artur-wiater Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 Tak się zastanawiam. Niedługo trzeba będzie myśleć o wymianie tłumików, a ceny jesli już jest do evandy - kosmiczne - tylny 750, środkowy, 750, przedni 700 koszmar.. Asmet nie robi, Bosal też. Macie może jakieś inne pomysły bo ponad 2000 napewno nie zapłacę za tłumiki..., a może coś dorobić tylko gdzie żeby to druciarstwo nie było.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaki163 Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 Może coś uniwersalnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 8 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 > Może coś uniwersalnego? no no - kolega rozwinie temat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaki163 Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 > no no - kolega rozwinie temat... 1. Zdobywasz wymiary interesujących Cię tłumików 2. Dzwonisz do Asmeta czy do Bosala podajesz wymiary i prosisz aby znaleźli tłumiki pasujące do nich / 2. Idziesz do tłumikarza-rzemieślnika z wymiarami i on robi Ci eleganckie tłumiki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 Koledzy w Łodzi są nieźli faceci od tłumików, może po prostu do nich uderzyć http://www.wma.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 8 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 > Koledzy w Łodzi są nieźli faceci od tłumików, może po prostu do nich uderzyć http://www.wma.pl/ Dorabiają czy tylko sprzedają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 Zalezy jak wyjdzie Ci ponad 1k. to ja bym z kwasowki uklad zrobil i samochod przezyje. Rzemieslnicze to bym sobie darowal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaki163 Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 > Rzemieslnicze to bym sobie darowal. Uwierz mi, że jak się trafi na ogarniętego fachowca to wydech będzie prima sort W poprzednim aucie miałem tak zrobiony wydech. Od katalizatora do końca. Po za drobnym rdzawym nalotem w miejscu spawania wieszaków nic się złego z nim nie działo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 8 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 > Zalezy jak wyjdzie Ci ponad 1k. to ja bym z kwasowki uklad zrobil i samochod przezyje. > Rzemieslnicze to bym sobie darowal. napewno wyjdzie ponad tysiąc, tylko gdzie w Lubelskim dorobić z kwasówki? bo chyba nikt nie dorobi i nie wyśle bo na aucie trzeba dopasowywać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 > napewno wyjdzie ponad tysiąc, tylko gdzie w Lubelskim dorobić z kwasówki? bo chyba nikt nie dorobi > i nie wyśle bo na aucie trzeba dopasowywać... Kolega blueimpuls do Epici montowal ale nie wiem gdzie. Wtedy zrobilbys raz a dobrze. Bylby dobrze oblicznony i przeplyw spalin bylby ok. Rzemieslnik to raczej slabo w tym wypadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 > Kolega blueimpuls do Epici montowal ale nie wiem gdzie. Wtedy zrobilbys raz a dobrze. Bylby dobrze > oblicznony i przeplyw spalin bylby ok. Rzemieslnik to raczej slabo w tym wypadnie. a on u kogo robił nie u rzemieslnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 9 Marca 2012 Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 > a on u kogo robił nie u rzemieslnika? U dobrego rzemieślnika El-tec foty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 > Tak się zastanawiam. Niedługo trzeba będzie myśleć o wymianie tłumików, a ceny jesli już jest do > evandy - kosmiczne - tylny 750, środkowy, 750, przedni 700 koszmar.. Asmet nie robi, Bosal > też. Macie może jakieś inne pomysły bo ponad 2000 napewno nie zapłacę za tłumiki..., a może > coś dorobić tylko gdzie żeby to druciarstwo nie było.... Kolego jeżeli masz trudności z wydaniem 2000zl na wydech, to do "kwasiaka" nawet nie podchodź. Oczywiście jeżeli mówimy o całym wydechu - od katalizatora do końca. Posiadam Epice i też orientowałem się w cenach we Wrocławiu i okolicach. Sam wydech z kwasiaka ( j.w. od Kat. do końca ) to wydatek 1600 - 1800PLN dolicz do tego dopasowanie, wieszaki, robociznę = ~2000zl (minimum tyle + samochód stoi przez 3 dni w warsztacie). Nie ma co się oszukiwać, że będzie TANIO !!. Metr rury "kwasiak" 60mm średnicy to minimum 70zl. - Najdroższe są tłumiki, tutaj nie sztuka żeby zrobić tylko z "kwasiaka" , ale żeby zrobić to DOBRZE, liczy się materiał do wygłuszenia. Jeżeli kupisz tanio, to licz się z tym, że za pare tys. km. wygłuszenie się wypali i będzie ostro "buczeć" - a z zewnątrz tłumik nówka... Jest kilka problemów jeżeli chodzi o wydech z kwasiaka. Tańsza alternatywa to dorobienie wydechu ze zwykłej stali aluminizowanej ( jak PolmoOstrów czy inne rzemiosło) - tutaj wydech kosztuje max 1000zl. Tylko wtedy tłumiki trzeba dobrać z innego auta ( np. Leganza) , a reszte przerobić i przespawać. Jest firma ZALMET w Łańcucie, która zajmuję się takimi "tańszymi" wydechami. Nawet blisko Zamościa Ja jak będę jechać do domu na święta do Jarosławia - to po drodze odwiedzę ich i zobacze jak to wygląda. CHyba tyle Pozdrav Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 a ile kosztuje wydech do Epiki w ASO? Może wiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 Tylny lekko ponad 1000PLN, środkowy jakoś 800PLN, już o przednią rure nie pytałem - trzeba liczyć za całość jakoś ~3000PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 > a ile kosztuje wydech do Epiki w ASO? Może wiesz? Do diesla 799 w Potaku. Do benzyny pewnie podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 > Tylny lekko ponad 1000PLN, środkowy jakoś 800PLN, już o przednią rure nie pytałem - trzeba liczyć > za całość jakoś ~3000PLN. 3 tysie to za sam tylny do mojej byłej cytryny C4 w ASO wołali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 > 3 tysie to za sam tylny do mojej byłej cytryny C4 w ASO wołali Dzwonilem kiedys z ciekawosci do ASO i za 2kPLN po rabacie byl do wziecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafik11 Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 no to do octavi 1,8 tsi w ASO tylny kosztuje 1600 zł akurat wiem bo była stłuczka i ostatni był do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaki163 Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 Sory za lekki OT...... a propos Aso Jakiś czas temu pękła mi klamka wewnętrzna w drzwiach Pojechałem do Aso w celu umówienia się na naprawę. Wszystko pięknie fajnie termin za dwa dni, część jest w magazynie....klamka 30zł.....koszt wymiany..... ....... ....... ....170zł Oczywiście podziękowałem za naprawę. Kupiłem samą klamkę i w wolnej chwili sam ją wymienię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Marca 2012 Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 > Sory za lekki OT...... a propos Aso Jakiś czas temu pękła mi klamka wewnętrzna w drzwiach > Pojechałem do Aso w celu umówienia się na naprawę. Wszystko pięknie fajnie termin za dwa dni, > część jest w magazynie....klamka 30zł.....koszt wymiany..... ....... ....... ....170zł > Oczywiście podziękowałem za naprawę. Kupiłem samą klamkę i w wolnej chwili sam ją wymienię Ja tez tak zrobiłem w Lacetti. Choć trochę zabawy z tym jest i coś można urwać. Rób to albo w ciepłym garażu, albo poczekaj do wiosny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaki163 Napisano 11 Marca 2012 Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 > albo poczekaj do wiosny No czekam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 12 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 No i stało się, byłem w sobotę u znajomego mechanika, tylny tłumik był ok niestety przedni i środkowy mają już dziury od góry. Po zmierzeniu pojechaliśmy do hurtowni, niestety takich jak oryginały kwadratowych tłumików nie dało sie dobrać, poszperali trochę i znaleźli okrąglłe przelotówki z Asmetu (oryginalne to też przelotówki) długość Asmetów jest identyczna niestety pojemniość (szerokość) mniejsza. W dokumentacji technicznej Asmetu jest napisane, że sa to "uniwersalne tłumik przelotowe do pojemności 2.0 więc kupiłem. Wspawali oba migomatem i pracuje bardzo ładnie cicho i nie byczy. Koszt 200 zł plus 50 robota - po znajomości. Tylko tak się zastanawiam czy to, że nowe tłumiki mają mniejszą pojemność bedzie miało jakieś znaczenie - napewno mniejsze rozprężanei gazów spalinowych. Z drugiej strony tłumiki są przeznaczone do tej pojemności a Asnet to dobra firma. Co koledzy na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Marca 2012 Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Obserwuj jak silnik pracuje. IMO lepsza wieksza srednica niz mniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaki163 Napisano 12 Marca 2012 Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 > Obserwuj jak silnik pracuje. IMO lepsza wieksza srednica niz mniejsza. Tłumik musi być dopasowany do pojemności silnika To czy jest okrągły, kwadratowy czy owalny ma mniejsze znaczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 12 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 > Tłumik musi być dopasowany do pojemności silnika To czy jest okrągły, kwadratowy czy owalny ma > mniejsze znaczenie a to, że niby pojemność wg. parierów ok, a jest mniejszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 12 Marca 2012 Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 >Co koledzy na to? Na pewno zdecydowanie większe znaczenie miałaby pojemność i konstrukcja w tłumiku komorowym. Dla przelotowych dobór z katalogu producenta po pojemności skokowej będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Już trochę posmigałem na tych asmetach i wrażenia: Szyby zamkniete - bez zmian.. Szyby otwarte - jest dodatkowy świst przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu więc Asmety mniej tłumią niż oryginały, a może oryginały miały jeszcze watę tłumiacą poność w dobrych przelotówka sie ją stosuje - prawda to? No cóż lepiej trochę głośniej za 250 niż ciszej za 1350 z montażem w ASO, może jeszcze jak sie trochę zasmolą to sie wyciszą... Tak sie jeszcze zastanawiam czy tłumiki środkowe nie wytrzymały zbyt krótko auto z 2004 i 80 tyś przebiegu - jakie macie doświadczenia w tym względzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 > Tak sie jeszcze zastanawiam czy tłumiki środkowe nie wytrzymały zbyt krótko auto z 2004 i 80 tyś > przebiegu - jakie macie doświadczenia w tym względzie? Czas robi swoje ... Mi wydawało się, że tłumi burczy, a okazało się, że jedna śruba pokrywy filtru powietrza jest zerwana i stąd hałas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 > Tak sie jeszcze zastanawiam czy tłumiki środkowe nie wytrzymały zbyt krótko auto z 2004 i 80 tyś > przebiegu - jakie macie doświadczenia w tym względzie? 80 kkm, to może nie za dużo, ale z drugiej strony na 8 lat wskazuje, że auto nie robiło pewnie za długich tras. Zwłaszcza w połączeniu z LPG nie ma to zbyt pozytywnego wpływu na żywotność tłumików. IMHO to i tak dobry wynik. W Punto mojego wujaszka, który robi podobne, albo i mniejsze, przebiegi tylny tłumik został na asfalcie po 5 latach od nowości. Do tego to auto LPG nie miało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 18 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 > 80 kkm, to może nie za dużo... To fakt, małe przebiegi gaz, ale tak się zastanawiam końcowy jest w bardzo dobrym stanie, a to w nim zbiera się woda, jak bepnę to i pół lira poleci, wiec powinien teoretycznie paść pierwszy, a tu niespodzianka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.