Skocz do zawartości

Pytanie o silnik 1.9CDTI.


Adamro

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Przymierzam się do wymiany Zafiry. Widzę, że są dwa silniki diesla 1.9CDTI 100 i 120 KM. Ten pierwszy raczej będzie odpadać, w obecnej mam 100 KM i to jest trochę mało. I teraz pytania. Napiszcie jakie są ich bolączki, na co zwracać uwagę itd. A może jakaś benzynka hmm.gif

Za wszystkie porady wirtualne 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie

> Przymierzam się do wymiany Zafiry. Widzę, że są dwa silniki diesla 1.9CDTI 100 i 120 KM. Ten

> pierwszy raczej będzie odpadać, w obecnej mam 100 KM i to jest trochę mało. I teraz pytania.

> Napiszcie jakie są ich bolączki, na co zwracać uwagę itd. A może jakaś benzynka

> Za wszystkie porady wirtualne

Zawory EGR i kolektory ssące grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie

> Przymierzam się do wymiany Zafiry. Widzę, że są dwa silniki diesla 1.9CDTI 100 i 120 KM. Ten

> pierwszy raczej będzie odpadać, w obecnej mam 100 KM i to jest trochę mało.

jeszcze masz 150KM.

Bolączki ma większość nowych diesli, nie tylko Ople, więc jak w ogóle decydujesz się na diesla to miej ze 2-3K na koncie na czarną godzinę smile.gif

Acz nie powiedziane że je wykorzystasz akurat na ten cel.

Jak będzie opcja bez DPF - szukaj bez DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Widzę, że są dwa silniki diesla 1.9CDTI 100 i 120 KM.

Jak już to są 3 silniki. 100KM, 120KM i 150KM

>Ten pierwszy raczej będzie odpadać, w obecnej mam 100 KM i to jest trochę mało.

Silnik 100KM i 120KM to ta sama 8 zaworowa jednostka tylko z innym softem. Regulacja zaworów poprzez wymianę płytek zaworowych. Instrukcja przewiduje sprawdzenie/regulację luzu zaworowego co 60kkm/2lata. W większości przypadków silnik 120KM ma większą moc od tej którą podaje producent.

Silnik 150KM to już silnik 16 zaworowy. Na minus klapy w kolektorze które się sypią, w modelach poliftowych podobno problem poprawili. W serii te silniki w większości nie mają 150KM tylko mniej

> A może jakaś benzynka

1.8 140KM nie bardzo nadaję się pod LPG, regulacja zaworów przez wymianę szklanek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten 150 KM też ma zawory regulowane płytkami? W tym też da radę wywalić DPF? A jaki jest rozrząd?

hydrauliczne popychacze waytogo.gif

DPF: da radę wywalić. Da radę przerobić bez wywalania.

Rozrząd: podobny jak w słabszych: pasek, rolka, napinacz, pompa, tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hydrauliczne popychacze

> DPF: da radę wywalić. Da radę przerobić bez wywalania.

> Rozrząd: podobny jak w słabszych: pasek, rolka, napinacz, pompa, tragedii nie ma.

Czyli nie ma takiej tragedi. Szkoda tylko, że nie ma łańcucha.

Dwumasa pewnie jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli tak ogólnie nie bać się tego 150KM

nie. W porównaniu do 100/120KM może dodatkowo paść kolektor ale nie musi. A jak padnie - też różnie bywa, ja cięgło klapek od 35tkm mam w bagażniku, klapki się tak ustawiły że nie wiem co to problemy z kolektorem.

A 150KM ładnie jedzie. I nie pali strasznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O to mi chodziło. Rozumiem, że taki silnik masz u siebie. Więc pochwal się ile przejechałeś i co

> robiłeś

Nie ma czym się chwalić wink.gif

Kupiona: 105690km (03.2010)

Obecnie: 142600km

robiłem to co pewnie większość: dwumasa i sprzęgło facepalm%5B1%5D.gif - trochę na wyrost chyba ale pewnie teraz musiałbym zlosnik.gif

Termostat - typowe.

