cacus Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Może ktoś z Was będzie znał odpowiedź na moje pytanie... Mam zamiar zainwestować w tarcze 305mm i zaciski czterotłoczkowe. Jednak nikt tego do Krowy nie robi. Mam możliwość zakupienia zacisków dedykowanych do Alfy z adapterami do Novej Brawki. Czy będą pasowały? czy jednak zaciski, które mam (z drutami, sprężynkami) które chyba są z Opla mają inne mocowanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > Może ktoś z Was będzie znał odpowiedź na moje pytanie... > Mam zamiar zainwestować w tarcze 305mm i zaciski czterotłoczkowe. Jednak nikt tego do Krowy nie > robi. Mam możliwość zakupienia zacisków dedykowanych do Alfy z adapterami do Novej Brawki. Czy > będą pasowały? czy jednak zaciski, które mam (z drutami, sprężynkami) które chyba są z Opla > mają inne mocowanie ? Croma = OPEL = VECTRA C .... szukaj hamulców od mocnej Vectry lub Saaba 9-3 .... ale oni i tak wkładali tam to co Fiat do Cromy 120 KM.... może od Alfy 159 podejda ... ale nikt nie wie dokładnie.... trzeba sprawdzić... Ja mam nacinane i nawiercane z przodu + klocki Ferodo Premier i jest do tyłu musze jeszcze zapodac te tarcze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > Ja mam nacinane i nawiercane z przodu + klocki Ferodo Premier i jest do tyłu musze jeszcze > zapodac te tarcze... jak butami wspomagasz te heble to napewno jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 ma pasowac z ar 159, wiec laduj zacisk i tarcze 330mm do tego ociezalego woza i bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 4 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 > jak butami wspomagasz te heble to napewno jest Otwieram klapę i drzwi - prawie jak Bugatti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 4 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 > ma pasowac z ar 159, wiec laduj zacisk i tarcze 330mm do tego ociezalego woza i bedzie z której konkretnie 159, bo też były różne... w nich zaciski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 4 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 > z której konkretnie 159, bo też były różne... w nich zaciski 3.2 v6 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 26 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 > 3.2 v6 . czy po swapie takich zacisków 4 tłoczkowych pod tarczę 330 mm wejdą felgi stalowe 16"?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 > czy po swapie takich zacisków 4 tłoczkowych pod tarczę 330 mm wejdą felgi stalowe 16"?? Nie ma uja. Pod 16" 305mm wchodzą na żyletki, a więc przy 330mm będą żyletki pod 17" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 26 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 > Nie ma uja. Pod 16" 305mm wchodzą na żyletki, a więc przy 330mm będą żyletki pod 17" . dzięki za info więc pozostaje mi jedynie opcja swapa na 305... wiesz może, czy zacisk ze sdjęcia jest pod 305 mm tarcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 > dzięki za info > więc pozostaje mi jedynie opcja swapa na 305... > wiesz może, czy zacisk ze sdjęcia jest pod 305 mm tarcze? Spróbuj dowiedzieć się kto jest producentem zacisku. ATE robiło 285mm, a Lucas 305mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 > dzięki za info > więc pozostaje mi jedynie opcja swapa na 305... > wiesz może, czy zacisk ze sdjęcia jest pod 305 mm tarcze? Raczej tak 305mm ... bo nie maja sprężyny z przodu... tu masz moje 285-tki... sa inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 26 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 > Raczej tak 305mm ... bo nie maja sprężyny z przodu... > tu masz moje 285-tki... sa inne też mi się tak wydaje jednak przewody giętkie też są inne u mnie są M91, M92 a w zestawie 305mm M95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 11 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 > ma pasowac z ar 159, wiec laduj zacisk i tarcze 330mm do tego ociezalego woza i bedzie a nie wiesz, czy takie zaciski będą pasować do Cromy? http://allegro.pl/komplet-brembo-4-tloczkowe-zaciski-hamucowe-alfa-i2336951860.