Skocz do zawartości

[G] siłowniki klapy w kombi


wszim

Rekomendowane odpowiedzi

hejka

Gdy tylko spada temperatura klapa nabija mi regularnie guza spineyes.gif. Jako, że szanuję swoją czaszkę przyszła pora na telesfora i wymianę siłowników. Krótkie pytanie jak się je demontuje? Wystarczy wyszarpnąć z uchwytów , a nowe wpstryknąć:O? Nic nie zdemoluję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wyszarpnięciem weź mały wkrętak i odbezpiecz sprężynujące blaszki zabezpieczające wink.gif Uwaga: jeden siłownik nie podtrzyma klapy, dobrze jest mieć kogoś kto ją potrzyma. Oczywiście możesz podeprzeć czaszką, ale trochę niewygodne to jest choć wykonalne grinser006.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed wyszarpnięciem weź mały wkrętak i odbezpiecz sprężynujące blaszki zabezpieczające

Tzn mam całkiem wyciągnąć te blaszki? Patrząc na kupione nowe siłowniki nie będzie to proste. hmm.gif

285500008-koncowkasilownika.jpg285500008-koncowkasilownika2.jpg

>Uwaga:

> jeden siłownik nie podtrzyma klapy, dobrze jest mieć kogoś kto ją potrzyma. Oczywiście możesz

> podeprzeć czaszką, ale trochę niewygodne to jest choć wykonalne

Czaszka jest już zdecydowanie obolała więc użyje jakiegoś kija. skromny.gif

post-36196-14352514650765_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podwazasz płaskim wkretakiem, jest do tego rowek w obudowie.

> Pozdr.

Ale one są od wewnątrz zagięte. Rozumiem że otaczają tą kulkę na której są zamocowane. Znaczy robiłeś już to i jesteś pewny że tak można?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak master prawi: wsadź wkrętak jak pokazuje strzałka. Blaszka nie zejdzie do końca tylko się podniesie na kilka milimetrów i uwolni kulkę. Potrenuj na nowym egzemplarzu wink.gif I tak będziesz musiał to zrobić żeby zamontować nowe bez potrzeby nabijania na kulkę wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaszki są ze stali sprężynowej, nie pękaj, podważaj, nic się nie stanie, tylko asekuruj blaszkę palcami, żeby w oko nie strzeliła, robiłem to kilka razy, w różnych samochodach, konstrukcja jest taka sama!

Nowe lifty tylko wciskasz, blaszek nie ruszasz!

Montujesz tak, aby cienkie tłoczysko było do dołu po zamknięciu klapy!!! To generalna zasada!!!

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra dzięki wam obu za porady. Postaram się to zrobić bez strat w ludziach i sprzęcie.

blaszkę lekko podważasz od tyłu tylko żeby uwolnić kulkę ale nic nie odginasz, nic nie prostujesz i nie używasz kombinerek itp - widziałem co zrobiły teleskopy które zeskoczyły z kulki i wystrzeliły przy zamykaniu klapy... icon_eek.gif

I tak jak Koledzy piszą: 3 ręka albo miotła do podtrzymania klapy bo gwiazdy zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdy tylko spada temperatura klapa nabija mi regularnie guza .

Mam to samo smile.gif. Klapa zatrzymuję się na wysokości czoła a dalej podciągam ją ręką.

Wymiana prosta a koledzy już opisali co i jak ok.gif

Latem zawsze demontuję siłowniki , czyszczę te "główki" i zabezpieczam smarem grafitowym.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

.... a swoją drogą to jakieś tandetne te siłowniki teraz robią. W poprzednich samochodach nigdy nie musiałem ich wymieniać, a w astrze wystarczyły tylko na 5 lat - ostatnie mrozy je dobiły. Przy okazji, gdyby ktoś cierpiał na nadmiar gotówki, oryginały w ASO kosztują 200zł za sztukę (sprawdziłem przed kupieniem zamienników, bo wbrew pozorom są rzeczy, które jest sens kupować w ASO). Ciekawe, ile liczą za montaż grinser006.gif

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.