Alternator - częste.

Rozrząd + pompa wody: eksploatacja. Filtry raz w roku, bez paliwa.

Klocki tył - j.w.

1 świeca żarowa.

Ze spraw silnikowych to wszystko.

Gdyby nie ta cholerna dwumasa to koszt utrzymania całkiem przyzwoity. I teraz trzeba zadać sobie pytanie czy diesel jest potrzebny, wszystko to co zaoszczędzone na paliwie (póki co, koszt przejechania 100km to ok 30-32PLN - bardzo średnio, wersja bez DPF spalanie spokojnie poniżej 6L, trasa 80%. Ale bez kapelusza 033102bebe_1_prv.gif) przez tą dwumasę poszło do lasu. I jeszcze klika miesięcy nie odrobię. A ON tylko zdrożeje.

Oczywiście przy założeniu że benzynowy absolutnie nie będzie się psuć - a tu też jest kilka "kwiatków".

Auto na kilka ładnych lat, Astrę X14NZ miałem 9 lat, nie zmieniam często samochodów więc pewnie finalnie bilans wydatków w porównianiu to Vectry C powiedzmy 1.8 będzie zbliżony.

Ubóstwiam ten 150KM silnik :D

PS: byłem w szoku że tą "krową" można spalać - wg kompa - 4.5L średnio - ale tu już głęboki kapelusz, walka z powiekami, zero przyjemności z jazdy a nie o to przecież chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli eksploatacja w miarę normalna.

Co do awarii mam takie samo zdanie. Moja astra ma 220 tys. zafira 300tys. i cały osprzęt silnika jest nie ruszany. A takie niby te 2.0 DTI są awaryjne. Benzynowe to też nie ideał bezawaryjności.

Zafira potrzebna jest mi na dłuższy czas, więc chyba będę szukał właśnie z tym silnikiem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O to mi chodziło. Rozumiem, że taki silnik masz u siebie. Więc pochwal się ile przejechałeś i co

> robiłeś

Ja kupiłem swój przy przebiegi 149kkm prawie 3 lata temu w tej chwili ma 190 kkm z kawałkiem.

Z usterek:

-alternator (padła jedna dioda)

-świeca żarowa szt 1

-termostat

do tego olej, filtry, rozrząd z pompą wodną, klocki z tarczami czyli typowa eksploatacja. A właśnie padły dwie żarówki do podświetlenia tablicy tzn jedna po drugiej, wczoraj wymieniłem jedną dzisiaj nie świeci druga hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki, coraz bardziej jestem przekonany do tego silnika. Szkoda tylko, że ten rozrząd jest na

> pasku. Ale nie jest tak źle

koszt calosci masz 750 z wymiana co 5 lat albo 150 000 km wiec nie ma tragedii. z19dth ze sprawnym egr i klapkami naprawde milo jezdzi. jak bede zmienial to tylko na taki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koszt calosci masz 750 z wymiana co 5 lat albo 150 000 km wiec nie ma tragedii.

Za rozrząd z paskiem Contitech, rolki i napinacz INA, pompa Termotec dałem coś ponad 400 zeta, wymieniłem sam zlosnik.gif

> z19dth ze sprawnym

> egr i klapkami naprawde milo jezdzi. jak bede zmienial to tylko na taki.

Szczera prawda zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma czym się chwalić

> Kupiona: 105690km (03.2010)

> Obecnie: 142600km

> robiłem to co pewnie większość: dwumasa i sprzęgło - trochę na wyrost chyba ale pewnie teraz

> musiałbym

jak to zrobiłeś ? obecnie mam 160 kkm i żadnych oznak kończącego się sprzęgła. Pytałem ostatnio w serwisie, mówili, że do 200 kkm nie ma co myśleć o temacie.

