Adamro Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 Witajcie Przymierzam się do wymiany Zafiry. Widzę, że są dwa silniki diesla 1.9CDTI 100 i 120 KM. Ten pierwszy raczej będzie odpadać, w obecnej mam 100 KM i to jest trochę mało. I teraz pytania. Napiszcie jakie są ich bolączki, na co zwracać uwagę itd. A może jakaś benzynka Za wszystkie porady wirtualne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > Witajcie > Przymierzam się do wymiany Zafiry. Widzę, że są dwa silniki diesla 1.9CDTI 100 i 120 KM. Ten > pierwszy raczej będzie odpadać, w obecnej mam 100 KM i to jest trochę mało. I teraz pytania. > Napiszcie jakie są ich bolączki, na co zwracać uwagę itd. A może jakaś benzynka > Za wszystkie porady wirtualne Zawory EGR i kolektory ssące Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > Witajcie > Przymierzam się do wymiany Zafiry. Widzę, że są dwa silniki diesla 1.9CDTI 100 i 120 KM. Ten > pierwszy raczej będzie odpadać, w obecnej mam 100 KM i to jest trochę mało. jeszcze masz 150KM. Bolączki ma większość nowych diesli, nie tylko Ople, więc jak w ogóle decydujesz się na diesla to miej ze 2-3K na koncie na czarną godzinę Acz nie powiedziane że je wykorzystasz akurat na ten cel. Jak będzie opcja bez DPF - szukaj bez DPF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 >Widzę, że są dwa silniki diesla 1.9CDTI 100 i 120 KM. Jak już to są 3 silniki. 100KM, 120KM i 150KM >Ten pierwszy raczej będzie odpadać, w obecnej mam 100 KM i to jest trochę mało. Silnik 100KM i 120KM to ta sama 8 zaworowa jednostka tylko z innym softem. Regulacja zaworów poprzez wymianę płytek zaworowych. Instrukcja przewiduje sprawdzenie/regulację luzu zaworowego co 60kkm/2lata. W większości przypadków silnik 120KM ma większą moc od tej którą podaje producent. Silnik 150KM to już silnik 16 zaworowy. Na minus klapy w kolektorze które się sypią, w modelach poliftowych podobno problem poprawili. W serii te silniki w większości nie mają 150KM tylko mniej > A może jakaś benzynka 1.8 140KM nie bardzo nadaję się pod LPG, regulacja zaworów przez wymianę szklanek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > Jak będzie opcja bez DPF - szukaj bez DPF. Akurat w tym silniku można go usunąć bez żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 Ten 150 KM też ma zawory regulowane płytkami? W tym też da radę wywalić DPF? A jaki jest rozrząd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > Akurat w tym silniku można go usunąć bez żadnych problemów. wszystko można. Ale jak można kupić bez - dlaczego nie skorzystać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > Ten 150 KM też ma zawory regulowane płytkami? W tym też da radę wywalić DPF? A jaki jest rozrząd? hydrauliczne popychacze DPF: da radę wywalić. Da radę przerobić bez wywalania. Rozrząd: podobny jak w słabszych: pasek, rolka, napinacz, pompa, tragedii nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > hydrauliczne popychacze > DPF: da radę wywalić. Da radę przerobić bez wywalania. > Rozrząd: podobny jak w słabszych: pasek, rolka, napinacz, pompa, tragedii nie ma. Czyli nie ma takiej tragedi. Szkoda tylko, że nie ma łańcucha. Dwumasa pewnie jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > Dwumasa pewnie jest? Jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > Jest Czyli tak ogólnie nie bać się tego 150KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > Czyli tak ogólnie nie bać się tego 150KM nie. W porównaniu do 100/120KM może dodatkowo paść kolektor ale nie musi. A jak padnie - też różnie bywa, ja cięgło klapek od 35tkm mam w bagażniku, klapki się tak ustawiły że nie wiem co to problemy z kolektorem. A 150KM ładnie jedzie. I nie pali strasznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > nie. O to mi chodziło. Rozumiem, że taki silnik masz u siebie. Więc pochwal się ile przejechałeś i co robiłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > Czyli tak ogólnie nie bać się tego 150KM Bez obaw , użytkuję już trochę taki silnik, 90% przebiegu na autostradach. Jak dla mnie jednostka bardzo udana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > O to mi chodziło. Rozumiem, że taki silnik masz u siebie. Więc pochwal się ile przejechałeś i co > robiłeś Nie ma czym się chwalić Kupiona: 105690km (03.2010) Obecnie: 142600km robiłem to co pewnie większość: dwumasa i sprzęgło - trochę na wyrost chyba ale pewnie teraz musiałbym Termostat - typowe. Alternator - częste. Rozrząd + pompa wody: eksploatacja. Filtry raz w roku, bez paliwa. Klocki tył - j.w. 1 świeca żarowa. Ze spraw silnikowych to wszystko. Gdyby nie ta cholerna dwumasa to koszt utrzymania całkiem przyzwoity. I teraz