esjot Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 > Odpowiem tak- obaj nie macie racji. Producenci zmieniają sioe jak w kalejdoskopie. Kto jest tańszy > ten robi Dexosa. > W zeszłym roku była to firma MPM Oil A tu linka do tematu . Obrazek sie co prawda już > przestał wyświetlać ale kolega Orbit autor pytania na pewno zainteresowanym da skan maila z > odpowiedzią Obaj nie mamy racji? Ja podałem skan potwierdzający, że wolfoil produkuje oleje pod marką GM (przynajmniej jest jednym z producentów oleju GM Dexos2). Ten dokument uważasz za sfałszowany? Przeczytałem ten temat na forum Astry o którym piszesz. Ten link co podaje jeden user to jest link do oleju pod własną marką firmy MPMoil o nazwie "Motoroil 5W-30 Premium Synthetic DEXOS 2" a nie do oleju GM Dexos2. Nic również nie wskazuje, że firma ta produkuje oleje pod marką GM W ten sam sposób jest np Motul Specific Dexos 2, ale nikt jakoś nie mówi, ze olej GM Dexos2 to Motul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 > tylko czy moge zalac 5w30 jesli silnik zjada 200ml na 1 tys tyle oleju to mi silnik zuzywal kiedy jeden zawor sie wytelepal tzn prowadnica miala spory luz. btw przy takim zuzyciu oleju to koncowka wydechu jest specyficznie okopcona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 > Obaj nie mamy racji? Dokladnie. Co jakiś czas zmienia sie fabryka robiąca olej dla GM. Jakiś czas temu na pewno był to Total. Potem Rheinoil. W zeszłym roku była to rafineria MPM Oil. W tym linku co podałem kolega Orbit zadał pytanie do działu GM Europe zajmującego sie olejami i otrzymał odpowiedź że na Europę produkuje MPM. Chyba GM jest bardziej wiarygodnym źródłem niż jakiś ruski skan? Jeśli chcesz dostać to na piśmie to odezwij sie na priv do Orbita. Jeśli wierzysz na słowo to powiem że widziłem tego maila i potwierdzam że to MPM. Niestety po ostatnim wywaleniu sie forum AKP wcięło wstawione obrazy i zamiast skanu jest tylko ramka z napisem "obrazek". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 > Dokladnie. Co jakiś czas zmienia sie fabryka robiąca olej dla GM. Jakiś czas temu na pewno był to > Total. Potem Rheinoil. W zeszłym roku była to rafineria MPM Oil. W tym linku co podałem kolega > Orbit zadał pytanie do działu GM Europe zajmującego sie olejami i otrzymał odpowiedź że na > Europę produkuje MPM. Chyba GM jest bardziej wiarygodnym źródłem niż jakiś ruski skan? Jeśli > chcesz dostać to na piśmie to odezwij sie na priv do Orbita. Jeśli wierzysz na słowo to powiem > że widziłem tego maila i potwierdzam że to MPM. Niestety po ostatnim wywaleniu sie forum AKP > wcięło wstawione obrazy i zamiast skanu jest tylko ramka z napisem "obrazek". Nie ma sensu się sprzeczać, ten olej zapewne robi kilka rożnych rafinerii w rożnych częściach świata, na dodatek jak zaobserwowaliśmy, ciągle się zmieniają. To wynik optymalizacji / cięcia kosztów przez koncern. Żyjemy w czasach globalizacji i coraz większej bylejakości. Samochody, sprzęt AGD, RTV i znakomita większość innych urządzeń, są dzisiaj projektowane do jednorazowego użytku i kasacji. Są specjalnie produkowane w sposób uniemożliwiający naprawę lub czyniący ją nieopłacalną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > Dokladnie. Co jakiś czas zmienia sie fabryka robiąca olej dla GM. Jakiś czas temu na pewno był to > Total. Potem Rheinoil. W zeszłym roku była to rafineria MPM Oil. W tym linku co podałem kolega > Orbit zadał pytanie do działu GM Europe zajmującego sie olejami i otrzymał odpowiedź że na > Europę produkuje MPM. Chyba GM jest bardziej wiarygodnym źródłem niż jakiś ruski skan? Jeśli > chcesz dostać to na piśmie to odezwij sie na priv do Orbita. Jeśli wierzysz na słowo to powiem > że widziłem tego maila i potwierdzam że to MPM. Niestety po ostatnim wywaleniu sie forum AKP > wcięło wstawione