Skocz do zawartości

Hamulec awaryjny zwany ręcznym...


Rekomendowane odpowiedzi

Coś się chyba poluzowało... Ręczny bierze słabo i łapie dopiero w położeniu powyżej połowy wychylenia dźwigni. W pierwszej fazie luz jest większy niż był dotychczas. Tarcze i klocki zmienione były dokładnie rok temu, autem od tamtej pory zrobiłem jakieś 22 tys. km.

Mam wrażenie, że stało się to jakby z dnia na dzień i dlatego mnie to dziwi. niewiem.gif

1. Co ewentualnie mogło się stać, że tak się dzieje? Mogła poluzować się albo strzelić jedna linka?

2. Linkę podciąga się od środka przez tunel? Kiedyś wymieniałem osłonę/żaluzję dźwigni hamulca ręcznego i coś mi świta, że tam właśnie był dostęp do linek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Co ewentualnie mogło się stać, że tak się dzieje? Mogła poluzować się albo strzelić jedna linka?

> 2. Linkę podciąga się od środka przez tunel? Kiedyś wymieniałem osłonę/żaluzję dźwigni hamulca

> ręcznego i coś mi świta, że tam właśnie był dostęp do linek.

może być poluzowana linka a moga też być samoregulatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zobacz czy regulacja pomoze, ogladnij stan linek

Duży luz dźwigni na początku zaciągania hamulca może świadczyć o jakimś zablokowaniu linki... Muszę sprawdzić, czy coś się nie grzeje i czy hamulec nie blokuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Duży luz dźwigni na początku zaciągania hamulca może świadczyć o jakimś zablokowaniu linki... Muszę

> sprawdzić, czy coś się nie grzeje i czy hamulec nie blokuje.

Hamulec raz przyblokowało. Zestaw naprawczy zacisku i po sprawie... Okazało się, że linki są w dobrym stanie a zapiekł się sworzeń cięgna ręcznego przy zacisku.

Ze względu na to, że w zestawie naprawczym nie było wszystkich występujących w zacisku gumek, zdecydowano się tylko na przeczyszczenie a nie rozbieranie całkowite zacisku (bez wyciągania cylinderka). Być może ten element nie jest rozbieralny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> Hamulec raz przyblokowało. Zestaw naprawczy zacisku i po sprawie... Okazało się, że linki są w

> dobrym stanie a zapiekł się sworzeń cięgna ręcznego przy zacisku.

> Ze względu na to, że w zestawie naprawczym nie było wszystkich występujących w zacisku gumek,

> zdecydowano się tylko na przeczyszczenie a nie rozbieranie całkowite zacisku (bez wyciągania

> cylinderka). Być może ten element nie jest rozbieralny?

Po przejechaniu 20 tys. km i półtorarocznej przerwie problem powrócił. Jest jakaś skuteczna metoda naprawienia tego, czy trzeba się z tym pogodzić i raz na jakiś czas po prostu tam zaglądać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po przejechaniu 20 tys. km i półtorarocznej przerwie problem powrócił. Jest jakaś skuteczna metoda

> naprawienia tego, czy trzeba się z tym pogodzić i raz na jakiś czas po prostu tam zaglądać?

tttm zaciski boscha tak maja, reczny jest czy juz leciwie trzyma? mozesz jeszcze raz rozebrac zacisk i nasmarowac na prowadnicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tttm zaciski boscha tak maja, reczny jest czy juz leciwie trzyma?

Chyba jeszcze łapie, ale nie wiem dokłądnie, bo ostatnio jeżdżę jako pasażer.

> mozesz jeszcze raz rozebrac zacisk i nasmarowac na prowadnicach

Rozebrać zacisk? Sam? wink.gif Z tego co pamiętam, to zapiekł się sworzeń ręcznego i nie odciągało go do tyłu.

Czy da się taki zacisk rozłożyć na czynniki pierwsze? Jest on całkowicie rozbieralny? Ostatnio cylinderek nie był wyciągany, bo w zestawie naprawczym nie było jakiejś uszczelki do niego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ładnie... Którą dokładnie część w takim razie powinienem zamówić?

zmniejsz zalacznik zlosnik.gif

zamowic trzeba zacisk nr 1, ale nie zamawiaj tego w aso, dasz za to pod 800zl, szkoda kasy

pobacz oferte sklepow moto, sa zaciski w ofertach z normalnymi cenami

lub ew uzywka ale z mlodego rocznika auta lub z niskim nalotem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmniejsz zalacznik

Już.

