Skocz do zawartości

C5 2.2 HDI automat


Mavv

Rekomendowane odpowiedzi

> Szybkie pytanko - czy w tym silniku i automacie jest coś takiego jak dumasa? Czy w automacie jest

> to inaczej rozwiązane?

> FAP pewnie w tym silniku jest bez względu czy manual czy automat?

dwumasy nie ma , nie ma nawet koła zamachowego tylko lekkie koło z wiencem zebatym do rozrusznika

FAP raczej bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dwumasy nie ma , nie ma nawet koła zamachowego tylko lekkie koło z wiencem zebatym do rozrusznika

> FAP raczej bedzie

A jeśli chodzi o manual 2.0 HDI? I dwumasa i FAP? Nie wiem, który jest to silnik, czy 90 czy 110KM... Auto z 2004, MK I.

EDIT: Wiem - to jest 110KM, wersja VTR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeśli chodzi o manual 2.0 HDI? I dwumasa i FAP? Nie wiem, który jest to silnik, czy 90 czy

> 110KM... Auto z 2004, MK I.

Jeżeli 90KM to nie ma ani dwumasy ani FAP, ale tego silnika w C5 chyba nie było.

Jeśli 110KM, to dwumasę ma na bank (chyba, że już wymieniona na sztywne koło z 90-tki + odp. sprzęgło, lub taki kompletny zestaw Valeo). FAP na 80% też będzie, mało było egzemplarzy 110KM, które by go nie miały.

Jeśli to 2.0HDi 16V 136KM, to na bank i dwumasa (brak zamiennika ze sztywnym kołem) i FAP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli 90KM to nie ma ani dwumasy ani FAP, ale tego silnika w C5 chyba nie było.

Według Wiki był.

> Jeśli 110KM, to dwumasę ma na bank (chyba, że już wymieniona na sztywne koło z 90-tki + odp.

> sprzęgło, lub taki kompletny zestaw Valeo).

Tego nie wiem.

> FAP na 80% też będzie, mało było egzemplarzy

> 110KM, które by go nie miały.

> Jeśli to 2.0HDi 16V 136KM, to na bank i dwumasa (brak zamiennika ze sztywnym kołem) i FAP.

Czyli lepiej automat, bo przynajmniej odchodzi problem dwumasy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli lepiej automat, bo przynajmniej odchodzi problem dwumasy

Za to pojawi się problem automatu. To ja chyba wolałbym dwumasę, zwłaszcza, że ostatnio one staniały.

Chociaż faktem jest, że automat mnie kusi. I jest to jedyna rzecz, która ew. może mnie pchnąć w kierunku, który nienawidzę - VAG (DSG) lub Ford (PowerShift).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za to pojawi się problem automatu. To ja chyba wolałbym dwumasę, zwłaszcza, że ostatnio one

> staniały.

> Chociaż faktem jest, że automat mnie kusi. I jest to jedyna rzecz, która ew. może mnie pchnąć w

> kierunku, który nienawidzę - VAG (DSG) lub Ford (PowerShift).

No właśnie mój Mondziak automat stoi na warsztacie, bo skrzynia padła zlosnik.gif

Dlatego nie wiem, czy znów automat i bez dwumasy czy może jednak manual ale z dwumasą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli 90KM to nie ma ani dwumasy ani FAP, ale tego silnika w C5 chyba nie było.

> Jeśli 110KM, to dwumasę ma na bank (chyba, że już wymieniona na sztywne koło z 90-tki + odp.

> sprzęgło, lub taki kompletny zestaw Valeo). FAP na 80% też będzie, mało było egzemplarzy

> 110KM, które by go nie miały.

> Jeśli to 2.0HDi 16V 136KM, to na bank i dwumasa (brak zamiennika ze sztywnym kołem) i FAP.

A jeśli chodzi o 1.6 HDI 109KM i 2.0 HDI 110KM - czym sie różnią te silniki oprócz pojemności? Skoro moc ta sama to wolę 1.6 ze względu na niższe koszty podatku i ubezpieczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeśli chodzi o 1.6 HDI 109KM i 2.0 HDI 110KM - czym sie różnią te silniki oprócz pojemności?

> Skoro moc ta sama to wolę 1.6 ze względu na niższe koszty podatku i ubezpieczenia.

2.0 to starsza konstrukcja jest 8 zaworowy i chyba realizuje euro3 o ile mnie pamiec nie myli... natomiast 1.6 to nowsza konstrukcja 16 zaworowa wystepujaca w wariancie 90 i 110 KM.

Wobec tego silniki 2.0 o mocy 90 i 110 KM bedziesz spotykal w autach starszych gdyz 1.6 90 i 110 KM weszlo razem z 2.0 136 KM jako nastepcy...

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli 90KM to nie ma ani dwumasy ani FAP, ale tego silnika w C5 chyba nie było.

Byl.

> Jeśli 110KM, to dwumasę ma na bank (chyba, że już wymieniona na sztywne koło z 90-tki + odp.

> sprzęgło, lub taki kompletny zestaw Valeo). FAP na 80% też będzie, mało było egzemplarzy

> 110KM, które by go nie miały.

Malo ktore C5 Mk1 ma FAPa w 2.0HDi 8V 109 czyli jest odwrotnie niz napisales (przynajmniej 80% wcale go nie ma).