obrazy i zamiast skanu jest tylko ramka z napisem "obrazek". GM jest wiarygodnym źródłem. Uruchamiając "google" wychodzi na to że tylko tak Ty i Orbit uważacie. Z całego świata? Może i macie racje, ale nie podważaj tak sztywno zdania innych bez sprawdzenia tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 Albo sie coś podważa albo nie. Sorki ale nie umiem podważać czegoś delikatnie czy nie sztywno. Uważam że jeszcze nikt nie wpadł napomysł by napisać do GM maila z pytaniem i dlatego są różne teorie w tym temacie. Orbit wyłożył kawę na ławę. Nic nie stoi na przeszkodzie by znów o to zapytać bo może w tym roku robi to zupełnie inna firma. Sam sie mocno zdziwiłem bo w/g info ze znajomego ASO jakis czas temu olej dostawali olej oklejony taśmami Totala. btw Nie piszę o całym świecie bo rozmawaimy chyba o oleju GM na polskim rynku a nie w Kombodży albo innych równie egzotycznych krajach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > Albo sie coś podważa albo nie. Sorki ale nie umiem podważać czegoś delikatnie czy nie sztywno. > Uważam że jeszcze nikt nie wpadł napomysł by napisać do GM maila z pytaniem i dlatego są różne > teorie w tym temacie. Orbit wyłożył kawę na ławę. Nic nie stoi na przeszkodzie by znów o to > zapytać bo może w tym roku robi to zupełnie inna firma. Sam sie mocno zdziwiłem bo w/g info > ze znajomego ASO jakis czas temu olej dostawali olej oklejony taśmami Totala. > btw > Nie piszę o całym świecie bo rozmawaimy chyba o oleju GM na polskim rynku a nie w Kombodży albo > innych równie egzotycznych krajach. Total jak najbardziej - przykładowe linki: dexos2 0w30 Total produkuje lub produkował pod marką GM bardzo wiele olei ale sorki Ty z kolegą Orbit mówicie ciągle o firmie MPMoil, ale bez żadnych dowodów. To jest tak jak z yeti. Wszyscy o nim słyszeli ale jakoś nikt nie widział. Możesz pokazać tego maila? Jeśli się mylę chętnie przyznam Ci rację a sam będę miał dodatkową wiedzę. Aha mój link o firmie wolf był z Ukrainy a więc z europy nie z Kambodży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 do założyciela wątku kup taki olej jaki i ja kupiłem dziś do swojego autka dzisiejsze zakupy do mojego autka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > Możesz pokazać tego maila? Jak tylko go dostanę od Orbita albo go ponownie wrzuci na forum AKP to od razu Cię poinformuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > tyle oleju to mi silnik zuzywal kiedy jeden zawor sie wytelepal tzn prowadnica miala spory luz. btw > przy takim zuzyciu oleju to koncowka wydechu jest specyficznie okopcona. Ja zalewam Platinum V 5W-40 i wydech jest czysty ,ale oleju nie bierze.Zrobiłem teraz fotke po 12 tys km. Przybraniu pewnie ze bedzie okopcony,chociaz nie tak jak w dizlu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > do założyciela wątku > kup taki olej jaki i ja kupiłem dziś do swojego autka > dzisiejsze zakupy do mojego autka A czy do Twojego samochodu nie powinien być jakiś 5w30? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > Jak tylko go dostanę od Orbita albo go ponownie wrzuci na forum AKP to od razu Cię poinformuję to jak będziesz mieć to daj info na forum lub na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > A czy do Twojego samochodu nie powinien być jakiś 5w30? 