Skocz do zawartości

Golf 4 klekotanie


MaserTi

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent golf mojej mamuśki. Seryjnie silnik 1.4 później po zatarciu przez zapchaną odmę został założony 1.6 ( tyle wiem od ojca). Występuje słynne klekotanie na niskich obrotach. Mniej jak 2 tys obrotów. Szczególnie słyszalne przy rozpędzaniu się z niskich obrotów na drugim biegu. Co to może być? palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent golf mojej mamuśki. Seryjnie silnik 1.4 później po zatarciu przez zapchaną odmę został

> założony 1.6 ( tyle wiem od ojca).

Jeżeli to 1.6 16V to zdaje się, że konstrukcyjnie jest to to samo co 1.4 16V czyli nic z tym nie zrobisz.

Mój 1.4 klekocze już ponad 100kkm i nic się nie dzieje.

Na początku wymieniałem popychacze - nic to nie dało, potem oczytałem się o rzekomej wadzie tłoków.

Przy okazji zerwania paska rozrządu i robienia głowicy mechanik twierdził, że to nie jest wcale wina tłoków tylko stukają wałki rozrządu (słabe smarowanie i sposób łożyskowania).

W każdym razie każda ingerencja w naprawę tego, to spore koszty a wcale nie jest pewne czy osiągnie się odpowiedni efekt. Pewne jest, ze po czasie znowu klekotanie wystąpi.

Głośniej radio zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba przywyknąć Po rozgrzaniu nastaje cisza, przynajmniej u mnie. Mam 167 kkm i na razie się

> tym nie przejmuje

u mnie akurat po rozgrzaniu jest bez zmian;-) a silnik to chyba ten 8v. Niestety nie ja to zalatwialem i nie mam sprawdzic jaki to dokladnie silnik... wymiana oleju na gestszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie akurat po rozgrzaniu jest bez zmian;-) a silnik to chyba ten 8v. Niestety nie ja to

> zalatwialem i nie mam sprawdzic jaki to dokladnie silnik... wymiana oleju na gestszy?

Wiem, że na forum golfa był poruszany temat wymiany oleju na chyba 10w40, ale nie pamiętam z jakim skutkiem. Musiałbyś poczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, że na forum golfa był poruszany temat wymiany oleju na chyba 10w40, ale nie pamiętam z jakim

> skutkiem. Musiałbyś poczytać.

Bede mial chwile to zainteresuje sie tematem. Po prostu troche to drazniace jest przy jezdzie miedzy samochodami lub w tunelu. Slychac to nawet przy zamonietych oknach zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój katalogowo ma 14,4 chyba, ale dziwię się że i tak to nieźle idzie jak na ten motorek

a jaki masz motor? tylko z tego co wiem to 1.6 powinno miec cos kolo 12sek i limit obrotow do powyzej 6 tys. Mozna wstawic inny silnik i zostawic komputer od 1.4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie akurat po rozgrzaniu jest bez zmian;-) a silnik to chyba ten 8v.

Jeżeli to był swap P&P to raczej obstawiam na 16V.

Natomiast jeżeli to 8V to możliwe, że popychacze 30.GIF

W każdym razie na forum tego nie załatwisz. Ciężko rozmawiać o dźwięku nie słysząc go clown.gifzlosnik.gif

Klekot w 1.4 słychać na wolnych obrotach na zimnym silniku (na ciepłym znacznie sie wycisza choć nadal występuje). Słyszalny jest "na górze" silnika u mnie w okolicach 1 cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jaki masz motor? tylko z tego co wiem to 1.6 powinno miec cos kolo 12sek i limit obrotow do

> powyzej 6 tys. Mozna wstawic inny silnik i zostawic komputer od 1.4?

1.4 BCA 16 V

W książce obsługi czytałem chyba, że ma 14,4 do 100km/h

Co do kręcenia go powyżej tys. to nie pamiętam czy osiągałem takie wartości, ale pow. 5 to na luzie sobie szedł. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli to był swap P&P to raczej obstawiam na 16V.

> Natomiast jeżeli to 8V to możliwe, że popychacze

> W każdym razie na forum tego nie załatwisz. Ciężko rozmawiać o dźwięku nie słysząc go

> Klekot w 1.4 słychać na wolnych obrotach na zimnym silniku (na ciepłym znacznie sie wycisza choć

> nadal występuje). Słyszalny jest "na górze" silnika u mnie w okolicach 1 cylindra.

Mechanik teraz nie pamieta co tam wsadzil. powiedzcie mi jak sprawdzic oznaczenie silnika? po czym moge poznac czy to 1.4 czy 1.6 i roznica miedzy 8v a 16

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KLIK KLIK znajdziesz tu interesujące Cię symbole (druga tabelka) - zwróć uwagę na przypisy!

Silniki 1.4 i 1.6 16V z zewnątrz się nie różnią. Dwa wałki rozrządu w nich występujące bez trudu odróżnisz na pierwszy rzut oka porównując do 8V.

Symbol silnika jest prawdopodobnie wybity na bloku od strony skrzyni. Tego nie jestem pewien bo ja nie mam numeru silnika 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> KLIK KLIK znajdziesz tu interesujące Cię symbole (druga tabelka) - zwróć uwagę na przypisy!

> Silniki 1.4 i 1.6 16V z zewnątrz się nie różnią. Dwa wałki rozrządu w nich występujące bez trudu

> odróżnisz na pierwszy rzut oka porównując do 8V.

