Skocz do zawartości

Sprzęgło się wysypało? 1.9 TDI PD


maniac

Rekomendowane odpowiedzi

> Nie występuje.

Ale też prawda jest taka że mocno porobionych vp nie ma dużo, z obserwcji to widze że większość robi np. taka 110 na ~140 takze to nie jest wysilone i może dlatego lepiej sie trzyma, a pd'ki to juz sie cisnie pod 200ps i ponad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale też prawda jest taka że mocno porobionych vp nie ma dużo, z obserwcji to widze że większość

> robi np. taka 110 na ~140 takze to nie jest wysilone i może dlatego lepiej sie trzyma, a pd'ki

> to juz sie cisnie pod 200ps i ponad.

Oj to chyba mało widziałes kolego.

W VP spokojnie można dojść do 200/400 a potem to już różnie bywa bo wydmuchuje uszczelkę, ale można wrzucić dół od PD i nie ma problemu. Niestety tuning VP na wyższe moce jest już sporo droższy (pompa, wtryski, turbo, kolektor, wydech, IC, mapsensor itp.) i ludzie chcąc iść grubo robią w podobnej kasie swap'a na PD...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj to chyba mało widziałes kolego.

> W VP spokojnie można dojść do 200/400 a potem to już różnie bywa bo wydmuchuje uszczelkę, ale można

> wrzucić dół od PD i nie ma problemu. Niestety tuning VP na wyższe moce jest już sporo droższy

> (pompa, wtryski, turbo, kolektor, wydech, IC, mapsensor itp.) i ludzie chcąc iść grubo robią w

> podobnej kasie swap'a na PD...

Ale ja nie twierdze ze nie da sie wycisnać tego z vp, tylko chodzi mi o to że jest to własnie droższa operacja niż przy pd i większość nie rusza ic, wtrysków, pompy, sprzęgła i robi program na serii a wtedy to auto ma tak jak pisałem ok 140ps gdzie jest to bardzo bezpieczna moc dla takiego silnika, no a przy takim np asz to moc wyjsciowa bo często bonusy sie trafiają. A pd jak sie cisnie po 200-220ps gdzie juz dzwiga czape na szpilkach to ma prawo szybciej się głowica wyeksploatować. Dlatego smiałem stwierdzić że jest więcej mocnych pd niż vp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas na forum już jest dużo ASZ-etów robionych na 230-> KM a kolega moderator aktualnie robi na +- 300KM....nie mówiąc o Rumianko co ma w ASZ-ecie 350 KM/ 750 NM zlosnik.gif no ale on ma swoją firmę tuningową to zrobił sobie auto pokazowe i dłubie ile wlezie cool.gif

Sam mam dylemat w jakie moce iść bo sporo mam mocnych aut w klubie i chciałbym wiadomo mieć jak najwięcej przy zachowaniu małej awaryjności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzedaj to co masz. Kup prawdziwe 4x4 i wtedy idź w moce. Inaczej cała para w gwizdek bo w dyszlu

> na ośce zawsze będzie problem z trakcją.

hmm....no ew. ja będę chciał coś ciut większego to tak ale na razie to co mam jest super tylko wiadomo jak mozna mieć więcej szmocy to sie kmini żeby było więcej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak, mechanik powiedział że głowica ok chyba zanim do niej porządnie zajrzał frown.gif Po dogłebnych ogledzinach okazało się że pół panewki na wałku były przytarte, wałek 60%, w popychaczach az wywaliło dziury, a wszystkie zawory były pogięte. Po długich namysłach decyzja, kupujemy głowice. Znaleźliśmy głowice podobno po 60kkm wałek ideał, popychacze ideał, uszczelniacze nowe, zawory nowe dotarte i oczywiscie była juz splanowana. Jutro przyjda wszyskie szpilki, sruby i uszczelki, no i mam nadzieje że wóz wyjedzie w końcu zlosnik.gif Ciekawe czy bedzie żwawszy po takim zabiegu no i wkońcu ssący będzie dokręcony zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to tak, mechanik powiedział że głowica ok chyba zanim do niej porządnie zajrzał Po dogłebnych