5w30 liqui moly za rzadki, na takim oleju stukała tylna głowica 5w40 liqui moly nic nie stuka, jest OK pojechałem do sklepu z myślą o zakupie jakiegoś valvoline 5w40 lub 10w40 ale sprzedawca namówił mnie na ten olej ja uważam że W30 jest za słaby na nasze warszawskie korki itp. rozmawiałem z gościem co jeździ na 15w40 robił już 2 remonty skrzyni biegów a silnik jak dzwon ps. jeździłem też jedną wymiane na 10w40 lotosie i też było ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 IMHO Jeździsz po autostradach 5W-40, jeździsz po mieście 5W-30. Zap... po autostradach 5W-50, 10W-60 :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voy Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Koledzy , czytam caly ten wątek i nadal sie nie moge dowiedziec jednej rzeczy , czyli tej - dlaczego 5w30 a nie 5w40. Jesli całą reszte parametrów bedą miały taka sama to chyba lepiej wlać olej o wiekszym zakresie temperatur. Mam vw passat 2.0tdi b5 z dpf , mam miec norme 504/507 Niby olej ma byc 5w30 Ale pytanie jest takie , biorąc pod uwage to ze wszystkie parametry sa identyczne to dlaczgo w warunkach polskich każą wlewać 5w30 który w zime pewnie daje rade bo nie jest to jakis 15w który traci płynnosc szybko , ale dlaczego drugi parametr to 30 , skoro na różnych tabelach mozna zobaczyc ze nie traci wlasciwosci tylko do temp +30stop otoczenia . Jest bardzo czesto cieplej , tym bardziej stojąć w korkach . I jak wtedy zachowuje sie taki 5w30 http://olejeismary.blogspot.com/2011/02/oznaczenia-i-normy-olejowe.html Tylko błagam , nie odbiegajcie od tematu pisząc ze mając takie i takie auto itd powinienes lac to i tam to. Chodzi o konkretne oznaczenie 5w30 - ten olej jest dobry w zime , dobry na wiosne jesien ale w gorące lato jest kiepski . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 > Chodzi o konkretne oznaczenie 5w30 - ten olej jest dobry w zime , dobry na wiosne jesien ale w > gorące lato jest kiepski . Niektóre silniki są zaprojektowane pod taki właśnie olej. Są też takie, które mają zalecane 5W20. Producent zaleca, więc wypada to lać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Kolego, mam do ciebie takie pytanie - co ma do rzeczy dodatnia temperatura zewnętrzna powietrza, w silniku chłodzonym cieczą przy normalnej jeździe? Oleje z mniejszą liczbą po literce w, mają mniejszą lepkość w 100 stopniach i powodują mniejsze opory w nagrzanym silniku, co za tym idzie oszczędzają paliwo także w optymalnej temperaturze silnika. Oczywiście takiego oleju nie można wlać do każdego silnika, ponieważ może się okazać, że film olejowy będzie zbyt słaby w pewnych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Silnik jest projektowany pod określoną lepkość oleju w czasie normalnej temperatury jego pracy. To co jest po literce w ( a więc xw30, xw40 itp) powinno lać się zgodnie z tym co zaleca producent. Oczywiście nie tyczy się to "dziwnych" zastosowań samochodu takich jak mocny tuning czy sport. Najprościej mówiąc to jeśli wlejesz olej o większej liczbie po W (w40, W50, itp), to przy tej samej temperaturze zewnętrznej olej będzie bardziej lepki, a silnik będzie musiał pokonać większe opory. Celowo pominąłem to, że przy większych oporach zwiększa się temperatura silnika, a przy większej temperaturze olej ma mniejszą lepkość, bo to już byłyby niepotrzebne rozważania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 > Oczywiście takiego oleju nie > można wlać do każdego silnika, ponieważ może się okazać, że film olejowy będzie zbyt słaby w > pewnych warunkach. Dokładnie tak. I tu chyba obecnie najważniejszym parametrem jest lepkość wysokotemperaturowa HT/HS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Klasyfikacja lepkościowa oleju 5W30 oznacza: 5- graniczna wartość temperatury (ujemnej) przy której lepkość danego oleju przyjmuje wartość 3500 cP W-winter 30- lepkość oleju w temperaturze 100*C. Ani 5 ani 30 nie oznaczają temperatury 5 czy 30 stopni C co może sugerować wykres w linku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voy Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 > Klasyfikacja lepkościowa oleju 5W30 oznacza: > 5- graniczna wartość temperatury (ujemnej) przy której lepkość danego oleju przyjmuje wartość 3500 > cP > W-winter > 30- lepkość oleju w temperaturze 100*C. > Ani 5 ani 30 nie oznaczają temperatury 5 czy 30 stopni