Skocz do zawartości

Olej 5w30, 5w40


zbigou

Rekomendowane odpowiedzi

> Odpowiem tak- obaj nie macie racji. Producenci zmieniają sioe jak w kalejdoskopie. Kto jest tańszy

> ten robi Dexosa.

> W zeszłym roku była to firma MPM Oil A tu linka do tematu . Obrazek sie co prawda już

> przestał wyświetlać ale kolega Orbit autor pytania na pewno zainteresowanym da skan maila z

> odpowiedzią

Obaj nie mamy racji? yikes.gif

Ja podałem skan potwierdzający, że wolfoil produkuje oleje pod marką GM (przynajmniej jest jednym z producentów oleju GM Dexos2). Ten dokument uważasz za sfałszowany?

Przeczytałem ten temat na forum Astry o którym piszesz. Ten link co podaje jeden user to jest link do oleju pod własną marką firmy MPMoil o nazwie "Motoroil 5W-30 Premium Synthetic DEXOS 2" a nie do oleju GM Dexos2. Nic również nie wskazuje, że firma ta produkuje oleje pod marką GM

W ten sam sposób jest np Motul Specific Dexos 2, ale nikt jakoś nie mówi, ze olej GM Dexos2 to Motul hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obaj nie mamy racji?

Dokladnie. Co jakiś czas zmienia sie fabryka robiąca olej dla GM. Jakiś czas temu na pewno był to Total. Potem Rheinoil. W zeszłym roku była to rafineria MPM Oil. W tym linku co podałem kolega Orbit zadał pytanie do działu GM Europe zajmującego sie olejami i otrzymał odpowiedź że na Europę produkuje MPM. Chyba GM jest bardziej wiarygodnym źródłem niż jakiś ruski skan? Jeśli chcesz dostać to na piśmie to odezwij sie na priv do Orbita. Jeśli wierzysz na słowo to powiem że widziłem tego maila i potwierdzam że to MPM. Niestety po ostatnim wywaleniu sie forum AKP wcięło wstawione obrazy i zamiast skanu jest tylko ramka z napisem "obrazek".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokladnie. Co jakiś czas zmienia sie fabryka robiąca olej dla GM. Jakiś czas temu na pewno był to

> Total. Potem Rheinoil. W zeszłym roku była to rafineria MPM Oil. W tym linku co podałem kolega

> Orbit zadał pytanie do działu GM Europe zajmującego sie olejami i otrzymał odpowiedź że na

> Europę produkuje MPM. Chyba GM jest bardziej wiarygodnym źródłem niż jakiś ruski skan? Jeśli

> chcesz dostać to na piśmie to odezwij sie na priv do Orbita. Jeśli wierzysz na słowo to powiem

> że widziłem tego maila i potwierdzam że to MPM. Niestety po ostatnim wywaleniu sie forum AKP

> wcięło wstawione obrazy i zamiast skanu jest tylko ramka z napisem "obrazek".

Nie ma sensu się sprzeczać, ten olej zapewne robi kilka rożnych rafinerii w rożnych częściach świata, na dodatek jak zaobserwowaliśmy, ciągle się zmieniają. To wynik optymalizacji / cięcia kosztów przez koncern. Żyjemy w czasach globalizacji i coraz większej bylejakości. Samochody, sprzęt AGD, RTV i znakomita większość innych urządzeń, są dzisiaj projektowane do jednorazowego użytku i kasacji. Są specjalnie produkowane w sposób uniemożliwiający naprawę lub czyniący ją nieopłacalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokladnie. Co jakiś czas zmienia sie fabryka robiąca olej dla GM. Jakiś czas temu na pewno był to

> Total. Potem Rheinoil. W zeszłym roku była to rafineria MPM Oil. W tym linku co podałem kolega

> Orbit zadał pytanie do działu GM Europe zajmującego sie olejami i otrzymał odpowiedź że na

> Europę produkuje MPM. Chyba GM jest bardziej wiarygodnym źródłem niż jakiś ruski skan? Jeśli

> chcesz dostać to na piśmie to odezwij sie na priv do Orbita. Jeśli wierzysz na słowo to powiem

> że widziłem tego maila i potwierdzam że to MPM. Niestety po ostatnim wywaleniu sie forum AKP

> wcięło wstawione obrazy i zamiast skanu jest tylko ramka z napisem "obrazek".