> ogledzinach okazało się że pół panewki na wałku były przytarte, wałek 60%, w popychaczach az

> wywaliło dziury, a wszystkie zawory były pogięte. Po długich namysłach decyzja, kupujemy

> głowice. Znaleźliśmy głowice podobno po 60kkm wałek ideał, popychacze ideał, uszczelniacze

> nowe, zawory nowe dotarte i oczywiscie była juz splanowana. Jutro przyjda wszyskie szpilki,

> sruby i uszczelki, no i mam nadzieje że wóz wyjedzie w końcu Ciekawe czy bedzie żwawszy po

> takim zabiegu no i wkońcu ssący będzie dokręcony

Czyli standardzik. zlosnik.gifok.gif

Ile zapłaciłeś za główkę?Mnie udało się wyrwać z 2008r. kpl. za 600zł. waytogo.gifTrzeba było szukać z jakiegoś BKC,wtedy byłaby w miarę świeża. ok.gif

Napewno będzie żywszy.U mnie na dodatek po wymianie waku ożywiły się hamulce i turbo szybciej wstaje. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli standardzik.

> Ile zapłaciłeś za główkę?Mnie udało się wyrwać z 2008r. kpl. za 600zł. Trzeba było szukać z

> jakiegoś BKC,wtedy byłaby w miarę świeża.

> Napewno będzie żywszy.U mnie na dodatek po wymianie waku ożywiły się hamulce i turbo szybciej

> wstaje.

a jak z pompą olejową, i smarowaniem? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak z pompą olejową, i smarowaniem?

Mierzone tak w bloku jak i na górze silnika w głowicy(z tyłu jest technologiczny korek gdzie można wpiąć się manometrem) i na wolnych daje 1bar,przy 2tys obr daje 3bar,a max 7więc wszystko w normie.Najwidoczniej tttm i silniki słabo znoszą pałowanko na ciepłym. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mierzone tak w bloku jak i na górze silnika w głowicy(z tyłu jest technologiczny korek gdzie można

> wpiąć się manometrem) i na wolnych daje 1bar,przy 2tys obr daje 3bar,a max 7więc wszystko w

> normie.Najwidoczniej tttm i silniki słabo znoszą pałowanko na ciepłym.

kurdę, albo masz nieprzeciętnego pecha do czapek w tdi, albo zły olej- ja nie spotkalem się z żadnym PD nawet po modach który dojechał tyle głowic zlosnik.gif może user zły? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawa rzemieślnicza wydumka - szkoda, że ASO takich nie posiada

wiem że fajna, a w aso nie ma takiego czegoś w narzędziach specjalnych a szkoda bo by się przydało ale co najważniejsze jest w garażu za przystępne pieniądze i opędzam tym wszystkie 1,9 tdi i sdi z vacum przykręconym do głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli standardzik.

> Ile zapłaciłeś za główkę?Mnie udało się wyrwać z 2008r. kpl. za 600zł. Trzeba było szukać z

> jakiegoś BKC,wtedy byłaby w miarę świeża.

> Napewno będzie żywszy.U mnie na dodatek po wymianie waku ożywiły się hamulce i turbo szybciej

> wstaje.

Też 600zł rok 2007 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurdę, albo masz nieprzeciętnego pecha do czapek w tdi, albo zły olej- ja nie spotkalem się z

> żadnym PD nawet po modach który dojechał tyle głowic może user zły?

Pewnie i jedno i drugie,a może nawet i trzecie. hehe.gifOlej teraz jest już jedyny i słuszny czyli Motul. ok.gif

P.S A to nie można pałować na zimnym? icon_eek.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie i jedno i drugie,a może nawet i trzecie. Olej teraz jest już jedyny i słuszny czyli Motul.

Ja lałem motula ok.gif

> P.S A to nie można pałować na zimnym?

jest ryzyko, jest zabawa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto gotowe, wieczorem odbieram i zdam relacje jak wrazenia z jazdy, podobno lepiej śmiga ale to musze sam ocenić.

