Skocz do zawartości

[Aveo] - Luz zaworowy


Piotr_M

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy ktoś dysponuje PEWNĄ I SPRAWDZONĄ informacją o prawidłowej wartości luzu zaworowego w Aveo T250

> 1.2 16V (84KM) MR08?

> Co jest potrzebne przy regulacji (pewnie nowa uszczelka pokrywy zaworów, a może coś więcej)?

A tam nie ma hydrauliki?

Montowali do tego silnika LPG "fabrycznie", więc chyba nie ma ręcznej regulacji zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tam nie ma hydrauliki?

> Montowali do tego silnika LPG "fabrycznie", więc chyba nie ma ręcznej regulacji zaworów.

Może być ręczna. Wtedy przy LPG trzeba często sprawdzać i ew. regulować luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może być ręczna. Wtedy przy LPG trzeba często sprawdzać i ew. regulować luz.

Niestety. Z uzyskanych na razie informacji wynika, że zastosowano najgorszy z możliwych (z punktu widzenia użytkownika, fabryce pewnie to pasuje) sposób regulacji luzu - poprzez wymianę popychaczy (producent oferuje 40 rozmiarów).

To chyba skreśla ten motor z listy silników "idealnych do LPG"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś dysponuje PEWNĄ I SPRAWDZONĄ informacją o prawidłowej wartości luzu zaworowego w Aveo T255

> 1.2 16V (84KM) MR08?

> Co jest potrzebne przy regulacji (pewnie nowa uszczelka pokrywy zaworów, a może coś więcej)?

Specyfikacja zaworu dolotowego: 0,075~0,125 mm (temperatura płynu chłodzącego: 20°C)

Specyfikacja zaworu wylotowego: 0,245~0,305 mm (temperatura płynu chłodzącego: 20°C)

Jeżeli zmierzona wartość jest poza specyfikacją, wymienić popychacz zaworu.Dane z TIS Chevrolet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Specyfikacja zaworu dolotowego: 0,075~0,125 mm (temperatura płynu chłodzącego: 20°C)

> Specyfikacja zaworu wylotowego: 0,245~0,305 mm (temperatura płynu chłodzącego: 20°C)

> Jeżeli zmierzona wartość jest poza specyfikacją, wymienić popychacz zaworu.Dane z TIS Chevrolet

Dzięki! Pokrywa się to z informacjami, które uzyskałem z innego źródła. ok.gif

Zabawa w regulację zaworów wygląda zatem niezbyt ciekawie. W Potaku nigdy nie widzieli na oczy popychacza do tego silnika, w dwóch kolejnych ASO taki popychacz podobno ktoś kiedyś widział, ale w magazynie nie ma ani jednej sztuki. zlosnik.gif Dostępne tylko na zamówienie. Koszt ok. 80 pln/szt (przypominam: jest ich 16!!!).

Nawet głupią uszczelkę pod pokrywę zaworów trzeba zamawiać (ok. 70 pln).

Sama wymiana też raczej tania nie będzie (konieczność demontażu wałków rozrządu) - w ASO nawet nie pytałem o cenę.

Chevrolet - tanie auto z tanim serwisem... hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki! Pokrywa się to z informacjami, które uzyskałem z innego źródła.

> Zabawa w regulację zaworów wygląda zatem niezbyt ciekawie. W Potaku nigdy nie widzieli na oczy

> popychacza do tego silnika, w dwóch kolejnych ASO taki popychacz podobno ktoś kiedyś widział,

> ale w magazynie nie ma ani jednej sztuki. Dostępne tylko na zamówienie. Koszt ok. 80 pln/szt

> (przypominam: jest ich 16!!!).

> Nawet głupią uszczelkę pod pokrywę zaworów trzeba zamawiać (ok. 70 pln).

> Sama wymiana też raczej tania nie będzie (konieczność demontażu wałków rozrządu) - w ASO nawet nie

> pytałem o cenę.

> Chevrolet - tanie auto z tanim serwisem...

Ale tych popychaczy nie będziesz wymieniał na co dzień. Podejrzewam, że nie powinno być z nimi problemu grubo ponad 100kkm.

Co innego gdy na pokładzie jest LPG - zawory mogą wymagać regulacji co 30kkm ... w tym przypadku kosztownej wymiany. wpysk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tych popychaczy nie będziesz wymieniał na co dzień. Podejrzewam, że nie powinno być z nimi

> problemu grubo ponad 100kkm.

> Co innego gdy na pokładzie jest LPG - zawory mogą wymagać regulacji co 30kkm ... w tym przypadku

> kosztownej wymiany.

