Skocz do zawartości

[125p] Regulacja gaźnika a sonda lambda


tomx1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem fiaciora 125p, i mam pytanie czy jest możliwość poprawnego wyregulowania gaźnika na podstawie wskazań sondy lambda (stosując np kolektor wydechowy z sondą z poloneza)? Sonda zwykła 0-1V a nie szerokopasmowa. confused.gif Pytam bo dostep do analizatora spalin mam dosc ograniczony.

Pozdrawiam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem fiaciora 125p, i mam pytanie czy jest możliwość poprawnego

> wyregulowania gaźnika na podstawie wskazań sondy lambda (stosując np kolektor wydechowy z

> sondą z poloneza)? Sonda zwykła 0-1V a nie szerokopasmowa. Pytam bo dostep do analizatora

> spalin mam dosc ograniczony.

> Pozdrawiam

Mój gaźnikowiec po regenracji gaźnika (oś) ustawił mi go "na słuch" - efekt: Polonez spalił (na wyjeździe 5000 km do Turcji) 7,14 l/100 km (załadowany) i rozpędził się na autostradzie do 178 km/h (licznikowe).

Także polecam raczej mechanika "złotą rączkę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że nie wiele jest do ustawiania w takim gaźniku. Jedynie skład mieszanki biegu jałowego i obroty biegu jałowego. Reszta jest już fabrycznie ustawiona. Żeby coś zmienić trzeba zmieniać dysze, rurki emulsyjne i takie tam pierdoły. Więc ustawić, żeby na luzie równo chodził i po regulacji. Zwykłą sondą nic nie zdziałasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawda jest taka, że nie wiele jest do ustawiania w takim gaźniku. Jedynie skład mieszanki biegu

> jałowego i obroty biegu jałowego. Reszta jest już fabrycznie ustawiona

Nie wiesz nie pisz. W czym jak w czym ale w poldzie/kancie jest takie pole do popisu przy regulacji, że ho ho...

Do autora: jeśli masz "czucie" i odrobinę wiedzy to ustawiaj bez sondy. Pierwsze to ustawienie pływaka i sprawdzenie dysz czy ktoś nie wymieniał na pseudoekonomiczne-mniejsze.

Później skład + obroty ok.gif

Ja zawsze ustawiałem komplet => zawory, zapłon, gaźnik. Warto zwrócić uwagę na regulator podciśnieniowy zapłonu i skorygować jego czułość podkładkami ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiesz nie pisz. W czym jak w czym ale w poldzie/kancie jest takie pole do popisu przy

> regulacji, że ho ho...

> Do autora: jeśli masz "czucie" i odrobinę wiedzy to ustawiaj bez sondy. Pierwsze to ustawienie

> pływaka i sprawdzenie dysz czy ktoś nie wymieniał na pseudoekonomiczne-mniejsze.

> Później skład + obroty

> Ja zawsze ustawiałem komplet => zawory, zapłon, gaźnik. Warto zwrócić uwagę na regulator

> podciśnieniowy zapłonu i skorygować jego czułość podkładkami

mogę tylko potwierdzić, grzebałem kiedys w wytowrach polskiej mysli technicznej i naprawde, rzadko się zdarzało, żeby te same paramtry ustawień działały w drugim aucie hehe.gifzlosnik.gif Co gaźnik to inna kombinacja dysz, ustawień pływaka w komorze paliwowej, ustawień powietrza i tak dalej, tolerancja ustawienia zapłonu też szeroka zlosnik.gif

Imo szukać jakiegoś starego mechanika, raczej już wiekowego albo dorwać ksiązkę o gaźnikach i podstawach ich strojenia, a potem samemu próbowac się uczyć waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiesz nie pisz. W czym jak w czym ale w poldzie/kancie jest >takie pole do popisu przy

> regulacji, że ho ho...

> Do autora: jeśli masz "czucie" i odrobinę wiedzy to ustawiaj bez >sondy. Pierwsze to ustawienie

> pływaka i sprawdzenie dysz czy ktoś nie wymieniał na >pseudoekonomiczne-mniejsze.

Ja np. zamieniałem rurki emulsujne z II prelotu na I przelot. Palił tyle samo a fajowo wchodził w obroty i był elastyczniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja np. zamieniałem rurki emulsujne z II prelotu na I przelot. Palił tyle samo a fajowo wchodził w

> obroty i był elastyczniejszy.

A ja zrobiłem głowicę, kolektor od GSI, wydech Pachonia, gaźnik dopieszczony, zawory na 0,15, aparat zapłonowy + zapłon dobrany "pod silnik", wkład K&N i zap.... licznikowe 180+ a spalał w mieście 9L/100km {no ale korków takich nie było 270751858-jezyk.gif}

To były czasy... old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedz mi czego nie wiem, wczytaj się w to co napisałem. O wymianie dysz i rurek emulsyjnych

> pisałem, jedynie pływak pominąłem. Akurat troszkę się na gaźnikach znam. Miałem wytwór 1.2

> fire z dwu gardzielowym weberem z tipo 1.6 i troszkę się z tym nabawiłem.

Zrozumiałeś cytat?

Quote:

Prawda jest taka, że nie wiele jest do ustawiania w takim gaźniku. Jedynie skład mieszanki biegu jałowego i obroty biegu jałowego. Reszta jest już fabrycznie ustawiona


Sam fakt posiadania na wiedzę się nie przekłada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli ktoś nie pozmieniał dysz i rurek, to nic poza składem mieszanki biegu jałowego, obrotów i

> pływaka nie da się zrobić o to mi Kolego chodziło. Sam fakt posiadania może i nie, ale fakt,

> że sam to złożyłem do kupy i wyregulowałem to myśle, że tak.

Da się, da. Sama kwestia pousuwania niedoskonałości odlewów, dobrania dysz "pod silnik". Mam kilka publikacji na ten temat np. Pachonia " Modyfikacje Poloneza", Szczecińskiego broszura o modyfikacjach 126p, itp ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da się, da. Sama kwestia pousuwania niedoskonałości odlewów, dobrania dysz "pod silnik". Mam kilka

> publikacji na ten temat np. Pachonia " Modyfikacje Poloneza", Szczecińskiego broszura o

> modyfikacjach 126p, itp

Te pozycje pochłonąłem mając jeszcze 126p grinser006.gif A o regulacje na podstawie sondy pytałem bo może by się nieco dokładniej dało ustawić. wink.gif Ale i tak poustawiałem wczoraj gaźnik na słuch i ładnie trzyma obroty i sie wkręca, zobaczymy jak spalanie.

Tylko czasem sie stukowe pojawia wiec muszę zapłon nieco opóźnić.

A na korygowanie niedokładności głowicy, kolektor z gsi itp przyjdzie jeszcze czas wink.gif Narazie będą tylko felgi Smith UK z eksportowego poldka 270635636-JUMP2.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź i może profilaktycznie wymień sprężynki w regulatorze odśrodkowym. Ten Typ Tak Ma, że

> sprężynki słabną i się wyciągają. W efekcie regulator działa nieprawidłowo.

Dodatkowo ciężarki regulatora potrafią rdzą podejść i nie pracują wtedy jak trzeba ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.