GM jest wiarygodnym źródłem.

Uruchamiając "google" wychodzi na to że tylko tak Ty i Orbit uważacie. Z całego świata?

Może i macie racje, ale nie podważaj tak sztywno zdania innych bez sprawdzenia tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo sie coś podważa albo nie. Sorki ale nie umiem podważać czegoś delikatnie czy nie sztywno. Uważam że jeszcze nikt nie wpadł napomysł by napisać do GM maila z pytaniem i dlatego są różne teorie w tym temacie. Orbit wyłożył kawę na ławę. Nic nie stoi na przeszkodzie by znów o to zapytać bo może w tym roku robi to zupełnie inna firma. Sam sie mocno zdziwiłem bo w/g info ze znajomego ASO jakis czas temu olej dostawali olej oklejony taśmami Totala.

btw

Nie piszę o całym świecie bo rozmawaimy chyba o oleju GM na polskim rynku a nie w Kombodży albo innych równie egzotycznych krajach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo sie coś podważa albo nie. Sorki ale nie umiem podważać czegoś delikatnie czy nie sztywno.

> Uważam że jeszcze nikt nie wpadł napomysł by napisać do GM maila z pytaniem i dlatego są różne

> teorie w tym temacie. Orbit wyłożył kawę na ławę. Nic nie stoi na przeszkodzie by znów o to

> zapytać bo może w tym roku robi to zupełnie inna firma. Sam sie mocno zdziwiłem bo w/g info

> ze znajomego ASO jakis czas temu olej dostawali olej oklejony taśmami Totala.

> btw

> Nie piszę o całym świecie bo rozmawaimy chyba o oleju GM na polskim rynku a nie w Kombodży albo

> innych równie egzotycznych krajach.

Total jak najbardziej - przykładowe linki:

dexos2

0w30

Total produkuje lub produkował pod marką GM bardzo wiele olei

ale sorki smile.gif Ty z kolegą Orbit mówicie ciągle o firmie MPMoil, ale bez żadnych dowodów. To jest tak jak z yeti. Wszyscy o nim słyszeli ale jakoś nikt nie widział. smile.gif

Możesz pokazać tego maila? Jeśli się mylę chętnie przyznam Ci rację a sam będę miał dodatkową wiedzę.

Aha mój link o firmie wolf był z Ukrainy a więc z europy nie z Kambodży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle oleju to mi silnik zuzywal kiedy jeden zawor sie wytelepal tzn prowadnica miala spory luz. btw

> przy takim zuzyciu oleju to koncowka wydechu jest specyficznie okopcona.

Ja zalewam Platinum V 5W-40 i wydech jest czysty ,ale oleju nie bierze.Zrobiłem teraz fotke po 12 tys km.

Przybraniu pewnie ze bedzie okopcony,chociaz nie tak jak w dizlu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy do Twojego samochodu nie powinien być jakiś 5w30?

5w30 liqui moly za rzadki, na takim oleju stukała tylna głowica

5w40 liqui moly nic nie stuka, jest OK

pojechałem do sklepu z myślą o zakupie jakiegoś valvoline 5w40 lub 10w40 zlosnik.gif ale sprzedawca namówił mnie na ten olej zlosnik.gif

ja uważam że W30 jest za słaby na nasze warszawskie korki itp.

rozmawiałem z gościem co jeździ na 15w40 yikes.gif robił już 2 remonty skrzyni biegów a silnik jak dzwon zlosnik.gif

ps.

jeździłem też jedną wymiane na 10w40 lotosie i też było ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

Koledzy , czytam caly ten wątek i nadal sie nie moge dowiedziec jednej rzeczy , czyli tej - dlaczego 5w30 a nie 5w40.

Jesli całą reszte parametrów bedą miały taka sama to chyba lepiej wlać olej o wiekszym zakresie temperatur.