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cofee Napisano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2012 Witam Jestem właśnie swiezo po swapie - moje hamulce mialy 285 mm (jest napisane na zacisku), zaciski nie miały takich prowadnic jak te ze zdjecia, prowdnice w 285 sa schowane jakby w zacisku i okreca sie je torxem. Jest oczywiscie inny klocek, krotszy ale szerszy z takimi blachami na 2 klochac ktre wchodza w cylinder zacisku. Zmiana polega na przelozeniu tarcz, zaciski mozna razem z przewodami hamulcowymi (285 mm przewody wchodza w ucho przy kolumnie z blacha, 305 bez blachy - ale to sie przeklada) przewody wystraczy odkrecic na gorze przy amortyzorze (sekunda i zaciski zamienione). Pzostaje jedynie wkestia czujnika zuzycia okladzin, 305 mm klocek ma krotki czujnik i potrzeba jest przedluzka od zacisku (wtyczka na zacisku) do wtyczi przy amorku. Jezeli sa dwie sztuki obok siebie to przelozenie okolo godziny (zaciski schodza z jazmem z kockami po dokreceniu jazma). Tarcze sa zdecydowanie wieksze, jakosc hamowania hmm troche mocniejsze (wyzsza srednica tarcia, inne sily) no i oczywiscie trudniejsze do zagrzania - tarcza jest naprawde duza i grubsza niz 285 mm !!! WAZNE - przewody roznia sie - nie pamietam tylko ktory zacisk ma wkrecane przewody, drugi stadardowo zakladane od gory na opaske. Wiec jak wymieniac to wykrecac przedowy przy uchu na amorku !!!!! Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cofee Napisano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2012 I jeszcze jedno - zalozylem 285 mm tarcze mikody (zwykle) + klocki rh (srednio twarde) - nie dzialalo to za dobrze, pomimo wyglancowania piast, spokojnej jazdy i ulozenia przez 1000km zestaw drzal, na taczach pojawily sie przebarwienia i takie jakby pekniecia (tarcza gladkie) - nie wiem z czego to robia ale teraz ori zestaw 305mm to jest zyleta bez najmniejszego drgniecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 25 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 nuda straszna na qnciku, a ja mam za chwile do zmiany tarcze (285mm) i klocki, więc mała ankieta... Którą opcję byście wybrali i dlaczego: A) tarcze Zimmermann Sport (nawiercane) 285mm + klocki ATE ceramic. Taki sam zestaw na tył (tarcze niewentylowane, ale nawiercane, klocki ATE). B) swap zacisków pod 305mm + tarcze gładkie ATE 305mm + klocki zwykłe ATE (niestety brak ceramicznych;( ). Tył jak w zestawie A jestem ciekaw Waszych typów - wybieramy tylko z tego zestawu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 > B) swap zacisków pod 305mm + tarcze gładkie ATE 305mm + klocki zwykłe ATE Jesli auto z Toba nadluzej zostaje, wybrałbym opcje numer 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masmisza Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 dokładnie jak auto na dłużej to tylko zestaw 2... jechałem ostatnio Cromą mającą fabryczne 305 i powiem że nie ma w ogóle porównania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 > dokładnie jak auto na dłużej to tylko zestaw 2... > jechałem ostatnio Cromą mającą fabryczne 305 i powiem że nie ma w ogóle porównania... Tez mialem okazje jechac roznica niebo a ziemia. PS Relingow jeszcze nie pomalowalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masmisza Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 > PS > Relingow jeszcze nie pomalowalem skąd ja to znam:) też mam kilka "robótek" w Cromie od dwóch miesięcy i wszystko leży... a orientowałeś się jaki jest koszt pełnej wymiany wszystkich hamulców na 305mm???