pilzner Napisano 16 Marca 2012 Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 Coś się chyba poluzowało... Ręczny bierze słabo i łapie dopiero w położeniu powyżej połowy wychylenia dźwigni. W pierwszej fazie luz jest większy niż był dotychczas. Tarcze i klocki zmienione były dokładnie rok temu, autem od tamtej pory zrobiłem jakieś 22 tys. km. Mam wrażenie, że stało się to jakby z dnia na dzień i dlatego mnie to dziwi. 1. Co ewentualnie mogło się stać, że tak się dzieje? Mogła poluzować się albo strzelić jedna linka? 2. Linkę podciąga się od środka przez tunel? Kiedyś wymieniałem osłonę/żaluzję dźwigni hamulca ręcznego i coś mi świta, że tam właśnie był dostęp do linek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 16 Marca 2012 Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 > 1. Co ewentualnie mogło się stać, że tak się dzieje? Mogła poluzować się albo strzelić jedna linka? > 2. Linkę podciąga się od środka przez tunel? Kiedyś wymieniałem osłonę/żaluzję dźwigni hamulca > ręcznego i coś mi świta, że tam właśnie był dostęp do linek. może być poluzowana linka a moga też być samoregulatory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 16 Marca 2012 Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 dostep do regulacji recznego masz po sciagnieciu tylnej oslony - tej pod nawiewem na tyl, tylko tyle musisz sciagnac zeby dostac sie do regulacji zobacz czy regulacja pomoze, ogladnij stan linek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 16 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 > zobacz czy regulacja pomoze, ogladnij stan linek Duży luz dźwigni na początku zaciągania hamulca może świadczyć o jakimś zablokowaniu linki... Muszę sprawdzić, czy coś się nie grzeje i czy hamulec nie blokuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 24 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 > Duży luz dźwigni na początku zaciągania hamulca może świadczyć o jakimś zablokowaniu linki... Muszę > sprawdzić, czy coś się nie grzeje i czy hamulec nie blokuje. Hamulec raz przyblokowało. Zestaw naprawczy zacisku i po sprawie... Okazało się, że linki są w dobrym stanie a zapiekł się sworzeń cięgna ręcznego przy zacisku. Ze względu na to, że w zestawie naprawczym nie było wszystkich występujących w zacisku gumek, zdecydowano się tylko na przeczyszczenie a nie rozbieranie całkowite zacisku (bez wyciągania cylinderka). Być może ten element nie jest rozbieralny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Hamulec raz przyblokowało. Zestaw naprawczy zacisku i po sprawie... Okazało się, że linki są w > dobrym stanie a zapiekł się sworzeń cięgna ręcznego przy zacisku. > Ze względu na to, że w zestawie naprawczym nie było wszystkich występujących w zacisku gumek, > zdecydowano się tylko na przeczyszczenie a nie rozbieranie całkowite zacisku (bez wyciągania > cylinderka). Być może ten element nie jest rozbieralny? Po przejechaniu 20 tys. km i półtorarocznej przerwie problem powrócił. Jest jakaś skuteczna metoda naprawienia tego, czy trzeba się z tym pogodzić i raz na jakiś czas po prostu tam zaglądać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Po przejechaniu 20 tys. km i półtorarocznej przerwie problem powrócił. Jest jakaś skuteczna metoda > naprawienia tego, czy trzeba się z tym pogodzić i raz na jakiś czas po prostu tam zaglądać? tttm zaciski boscha tak maja, reczny jest czy juz leciwie trzyma? mozesz jeszcze raz rozebrac zacisk i nasmarowac na prowadnicach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > tttm zaciski boscha tak maja, reczny jest czy juz leciwie trzyma? Chyba jeszcze łapie, ale nie wiem dokłądnie, bo ostatnio jeżdżę jako pasażer. > mozesz jeszcze raz rozebrac zacisk i nasmarowac na prowadnicach Rozebrać zacisk? Sam? Z tego co pamiętam, to zapiekł się sworzeń ręcznego i nie odciągało go do tyłu. Czy da się taki zacisk rozłożyć na czynniki pierwsze? Jest on całkowicie rozbieralny? Ostatnio cylinderek nie był wyciągany, bo w zestawie naprawczym nie było jakiejś uszczelki do niego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Rozebrać zacisk? Sam? Z tego co pamiętam, to zapiekł się sworzeń ręcznego i nie odciągało go do > tyłu. a to dogorywa, jedynym rozwiazaniem bedzie wymiana zacisku, nic juz z tego nie uratujesz.. tttm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > a to dogorywa, jedynym rozwiazaniem bedzie wymiana zacisku, nic juz z tego nie uratujesz.. No to ładnie... Którą dokładnie część w takim razie powinienem zamówić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > No to ładnie... Którą dokładnie część w takim razie powinienem zamówić? zmniejsz zalacznik zamowic trzeba zacisk nr 1, ale nie zamawiaj tego w aso, dasz za to pod 800zl, szkoda kasy pobacz oferte sklepow moto, sa zaciski w ofertach z normalnymi cenami lub ew uzywka ale z mlodego rocznika auta lub z niskim nalotem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > zmniejsz zalacznik Już. > zamowic trzeba zacisk nr 1, ale nie zamawiaj tego w aso, dasz za to pod 800zl, szkoda kasy > pobacz oferte sklepow moto, sa zaciski w ofertach z normalnymi cenami > lub ew uzywka ale z mlodego rocznika auta lub z niskim nalotem Zamienników chyba za bardzo nie ma? Kuzyn mi przed chwilą sprawdzał i powiedział, że np. Bosch ma nadane numery, ale brak jest dostępności. Jeśli masz jakiś numer zamiennika lub coś w tym stylu