MaserTi Napisano 27 Marca 2012 Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Pacjent golf mojej mamuśki. Seryjnie silnik 1.4 później po zatarciu przez zapchaną odmę został założony 1.6 ( tyle wiem od ojca). Występuje słynne klekotanie na niskich obrotach. Mniej jak 2 tys obrotów. Szczególnie słyszalne przy rozpędzaniu się z niskich obrotów na drugim biegu. Co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Pacjent golf mojej mamuśki. Seryjnie silnik 1.4 później po zatarciu przez zapchaną odmę został > założony 1.6 ( tyle wiem od ojca). Jeżeli to 1.6 16V to zdaje się, że konstrukcyjnie jest to to samo co 1.4 16V czyli nic z tym nie zrobisz. Mój 1.4 klekocze już ponad 100kkm i nic się nie dzieje. Na początku wymieniałem popychacze - nic to nie dało, potem oczytałem się o rzekomej wadzie tłoków. Przy okazji zerwania paska rozrządu i robienia głowicy mechanik twierdził, że to nie jest wcale wina tłoków tylko stukają wałki rozrządu (słabe smarowanie i sposób łożyskowania). W każdym razie każda ingerencja w naprawę tego, to spore koszty a wcale nie jest pewne czy osiągnie się odpowiedni efekt. Pewne jest, ze po czasie znowu klekotanie wystąpi. Głośniej radio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 Trzeba przywyknąć Po rozgrzaniu nastaje cisza, przynajmniej u mnie. Mam 167 kkm i na razie się tym nie przejmuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 28 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Trzeba przywyknąć Po rozgrzaniu nastaje cisza, przynajmniej u mnie. Mam 167 kkm i na razie się > tym nie przejmuje u mnie akurat po rozgrzaniu jest bez zmian;-) a silnik to chyba ten 8v. Niestety nie ja to zalatwialem i nie mam sprawdzic jaki to dokladnie silnik... wymiana oleju na gestszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > u mnie akurat po rozgrzaniu jest bez zmian;-) a silnik to chyba ten 8v. Niestety nie ja to > zalatwialem i nie mam sprawdzic jaki to dokladnie silnik... wymiana oleju na gestszy? Wiem, że na forum golfa był poruszany temat wymiany oleju na chyba 10w40, ale nie pamiętam z jakim skutkiem. Musiałbyś poczytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 28 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Wiem, że na forum golfa był poruszany temat wymiany oleju na chyba 10w40, ale nie pamiętam z jakim > skutkiem. Musiałbyś poczytać. Bede mial chwile to zainteresuje sie tematem. Po prostu troche to drazniace jest przy jezdzie miedzy samochodami lub w tunelu. Slychac to nawet przy zamonietych oknach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Bede mial chwile to zainteresuje sie tematem. Po prostu troche to drazniace jest przy jezdzie > miedzy samochodami lub w tunelu. Slychac to nawet przy zamonietych oknach Wyobraź sobie, że masz TDI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 28 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Wyobraź sobie, że masz TDI Staralem sie ale jak dodawalem gazu to przypominalem sobie, ze to tylko 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 28 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Staralem sie ale jak dodawalem gazu to przypominalem sobie, ze to tylko 1.6 1.6 ktore ma do setki 14 sek i limit obrotow do 5500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 Mój katalogowo ma 14,4 chyba, ale dziwię się że i tak to nieźle idzie jak na ten motorek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Mój katalogowo ma 14,4 chyba, ale dziwię się że i tak to nieźle idzie jak na ten motorek a jaki masz motor? tylko z tego co wiem to 1.6 powinno miec cos kolo 12sek i limit obrotow do powyzej 6 tys. Mozna wstawic inny silnik i zostawic komputer od 1.4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > u mnie akurat po rozgrzaniu jest bez zmian;-) a silnik to chyba ten 8v. Jeżeli to był swap P&P to raczej obstawiam na 16V. Natomiast jeżeli to 8V to możliwe, że popychacze W każdym razie na forum tego nie załatwisz. Ciężko rozmawiać o dźwięku nie słysząc go Klekot w 1.4 słychać na wolnych obrotach na zimnym silniku (na ciepłym znacznie sie wycisza choć nadal występuje). Słyszalny jest "na górze" silnika u mnie w okolicach 1 cylindra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > a jaki masz motor? tylko z tego co wiem to 1.6 powinno miec cos kolo 12sek i limit obrotow do > powyzej 6 tys. Mozna wstawic inny silnik i zostawic komputer od 1.4? 