trzeba zadać sobie pytanie czy diesel jest potrzebny, wszystko to co zaoszczędzone na paliwie (póki co, koszt przejechania 100km to ok 30-32PLN - bardzo średnio, wersja bez DPF spalanie spokojnie poniżej 6L, trasa 80%. Ale bez kapelusza ) przez tą dwumasę poszło do lasu. I jeszcze klika miesięcy nie odrobię. A ON tylko zdrożeje. Oczywiście przy założeniu że benzynowy absolutnie nie będzie się psuć - a tu też jest kilka "kwiatków". Auto na kilka ładnych lat, Astrę X14NZ miałem 9 lat, nie zmieniam często samochodów więc pewnie finalnie bilans wydatków w porównianiu to Vectry C powiedzmy 1.8 będzie zbliżony. Ubóstwiam ten 150KM silnik :D PS: byłem w szoku że tą "krową" można spalać - wg kompa - 4.5L średnio - ale tu już głęboki kapelusz, walka z powiekami, zero przyjemności z jazdy a nie o to przecież chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 Ja tylko alternator miałem padnięty. Żadnych innych objawów psucia się (odpukać ), a mam sporo większy przebieg. Olej i filtry wymieniam co 10 tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > Bez obaw , użytkuję już trochę taki silnik, 90% przebiegu na autostradach. Jak dla mnie jednostka > bardzo udana. Cieszy mnie to. Więc chyba takiego będę szukał Jakie ma on oznaczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 Czyli eksploatacja w miarę normalna. Co do awarii mam takie samo zdanie. Moja astra ma 220 tys. zafira 300tys. i cały osprzęt silnika jest nie ruszany. A takie niby te 2.0 DTI są awaryjne. Benzynowe to też nie ideał bezawaryjności. Zafira potrzebna jest mi na dłuższy czas, więc chyba będę szukał właśnie z tym silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > Jakie ma on oznaczenie? Z19DTH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > O to mi chodziło. Rozumiem, że taki silnik masz u siebie. Więc pochwal się ile przejechałeś i co > robiłeś Ja kupiłem swój przy przebiegi 149kkm prawie 3 lata temu w tej chwili ma 190 kkm z kawałkiem. Z usterek: -alternator (padła jedna dioda) -świeca żarowa szt 1 -termostat do tego olej, filtry, rozrząd z pompą wodną, klocki z tarczami czyli typowa eksploatacja. A właśnie padły dwie żarówki do podświetlenia tablicy tzn jedna po drugiej, wczoraj wymieniłem jedną dzisiaj nie świeci druga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 Dzięki, coraz bardziej jestem przekonany do tego silnika. Szkoda tylko, że ten rozrząd jest na pasku. Ale nie jest tak źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 > Dzięki, coraz bardziej jestem przekonany do tego silnika. Szkoda tylko, że ten rozrząd jest na > pasku. Ale nie jest tak źle koszt calosci masz 750 z wymiana co 5 lat albo 150 000 km wiec nie ma tragedii. z19dth ze sprawnym egr i klapkami naprawde milo jezdzi. jak bede zmienial to tylko na taki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 1 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2012 > koszt calosci masz 750 z wymiana co 5 lat albo 150 000 km wiec nie ma tragedii. Dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2012 > koszt calosci masz 750 z wymiana co 5 lat albo 150 000 km wiec nie ma tragedii. Za rozrząd z paskiem Contitech, rolki i napinacz INA, pompa Termotec dałem coś ponad 400 zeta, wymieniłem sam > z19dth ze sprawnym > egr i klapkami naprawde milo jezdzi. jak bede zmienial to tylko na taki. Szczera prawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 1 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2012 > Za rozrząd z paskiem Contitech, rolki i napinacz INA, pompa Termotec dałem coś ponad 400 zeta, > wymieniłem sam > Szczera prawda Przekonaliście mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2012 > Nie ma czym się chwalić > Kupiona: 105690km (03.2010) > Obecnie: 142600km > robiłem to co pewnie większość: dwumasa i sprzęgło - trochę na wyrost chyba ale pewnie teraz > musiałbym jak to zrobiłeś ? obecnie mam 160 kkm i żadnych oznak kończącego się sprzęgła. Pytałem ostatnio w serwisie, mówili, że do 200 kkm nie ma co myśleć o temacie. > Rozrząd + pompa wody: eksploatacja. Filtry raz w roku, bez paliwa. o to też robiłem. Po przebiegu 150 kkm > Ubóstwiam ten 150KM silnik :D > PS: byłem w szoku że tą "krową" można spalać - wg kompa - 4.5L średnio - ale tu już głęboki > kapelusz, walka z powiekami, zero przyjemności z jazdy a nie o to przecież chodzi. to jest bardzo dobry motor. Ze spalaniem można naprawdę sporo zejść i to nie jeżdżąć jak kapelusz. Ja przy średniej prędkości z tras 85-90 km/h potrafię mieć spalanie ok. 5,3 - 5,4 litra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 2 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 obecnie mam 160 kkm i żadnych oznak kończącego