to daj znać. Dostałem właśnie informację od kierującej, że felga po jeździe jest gorąca i w dodatku coś tłucze. Jak auto na luzie nie jest zahamowane, to można je bez wielkiego wysiłku przepchnąć. Więc chyba zacisk nie trzyma aż tak mocno, przynajmniej nie za każdym razem. Chyba muszę szukać mechanika na miejscu, bo do kuzyna nie dojadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 ja u siebie zacisk cały rozbierałem bo mi przy wymianie klocków gumki porwali. Spokojnie możesz wyjąc tłoczek, czyścisz go, ogladasz jak wszystko w środku wygląda i składasz. Gumki powinny byc w komplecie. Chyba na kąciku stilo jest to ładnie opisane. Regeneracja bez wyciągania tłoczka to nie regeneracja. Pewnie pokręcili nim trochę i sie rozruszał. Właśnie podstawa to wyjecie tłoczka i jego czyszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > ja u siebie zacisk cały rozbierałem bo mi przy wymianie klocków gumki porwali. Spokojnie mozesz > wyjąc tłoczek, czyścisz go, ogladasz jak wszystko w środku wygląda i składasz. Gumki powinny > byc w komplecie. Chyba na kąciku stilo jest to ładnie opisane. Auto oddałem do warsztatu i mają oczyścić zacisk. Ja nie mam czasu, miejsca i narzędzi, żeby się za to brać samodzielnie. Jak dalej się to będzie powtarzać, to kupię zacisk i kuzyn mi wymieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > . Regeneracja bez wyciągania > tłoczka to nie regeneracja.. ale jak masz uszkodzony wew mechanizm recznego to nic Ci to wyjecie tloczka nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2013 > ale jak masz uszkodzony wew mechanizm recznego to nic Ci to wyjecie tloczka nie da Dokładnie! Z tego co pamiętam, chodziło o element wypychający tłoczek przy zaciągnięciu ręcznego. Sprężyna nie była na tyle silna, żeby ociągnąć cięgno po zwolnieniu hamulca. W dodatku chyba tłoczek był wyciągany, ale coś tam dalej nie dało się rozebrać... Niestety zamienników nie można do tego dostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 > Niestety zamienników nie można do tego dostać. szukaj used, poszukaj mlodych rocznikow nb lub mito, tylko mito mialo zmiane producenta zaciskow z bosch na trw, wiec lookac musisz dokladnie mialem 3kpl tych zaciskow z nb ale wszystko wyslalem w swiat, tak ze ja nie poratuje bo juz nie ma czym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 tu sie zgodze, ale zdarza sie to b.rzadko. Moze i tam sie coś po prostu zuzyło, typu linia śrubowa sie wyrobiła i już tak dobrze cylinderek nie cofa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 > tu sie zgodze, ale zdarza sie to b.rzadko. > Moze i tam sie coś po prostu zuzyło, typu linia śrubowa sie wyrobiła i już tak dobrze cylinderek > nie cofa. bardzo czesto, zobacz milijon watkow na stilo, te wszystkie zaciski tak koncza.. tttm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 problem rozwiazesz tylko gdy wymienisz na inny albo regenerowany albo uzywka:) sprezynka odciagajace reczny nie jest dostepna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 11 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > bardzo czesto, zobacz milijon watkow na stilo, te wszystkie zaciski tak koncza.. tttm To prawda, bardzo często. Tym razem lewa strona. Na razie tylko to przeczyszczę, ale muszę to w końcu wymienić. W Stilo 1.4 95KM były takie same? Bo na allegro sporo jest tego, ale są duże rozbieżności cenowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > To prawda, bardzo często. Tym razem lewa strona. > Na razie tylko to przeczyszczę, ale muszę to w końcu wymienić. > W Stilo 1.4 95KM były takie same? Bo na allegro sporo jest tego, ale są duże rozbieżności cenowe... tak wszystko to samo, jednak kupowanie zaciskow tyl ze stilo to slaby pomysl, z racji na naloty i wiek moga byc juz w podobnym stanie jak padaka ktora masz do wymiany jedyne wyjscie to szukanie zacisku z mlodych nb lub zmiana hebla na big, bo tam zaciski sa wolne od wad serii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > tak wszystko to samo, jednak kupowanie zaciskow tyl ze stilo to slaby pomysl, z racji na naloty i > wiek moga byc juz w podobnym stanie jak padaka ktora masz do wymiany Szukam miedzy innymi od Stilo, bo tych jest wiecej na rynku (tak sa opisywane aukcje). A tak w ogole to ja chce kupic regenerowane a nie uzywane, wyjete zywcem z jakiegos egzemplarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 panda 4x4, 100hp, 500 1.4 z tych skompletujesz plug n play Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 > tak wszystko to samo, jednak kupowanie zaciskow tyl ze stilo to slaby pomysl, z racji na naloty i > wiek moga byc juz w podobnym stanie jak padaka ktora masz do wymiany > jedyne wyjscie to szukanie zacisku z mlodych nb lub zmiana hebla na big, bo tam zaciski sa wolne od > wad serii Czy taki zacisk L i R podejdzie do mojego NB? Numery sprawdzone w ePer mówią, że to tylko do Stilo. Czy lepiej tu L i R? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Czy taki zacisk L i R podejdzie do mojego NB? > Numery sprawdzone w ePer mówią, że to tylko do Stilo. > Czy lepiej tu L i R? stilo hebel tyl = nb, wiec wsio ryba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 10 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > stilo hebel tyl = nb, wiec wsio ryba A Ty który byś kupił? Cena (w tym zakresie) nie gra roli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.