Mam vw passat 2.0tdi b5 z dpf , mam miec norme 504/507

Niby olej ma byc 5w30

Ale pytanie jest takie , biorąc pod uwage to ze wszystkie parametry sa identyczne to dlaczgo w warunkach polskich każą wlewać 5w30 który w zime pewnie daje rade bo nie jest to jakis 15w który traci płynnosc szybko , ale dlaczego drugi parametr to 30 , skoro na różnych tabelach mozna zobaczyc ze nie traci wlasciwosci tylko do temp +30stop otoczenia . Jest bardzo czesto cieplej , tym bardziej stojąć w korkach . I jak wtedy zachowuje sie taki 5w30

http://olejeismary.blogspot.com/2011/02/oznaczenia-i-normy-olejowe.html

Tylko błagam , nie odbiegajcie od tematu pisząc ze mając takie i takie auto itd powinienes lac to i tam to.

Chodzi o konkretne oznaczenie 5w30 - ten olej jest dobry w zime , dobry na wiosne jesien ale w gorące lato jest kiepski .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o konkretne oznaczenie 5w30 - ten olej jest dobry w zime , dobry na wiosne jesien ale w

> gorące lato jest kiepski .

Niektóre silniki są zaprojektowane pod taki właśnie olej.

Są też takie, które mają zalecane 5W20.

Producent zaleca, więc wypada to lać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, mam do ciebie takie pytanie - co ma do rzeczy dodatnia temperatura zewnętrzna powietrza, w silniku chłodzonym cieczą przy normalnej jeździe? Oleje z mniejszą liczbą po literce w, mają mniejszą lepkość w 100 stopniach i powodują mniejsze opory w nagrzanym silniku, co za tym idzie oszczędzają paliwo także w optymalnej temperaturze silnika. Oczywiście takiego oleju nie można wlać do każdego silnika, ponieważ może się okazać, że film olejowy będzie zbyt słaby w pewnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest projektowany pod określoną lepkość oleju w czasie normalnej temperatury jego pracy.

To co jest po literce w ( a więc xw30, xw40 itp) powinno lać się zgodnie z tym co zaleca producent. Oczywiście nie tyczy się to "dziwnych" zastosowań samochodu takich jak mocny tuning czy sport.

Najprościej mówiąc to jeśli wlejesz olej o większej liczbie po W (w40, W50, itp), to przy tej samej temperaturze zewnętrznej olej będzie bardziej lepki, a silnik będzie musiał pokonać większe opory.

Celowo pominąłem to, że przy większych oporach zwiększa się temperatura silnika, a przy większej temperaturze olej ma mniejszą lepkość, bo to już byłyby niepotrzebne rozważania zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście takiego oleju nie

> można wlać do każdego silnika, ponieważ może się okazać, że film olejowy będzie zbyt słaby w

> pewnych warunkach.

Dokładnie tak.

I tu chyba obecnie najważniejszym parametrem jest lepkość wysokotemperaturowa HT/HS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyfikacja lepkościowa oleju 5W30 oznacza:

5- graniczna wartość temperatury (ujemnej) przy której lepkość danego oleju przyjmuje wartość 3500 cP

W-winter

30- lepkość oleju w temperaturze 100*C.

Ani 5 ani 30 nie oznaczają temperatury 5 czy 30 stopni C co może sugerować wykres w linku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klasyfikacja lepkościowa oleju 5W30 oznacza:

> 5- graniczna wartość temperatury (ujemnej) przy której lepkość danego oleju przyjmuje wartość 3500

> cP

> W-winter

> 30- lepkość oleju w temperaturze 100*C.

> Ani 5 ani 30 nie oznaczają temperatury 5 czy 30 stopni C co może sugerować wykres w linku.