się sprzęgła. Widzisz,ja mam w Zafirze prawie 300 tys. i sprzęgło oryginał i żadnych oznak do jego wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Jeszcze jedno pytanko. Może jakies sugestie odnoście skrzyni automatycznej z tym silnikiem 150km? Bo sporo takich jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Ja mam taką skrzynię. Opinię są różne, znam takiego co "zainwestował" już chyba około 3tys i nadal ma problem z tą skrzynią. Ja nie miałem żadnych problemów do dnia dzisiejszego , pomimo tego, że auto jest bardzo intensywnie eksploatowane. Przy kupnie auta z automatem trzeba dokładnie zwrócić uwagę na stan techniczny skrzyni, ewentualne naprawy są drogie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 > Przy kupnie auta z automatem trzeba dokładnie zwrócić uwagę na stan > techniczny skrzyni, ewentualne naprawy są drogie To znaczy serwis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 8 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 Ciągnę dalej temat. Jaka rozsądna benzyna do Zafiry? Nie będzie gazu, nie za duża, nie za mała, taka do normalnej jazdy. Dzięki za wszystkie porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 > Jaka rozsądna benzyna do Zafiry? Za dużego wyboru to nie masz. 1.6, 1.8 i 2.0T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 8 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 > Za dużego wyboru to nie masz. > 1.6, 1.8 i 2.0T A jakieś doświadczenia, porady, na który patrzeć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 > > Rozrząd + pompa wody: eksploatacja. Filtry raz w roku, bez paliwa. >o to też robiłem. Po przebiegu 150 kkm Panowie, widzę, że większość wymienia rozrząd co 150kkm. Mam w Cromie silnik 1,9 JTDM 150KM - taki sam jest w Waszych Vectrach (cześć chyba nawet z fabryk FIATa). W ksiażce serwisowej również jest wskazana wymiana co 150 kkm, ale większość userów, jak i ASO zaleca wcześniej (przed 100 kkm). No i mam dylemat - mam obecnie 80 kkm, auto z 2007, więc i tak wymiana w tym roku ze względu na 5 lat. Kwestia, czy teraz, czy pod koniec roku przy około 100kkm. Jestem ciekaw Waszych opinii. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2012 > Panowie, > widzę, że większość wymienia rozrząd co 150kkm. > Mam w Cromie silnik 1,9 JTDM 150KM - taki sam jest w Waszych Vectrach (cześć chyba nawet z fabryk > FIATa). > W ksiażce serwisowej również jest wskazana wymiana co 150 kkm, ale większość userów, jak i ASO > zaleca wcześniej (przed 100 kkm). > No i mam dylemat - mam obecnie 80 kkm, auto z 2007, więc i tak wymiana w tym roku ze względu na 5 > lat. Kwestia, czy teraz, czy pod koniec roku przy około 100kkm. > Jestem ciekaw Waszych opinii. > pozdrawiam nikt ci nie da gwarancji ze nic sie nie stanie ale na moje mozesz smialo dobic do konca roku. wymieniam rozrzady w 1.9 u czesto ludzie przyjezdzaja jak maja 150 000 przejechane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 > W ksiażce serwisowej również jest wskazana wymiana co 150 kkm, ale większość userów, jak i ASO > zaleca wcześniej (przed 100 kkm). Kompletnie nie potrafię zrozumieć, dlaczego ludzie chcą robić inaczej niż zaleca producent ??? ASO również nie stosuje się do zaleceń producenta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 > Kompletnie nie potrafię zrozumieć, dlaczego ludzie chcą robić inaczej niż zaleca producent ??? ASO > również nie stosuje się do zaleceń producenta U mnie w książce jest wpis o wymianie rozrządu przez Belgijskie ASO przy przebiegu 120kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tatuch arek Napisano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2012 > U mnie w książce jest wpis o wymianie rozrządu przez Belgijskie ASO przy przebiegu 120kkm Ja wymieniałem przy 148tyś i jeszcze nie wyglądał najgorzej. Więc następna wymiana za 150tyś. Chyba ze wcześniej sprzedam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 22 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2012 > Przymierzam się do wymiany Zafiry. Odświezam temat. Jak na razie wybór raczej mizerny. Żadna Zafira 2007-2008 nie wpada w oko, to co się widzi to masakra, przynajmniej w okolicach W-wy. Wiec szukam dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadym81 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Witam. Jako ,że myślę o zmianie samochodu to właśnie ciekawi mnie vectra z silnikiem 1.9 cdti 150km, Przeczytałem co wyżej i już dużo więcej wiem,ale nie wszystko. Piszecie by nie brać auta z DPF, więc pytanie Co to jest? Jak to wygląda i do czego służy? I na koniec jak sprawdzić czy dany model to ma? Zależy to od rocznika? O czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.