Skocz do zawartości

Dziś mój termostat padł ostatecznie.


ABM

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas szybkiej jazdy na autostradzie mój termostat ostatecznie skapitulował i wskaźnik temperatury nie podnosił się powyżej drugiej kreski od pionu- co daje temperaturę w okolicach niecałych 70 stopni. Chciałem się zapytać, co idzie na oryginał, ponieważ mam zamiar omijać tę firmę szerokim łukiem. Słyszałem, że to Wahler lub Behr - czy ktoś ma dokładne info?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podczas szybkiej jazdy na autostradzie mój termostat ostatecznie skapitulował i wskaźnik

> temperatury nie podnosił się powyżej drugiej kreski od pionu- co daje temperaturę w okolicach

> niecałych 70 stopni. Chciałem się zapytać, co idzie na oryginał, ponieważ mam zamiar omijać tę

> firmę szerokim łukiem. Słyszałem, że to Wahler lub Behr - czy ktoś ma dokładne info?

Dlaczego chcesz omijać szerokim łukiem oryginał? Bardzo dobre termostaty, na pewno lepsze i bardziej sprawdzone w boju niż inne zamienniki. Termostat to tak na prawdę w naszym klimacie element narażony na ogromne różnice temperatur, jest to element który powinno się wymieniać znacznie częściej niż nam się wydaje. Ori wytrzymują często znacznie ponad 100 tys km, więc według mnie nie ma się o co czepiać. jeśli nawet darzy się jakiś wyjątek trudno nazwać go regułą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Behr - czy ktoś ma dokładne info?

> To najlepszy termostat.... z mojego doświadczenia termostaty padały mi w różnych autach w granicy

> 130 -160 tyś km ... po prostu taki ich urok...

Ja wymieniałem jakieś 2 miesiące temu. Miałem oryginalnego BEHR'a, a założyłem Wahlera. Ten ostatni na alledrogo kosztował z wysyłką ok 150 zł, a Behr troche ponad 200 zł.

Jeżeli potrzebujesz, to mam w piwnicy tego starego Behra. Mogę zdjęcia zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wymieniałem jakieś 2 miesiące temu. Miałem oryginalnego BEHR'a, a założyłem Wahlera. Ten ostatni

> na alledrogo kosztował z wysyłką ok 150 zł, a Behr troche ponad 200 zł.

> Jeżeli potrzebujesz, to mam w piwnicy tego starego Behra. Mogę zdjęcia zrobić.

Mi jeszcze nie padł... ale jak padnie to podobnie jak w Stilo kupie BEHR ... bardzo stabilnie trzyma temperaturę ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie prześledziłem temat termostatów. Na forum alfy romeo był bardzo rozbudowany wątek na ten temat i kilku użytkowników twierdziło, że oryginalnie był wsadzany behr.

Spotkałem się też z wypowiedziami, że behr ma inną temp. otwarcia od wahlera, ale ostatecznie, organoleptycznie na jednym i drugim jest wykute, że mają 88*C.

Mi padł termostat w grudniu ub. roku przy ok. 130kkm. Kupiłem wahlera za 150 pln i jest cacy jak na razie, strzałeczka stoi w pionie. Wcześniej przy dobrym bucie wskakiwało na 90*C, ale po założeniu kapelusza i zastosowaniu emeryckiego stylu jazdy spadało do 80*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z kolegów ma zbędny stary termostat od JTD? Odkupię po cenie złomu. Rozmawiałem wczoraj ze znajomym i może zdecyduje się na produkcję/regenerację tych termostatów. Główną różnicą będzie możliwość wymiany samego wkładu w prosty sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś z kolegów ma zbędny stary termostat od JTD? Odkupię po cenie złomu. Rozmawiałem wczoraj ze

> znajomym i może zdecyduje się na produkcję/regenerację tych termostatów. Główną różnicą będzie

> możliwość wymiany samego wkładu w prosty sposób.

szkoda że dopiero teraz piszesz bo mój został rozebrany i wrzucony do złomu`

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś z kolegów ma zbędny stary termostat od JTD? Odkupię po cenie złomu. Rozmawiałem wczoraj ze

> znajomym i może zdecyduje się na produkcję/regenerację tych termostatów. Główną różnicą będzie

> możliwość wymiany samego wkładu w prosty sposób.

Ja mam mojego wymienianego Behra w piwnicy, zainteresowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wskaźnik temperatury nie podnosił się powyżej drugiej kreski od pionu- co daje

> temperaturę w okolicach niecałych 70 stopni.

Miałem identyczne uszkodzenie - utrzymywanie temp w okolicach 70*C

Dzisiaj zamiast fabrycznego Behr'a został zamontowany Wahler. Zobaczymy czy silnik polubi nowe temperatury 84-88 *C shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem identyczne uszkodzenie - utrzymywanie temp w okolicach 70*C

> Dzisiaj zamiast fabrycznego Behr'a został zamontowany Wahler. Zobaczymy czy silnik polubi nowe

> temperatury 84-88 *C

Napisz proszę, czy to się przekłada na spalanie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz proszę, czy to się przekłada na spalanie.

> Pozdrawiam

u mnie zmiana termostatu nic nie zmieniła w spalaniu. Ja założyłem Wahlera, nie widze żadnych wad jak narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> Podczas szybkiej jazdy na autostradzie mój termostat ostatecznie skapitulował i wskaźnik

> temperatury nie podnosił się powyżej drugiej kreski od pionu- co daje temperaturę w okolicach

> niecałych 70 stopni. Chciałem się zapytać, co idzie na oryginał, ponieważ mam zamiar omijać tę

> firmę szerokim łukiem. Słyszałem, że to Wahler lub Behr - czy ktoś ma dokładne info?

Co ostatecznie zamontowałeś w swojej Cromie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Nie jestem pewien czy mam termostat do wymiany czy ten silnik tak wolno się grzeje. Po staniu cała noc pod chmurką (temperatura powietrza 5-12 stopni) jadę 10 km w mieście (ok. 15 minut). Ogrzewanie na AUTO czyli na początku max pod koniec jazdy na czwartej kresce. Wskaźnik temperatury dochodzi do 1/4 zakresu (pojedyncza kreska). Przy dłuższych jazdach dochodzi w okolice pionu. Jak jest w waszych multijetach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jestem pewien czy mam termostat do wymiany

Jaki przebieg?

Po nagrzaniu ma stanąć pionowo wskazówka i stać..

Zawsze możesz sprawdzić temperaturę na werzu do chłodnicy jak będzie ciepła/letnia a wskazówka na 1/3 to termostat do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze możesz sprawdzić temperaturę na werzu do chłodnicy jak będzie ciepła/letnia a wskazówka na

> 1/3 to termostat do wymiany

Dzięki za podpowiedź. Faktycznie wąż ciepławy a wskazówka na 1/3 - 1/4 zakresu. Wymiana niezbędna. Może przy okazji wymienić płyn chłodzący na nowy? Jaki polecacie? Czy między termostatami Behr, Vernet, Gates, Wahler zostały stwierdzone jakieś różnice, czy brać najtańszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.