Uważasz ze wszystkie tego typu tabele są błedne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego, mam do ciebie takie pytanie - co ma do rzeczy dodatnia temperatura zewnętrzna powietrza, w

> silniku chłodzonym cieczą przy normalnej jeździe? Oleje z mniejszą liczbą po literce w, mają

> mniejszą lepkość w 100 stopniach i powodują mniejsze opory w nagrzanym silniku, co za tym

> idzie oszczędzają paliwo także w optymalnej temperaturze silnika. Oczywiście takiego oleju nie

> można wlać do każdego silnika, ponieważ może się okazać, że film olejowy będzie zbyt słaby w

> pewnych warunkach.

Tylko to ma do rzeczy ze tabela ta jak i wiele innych tego typu jest Klasyfikacją wg TEMPERATURY OTOCZENIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik jest projektowany pod określoną lepkość oleju w czasie normalnej temperatury jego pracy.

> To co jest po literce w ( a więc xw30, xw40 itp) powinno lać się zgodnie z tym co zaleca producent.

> Oczywiście nie tyczy się to "dziwnych" zastosowań samochodu takich jak mocny tuning czy sport.

> Najprościej mówiąc to jeśli wlejesz olej o większej liczbie po W (w40, W50, itp), to przy tej samej

> temperaturze zewnętrznej olej będzie bardziej lepki, a silnik będzie musiał pokonać większe

> opory.

Tak , tylko czy w tym momencie bierzesz pod uwage ze przy wiekszej temp. zewnetrznej olej o niższe wartości po w , przestanie byc lepki , silnik bedzie mial mniejsze opory bo olej bedzie jak woda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uważasz ze wszystkie tego typu tabele są błedne ?

Tak, nie można zrobić jednej tabeli do wszystkich silników.

Do niektórych samochodów jest w instrukcji podany np 5w30 albo 5w20 niezależnie od temperatury zewnętrznej. Więc jak to by się miało do takiej tabeli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak , tylko czy w tym momencie bierzesz pod uwage ze przy wiekszej temp. zewnetrznej olej o niższe

> wartości po w , przestanie byc lepki , silnik bedzie mial mniejsze opory bo olej bedzie jak

> woda

Ale silniki maja układy chłodzenia. Nie jest to liniowa zależność pomiędzy temperaturą otoczenia, a silnika. Tak mogło być gdy silniki chłodzone były powietrzem (np. maluch)

Poza tym producent zaleca olej z pewnym zapasem, więc bez obawy. Niw wiem czy wiesz, ale i tak większe zużycie silników następuje podczas zimowej eksploatacji (zbyt lepki olej, brak dostatecznej temperatury do pracy dodatków) niż przez jazdę w upale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie,

> co doradzicie do Subaru Imprezy 2,0 N/A 115 KM, przebiegiem 190 kkm i instalacją LPG?

> Auto jeździ cywilnie, krótkie odcinki, ale nawet zimą nagrzewa się błyskawicznie

> pozdr

A co piszą w instrukcji?

Poza tym napisz na jakim oleju jeździsz teraz i czy Ci go ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co piszą w instrukcji?

> Poza tym napisz na jakim oleju jeździsz teraz i czy Ci go ubywa.

instrukcji nie posiadam, auto mam od niedawna...

po wymianie uszczelniaczy w silniku zalałem gulf formula G 5W40.

Nawet nie wiem czy oleju ubywa (mam nadzieję,że nie za wiele)...

"Dobieracze" oleju na stronach producentów zalecają zwykle 5w30,5w40 czy 10w40...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> instrukcji nie posiadam, auto mam od niedawna...

> po wymianie uszczelniaczy w silniku zalałem gulf formula G 5W40.

> Nawet nie wiem czy oleju ubywa (mam nadzieję,że nie za wiele)...

> "Dobieracze" oleju na stronach producentów zalecają zwykle 5w30,5w40 czy 10w40...

Tak też mi się wydaje, że 5w40 będzie optymalny (przebieg + gaz).

5w30 może być zbyt mało lepkie, a na 10w40 masz jeszcze czas. Kolega w STI używa 0w40 mobila, ale tam jest troche inny silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak też mi się wydaje, że 5w40 będzie optymalny (przebieg + gaz).

