Dawideczek87 Napisano 2 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 Mam taki mały problem wsiadłem do auta przejechałem +/- 2 km na stacje, ruszając z stacji dostrzegłem dużą plamę oleju za sobą. Okazało się ze bagnet wybiło do góry i cala komora pływa w oleju. Czy może być to spowodowane bardzo niską temperatura?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 Odma Ci zamarzła. Miałem niedawno to samo. Przewód który idzie od pokrywy zaworów do filtra powietrza. Zalegające w nim zimą "masło" zmieniło się w lód i gazy ze skrzyni korbowej nie miały ujścia, więc wyskoczył bagnet aby miały gdzie się uwolnić. Musisz rozmrozić i udrożnić ten przewód no i dolać oleju, aby mieć jego poziom. Na zdjęciu zaznaczony czerwoną strzałką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawideczek87 Napisano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 > Odma Ci zamarzła. Miałem niedawno to samo. Przewód który idzie od pokrywy zaworów do filtra > powietrza. Zalegające w nim zimą "masło" zmieniło się w lód i gazy ze skrzyni korbowej nie > miały ujścia, więc wyskoczył bagnet aby miały gdzie się wolnić. Musisz rozmrozić i udrożnić > ten przewód no i dolać oleju, aby mieć jego poziom. > Na zdjęciu zaznaczony czerwoną strzałką. Dzięki za rade już myślałem najgorsze. ** Jest jakaś możliwość uniknięcia w przyszłości tego ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 2 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 > Dzięki za rade już myślałem najgorsze. > ** Jest jakaś możliwość uniknięcia w przyszłości tego ?? tak, przed zimą oczyściĆ odme z masła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adinek Napisano 2 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 U mnie odma zamarzła gdy termostat był padnięty i silnik nagrzewał się tylko do 70 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > Dzięki za rade już myślałem najgorsze. > ** Jest jakaś możliwość uniknięcia w przyszłości tego ?? Zrobić odmę zewnętrzną czyli oil catch tank Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > Zrobić odmę zewnętrzną czyli oil catch tank czyli co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawideczek87 Napisano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > Zrobić odmę zewnętrzną czyli oil catch tank miałem tak kiedyś w Ibizie ale można mandat złapać a tak wygląda jak odma się zapcha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 a jak taka odma zewnętrzna wygląda w uno? na czym polega działanie takiego wynalazku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > a jak taka odma zewnętrzna wygląda w uno? na czym polega działanie takiego wynalazku? Zbiera "masło" do osobnego pojemnika i nie syfi Ci dolotu. Łatwiej wyczyścić zimą i łatwiej zobaczyć w jakiej formie jest silnik. To czy odpływ puścisz w atmosferę, czy do silnika to już nie ma znaczenia, chyba że dla ekologów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > To czy odpływ puścisz w atmosferę, czy do silnika to już nie ma znaczenia, chyba że dla ekologów. pewnie śmieci wyrzucaj do lasu, szambo spuszczaj do rzeki/stawu - to wszystko już nic nie zmieni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > pewnie śmieci wyrzucaj do lasu, szambo spuszczaj do rzeki/stawu - to wszystko już nic nie > zmieni... Olej i tak zostanie w zbiorniku, więc...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Olej i tak zostanie w zbiorniku, więc...? jak zapewne wiesz, odmą do układu dolotowego nie jest podawany sam olej, lecz to, co znajduje się w skrzyni korbowej (przedmuchy tym większe, im bardziej zużyty silnik) - nic - po za remontem silnika - tego nie zmieni. a gdyby to było zupełnie nieszkodliwe dla środowiska, to pewnie sami konstruktorzy aut by zrobili odgazowanie skrzyni korbowej z wylotem do atmosfery, a tak nie jest. jeśli silnik z normalnie podłączoną odmą ledwo zipie, tzn, że jego czas minął i potrzebny jest albo remont, albo złomowanie jednostki napędowej. połączenie odmy z atmosferą, bo wtedy jeszcze da się jechać, to - cytując kolegę Sibui - kałożerstwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawideczek87 Napisano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > a jak taka odma zewnętrzna wygląda w uno? na czym polega działanie takiego wynalazku? to znaczy gumowa rurka (slauf) skierowany w dol do ziemi zamiast do filtra powietrza. Nadmiar oleju z gaźnika jest kierowany na ziemie, zamiast zalewa filtr powietrza. Ps. za taka instalacje można stracić dowód rejestracyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 8 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Przecież można zrobić catch tank i podpiąć odmę na swoje własne miejsce. A w dolocie czyściej, szczególnie jak masz spore przedmuchy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawideczek87 Napisano 8 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 czy mógł bym prosić o wytłumaczenie i działanie tego? >catch tank Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > czy mógł bym prosić o wytłumaczenie i działanie tego? > >catch tank Ze skrzyni korbowej przewodem(odmą) wpada do zbiornika wypełnionego np. wełną stalową mgiełka oleju, spalin, paliwa, pary wodnej. Olej i inne syfy "masło" zatrzymuje się na wełnie stalowej. A silnik zamiast zasysać do kolektora (na przepustnice) ww. mgiełkę zasysa oczyszczone powietrze. Samo wykonanie jest banalne. Zbiornik który da się otworzyć z wejściem i wyjściem, w środku wełna stalowa i już. Co zimę wymieniasz wkład i cieszysz się czystym dolotem i niezamarzającą odmą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawideczek87 Napisano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > Ze skrzyni korbowej przewodem(odmą) wpada do zbiornika wypełnionego np. wełną stalową mgiełka > oleju, spalin, paliwa, pary wodnej. > Olej i inne syfy "masło" zatrzymuje się na wełnie stalowej. > A silnik zamiast zasysać do kolektora (na przepustnice) ww. mgiełkę zasysa oczyszczone powietrze. > Samo wykonanie jest banalne. Zbiornik który da się otworzyć z wejściem i wyjściem, w środku wełna > stalowa i już. Co zimę wymieniasz wkład i cieszysz się czystym dolotem i niezamarzającą odmą. dzięki za opisanie tego. ja słyszałem o tym ale nie wiedziałem jak się to nazywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.