Skocz do zawartości

Tłumiki


artur-wiater

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiam. Niedługo trzeba będzie myśleć o wymianie tłumików, a ceny jesli już jest do evandy - kosmiczne - tylny 750, środkowy, 750, przedni 700 koszmar.. Asmet nie robi, Bosal też. Macie może jakieś inne pomysły bo ponad 2000 napewno nie zapłacę za tłumiki..., a może coś dorobić tylko gdzie żeby to druciarstwo nie było....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no no - kolega rozwinie temat...

1. Zdobywasz wymiary interesujących Cię tłumików 2. Dzwonisz do Asmeta czy do Bosala podajesz wymiary i prosisz aby znaleźli tłumiki pasujące do nich ok.gif/ 2. Idziesz do tłumikarza-rzemieślnika z wymiarami i on robi Ci eleganckie tłumiki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzemieslnicze to bym sobie darowal.

Uwierz mi, że jak się trafi na ogarniętego fachowca to wydech będzie prima sort ok.gif W poprzednim aucie miałem tak zrobiony wydech. Od katalizatora do końca. Po za drobnym rdzawym nalotem w miejscu spawania wieszaków nic się złego z nim nie działo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalezy jak wyjdzie Ci ponad 1k. to ja bym z kwasowki uklad zrobil i samochod przezyje.

> Rzemieslnicze to bym sobie darowal.

napewno wyjdzie ponad tysiąc, tylko gdzie w Lubelskim dorobić z kwasówki? bo chyba nikt nie dorobi i nie wyśle bo na aucie trzeba dopasowywać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napewno wyjdzie ponad tysiąc, tylko gdzie w Lubelskim dorobić z kwasówki? bo chyba nikt nie dorobi

> i nie wyśle bo na aucie trzeba dopasowywać...

Kolega blueimpuls do Epici montowal ale nie wiem gdzie. Wtedy zrobilbys raz a dobrze. Bylby dobrze oblicznony i przeplyw spalin bylby ok. Rzemieslnik to raczej slabo w tym wypadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak się zastanawiam. Niedługo trzeba będzie myśleć o wymianie tłumików, a ceny jesli już jest do

> evandy - kosmiczne - tylny 750, środkowy, 750, przedni 700 koszmar.. Asmet nie robi, Bosal

> też. Macie może jakieś inne pomysły bo ponad 2000 napewno nie zapłacę za tłumiki..., a może

> coś dorobić tylko gdzie żeby to druciarstwo nie było....

Kolego jeżeli masz trudności z wydaniem 2000zl na wydech, to do "kwasiaka" nawet nie podchodź. Oczywiście jeżeli mówimy o całym wydechu - od katalizatora do końca.

Posiadam Epice i też orientowałem się w cenach we Wrocławiu i okolicach. Sam wydech z kwasiaka ( j.w. od Kat. do końca ) to wydatek 1600 - 1800PLN dolicz do tego dopasowanie, wieszaki, robociznę = ~2000zl (minimum tyle + samochód stoi przez 3 dni w warsztacie). Nie ma co się oszukiwać, że będzie TANIO !!. Metr rury "kwasiak" 60mm średnicy to minimum 70zl. - Najdroższe są tłumiki, tutaj nie sztuka żeby zrobić tylko z "kwasiaka" , ale żeby zrobić to DOBRZE, liczy się materiał do wygłuszenia. Jeżeli kupisz tanio, to licz się z tym, że za pare tys. km. wygłuszenie się wypali i będzie ostro "buczeć" - a z zewnątrz tłumik nówka...

Jest kilka problemów jeżeli chodzi o wydech z kwasiaka.

Tańsza alternatywa to dorobienie wydechu ze zwykłej stali aluminizowanej ( jak PolmoOstrów czy inne rzemiosło) - tutaj wydech kosztuje max 1000zl. Tylko wtedy tłumiki trzeba dobrać z innego auta ( np. Leganza) , a reszte przerobić i przespawać.

Jest firma ZALMET w Łańcucie, która zajmuję się takimi "tańszymi" wydechami. Nawet blisko Zamościa smile.gif

Ja jak będę jechać do domu na święta do Jarosławia - to po drodze odwiedzę ich i zobacze jak to wygląda.