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 Trzeba by po allegro poszperac ile kosztuje czesci no i jarzma by trzeba dorobic nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 > dokładnie jak auto na dłużej to tylko zestaw 2... > jechałem ostatnio Cromą mającą fabryczne 305 i powiem że nie ma w ogóle porównania... Ja też jechałem taką Cromą ...... wczoraj, przedwczoraj, przed przed wczoraj...... i polecam. Hamulce bdb, nawet gonienie po autostradzie pod 190-220 i dohamwywania przed nawiedzonymi tirami na lewym pasie nie robią na nich wrażenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 Czekej czekej, jak kupuja juz alumy to dorzuc mi tez hamulce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 > Czekej czekej, jak kupuja juz alumy to dorzuc mi tez hamulce Po co mam odkręcać koła, utnę fleksą z piastami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 Chyba trzeba bedzie uzbroic sie w 305mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2012 > Chyba trzeba bedzie uzbroic sie w 305mm ale to nie sa oryginalne zaciski od Cromy chyba... Miałem wymieniać u siebie na 305, ale chwilowo inne wydatki się pojawiły, a klocki na wykończeniu. Chciałbym wymienić same klocki do tarcz 285 - jakie najlepsze w relacji jakość/cena do fabrycznych tarcz? Kilka pytań na fotce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Co do wymiany klockow to musisz sciagnac wlasnie te plastiki ktore zaznaczyles na zdjeciu, i tam o ile pamiec mnie nie myli klucz imbusowy 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2012 > Co do wymiany klockow to musisz sciagnac wlasnie te plastiki ktore zaznaczyles na zdjeciu, i tam o > ile pamiec mnie nie myli klucz imbusowy 7. jadą już do mnie zaciski pod 305mm Jaki jest rozmiar klucza TORX do odkręcenia zacisków? 14, 16?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 Hamulce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 Tylko wiesz zemusisz jarzma dorobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2012 > Tylko wiesz zemusisz jarzma dorobic? Kiedyś chyba źle sprawdziłem, że zwrotnice są te same... Więc pozostaje szukanie zwrotnic z 2,4 lub może ktoś chce kupić zaciski + tarcze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 > Kiedyś chyba źle sprawdziłem, że zwrotnice są te same... > Więc pozostaje szukanie zwrotnic z 2,4 lub może ktoś chce kupić zaciski + tarcze.... jakiej firmy klocki byly montowane na pierwszy montaż w Cromie? Bo moja po zakupie miala 52k km i mam klocki Ferodo i nie wiem czy byly juz zmieniane czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 > jakiej firmy klocki byly montowane na pierwszy montaż w Cromie? Bo moja po zakupie miala 52k km i > mam klocki Ferodo i nie wiem czy byly juz zmieniane czy nie ja też miałemm 57 tys. i też tej samej firmy są . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2012 > Tylko wiesz zemusisz jarzma dorobic? Kazu - sprecyzuj co muszę dorobić, bo rozstaw śrub jest taki sam. Prośba o szczegółowe info. A może ktoś inny pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 http://allegro.pl/czujnik-zuzycia-okladziny-klockow-hamulc-croma-i2689036371.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2012 > http://allegro.pl/czujnik-zuzycia-okladziny-klockow-hamulc-croma-i2689036371.html co chciałeś mi powiedzieć pokazująć link do tej aukcji??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 > jakiej firmy klocki byly montowane na pierwszy montaż w Cromie? Bo moja po zakupie miala 52k km i > mam klocki Ferodo i nie wiem czy byly juz zmieniane czy nie Ferodo ale z znaczkiem fiata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 24 Października 2012 Udostępnij Napisano 24 Października 2012 > Ferodo ale z znaczkiem fiata... no to z tyłu mam ze znaczkiem, ale przód juz nie jest brandowany jako Fiat. Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2012 > Jesli auto z Toba nadluzej zostaje, wybrałbym opcje numer 2. Pytanie do tych, co malowali zaciski - w jaki sposób najszybciej i najdokładniej można doczyścić zaciski np do pomalowania (i nie piszcie o piaskowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 24 Października 2012 Udostępnij Napisano 24 Października 2012 > Kazu - sprecyzuj co muszę dorobić, bo rozstaw śrub jest taki sam. > Prośba o szczegółowe info. > A może ktoś inny pomoże? 