1.4 BCA 16 V W książce obsługi czytałem chyba, że ma 14,4 do 100km/h Co do kręcenia go powyżej tys. to nie pamiętam czy osiągałem takie wartości, ale pow. 5 to na luzie sobie szedł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Jeżeli to był swap P&P to raczej obstawiam na 16V. > Natomiast jeżeli to 8V to możliwe, że popychacze > W każdym razie na forum tego nie załatwisz. Ciężko rozmawiać o dźwięku nie słysząc go > Klekot w 1.4 słychać na wolnych obrotach na zimnym silniku (na ciepłym znacznie sie wycisza choć > nadal występuje). Słyszalny jest "na górze" silnika u mnie w okolicach 1 cylindra. Mechanik teraz nie pamieta co tam wsadzil. powiedzcie mi jak sprawdzic oznaczenie silnika? po czym moge poznac czy to 1.4 czy 1.6 i roznica miedzy 8v a 16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 KLIK KLIK znajdziesz tu interesujące Cię symbole (druga tabelka) - zwróć uwagę na przypisy! Silniki 1.4 i 1.6 16V z zewnątrz się nie różnią. Dwa wałki rozrządu w nich występujące bez trudu odróżnisz na pierwszy rzut oka porównując do 8V. Symbol silnika jest prawdopodobnie wybity na bloku od strony skrzyni. Tego nie jestem pewien bo ja nie mam numeru silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > KLIK KLIK znajdziesz tu interesujące Cię symbole (druga tabelka) - zwróć uwagę na przypisy! > Silniki 1.4 i 1.6 16V z zewnątrz się nie różnią. Dwa wałki rozrządu w nich występujące bez trudu > odróżnisz na pierwszy rzut oka porównując do 8V. > Symbol silnika jest prawdopodobnie wybity na bloku od strony skrzyni. Tego nie jestem pewien bo ja > nie mam numeru silnika Dzieki serdeczne za wyjasnienie. Popatrze i postaram sie w koncu ustalic co za "potwor" tam siedzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Szukałem szukałem i nie znalazłem. Może akurat sprawę ułatwi fakt iż po otwarciu maski wygląda to tak, że na pokładzie jest silnik 1.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Numeru szukaj albo od strony skrzyni na bloku, albo gdzieś z przodu też na bloku. Ewentualnie jeżeli masz naklejkę na obudowie rozrządu z tego silnika to też powinien być napisany trzy literowy kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 > Numeru szukaj albo od strony skrzyni na bloku, albo gdzieś z przodu też na bloku. Ewentualnie > jeżeli masz naklejkę na obudowie rozrządu z tego silnika to też powinien być napisany trzy > literowy kod. No to bede szukac. Czytalem o mozliwosci przelozenia silnika z 1.4 na 1.6 i wychodzi na to, ze to nie jest tak latwo. Z tego co pamietam to mechanik mowil, ze to tylko plug and play wiec cos mi tu nie pasuje.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 > No to bede szukac. Jak już pisałem 1.6 16V wygląda identycznie z zewnątrz. Wystarczy, że ten swapowany nie miał tego plastiku z napisem "1.6 16V", mechanik miał fantazję wstawić to ze starego i voila mamy napis z 1.4 a jest 1.6 W każdym razie wiemy, że jest to na pewno 16V (nieważne już jaka pojemność) i jako stary praktyk stwierdzam, że nic z tym nie zrobisz. Chyba, że piszemy o innych odgłosach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 > Jak już pisałem 1.6 16V wygląda identycznie z zewnątrz. Wystarczy, że ten swapowany nie miał tego > plastiku z napisem "1.6 16V", mechanik miał fantazję wstawić to ze starego i voila mamy napis > z 1.4 a jest 1.6 > W każdym razie wiemy, że jest to na pewno 16V (nieważne już jaka pojemność) i jako stary praktyk > stwierdzam, że nic z tym nie zrobisz. > Chyba, że piszemy o innych odgłosach no to juz wiemy, ze siedzi tam 16v. Powiedz mi dlaczego odcinke ma tak samo jak 1.4 i przyspieszenie na poziomie 1.4? Domyslasz sie moze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafal0325 Napisano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 > Wyobraź sobie, że masz TDI Masz coś do TDI jechałes kiedyś Golfem TDI?TDI TYKA tylko na postoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 > Masz coś do TDI jechałes kiedyś Golfem TDI?TDI TYKA tylko na postoju. Spokojnie, to tylko żart był Czemuż to się unosisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 > Masz coś do TDI jechałes kiedyś Golfem TDI?TDI TYKA tylko na postoju. Tak, trochę mam Jeździłem i jeżdżę octavią 1.9 Jest głośna nie tylko na postoju, ale za to mało pali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 > Domyslasz sie moze? To wcale nie jest takie oczywiste. Zapewne siedzi tam 1.4, ale załóżmy, że jednak nie.... Skąd wiesz, że przyspieszenie ma takie same jak 1.4? Mierzyłeś? "Odcinkę" ma jak 1.4 bo komp został z 1.4 co zresztą też zapewne ma wpływ na przyspieszenie. Dla świętego spokoju sprawdź ten symbol, bo przyda się do zakupu części. Klekotanie zostaw w spokoju. Cały czas zastrzegam jednak, że możemy mówić o innych odgłosach, dlatego najlepiej jak byś porównał z innym klekoczącym benzynowym 16V. Klekotanie powinno znacząco cichnąć po rozgrzaniu i powinno być słyszalne w zasadzie tylko na wolnych obrotach. W zasadzie po rozgrzaniu o wiele bardziej słychać cykanie zaworka od filtra węglowego. Pewno na youtube są filmiki, ale nie mam teraz tam dostępu. Przy okazji wykorzystam uwagę Kolegi na temat "cichości" TDI. To o czym piszemy nie powinno się zbliżać do klekotu diesla . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 2 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 > To wcale nie jest takie oczywiste. > Zapewne siedzi tam 1.4, ale załóżmy, że jednak nie.... > Skąd wiesz, że przyspieszenie ma takie same jak 1.4? Mierzyłeś? > "Odcinkę" ma jak 1.4 bo komp został z 1.4 co zresztą też zapewne ma wpływ na przyspieszenie. > Dla świętego spokoju sprawdź ten symbol, bo przyda się do zakupu części. > Klekotanie zostaw w spokoju. Cały czas zastrzegam jednak, że możemy mówić o innych odgłosach, > dlatego najlepiej jak byś porównał z innym klekoczącym benzynowym 16V. Klekotanie powinno > znacząco cichnąć po rozgrzaniu i powinno być słyszalne w zasadzie tylko na wolnych obrotach. W > zasadzie po rozgrzaniu o wiele bardziej słychać cykanie zaworka od filtra węglowego. > Pewno na youtube są filmiki, ale nie mam teraz tam dostępu. > Przy okazji wykorzystam uwagę Kolegi na temat "cichości" TDI. To o czym piszemy nie powinno się > zbliżać do klekotu diesla . Sprawdzę, sprawdzę Kolego jak będę miał chwilkę i wtedy będziemy mogli dyskutować dalej Jeśli będzie to 1.6 to będzie trzeba pomyśleć nad zmianą kompa aby ta padaka zaczęła chociaż normalnie jeździć. A skąd wiem ile przyśpieszenie wynosi? Mierzyłem co prawda stoperem ale czas ten zbliżał się bardziej do 15 sek jak do 12... Pomiar może nie miarodajny ale chociaż w delikatnym stopniu pokazuje, że coś jest nie tak. Zbliża się wymiana oleju i będę zmieniał dla mamuśki na motula i wtedy zobaczę czy może coś się poprawiło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 > Masz coś do TDI jechałes kiedyś Golfem TDI?TDI TYKA tylko na postoju. Jest głośne i tego nie da się zaprzeczyć. Natomiast mało palą i to ich największy plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 > Jest głośne i tego nie da się zaprzeczyć. > Natomiast mało palą i to ich największy plus. Dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.