Zgoda, na benzynie zalecenie pierwszej kontroli luzu jest po 100kkm. ok.gif

Tyle, że Chevrolet opisuje ten silnik jako "przystosowany do montażu LPG". Aż tak są pewni odporności swoich gniazd zaworowych na wypalanie? hmm.gif Fakt, że w ASO (pytałem w dwóch) nie mają ani jednej sztuki popychacza na stanie świadczyłby też o tym, że te regulacje wykonywane są raczej rzadko (a w końcu auta z tymi silnikami sprzedawane są już ponad 4 lata). Może więc zawory nie "podpierają się" tak często...

Swoją drogą skąd oni wzięli ten silnik? Wydaje się być z zupełnie innej bajki niż pozostałe motory Chevy'ego. Rozwiązania jakoś mi zalatują "japońszczyzną" (łańcuch rozrządu, regulacja szklankami). W Oplach też tego silnika nie montują... Ktoś coś wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Swoją drogą skąd oni wzięli ten silnik? Wydaje się być z zupełnie innej bajki niż pozostałe motory

> Chevy'ego. Rozwiązania jakoś mi zalatują "japońszczyzną" (łańcuch rozrządu, regulacja

> szklankami). W Oplach też tego silnika nie montują... Ktoś coś wie?

Bylo wiele razy na kaciku. Poszukaj... to jest rozwiniecie konstrukcji poprzedniego 1.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam w planach zakup Aveo, w związku z tym mam kilka pytań związanych z tematem. Ponieważ robię duże przebiegi potrzebuję samochodu generującego niskie koszty eksploatacyjne i łatwego w obsłudze.

Na stronie znalazłem takie informacje:

Aveo Classic silnik 84km, pojemność 1206

Aveo Nowe silnik 86km, pojemność 1226

Pytania:

1. Czy w Aveo były jeszcze montowane inne silniki 1.2 16V?

2. W którym dokładnie silniku regulacja luzu zaworowego odbywa się poprzez wymianę popychaczy, a w którym poprzez regulację ręczną?

3. Jak jest z faktycznym przystosowaniem do LPG tych silników (informacje na stronie chevy przystosowanie do instalacji LPG za dopłatą)?

4. Rozumiem, że obydwa silniki mają łańcuch rozrządu i zaleca się wymianę co 250kkm?

5. Czy w skrzyniach przy tych silnikach należy wymieniać olej co 30kkm?

Dodam może, że aktualnie jeżdżę Lanosem, który ma prawie 400kkm przebiegu i w skrzyni olej był wymieniony raz na moje życzenia, a dekiel zaworów nie był ściągany nigdy i zastanawiam się czy warto kupować samochód w którym potencjalnie trzeba będzie regulować luz zaworowy i wymieniać olej w skrzyni (w moim przypadku raz-dwa do roku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tych popychaczy nie będziesz wymieniał na co dzień. Podejrzewam, że nie powinno być z nimi

> problemu grubo ponad 100kkm.

> Co innego gdy na pokładzie jest LPG - zawory mogą wymagać regulacji co 30kkm ... w tym przypadku

> kosztownej wymiany.

Widzę, że ktoś odświeżył temat, to się nieco podepnę, bo nieco wystraszony postami powyżej, postanowiłem zasięgnąć języka u kolegi - mechanika.

Otóż podobno w miarę ewentualnego podpalania się gniazd zaworowych moze dojść do coraz głębszego "wpadania" grzybków zaworów w gniazda, skutkiem czego luz zaworowy MALEJE. Jeśli podczas sprawdzania wyjdzie coś takiego, to wówczas demontujemy i oddajemy popychacze do znajomego tokarza, który za flaszeczkę SKRÓCI je o kilka setek lub dyszkę, i jest po kłopocie. Zatem cały koszt, to demontaż popychaczy, znalezienie kolegi tokarza, no i flaszka (tu można nieco "zaoszczędzić", jeśli się ją razem rozpracuje z kolegą, ale zalecam wykonanie tego PO obróbce popychaczy).

Przyjąłem takie wyjaśnienie z pewną ulgą, ale nieco "na wiarę", ponieważ nie zrzucałem jeszcze u siebie dekla, więc nie wiem, jak to w reczywistości wygląda.

EDIT: Spieszę jeszcze kolegów poinformować, że u mnie po przebiegu ok. 55 kkm na LPG nie ma żadnych objawów nieprawidłowej pracy zaworów i nawet nie myślałem, żeby sprawdzać luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.