4tlok z fot pochodzi z ar159, tam monotwany jest bezposrednio do zwrotnicy - zwrotnica jest jarzmem zacisku, chcac montowac to do cromy trzeba dorobic jarzmo/adapter zacisku cos ala to: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 24 Października 2012 Udostępnij Napisano 24 Października 2012 > no to z tyłu mam ze znaczkiem, ale przód juz nie jest brandowany jako Fiat. Dzieki może licznik cofnięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2012 > 4tlok z fot pochodzi z ar159, tam monotwany jest bezposrednio do zwrotnicy - zwrotnica jest jarzmem > zacisku, chcac montowac to do cromy trzeba dorobic jarzmo/adapter zacisku ale ja zmieniam na zaciski FIATa Cromy, tylko 305mm - dokładnie to: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 24 Października 2012 Udostępnij Napisano 24 Października 2012 > ale ja zmieniam na zaciski FIATa Cromy, tylko 305mm - dokładnie to: a to p&p, moja wypowiedz odnosila sie tylko do 4tloka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 26 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2012 > cos ala to: Panowie, szybkie pytanko. Jakie klocki byście wybrali i dlaczego właśnie te. Generalnie wolę miękkie klocki lub średnie - nie mogą jednak mieć tendencji do piszczenia! Moim typem były ATE, jednak brak w IC do tarcz 305mm. Kolejnym kandydatem jest TRW. Zakład, który będzie zakładał zaciski i tarcze ma na półce klocki MAFF - co to za firma? warto zakładać te klocki (podobno są średnio twarde)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 26 Października 2012 Udostępnij Napisano 26 Października 2012 > Zakład, który będzie zakładał zaciski i tarcze ma na półce klocki MAFF - co to za firma? warto > zakładać te klocki (podobno są średnio twarde)? to wloska firma, stosowalem klocki maffa za dawnych czasow do tipo, byly ok, nie piszczaly - ale jak obecnie sie maja ich klocki to nie wiem mozesz polozyc trw, maff powinien byc duzo tanszy od trw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 26 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2012 > mozesz polozyc trw, nie rozumiem... TRW w IC są za 280 (mogę mieć za około 200) MAFFy za 100 TRW są twarde? Wolę jeździć na miękkich klockach i nie chodzi nawet o zużycie tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 26 Października 2012 Udostępnij Napisano 26 Października 2012 > nie rozumiem... > TRW w IC są za 280 (mogę mieć za około 200) > MAFFy za 100 > TRW są twarde? Wolę jeździć na miękkich klockach i nie chodzi nawet o zużycie tarczy. trw, bosch, ferrodo, stosowane sa jako oe przez fiata, wiec jesli jezdziles na oe to masz odpowiedz czy sa twarde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Sam sobie odpowiadam na pierwszy post Panowie! właśnie jestem po swapie zacisków pod tarcze 305mm. Podsumowując potrzebne do zmiany są: 1. Tarcze 305mm 2. klocki do 305mm 3. kompletne zaciski z jarzmami 4. elastyczne przewody hamulcowe 5. przewód do czujnika zużycia (to jeszcze musze dorobić - jaki jest typ/symbol końcówki, który wchodzi w końcówkę przy klockach 305mm??) Poniżej krótka fotorelacja z zabiegu przeszczepu. 1. porównanie klocków (góra - 285, dół - 305mm) 2. Przygotowane zaciski i jarzma 3. Porównanie tarcz 4. Wszystko zamontowane 5. Widok od wnętrza felgi (brak połaczenia z czujnikiem zużycia - jeszcze) 6. Tu widać, że klocek nie jest na całą powierzchnię tarczy 7. Efekt końcowy Na chwilę obecną zrobiłem jakieś 30 km i muszę powiedzieć, że na gębie bezcenny, za wszystko inne zapłacisz MasterCard Polecam zmianę. Można zazdraszczać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Polecam zmianę. > Można zazdraszczać Mam takie fabrycznie, jeszcze się załapałem, fakt dają radę Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak hamują te słabsze, tak np. ze 150km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.