TomalaB Napisano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 Witam Mam problem a może dopiero będę miał . Sprawa jest prosta rozwiązanie już nie czyli silnik chodzi jakby był diesel , szczególnie słyszalne przy wolnych obrotach (nie ważne czy zimny czy ciepły). Według mnie to zawory hałasują Kolega miał podobny problem ,ale w innym aucie i rozwiązał go lejąc do baku do pełna Pb98, stuki ucichły ( oczywiście nie od razu po kilku kilometrach przejechanych). Winą obarcza paliwo gdzieś zatankowane w stacji no name lub innego sprytnego ajenta paliwowego . Obecnie transformers ma przebiegu 37500 km i niechce mi się wierzyć ,że regulować mam zawory? Co wy na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 Stuk związany z luzem zaworów i stuk od lipnego paliwa to dwie różne rzeczy i zwykle występuje w innych warunkach. U ciebie raczej typowałbym coś związanego z luzem zaworów. Który dokładnie masz silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 a oleju ile masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 Jeśli to ten nowy silnik 86KM to można się przyjrzeć łańcuchowi rozrządu jeszcze. Jak coś jest nie tak z napinaczem np. to będzie hałasował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomalaB Napisano 25 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 Witam 1.Poziom oleju w normie 2. Silnik 1.2l 72KM 3.Stuki może to nie są ale klekotanie na pewno tak dla ścisłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 Jeśli stukają zawory, to w dość charakterystyczny sposób. Może warto skontrolować ich luz. O ile wiem, to w tym silniku regulacja luzu jest śrubą na dźwigience, więc w razie czego prosta sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdon Napisano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2012 > Jeśli stukają zawory, to w dość charakterystyczny sposób. Może warto skontrolować ich luz. O ile > wiem, to w tym silniku regulacja luzu jest śrubą na dźwigience, więc w razie czego prosta > sprawa. Trochę dziwne... Mam ten sam silnik, przebieg 65kkm, nigdy nie był w serwisie ani nie miał sprawdzanego luzu zaworowego, bo nie mam do silnika żadnych zastrzeżeń (gdyby klekotał, to zaraz bym to zrobił). Ciekawe, czy ten klekot pojawił się nagle, czy postępował stopniowo ? Może niech kolega jednak wykluczy najpierw kiepskie paliwo ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomalaB Napisano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 No i się okazało ......................... Luz zaworów jest Ok. Zawory nigdy samie siebie się nie rozregulują , jakaś musi być przyczyna (słowa mechanika) Problem to silnik a dokładnie mówiąc panewki .. na razie to przypuszczenia bo silnik by musiał rozbierać. Cień nadziei jest, że to coś innego ale w poniedziałek dopiero sprawdzi.... Moje osobiste spostrzeżenia i domysły : to albo to jest jakaś pierdoła powiązana z działaniem silnika w czasie pracy albo rzeczywiście silnik. Do mechanika zaufanie mam, nie pierwszy raz coś robił mi w aucie, sam się dziwi !!!,takiego przypadku nie miał w tym modelu. Szkok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 > No i się okazało ......................... > Luz zaworów jest Ok. problem to silnik a dokładnie mówiąc panewki .. Przy takim przebiegu? Pytanie jeszcze kto diagnozował i w jaki sposób? Panewki dają takie głuche dudnienie, inne niż zawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomalaB Napisano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Ten dobry mechanik ......... to już nie jest po prostu śmiech na sali. Inny mechanik sprawdzał, luz zaworów regulował kilka razy. Stuki są mniejsze ale są, podejrzenie pada na dźwigienki od zaworów i ewentualnie wałek ( mniej prawdopodobne po ściągnięciu pokrywy zaworów brak widocznych defektów na krzywkach na wałku). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomalaB Napisano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Witam Problem się rozwiązał i to przez przypadek. Rozwiązanie po prostu banalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Rozwiązanie po prostu banalne. Coś więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomalaB Napisano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Coś więcej? Łącznik elastyczny a ściślej mówiąc osłona ,która sobie namiętnie pukała obracając się dookoła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.