> zamowic trzeba zacisk nr 1, ale nie zamawiaj tego w aso, dasz za to pod 800zl, szkoda kasy

> pobacz oferte sklepow moto, sa zaciski w ofertach z normalnymi cenami

> lub ew uzywka ale z mlodego rocznika auta lub z niskim nalotem

Zamienników chyba za bardzo nie ma? Kuzyn mi przed chwilą sprawdzał i powiedział, że np. Bosch ma nadane numery, ale brak jest dostępności. Jeśli masz jakiś numer zamiennika lub coś w tym stylu to daj znać.

Dostałem właśnie informację od kierującej, że felga po jeździe jest gorąca i w dodatku coś tłucze. Jak auto na luzie nie jest zahamowane, to można je bez wielkiego wysiłku przepchnąć. Więc chyba zacisk nie trzyma aż tak mocno, przynajmniej nie za każdym razem. Chyba muszę szukać mechanika na miejscu, bo do kuzyna nie dojadę. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie zacisk cały rozbierałem bo mi przy wymianie klocków gumki porwali. Spokojnie możesz wyjąc tłoczek, czyścisz go, ogladasz jak wszystko w środku wygląda i składasz. Gumki powinny byc w komplecie. Chyba na kąciku stilo jest to ładnie opisane. Regeneracja bez wyciągania tłoczka to nie regeneracja. Pewnie pokręcili nim trochę i sie rozruszał. Właśnie podstawa to wyjecie tłoczka i jego czyszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja u siebie zacisk cały rozbierałem bo mi przy wymianie klocków gumki porwali. Spokojnie mozesz

> wyjąc tłoczek, czyścisz go, ogladasz jak wszystko w środku wygląda i składasz. Gumki powinny

> byc w komplecie. Chyba na kąciku stilo jest to ładnie opisane.

Auto oddałem do warsztatu i mają oczyścić zacisk. Ja nie mam czasu, miejsca i narzędzi, żeby się za to brać samodzielnie.

Jak dalej się to będzie powtarzać, to kupię zacisk i kuzyn mi wymieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jak masz uszkodzony wew mechanizm recznego to nic Ci to wyjecie tloczka nie da

Dokładnie! Z tego co pamiętam, chodziło o element wypychający tłoczek przy zaciągnięciu ręcznego. Sprężyna nie była na tyle silna, żeby ociągnąć cięgno po zwolnieniu hamulca.

W dodatku chyba tłoczek był wyciągany, ale coś tam dalej nie dało się rozebrać... niewiem.gif

Niestety zamienników nie można do tego dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> bardzo czesto, zobacz milijon watkow na stilo, te wszystkie zaciski tak koncza.. tttm

To prawda, bardzo często. Tym razem lewa strona.

Na razie tylko to przeczyszczę, ale muszę to w końcu wymienić.

W Stilo 1.4 95KM były takie same? Bo na allegro sporo jest tego, ale są duże rozbieżności cenowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To prawda, bardzo często. Tym razem lewa strona.

> Na razie tylko to przeczyszczę, ale muszę to w końcu wymienić.

> W Stilo 1.4 95KM były takie same? Bo na allegro sporo jest tego, ale są duże rozbieżności cenowe...

tak wszystko to samo, jednak kupowanie zaciskow tyl ze stilo to slaby pomysl, z racji na naloty i wiek moga byc juz w podobnym stanie jak padaka ktora masz do wymiany

jedyne wyjscie to szukanie zacisku z mlodych nb lub zmiana hebla na big, bo tam zaciski sa wolne od wad serii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak wszystko to samo, jednak kupowanie zaciskow tyl ze stilo to slaby pomysl, z racji na naloty i

> wiek moga byc juz w podobnym stanie jak padaka ktora masz do wymiany

Szukam miedzy innymi od Stilo, bo tych jest wiecej na rynku (tak sa opisywane aukcje). A tak w ogole to ja chce kupic regenerowane a nie uzywane, wyjete zywcem z jakiegos egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy później...

> tak wszystko to samo, jednak kupowanie zaciskow tyl ze stilo to slaby pomysl, z racji na naloty i

> wiek moga byc juz w podobnym stanie jak padaka ktora masz do wymiany

> jedyne wyjscie to szukanie zacisku z mlodych nb lub zmiana hebla na big, bo tam zaciski sa wolne od

> wad serii

Czy taki zacisk L i R podejdzie do mojego NB?

Numery sprawdzone w ePer mówią, że to tylko do Stilo.

Czy lepiej tu L i R?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.