CHyba tyle smile.gif

Pozdrav

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za lekki OT...... a propos Aso facepalm%5B1%5D.gif Jakiś czas temu pękła mi klamka wewnętrzna w drzwiach sick.gif Pojechałem do Aso w celu umówienia się na naprawę. Wszystko pięknie fajnie termin za dwa dni, część jest w magazynie....klamka 30zł.....koszt wymiany..... rotfl.gif....... rotfl.gif....... rotfl.gif....170zł pad.gif Oczywiście podziękowałem za naprawę. Kupiłem samą klamkę i w wolnej chwili sam ją wymienię ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sory za lekki OT...... a propos Aso Jakiś czas temu pękła mi klamka wewnętrzna w drzwiach

> Pojechałem do Aso w celu umówienia się na naprawę. Wszystko pięknie fajnie termin za dwa dni,

> część jest w magazynie....klamka 30zł.....koszt wymiany..... ....... ....... ....170zł

> Oczywiście podziękowałem za naprawę. Kupiłem samą klamkę i w wolnej chwili sam ją wymienię

Ja tez tak zrobiłem w Lacetti.

Choć trochę zabawy z tym jest i coś można urwać.

Rób to albo w ciepłym garażu, albo poczekaj do wiosny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się, byłem w sobotę u znajomego mechanika, tylny tłumik był ok niestety przedni i środkowy mają już dziury od góry. Po zmierzeniu pojechaliśmy do hurtowni, niestety takich jak oryginały kwadratowych tłumików nie dało sie dobrać, poszperali trochę i znaleźli okrąglłe przelotówki z Asmetu (oryginalne to też przelotówki) długość Asmetów jest identyczna niestety pojemniość (szerokość) mniejsza. W dokumentacji technicznej Asmetu jest napisane, że sa to "uniwersalne tłumik przelotowe do pojemności 2.0 więc kupiłem. Wspawali oba migomatem i pracuje bardzo ładnie cicho i nie byczy. Koszt 200 zł plus 50 robota - po znajomości. Tylko tak się zastanawiam czy to, że nowe tłumiki mają mniejszą pojemność bedzie miało jakieś znaczenie - napewno mniejsze rozprężanei gazów spalinowych. Z drugiej strony tłumiki są przeznaczone do tej pojemności a Asnet to dobra firma. Co koledzy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Już trochę posmigałem na tych asmetach i wrażenia:

Szyby zamkniete - bez zmian..

Szyby otwarte - jest dodatkowy świst przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu więc Asmety mniej tłumią niż oryginały, a może oryginały miały jeszcze watę tłumiacą poność w dobrych przelotówka sie ją stosuje - prawda to?

No cóż lepiej trochę głośniej za 250 niż ciszej za 1350 z montażem w ASO, może jeszcze jak sie trochę zasmolą to sie wyciszą...

Tak sie jeszcze zastanawiam czy tłumiki środkowe nie wytrzymały zbyt krótko auto z 2004 i 80 tyś przebiegu - jakie macie doświadczenia w tym względzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sie jeszcze zastanawiam czy tłumiki środkowe nie wytrzymały zbyt krótko auto z 2004 i 80 tyś

> przebiegu - jakie macie doświadczenia w tym względzie?

Czas robi swoje ...

Mi wydawało się, że tłumi burczy, a okazało się, że jedna śruba pokrywy filtru powietrza jest zerwana i stąd hałas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sie jeszcze zastanawiam czy tłumiki środkowe nie wytrzymały zbyt krótko auto z 2004 i 80 tyś

> przebiegu - jakie macie doświadczenia w tym względzie?

80 kkm, to może nie za dużo, ale z drugiej strony na 8 lat wskazuje, że auto nie robiło pewnie za długich tras. Zwłaszcza w połączeniu z LPG nie ma to zbyt pozytywnego wpływu na żywotność tłumików. IMHO to i tak dobry wynik. W Punto mojego wujaszka, który robi podobne, albo i mniejsze, przebiegi tylny tłumik został na asfalcie po 5 latach od nowości. Do tego to auto LPG nie miało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.