli masz "czucie" i odrobinę wiedzy to ustawiaj bez >sondy. Pierwsze to ustawienie > pływaka i sprawdzenie dysz czy ktoś nie wymieniał na >pseudoekonomiczne-mniejsze. Ja np. zamieniałem rurki emulsujne z II prelotu na I przelot. Palił tyle samo a fajowo wchodził w obroty i był elastyczniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 13 Października 2011 Udostępnij Napisano 13 Października 2011 A powiedz mi czego nie wiem, wczytaj się w to co napisałem. O wymianie dysz i rurek emulsyjnych pisałem, jedynie pływak pominąłem. Akurat troszkę się na gaźnikach znam. Miałem wytwór 1.2 fire z dwu gardzielowym weberem z tipo 1.6 i troszkę się z tym nabawiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Października 2011 Udostępnij Napisano 13 Października 2011 > Ja np. zamieniałem rurki emulsujne z II prelotu na I przelot. Palił tyle samo a fajowo wchodził w > obroty i był elastyczniejszy. A ja zrobiłem głowicę, kolektor od GSI, wydech Pachonia, gaźnik dopieszczony, zawory na 0,15, aparat zapłonowy + zapłon dobrany "pod silnik", wkład K&N i zap.... licznikowe 180+ a spalał w mieście 9L/100km {no ale korków takich nie było } To były czasy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Października 2011 Udostępnij Napisano 13 Października 2011 > A powiedz mi czego nie wiem, wczytaj się w to co napisałem. O wymianie dysz i rurek emulsyjnych > pisałem, jedynie pływak pominąłem. Akurat troszkę się na gaźnikach znam. Miałem wytwór 1.2 > fire z dwu gardzielowym weberem z tipo 1.6 i troszkę się z tym nabawiłem. Zrozumiałeś cytat? Quote: Prawda jest taka, że nie wiele jest do ustawiania w takim gaźniku. Jedynie skład mieszanki biegu jałowego i obroty biegu jałowego. Reszta jest już fabrycznie ustawiona Sam fakt posiadania na wiedzę się nie przekłada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 13 Października 2011 Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Jeżeli ktoś nie pozmieniał dysz i rurek, to nic poza składem mieszanki biegu jałowego, obrotów i pływaka nie da się zrobić o to mi Kolego chodziło. Sam fakt posiadania może i nie, ale fakt, że sam to złożyłem do kupy i wyregulowałem to myśle, że tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Października 2011 Udostępnij Napisano 13 Października 2011 > Jeżeli ktoś nie pozmieniał dysz i rurek, to nic poza składem mieszanki biegu jałowego, obrotów i > pływaka nie da się zrobić o to mi Kolego chodziło. Sam fakt posiadania może i nie, ale fakt, > że sam to złożyłem do kupy i wyregulowałem to myśle, że tak. Da się, da. Sama kwestia pousuwania niedoskonałości odlewów, dobrania dysz "pod silnik". Mam kilka publikacji na ten temat np. Pachonia " Modyfikacje Poloneza", Szczecińskiego broszura o modyfikacjach 126p, itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2011 > Da się, da. Sama kwestia pousuwania niedoskonałości odlewów, dobrania dysz "pod silnik". Mam kilka > publikacji na ten temat np. Pachonia " Modyfikacje Poloneza", Szczecińskiego broszura o > modyfikacjach 126p, itp Te pozycje pochłonąłem mając jeszcze 126p A o regulacje na podstawie sondy pytałem bo może by się nieco dokładniej dało ustawić. Ale i tak poustawiałem wczoraj gaźnik na słuch i ładnie trzyma obroty i sie wkręca, zobaczymy jak spalanie. Tylko czasem sie stukowe pojawia wiec muszę zapłon nieco opóźnić. A na korygowanie niedokładności głowicy, kolektor z gsi itp przyjdzie jeszcze czas Narazie będą tylko felgi Smith UK z eksportowego poldka Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 14 Października 2011 Udostępnij Napisano 14 Października 2011 > ... > Tylko czasem sie stukowe pojawia wiec muszę zapłon nieco opóźnić. > ... Sprawdź i może profilaktycznie wymień sprężynki w regulatorze odśrodkowym. Ten Typ Tak Ma, że sprężynki słabną i się wyciągają. W efekcie regulator działa nieprawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2011 > Sprawdź i może profilaktycznie wymień sprężynki w regulatorze odśrodkowym. Ten Typ Tak Ma, że > sprężynki słabną i się wyciągają. W efekcie regulator działa nieprawidłowo. Sprawdze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 14 Października 2011 Udostępnij Napisano 14 Października 2011 > Sprawdź i może profilaktycznie wymień sprężynki w regulatorze odśrodkowym. Ten Typ Tak Ma, że > sprężynki słabną i się wyciągają. W efekcie regulator działa nieprawidłowo. Dodatkowo ciężarki regulatora potrafią rdzą podejść i nie pracują wtedy jak trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.