> Symbol silnika jest prawdopodobnie wybity na bloku od strony skrzyni. Tego nie jestem pewien bo ja

> nie mam numeru silnika

Dzieki serdeczne za wyjasnienie. Popatrze i postaram sie w koncu ustalic co za "potwor" tam siedzi... clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numeru szukaj albo od strony skrzyni na bloku, albo gdzieś z przodu też na bloku. Ewentualnie jeżeli masz naklejkę na obudowie rozrządu z tego silnika to też powinien być napisany trzy literowy kod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Numeru szukaj albo od strony skrzyni na bloku, albo gdzieś z przodu też na bloku. Ewentualnie

> jeżeli masz naklejkę na obudowie rozrządu z tego silnika to też powinien być napisany trzy

> literowy kod.

No to bede szukac. Czytalem o mozliwosci przelozenia silnika z 1.4 na 1.6 i wychodzi na to, ze to nie jest tak latwo. Z tego co pamietam to mechanik mowil, ze to tylko plug and play wiec cos mi tu nie pasuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to bede szukac.

Jak już pisałem 1.6 16V wygląda identycznie z zewnątrz. Wystarczy, że ten swapowany nie miał tego plastiku z napisem "1.6 16V", mechanik miał fantazję wstawić to ze starego i voila mamy napis z 1.4 a jest 1.6 wink.gif

W każdym razie wiemy, że jest to na pewno 16V (nieważne już jaka pojemność) i jako stary praktyk stwierdzam, że nic z tym nie zrobisz. sick.gif

Chyba, że piszemy o innych odgłosach 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już pisałem 1.6 16V wygląda identycznie z zewnątrz. Wystarczy, że ten swapowany nie miał tego

> plastiku z napisem "1.6 16V", mechanik miał fantazję wstawić to ze starego i voila mamy napis

> z 1.4 a jest 1.6

> W każdym razie wiemy, że jest to na pewno 16V (nieważne już jaka pojemność) i jako stary praktyk

> stwierdzam, że nic z tym nie zrobisz.

> Chyba, że piszemy o innych odgłosach

no to juz wiemy, ze siedzi tam 16v. Powiedz mi dlaczego odcinke ma tak samo jak 1.4 i przyspieszenie na poziomie 1.4?;) Domyslasz sie moze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Domyslasz sie moze?

grinser006.gif

To wcale nie jest takie oczywiste.

Zapewne siedzi tam 1.4, ale załóżmy, że jednak nie....

Skąd wiesz, że przyspieszenie ma takie same jak 1.4? Mierzyłeś?

"Odcinkę" ma jak 1.4 bo komp został z 1.4 co zresztą też zapewne ma wpływ na przyspieszenie.

Dla świętego spokoju sprawdź ten symbol, bo przyda się do zakupu części.

Klekotanie zostaw w spokoju. Cały czas zastrzegam jednak, że możemy mówić o innych odgłosach, dlatego najlepiej jak byś porównał z innym klekoczącym benzynowym 16V. Klekotanie powinno znacząco cichnąć po rozgrzaniu i powinno być słyszalne w zasadzie tylko na wolnych obrotach. W zasadzie po rozgrzaniu o wiele bardziej słychać cykanie zaworka od filtra węglowego.

Pewno na youtube są filmiki, ale nie mam teraz tam dostępu.

Przy okazji wykorzystam uwagę Kolegi na temat "cichości" TDI. To o czym piszemy nie powinno się zbliżać do klekotu diesla grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wcale nie jest takie oczywiste.

> Zapewne siedzi tam 1.4, ale załóżmy, że jednak nie....

> Skąd wiesz, że przyspieszenie ma takie same jak 1.4? Mierzyłeś?

> "Odcinkę" ma jak 1.4 bo komp został z 1.4 co zresztą też zapewne ma wpływ na przyspieszenie.

> Dla świętego spokoju sprawdź ten symbol, bo przyda się do zakupu części.

> Klekotanie zostaw w spokoju. Cały czas zastrzegam jednak, że możemy mówić o innych odgłosach,

> dlatego najlepiej jak byś porównał z innym klekoczącym benzynowym 16V. Klekotanie powinno

> znacząco cichnąć po rozgrzaniu i powinno być słyszalne w zasadzie tylko na wolnych obrotach. W

> zasadzie po rozgrzaniu o wiele bardziej słychać cykanie zaworka od filtra węglowego.

> Pewno na youtube są filmiki, ale nie mam teraz tam dostępu.

> Przy okazji wykorzystam uwagę Kolegi na temat "cichości" TDI. To o czym piszemy nie powinno się

> zbliżać do klekotu diesla .

Sprawdzę, sprawdzę Kolego jak będę miał chwilkę i wtedy będziemy mogli dyskutować dalej zlosnik.gif Jeśli będzie to 1.6 to będzie trzeba pomyśleć nad zmianą kompa aby ta padaka zaczęła chociaż normalnie jeździć. A skąd wiem ile przyśpieszenie wynosi? Mierzyłem co prawda stoperem ale czas ten zbliżał się bardziej do 15 sek jak do 12... Pomiar może nie miarodajny ale chociaż w delikatnym stopniu pokazuje, że coś jest nie tak.

Zbliża się wymiana oleju i będę zmieniał dla mamuśki na motula i wtedy zobaczę czy może coś się poprawiło ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.