C co może sugerować wykres w linku. Uważasz ze wszystkie tego typu tabele są błedne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voy Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 > Kolego, mam do ciebie takie pytanie - co ma do rzeczy dodatnia temperatura zewnętrzna powietrza, w > silniku chłodzonym cieczą przy normalnej jeździe? Oleje z mniejszą liczbą po literce w, mają > mniejszą lepkość w 100 stopniach i powodują mniejsze opory w nagrzanym silniku, co za tym > idzie oszczędzają paliwo także w optymalnej temperaturze silnika. Oczywiście takiego oleju nie > można wlać do każdego silnika, ponieważ może się okazać, że film olejowy będzie zbyt słaby w > pewnych warunkach. Tylko to ma do rzeczy ze tabela ta jak i wiele innych tego typu jest Klasyfikacją wg TEMPERATURY OTOCZENIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voy Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 > Silnik jest projektowany pod określoną lepkość oleju w czasie normalnej temperatury jego pracy. > To co jest po literce w ( a więc xw30, xw40 itp) powinno lać się zgodnie z tym co zaleca producent. > Oczywiście nie tyczy się to "dziwnych" zastosowań samochodu takich jak mocny tuning czy sport. > Najprościej mówiąc to jeśli wlejesz olej o większej liczbie po W (w40, W50, itp), to przy tej samej > temperaturze zewnętrznej olej będzie bardziej lepki, a silnik będzie musiał pokonać większe > opory. Tak , tylko czy w tym momencie bierzesz pod uwage ze przy wiekszej temp. zewnetrznej olej o niższe wartości po w , przestanie byc lepki , silnik bedzie mial mniejsze opory bo olej bedzie jak woda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 > Uważasz ze wszystkie tego typu tabele są błedne ? Tak, nie można zrobić jednej tabeli do wszystkich silników. Do niektórych samochodów jest w instrukcji podany np 5w30 albo 5w20 niezależnie od temperatury zewnętrznej. Więc jak to by się miało do takiej tabeli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 > Tak , tylko czy w tym momencie bierzesz pod uwage ze przy wiekszej temp. zewnetrznej olej o niższe > wartości po w , przestanie byc lepki , silnik bedzie mial mniejsze opory bo olej bedzie jak > woda Ale silniki maja układy chłodzenia. Nie jest to liniowa zależność pomiędzy temperaturą otoczenia, a silnika. Tak mogło być gdy silniki chłodzone były powietrzem (np. maluch) Poza tym producent zaleca olej z pewnym zapasem, więc bez obawy. Niw wiem czy wiesz, ale i tak większe zużycie silników następuje podczas zimowej eksploatacji (zbyt lepki olej, brak dostatecznej temperatury do pracy dodatków) niż przez jazdę w upale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
umberto Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Panowie, co doradzicie do Subaru Imprezy 2,0 N/A 115 KM, przebiegiem 190 kkm i instalacją LPG? Auto jeździ cywilnie, krótkie odcinki, ale nawet zimą nagrzewa się błyskawicznie pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > Panowie, > co doradzicie do Subaru Imprezy 2,0 N/A 115 KM, przebiegiem 190 kkm i instalacją LPG? > Auto jeździ cywilnie, krótkie odcinki, ale nawet zimą nagrzewa się błyskawicznie > pozdr A co piszą w instrukcji? Poza tym napisz na jakim oleju jeździsz teraz i czy Ci go ubywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
umberto Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > A co piszą w instrukcji? > Poza tym napisz na jakim oleju jeździsz teraz i czy Ci go ubywa. instrukcji nie posiadam, auto mam od niedawna... po wymianie uszczelniaczy w silniku zalałem gulf formula G 5W40. Nawet nie wiem czy oleju ubywa (mam nadzieję,że nie za wiele)... "Dobieracze" oleju na stronach producentów zalecają zwykle 5w30,5w40 czy 10w40... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > instrukcji nie posiadam, auto mam od niedawna... > po wymianie uszczelniaczy w silniku zalałem gulf formula G 5W40. > Nawet nie wiem czy oleju ubywa (mam nadzieję,że nie za wiele)... > "Dobieracze" oleju na stronach producentów zalecają zwykle 5w30,5w40 czy 10w40... Tak też mi się wydaje, że 5w40 będzie optymalny (przebieg + gaz). 5w30 może być zbyt mało lepkie, a na 10w40 masz jeszcze czas. Kolega w STI używa 0w40 mobila, ale tam jest troche inny silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
