tomcho Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Witam. Od dłuższego czasu borykam się z problemem wysokich oraz nierównych obrotów w mojej maryśce. Falują pomiędzy 2000-3500. Byłem na diagnostyce komputerowej i tam wywaliło, że sonda lambda do wymiany, wymieniłem więc sondę lambda- dalej to samo. Robiłem pomiar nowej sondy miernikiem. Okazało się że wraz ze wzrostem napięcia wzrastają obroty, a wraz ze spadkiem maleją. Zresztą polecam obejrzenie filmiku, który nagrałem aby zobrazować tą sytuację: http://www.youtube.com/watch?v=iMeBZmNr76U&feature=youtu.be Wymieniłem także silniczek krokowy- też nie pomogło. Nasłuchałem się też wiele na forach o niskiej jakości kablach idących od czujników do komputera, więc wziąłem się za ich sprawdzenie. Wszystkie kable przemierzone i sprawne. Co jeszcze może być przyczyną. Dodam, że kilka dni temu byłem po raz kolejny na diagnostyce komputerowej i po raz kolejny wywaliło sonde lambda... O co tutaj chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inteligent3 Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Przywitaj się z kolegami, taki panuje zwyczaj na forum i uzupełnij profil. Myslę że temat będzie gorący Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 > Witam. > Od dłuższego czasu borykam się z problemem wysokich oraz nierównych obrotów w mojej maryśce. Falują > pomiędzy 2000-3500. Byłem na diagnostyce komputerowej i tam wywaliło, że sonda lambda do > wymiany, wymieniłem więc sondę lambda- dalej to samo. Robiłem pomiar nowej sondy miernikiem. > Okazało się że wraz ze wzrostem napięcia wzrastają obroty, a wraz ze spadkiem maleją. Zresztą > polecam obejrzenie filmiku, który nagrałem aby zobrazować tą sytuację: No super, ale zamiast męczyć sondę to dałbyś popracować na jałowym chociaż chwilę. To co odkryłeś jest prawidłowym zachowaniem... > Wymieniłem także silniczek krokowy- też nie pomogło. Nasłuchałem się też wiele na forach o niskiej > jakości kablach idących od czujników do komputera, więc wziąłem się za ich sprawdzenie. > Wszystkie kable przemierzone i sprawne. Koniowi ma ucho, że sprawne. Mierzyć to sobie możesz. Bez diagnostyki komputerowej i bieżących odczytów z czujników to sobie możesz jeszcze długo dłubać... > Co jeszcze może być przyczyną. Dodam, że kilka dni > temu byłem po raz kolejny na diagnostyce komputerowej i po raz kolejny wywaliło sonde > lambda... O co tutaj chodzi? Widzę że masz gaz więc to błąd chwilowy pewnie związany z emulacją. Pokaż wyniki pracy na benzynie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcho Napisano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 > No super, ale zamiast męczyć sondę to dałbyś popracować na jałowym chociaż chwilę. To co odkryłeś > jest prawidłowym zachowaniem... To była praca na jałowym biegu przecież... > Koniowi ma ucho, że sprawne. Mierzyć to sobie możesz. Bez diagnostyki komputerowej i bieżących > odczytów z czujników to sobie możesz jeszcze długo dłubać... Dwa razy byłem na diagnostyce i "spece" nie zobaczyli na odczyty z czujników, najlepiej byłoby mieć własny kabel diagnostyczny, tylko to wielki problem bo do tego silnika to chyba tylko euroscan, a do tego potrzebny komputer z dwoma comami :/ > Widzę że masz gaz więc to błąd chwilowy pewnie związany z emulacją. Pokaż wyniki pracy na > benzynie... To była praca silnika na samej benzynie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek23126 Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 > Wymieniłem także silniczek krokowy- też nie pomogło. A na jakiej firmy Kolego wymieniłeś ten silniczek krokowy i za ile kupiłeś ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inteligent3 Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 > To była praca na jałowym biegu przecież... > Dwa razy byłem na diagnostyce i "spece" nie zobaczyli na odczyty z czujników, najlepiej byłoby mieć > własny kabel diagnostyczny, tylko to wielki problem bo do tego silnika to chyba tylko > euroscan, a do tego potrzebny komputer z dwoma comami :/ Mam euroscana i kompa na dwa comy tylko uruchomić w dosie Vise, mam też OBD II z przejściówką 3 piny, jak dasz radę z dosem to śmigaj do mnie Zastanowiłbym się nad krokowcem, bo z tym to jest problem nawet z nowymi, był tu ostatnio temat o krokowcach. Przeczytaj ten wątek do końca, jak co to wal na priv. Pozdrawiam > To była praca silnika na samej benzynie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 > Witam. > Od dłuższego czasu borykam się z problemem wysokich oraz nierównych obrotów w mojej maryśce. Falują > pomiędzy 2000-3500. Byłem na diagnostyce komputerowej i tam wywaliło, że sonda lambda do > wymiany, wymieniłem więc sondę lambda- dalej to samo. Robiłem pomiar nowej sondy miernikiem. > Okazało się że wraz ze wzrostem napięcia wzrastają obroty, a wraz ze spadkiem maleją. Zresztą > polecam obejrzenie filmiku, który nagrałem aby zobrazować tą sytuację: > http://www.youtube.com/watch?v=iMeBZmNr76U&feature=youtu.be > Wymieniłem także silniczek krokowy- też nie pomogło. Nasłuchałem się też wiele na forach o niskiej > jakości kablach idących od czujników do komputera, więc wziąłem się za ich sprawdzenie. > Wszystkie kable przemierzone i sprawne. Co jeszcze może być przyczyną. Dodam, że kilka dni > temu byłem po raz kolejny na diagnostyce komputerowej i po raz kolejny wywaliło sonde > lambda... O co tutaj chodzi? A może masz nieszczelność gdzieś pomiędzy głowicą cylindrów, a przepustnicą? Widziałem taki przypadek, zaciągało ,,lewe'' powietrze i obroty wariowały, być może warto posprawdzać ten układ pod kontem szczelności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorzyk2 Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 > A może masz nieszczelność gdzieś pomiędzy głowicą cylindrów, a przepustnicą? Widziałem taki > przypadek, zaciągało ,,lewe'' powietrze i obroty wariowały, być może warto posprawdzać ten > układ pod kontem szczelności. Jeśli tak to niech sprawdzi wężyk od regulatora ciśnienia paliwa(dotyczy auta sprzed liftu). Lewe powietrze, rzeczywiście, powoduje ryk silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.