Jak by ktos miał podobny przypadek to odrazu napisze na jakie koszta sie nastwić. Koszt operacji 1700PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto gotowe, wieczorem odbieram i zdam relacje jak wrazenia z jazdy, podobno lepiej śmiga ale to

> musze sam ocenić.

> Jak by ktos miał podobny przypadek to odrazu napisze na jakie koszta sie nastwić. Koszt operacji

> 1700PLN

Tak jak Ci mowilem niech zapierrr teraz grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakieś dziwne ma parametry Twój Golf-taki moment przy tej mocy...?

Musze zmienic tylko czekam na wykres od Cinka, te dane okazały sie błedem pomiarowym.

Edit: teraz jak motor zrobiony, to pompki musze kupic AL'ki, FMIC zamontowac no i bede sie modlił o 200/400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedz mi, bo u Ciebie widze 400nm sprzęgło masz ori? Czy jakis sharan...itp?

ori-> w 2002-2003 w asz-etach ibizach były mocniejsze silniki i sprzęgła tyż-kolaga na takim sprzęgle śmigał przez rok przy setupie 250 KM 450 NM

zobaczymy jak będzie dalej ale jakbym zdecydował się na turbo z ARL-a realnie moge liczyć na te 195 KM i jakies niecałe 420 Nm to seria z tego co wiem daje sobie rade bez problemu. A jak pójdzie większe turbo to już sprzęgło musiałbym robić niestety i koszty dodatkowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musze zmienic tylko czekam na wykres od Cinka, te dane okazały sie błedem pomiarowym.

> Edit: teraz jak motor zrobiony, to pompki musze kupic AL'ki, FMIC zamontowac no i bede sie modlił o

> 200/400

Jak pamietam zmierzone u mnie na sofcie morderczym dla ori sprężarki oraz turbiną ze 130tki (bez żadnej korekty) było 15x ps i 36xnm z duzym lagiem.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witojcie!

Auto odebrane, ja ucieszony do czasu...

Po pierwsze auto jest słabsze niż było, druga sprawa po nocy nie chciał odpalić, łapał na sek nie reagował na gaz i gasł i tak chyba z 10 razy. Za 11 razem z gazem w podłodze odpalił ale nie równo pracował. I kolejna rzecz auto zagrzane wracam do domu stanąłem przed garażem a tu się ciemno zrobiło, obroty zaczęły falować i kopcił jak opętany na ciemno siwy kolor. Co to może być jak tam wszystko ładnie nowe, poskładane, poskręcane? Mechanik mówił mi że w przyszłym tyg mam przyjechać na regulacje pompek, może to być przyczyną? Najbardziej mnie boli że auto jest słabsze zamist mocniejsze frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witojcie!

> Auto odebrane, ja ucieszony do czasu...

> Po pierwsze auto jest słabsze niż było, druga sprawa po nocy nie chciał odpalić, łapał na sek nie

> reagował na gaz i gasł i tak chyba z 10 razy. Za 11 razem z gazem w podłodze odpalił ale nie

> równo pracował. I kolejna rzecz auto zagrzane wracam do domu stanąłem przed garażem a tu się

> ciemno zrobiło, obroty zaczęły falować i kopcił jak opętany na ciemno siwy kolor. Co to może

> być jak tam wszystko ładnie nowe, poskładane, poskręcane? Mechanik mówił mi że w przyszłym tyg

> mam przyjechać na regulacje pompek, może to być przyczyną? Najbardziej mnie boli że auto jest

> słabsze zamist mocniejsze

japier.... frown.gifznowu jaja...ale masz objaw taki jak ja u siebie w Vr6...z tym zapalaniem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> japier.... znowu jaja...ale masz objaw taki jak ja u siebie w Vr6...z tym zapalaniem ...

No ale jak jest juz minimalnie ciepły to pali od strzała, gdyby nie to że w silniku było kopane to bym od razu świece pod lupę wziął, ale przed remontem auto w mrozy paliło na dotyk niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz można to poskładać, i poskładać tak by jeździło. Po pierwsze rozrząd i regulowanie kółkiem na wałku. Ale tutaj to wierzę że ma blokady i to żaden problem.