umberto Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > Tak też mi się wydaje, że 5w40 będzie optymalny (przebieg + gaz). > 5w30 może być zbyt mało lepkie, a na 10w40 masz jeszcze czas. Kolega w STI używa 0w40 mobila, ale > tam jest troche inny silnik zdecydowanie a masz jakiś konkret na myśli? wcześniej w wątku pisaliście,że do gazu musi być wysokie TBN, a motul czy LM oferują specjalne oleje do "gazu" z TBN 7 ... czy stosowanie tych "specjalnych" ma sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > zdecydowanie > a masz jakiś konkret na myśli? wcześniej w wątku pisaliście,że do gazu musi być wysokie TBN, a > motul czy LM oferują specjalne oleje do "gazu" z TBN 7 ... > czy stosowanie tych "specjalnych" ma sens? Większość ACEA A3 będzie mieć wystarczający TBN, natomiast większość ACEA C3 TBN ma niższy ( wynika to bezpośrednio z normy ACEA). Oleji jest bardzo dużo, a każdy zachwala swój jakonjlepszy Wybierz tą markę, której ufasz. Ale jeśli masz już prawie 200kkm, to większe znaczenie ma to co było zalewane wcześniej i jak samochód był wcześniej eksploatowany, niż teraz marka oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 panowie ja też tego jakoś nie ogarniam. Narobili bajzlu z normami i klasami ja powinienem mieć olej a5/b5 lub wyżej. co zalać ? w tabeli motula 8100 Eco-clean+ C1 lub8100 Eco-clean C2 lub 8100 Eco-nergy FUEL eco. a jak patrze w karty katalogowe to tam jest acae C1 c2... to w końcu jak to jest? producent zaleca lac 5w30 / 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > panowie ja też tego jakoś nie ogarniam. Narobili bajzlu z normami i klasami > ja powinienem mieć olej a5/b5 lub wyżej. co zalać ? > w tabeli motula 8100 Eco-clean+ C1 lub8100 Eco-clean C2 lub 8100 Eco-nergy FUEL eco. > a jak patrze w karty katalogowe to tam jest acae C1 c2... to w końcu jak to jest? > producent zaleca lac 5w30 / 5w40 C1 i C2 są bardzo podobne do A5/B5 ta sama niska lepkość wysokotemperaturowa (pomiedzy 2,9 a 3,5mPa*s) Klasa C1 i C2 to oleje niskopopiołowe. W ostateczności można je zalać zamiast a5/b5 (nigdy odwrotnie). Ale może lepiej poszukać, tego o co prosi producent.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > C1 i C2 są bardzo podobne do A5/B5 ta sama niska lepkość wysokotemperaturowa (pomiedzy 2,9 a > 3,5mPa*s) > Klasa C1 i C2 to oleje niskopopiołowe. W ostateczności można je zalać zamiast a5/b5 (nigdy > odwrotnie). Ale może lepiej poszukać, tego o co prosi producent.. czyli a5/b5 nie ma sie nijak do c1 ? patrząc na tabele to 8100 Eco-clean+ C1 a5/b5/c1 8100 Eco-clean C2 a5/b5/c2 8100 Eco-nergy a5/b5 lać ten 8100 Eco-nergy ? a co jeśli np w Millers oil mamy tak - ACEA A1/B1-10, A5/B5-10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > czyli a5/b5 nie ma sie nijak do c1 ? > patrząc na tabele to > 8100 Eco-clean+ C1 a5/b5/c1 > 8100 Eco-clean C2 a5/b5/c2 > 8100 Eco-nergy a5/b5 > lać ten 8100 Eco-nergy ? > a co jeśli np w Millers oil mamy tak - ACEA A1/B1-10, A5/B5-10 Jeśli producent zaleca tylko A5 to A1 jest poniżej jego oczekiwań. te liczby 10 oznaczają rok wydania. Jeśli w instrukcji jest napisane 5w30 i ACEA A5, to ten Eco-nergy jest jak najbardziej OK. Jest na pograniczy klas A5 i A3, bo ma lepkość wysokotemperaturową 3,4mPa.s (i będzie to zapewne z korzyścią dla Twojego silnika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.