> Jeśli to 2.0HDi 16V 136KM, to na bank i dwumasa (brak zamiennika ze sztywnym kołem) i FAP.

2.0HDi 16V 136 nie bylo w C5 Mk1, tylko w Mk2 i nie zawsze na poczatku mialy FAP.

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja chyba wolałbym dwumasę, zwłaszcza, że ostatnio one

> staniały.

No właśnie - jak sprawdzić dwumasę? Kolega, który kupił C5, właśnie 1.6 HDI testował tak, że jechał na możliwie najniższych obrotach tak ok. 30km/h. Mówił, że trochę telepało a nie powinno. Jemu też ktoś tak doradził. Ponaddto łożysko sprzęgła było głośne. Urwał odpowiednio na cenie, poszukał sobie warsztatu i na spokojnie wymienił dwumasę i sprzęgło.

Są jakieś metody na sprawdzenie, czy dwumasa jest na wykończeniu? Czy we wspomniany przeze mnie sposób ktoś testował?

> Chociaż faktem jest, że automat mnie kusi.

Mnie też... I to bardzo... Ale jakoś po padzie mojego pierwszego w życiu automatu, który ponoć jest niezawodny, boję się kupić drugie auto z automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> 2.0 to starsza konstrukcja jest 8 zaworowy i chyba realizuje euro3 o ile mnie pamiec nie myli...

> natomiast 1.6 to nowsza konstrukcja 16 zaworowa wystepujaca w wariancie 90 i 110 KM.

> Wobec tego silniki 2.0 o mocy 90 i 110 KM bedziesz spotykal w autach starszych gdyz 1.6 90 i 110 KM

> weszlo razem z 2.0 136 KM jako nastepcy...

> pozdr.

> M.

Odświeżę trochę temat.

Przeglądam oferty Cytryn C5 i widzę, że nawet MK2 miały 2-litrowego HDI o mocy 110 koni.

Wygląda więc na to, że nie wszędzie 2.0HDI 136 wyparł 2.0HDI 110 w MK2.

Piszesz, że 2.0 HDI 110 realizuje normę Euro 3 - co to właściwie znaczy dla silnika? Wtrysk pod mniejszym ciśnieniem? Jedna faza wtrysku? Czy jeszcze coś innego?

Zastanawiam się, czy mniej problematyczny jest 2.0HDI 110 czy 1.6HDI 110? W którym przypadku wydam mniej kasy, jak coś padnie (wtryski, pompa...)

I jeszcze jedno pytanie - czy wszystkie silniki HDI mają common rail?

EDIT:

Doczytałem, że 90km to 8-zaworowce. 110km to 16-zaworowce. Oba te silniki mają turbosprężarkę ze stałą geometrią łopatek. 136km to 16-zaworowce, w których zastosowano zmienną geometrię łopatek (właśnie to podniosło moc). To tak w wielkim skrócie.

Moje pytanie o wybór pomiędzy 1.6HDI a 2.0HDI 110km pozostaje otwarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odświeżę trochę temat.

> Przeglądam oferty Cytryn C5 i widzę, że nawet MK2 miały 2-litrowego HDI o mocy 110 koni.

> Wygląda więc na to, że nie wszędzie 2.0HDI 136 wyparł 2.0HDI 110 w MK2.

Nic podobnego, nigdy w Mk2 nie bylo starych silnikow 2.0HDi 8V 90 i 110 KM. Jedynym silnikiem diesla z Mk1 jaki byl na poczatku dostepny w Mk2 to bylo 2.2HDi 16V 133 KM laczone tylko i wylczanie z 4 biegowym automatem.

> I jeszcze jedno pytanie - czy wszystkie silniki HDI mają common rail?

Tak.

> EDIT:

> Doczytałem, że 90km to 8-zaworowce. 110km to 16-zaworowce. > Oba te silniki mają turbosprężarkę ze

> stałą geometrią łopatek.

2.0HDi 90 i 110, ktorych nie bylo w Mk2, byly 8 zaworowe. Jak pamietam tylko w eurovanach (Citroen Evasion) byl pod koniec produkcji pierwszej generacji tych aut silnik 2.0HDi 16V 110.

> 136km to 16-zaworowce, w których zastosowano zmienną geometrię

> łopatek (właśnie to podniosło moc).

Moc podnioslo wiele wiecej rzeczy jak chocby nowoczesniejszy system wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic podobnego, nigdy w Mk2 nie bylo starych silnikow 2.0HDi 8V 90 i 110 KM. Jedynym silnikiem

> diesla z Mk1 jaki byl na poczatku dostepny w Mk2 to bylo 2.2HDi 16V 133 KM laczone tylko i

> wylczanie z 4 biegowym automatem.

C5 z 2006 z silnikiem 2.0 110km.:

m.carzone.ie/usedcars/index.cfm?fuseaction=car&carID=201202206525552

Mam problem z wklejeniem linka w telefonie.

To bedzie 8v czy 16v?

> Tak.

> 2.0HDi 90 i 110, ktorych nie bylo w Mk2, byly 8 zaworowe. Jak pamietam tylko w eurovanach (Citroen

> Evasion) byl pod koniec produkcji pierwszej generacji tych aut silnik 2.0HDi 16V 110.

> Moc podnioslo wiele wiecej rzeczy jak chocby nowoczesniejszy system wtrysku.

Byc moze. Informacje podane przeze mnie poprzednio wyczytalem gdzieś w wiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.