> 5w30 może być zbyt mało lepkie, a na 10w40 masz jeszcze czas. Kolega w STI używa 0w40 mobila, ale

> tam jest troche inny silnik

zdecydowanie smile.gif

a masz jakiś konkret na myśli? wcześniej w wątku pisaliście,że do gazu musi być wysokie TBN, a motul czy LM oferują specjalne oleje do "gazu" z TBN 7 ...

czy stosowanie tych "specjalnych" ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdecydowanie

> a masz jakiś konkret na myśli? wcześniej w wątku pisaliście,że do gazu musi być wysokie TBN, a

> motul czy LM oferują specjalne oleje do "gazu" z TBN 7 ...

> czy stosowanie tych "specjalnych" ma sens?

Większość ACEA A3 będzie mieć wystarczający TBN, natomiast większość ACEA C3 TBN ma niższy ( wynika to bezpośrednio z normy ACEA).

Oleji jest bardzo dużo, a każdy zachwala swój jakonjlepszy zlosnik.gif

Wybierz tą markę, której ufasz.

Ale jeśli masz już prawie 200kkm, to większe znaczenie ma to co było zalewane wcześniej i jak samochód był wcześniej eksploatowany, niż teraz marka oleju ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja też tego jakoś nie ogarniam. Narobili bajzlu z normami i klasami

ja powinienem mieć olej a5/b5 lub wyżej. co zalać ?

w tabeli motula 8100 Eco-clean+ C1 lub8100 Eco-clean C2 lub 8100 Eco-nergy FUEL eco.

a jak patrze w karty katalogowe to tam jest acae C1 c2... to w końcu jak to jest?

producent zaleca lac 5w30 / 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panowie ja też tego jakoś nie ogarniam. Narobili bajzlu z normami i klasami

> ja powinienem mieć olej a5/b5 lub wyżej. co zalać ?

> w tabeli motula 8100 Eco-clean+ C1 lub8100 Eco-clean C2 lub 8100 Eco-nergy FUEL eco.

> a jak patrze w karty katalogowe to tam jest acae C1 c2... to w końcu jak to jest?

> producent zaleca lac 5w30 / 5w40

C1 i C2 są bardzo podobne do A5/B5 ta sama niska lepkość wysokotemperaturowa (pomiedzy 2,9 a 3,5mPa*s)

Klasa C1 i C2 to oleje niskopopiołowe. W ostateczności można je zalać zamiast a5/b5 (nigdy odwrotnie). Ale może lepiej poszukać, tego o co prosi producent..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> C1 i C2 są bardzo podobne do A5/B5 ta sama niska lepkość wysokotemperaturowa (pomiedzy 2,9 a

> 3,5mPa*s)

> Klasa C1 i C2 to oleje niskopopiołowe. W ostateczności można je zalać zamiast a5/b5 (nigdy

> odwrotnie). Ale może lepiej poszukać, tego o co prosi producent..

czyli a5/b5 nie ma sie nijak do c1 ?

patrząc na tabele to

8100 Eco-clean+ C1 a5/b5/c1

8100 Eco-clean C2 a5/b5/c2

8100 Eco-nergy a5/b5

lać ten 8100 Eco-nergy ?

a co jeśli np w Millers oil mamy tak - ACEA A1/B1-10, A5/B5-10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli a5/b5 nie ma sie nijak do c1 ?

> patrząc na tabele to

> 8100 Eco-clean+ C1 a5/b5/c1

> 8100 Eco-clean C2 a5/b5/c2

> 8100 Eco-nergy a5/b5

> lać ten 8100 Eco-nergy ?

> a co jeśli np w Millers oil mamy tak - ACEA A1/B1-10, A5/B5-10

Jeśli producent zaleca tylko A5 to A1 jest poniżej jego oczekiwań. te liczby 10 oznaczają rok wydania.

Jeśli w instrukcji jest napisane 5w30 i ACEA A5, to ten Eco-nergy jest jak najbardziej OK. Jest na pograniczy klas A5 i A3, bo ma lepkość wysokotemperaturową 3,4mPa.s (i będzie to zapewne z korzyścią dla Twojego silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.