Pompki, prostopadłość ws głowicy. Przyrząd lub suwmiarka. Do regulacji samych pompek najlepiej zastosować czujnik zegarowy. Ważne, wszystkie pompki muszą być wyregulowane jednakowo. Inaczej mogą się pojawiać problemy z falowaniem właśnie. No i przyjrzał bym się wiązce elektrycznej do pompek. De facto serwis zaleca jej wymiane przy ruszaniu pompek.

Podłącz auto pod Vaga i zobacz czy coś wyskoczy. Może być też tak że jest jakaś nieszczelność na pompie paliwa i się główka zapowietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oringi na pompkach wymienione?Pompki wyregulowane?Kąt wtrysku skorygowany?

Auto odstawione na regulacje pompek. Nie były regulowane bo rzekomo coś tam miało się poukładać, no i jutro to będzie regulował. Także zdam relacje wieczorem co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wyreguluje i wszystko wróci do normy to nie. Jak objawy będa podobne to niech szuka nowych

> pompek.

> Sam takiego przypadku nie miałem ale słyszałem o jednym. Jedna pompka się po prostu rozleciała.

Aha, dzięki za cenna uwagę. Jutro się wszystkiego dowiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale słychać je jak tzw. "wahadło",zwłaszcza zaraz po odpaleniu.U mnie też tak było,zaraz później zaczęło "ustępować" i powodowało uślizgiwanie sprzęgła przy bucie na trzecim biegu.Co do kopcenia to nie jest normalne,u mnie bez kata i po całonocnym postoju także puszcza bąka,ale tylko zaraz po odpaleniu przez nieprzepalone paliwo w układzie(program).Immo u Ciebie jest ewidentnie coś skopsane,ta "igła" głowica była sprawdzana na szczelność?Hydroregulatory były zakładane nowe dedykowane do PD-ka?Oringi na pompkach były wymieniane?Jak wyglądały gniazda pompek w tej głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale słychać je jak tzw. "wahadło",zwłaszcza zaraz po odpaleniu.U mnie też tak było,zaraz później

> zaczęło "ustępować" i powodowało uślizgiwanie sprzęgła przy bucie na trzecim biegu.Co do

> kopcenia to nie jest normalne,u mnie bez kata i po całonocnym postoju także puszcza bąka,ale

> tylko zaraz po odpaleniu przez nieprzepalone paliwo w układzie(program).Immo u Ciebie jest

> ewidentnie coś skopsane,ta "igła" głowica była sprawdzana na szczelność?Hydroregulatory były

> zakładane nowe dedykowane do PD-ka?Oringi na pompkach były wymieniane?Jak wyglądały gniazda

> pompek w tej głowicy?

Oringi kazałem wymienić, jutro dopytam czy wykonał, co do szklanek i reszty głowicy to twierdzi że była w stanie idealnym ja osobiście nie widziałem jej. Głowica rzekomo miała być gotowa do montażu, sprawdzona szczelność, hydro wymienione i splanowana. Co do kopcenia to nawet na tamtej zmęczonej głowicy po 4 dni stania auto puszczało minimalnego dymeczka można powiedzieć, no i miało ze 20ps więcej frown.gif

Ps no słychać trochę ten dwumas, na razie nie ujeżdża i nie trzęsie, po nowym roku o ile silnik zostanie ogarnięty zlosnik.gif to z sharana chce założyć ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm Nie brzmi to dobrze.

> Na pewno jest problem z początkiem wtrysku.

> Jak podepniecie pod kompa to sprawdźcie korekcje na pompkach i synchronizację wałka.

> Ogólnie silnik chodzi jakby ktoś nasypał do niego ze dwa kilo gwoździ.

Przypilnuje tej korekcji i synchronizacji ok.gif, no jak się rozgrzeje to sie ucisza, ale po odpaleniu to ikarus i jeszcze przez 15 sek nie reaguje na gaz w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.