> Rozrząd + pompa wody: eksploatacja. Filtry raz w roku, bez paliwa.

o to też robiłem. Po przebiegu 150 kkm

> Ubóstwiam ten 150KM silnik :D

> PS: byłem w szoku że tą "krową" można spalać - wg kompa - 4.5L średnio - ale tu już głęboki

> kapelusz, walka z powiekami, zero przyjemności z jazdy a nie o to przecież chodzi.

to jest bardzo dobry motor. Ze spalaniem można naprawdę sporo zejść i to nie jeżdżąć jak kapelusz. Ja przy średniej prędkości z tras 85-90 km/h potrafię mieć spalanie ok. 5,3 - 5,4 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taką skrzynię. Opinię są różne, znam takiego co "zainwestował" już chyba około 3tys i nadal ma problem z tą skrzynią.

Ja nie miałem żadnych problemów do dnia dzisiejszego waytogo.gif, pomimo tego, że auto jest bardzo intensywnie eksploatowane. Przy kupnie auta z automatem trzeba dokładnie zwrócić uwagę na stan techniczny skrzyni, ewentualne naprawy są drogie pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> > Rozrząd + pompa wody: eksploatacja. Filtry raz w roku, bez paliwa.

>o to też robiłem. Po przebiegu 150 kkm

Panowie,

widzę, że większość wymienia rozrząd co 150kkm.

Mam w Cromie silnik 1,9 JTDM 150KM - taki sam jest w Waszych Vectrach (cześć chyba nawet z fabryk FIATa).

W ksiażce serwisowej również jest wskazana wymiana co 150 kkm, ale większość userów, jak i ASO zaleca wcześniej (przed 100 kkm).

No i mam dylemat - mam obecnie 80 kkm, auto z 2007, więc i tak wymiana w tym roku ze względu na 5 lat. Kwestia, czy teraz, czy pod koniec roku przy około 100kkm.

Jestem ciekaw Waszych opinii.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie,

> widzę, że większość wymienia rozrząd co 150kkm.

> Mam w Cromie silnik 1,9 JTDM 150KM - taki sam jest w Waszych Vectrach (cześć chyba nawet z fabryk

> FIATa).

> W ksiażce serwisowej również jest wskazana wymiana co 150 kkm, ale większość userów, jak i ASO

> zaleca wcześniej (przed 100 kkm).

> No i mam dylemat - mam obecnie 80 kkm, auto z 2007, więc i tak wymiana w tym roku ze względu na 5

> lat. Kwestia, czy teraz, czy pod koniec roku przy około 100kkm.

> Jestem ciekaw Waszych opinii.

> pozdrawiam

nikt ci nie da gwarancji ze nic sie nie stanie ale na moje mozesz smialo dobic do konca roku. wymieniam rozrzady w 1.9 u czesto ludzie przyjezdzaja jak maja 150 000 przejechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ksiażce serwisowej również jest wskazana wymiana co 150 kkm, ale większość userów, jak i ASO

> zaleca wcześniej (przed 100 kkm).

Kompletnie nie potrafię zrozumieć, dlaczego ludzie chcą robić inaczej niż zaleca producent ??? ASO również nie stosuje się do zaleceń producenta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kompletnie nie potrafię zrozumieć, dlaczego ludzie chcą robić inaczej niż zaleca producent ??? ASO

> również nie stosuje się do zaleceń producenta

U mnie w książce jest wpis o wymianie rozrządu przez Belgijskie ASO przy przebiegu 120kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące później...

Witam.

Jako ,że myślę o zmianie samochodu to właśnie ciekawi mnie vectra z silnikiem 1.9 cdti 150km, Przeczytałem co wyżej i już dużo więcej wiem,ale nie wszystko. Piszecie by nie brać auta z DPF, więc pytanie Co to jest? Jak to wygląda i do czego służy? I na koniec jak sprawdzić czy dany model to ma? Zależy to od rocznika? O czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.